Visi komentāri - Lietavu laikā autovadītājiem īpaši jāuzmanās Ulmaņa gatvē, Krasta, Duntes un K. Barona ielā

Lietavu laikā autovadītājiem īpaši jāuzmanās Ulmaņa gatvē, Krasta, Duntes un K. Barona ielā

 

Foto: Publicitātes attēls

Deep White | 4.augusts 2016 9:05

Spēcīgu lietavu laikā transportlīdzekļu vadītājiem Rīgā visvairāk jāuzmanās Krasta un Duntes ielā, kā arī Ulmaņa gatvē zem Salu tilta un tml. vietās zem tiltiem un ceļu pārvadiem, jo tur novadās liels ūdens daudzums – tā liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO apkopotie dati par hidrotrieciena radītiem negadījumiem.

Hidrotrieciens ir negadījums, kas notiek, automašīnai iebraucot peļķē vai atrodoties kustībā pa applūdušu brauktuvi, kā rezultātā ūdens iekļūst motora telpā un rada bojājumus motoram un citiem elektriskajiem mezgliem vai agregātiem. Hidrotrieciens var nodarīt transportlīdzeklim neatgriezeniskus bojājumus, kā rezultātā tam nav iespējams turpināt kustību.

Šogad lielākais negadījums ERGO klientu pieredzē līdz šim izmaksājis 3 800 eiro par auto nodarītiem bojājumiem, iebraucot ūdenī uz applūdušas brauktuves.

„Auto var neatgriezeniski sabojāt ne tikai iebraucot peļķē, bet arī pretī vai blakus braucoša transportlīdzekļa radītas ūdens šalts. Hidrotrieciena radītu bojājumu novēršanai nereti nepieciešams kapitālais remonts, kad daļēji vai pilnībā jāmaina, piemēram, motora bloks ar virzuļiem un klaņiem, kā arī elektrosistēma. Vidēji šāds remonts izmaksā no 1700 līdz 2000 eiro, taču mūsu pieredzē ir bijis arī gadījums, kad remonta izmaksas mērāmas pat jauna auto vērtībā,” stāsta ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors Ivars Vismanis.

Apkopojot zaudējumu pieteikumus, ERGO izveidots bojājumu tops, kas visbiežāk var rasties, iebraucot peļķēs un applūdušās brauktuvēs:
1. Motora bloka bojājums (izsists caurums)
2. Saliekti klaņi
3. Nozaudēts auto numurs
4. Salauzti virzuļi
5. Saliekti vārsti

Lai izvairītos no hidrotrieciena un citiem ūdens radītiem bojājumiem, ERGO eksperti iesaka pirms lielas peļķes samazināt braukšanas ātrumu, jo sadursme ar ūdeni lielā ātrumā pielīdzināma auto sadursmei ar ietves apmali. Savukārt, ja auto jau iebraucis peļķē, tad tai cauri jābrauc vienmērīgi, nesamazinot ātrumu, lai neradītu atpakaļejošu ūdens vilni, kas var iekļūt motortelpā. Tomēr, ja priekšā redzama liela peļķe, visprātīgāk ir to apbraukt, ja iespējams.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti