Autoceļu uzturētājs aicina pašvaldības sadarboties grants ceļu jautājuma risināšanā 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 16.marts 2017 17:11

AS ''Latvijas autoceļu uzturētājs'' (LAU) ir gatava ciešākai sadarbībai ar pašvaldībām, lai kopīgi risinātu novada svarīgāko autoceļu ikdienas uzturēšanas jautājumus pieejamā finansējuma apmērā, aģentūrai LETA pavēstīja uzņēmumā.

Pēdējās nedēļas laikā LAU veicis greiderēšanas darbus visos Latvijas reģionos, nolīdzinot grants ceļa segumus vairāk nekā 9000 pārgājiena kilometru (pārgājiena kilometrs nozīmē, ka ir veikts viens tehnikas vienības darba gājiens) apmērā un veicot ceļa segumu planēšanu vairāk nekā 700 kilometru garumā.

''Beidzoties ziemas sezonai, tiks plānoti un veikti ikdienas uzturēšanas vasaras darbi atbilstoši pieejamam finansējumam - greiderēšana, izskalojumu remonts, pēc nepieciešamības caurteku remonts vai nomaiņa, atsevišķos ceļa posmos grāvju atjaunošana. Diemžēl pašreiz pieejamais ikdienas uzturēšanas finansējums neļaus veikt šos darbus visiem ceļiem, tāpēc, veicot šos darbus visos Latvijas reģionos, esam gatavi ņemt vērā pašvaldību izteiktās maršrutu prioritātes,'' pauda LAU valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs.

Pēc uzņēmumā vēstītā, diemžēl, gadu laikā pieaugot satiksmes intensitātei un kravas transportlīdzekļu kravu svaram, pavasaros un rudeņos, kā arī nepastāvīgos laika apstākļos daļa no grants ceļiem pārtop grūti izbraucamos ceļos. Arī silta ziema neizbēgami rada problēmas - jo vairāk ir sasalšanas un atkušanas ciklu, jo ietekme uz autoceļu ir lielāka. LAU seko līdzi situācijai ar grants seguma ceļiem visos Latvijas novados un aicina novadu domes apzināt svarīgākos maršrutus, kuriem LAU varētu veltīt lielāko uzmanību, veicot ikdienas uzturēšanas darbus.
Lai uzlabotu braukšanas apstākļus un nodrošinātu līdzenāku ceļa brauktuvi, jāgreiderē grants seguma ceļi.

Pateicoties labvēlīgiem laika apstākļiem, šonedēļ visos valsts reģionos LAU veic grants ceļu greiderēšanu. Uzlabot grants ceļu stāvokli iespējams tikai tad, kad ceļi apžūst un kļūst izturīgi. Pretējā gadījumā, uzbraucot uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa ar smago uzturēšanas tehniku, grants ceļu var sabojāt vēl vairāk.

Pēc LAU paustā, lai pasargātu grants ceļus un nodrošinātu to, ka tie nesabojājas neatgriezeniski, tiek noteikti masas ierobežojumi - tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām. No visa Latvijas valsts autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu - 11 075 kilometri. Ikgadējie masas ierobežojumi tiek ieviesti gandrīz uz visiem, uz aptuveni 10 000 kilometru.

''Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti. Ņemot vērā to, ka pēdējo 25 gadu laikā valsts autoceļu tīkls tiek uzturēts nepietiekama finansējuma apstākļos, bet Eiropas Savienības fondu līdzekļus ieguldīt vietējās nozīmes ceļu remontdarbos nedrīkst, liela daļa grants ceļu ir sliktā un ļoti sliktā tehniskā stāvoklī,'' informēja LVC.

Par apgrūtinātiem braukšanas apstākļiem un šķīdoni uz valsts ceļiem autovadītāji aicināti informēt LVC Satiksmes informācijas centru pa bezmaksas diennakts tālruni 8000 5555, uz e-pastu sic@lvceli.lv vai LVC sociālo tīklu kontos.

 
Visi komentāri
 
Danimars 17.marts 2017 10:30
1 0 Atbildēt

Šis būtu risinājums. Man liekas ka LVA kāda firma strādā pēc šīs tehnoloģijas. Ja tas darbojas RUS, kapēc lai pie mums nē?

www.youtube.com/watch?v=HP90AI6UfCY

www.youtube.com/watch?v=tDNM7XQ2Jp4

www.youtube.com/watch?v=ndfwNRYhokM

Čangals 17.marts 2017 10:42
1 0 Atbildēt

Pie mums nedarbojas tāpēc, ka izmaksas pie mums eirikos ir tik, cik tur rubļos. Tā arī ir lielākā ziepe. Ja tur prorabs brauc ar Ņivu, tad pie mums ar jaunu Jeep.

Pļurkt 17.marts 2017 17:29
1 0 Atbildēt

Nu lai atdod no auto īpašniekiem visus nodīrātos nodokļus pašvaldībām un tad paskatīsimies vai tikai izjātie grants ceļi par autobāņiem nepārtop!!

Akcīze no degvielas, nodokļi no auto, par izmešiem, par eļļām, par filtriem utt!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti