Vācijā pazemināja degvielas cenas – tas nostrādāja uz vienu dienu 40

 

Ilustratīvs attēls Foto: Pexels.com

iAuto | 11.jūnijs 2022 9:46

Saskaņā ar Vācijas valdības lēmumu no 1.jūnija degvielai piemēroja nodokļa atlaidi. Tas patiešām nostrādāja pirmajā dienā, taču tagad cenas uzpildes stacijās atkal ceļas.

No 1.jūnija enerģijas nodokļa likme benzīnam un dīzeļdegvielai uz trīs mēnešiem tika samazināta attiecīgi par 35,2 un 16,7 centiem litrā, tomēr autobraucēji šīs priekšrocības pat nepaspēja izmēģināt, jo cenas sāka celties jau nākamajā dienā.

Nepilnu nedēļu pēc valdības lēmuma cena Super E10 benzīnam pieauga līdz 1,948 eiro par litru, dīzeļdegvielai – līdz 1,992 eiro par litru. Tas nozīmē 7 un 6,4 centus vairāk nekā tas bija 1.jūnijā.

Dusmīgi par to ir visi un pat degvielas uzpildes staciju interešu grupa (TIV) tagad ir apsūdzējusi naftas kompānijas pašreizējās situācijas izmantošanā lielākas peļņas gūšanai, uzsverot, ka naftas kompānijas ievieš tirgū tādu politiku, kas pieļauj salīdzinoši augstas degvielas cenas. Līdz ar to Super benzīna cena drīzumā atkal būs virs 2 eiro un augustā var sasniegt 2,10 vai 2,20 eiro.

TIV brīdina, ka septembrī, kad atlaide beigsies, vadītāji var piedzīvot „skarbu atmošanos” uzpildes stacijās ieraugot ciparus 2,30-2,60 eiro par litru.

Arī ADAC automobiļu klubs nesaskata attaisnojumu augstajām degvielas cenām. Viens no viņu ekspertiem izteicies, ka viss rāda, ka liela daļa no patērētājiem paredzētajiem atvieglojumiem šobrīd nonāk naftas rūpnieku makos. Degvielas cenas ir nepamatoti augstas  un pēc viņa aplēsēm, Super E10 bija par aptuveni 20 centiem augstāka nekā vajadzēja būt pat pirms nodokļu samazināšanas.

Situācija zināma arī Vācijas karteļu apkarošanas birojam, kas solījis notikušo izvērtēt.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 11.jūnijs 2022 9:58
17 7 Atbildēt

ja komunisti gribēja ietekmēt biznesu, tad vajadzēja - palielināt nodokli, nevis samazināt. Akcīzi 1000%. Paši ņeftaņņiki pirmie skries lūgt valdībai samazināt nodokļus, paši piekritīs cenu samazināt, jo sapratīs, ka viņiem būs beigas un cilvēki degvielu sāks pirkt kaimiņos.

Jo gudri cilvēki saprot kas notiek. Visi krievu atbalstītāji cenšas glorificēt krieviju, parādot, ka karš krievijā var šitā ietekmēt cenas.

Gaidis 11.jūnijs 2022 12:34
17 55 Atbildēt

Degvielas cenas vajag celt, tad tirgus visu noregulēs. Pat Latvijā vēl joprojām vērojams degvielas patēriņa pieaugums, kas nozīmē, ka pirktspeja tikai paaugstinās. Tiek prognozets, ka augustā degviela maksās ap 3eur litrā, bet cena apstāsies ap 4,50eur litrā. Tikai tad cilvēki būs gatavi/spiesti atteikties no auto.

Granulas 11.jūnijs 2022 12:46
1 4 Atbildēt

to pašu saka par granulām - pavasarī bija ap 200, tagad ap 400, tiek prognozēts, ka varētu celties līdz 500-900 par paleti un tiksai tad cilvēki būs gatavi/spiesti siltināt mājas, uzstādīt siltumsūkņus un saules baterijas,

Opis 13.jūnijs 2022 9:00
2 0 Atbildēt

Cilvēki jau tagad ir spiesti likt tos siltumsūkņus, tikai zin kas pa desām, man siltumsūkni sola ne ātrāk kā septembrī/oktobrī, kad jau jāsāk kurināt!

Izlīdzinātais gāzes rēķins no pagājušā gada jūlija (79 eur) izaudzis līdz 415 euro nākammēnes.

Krotow 14.jūnijs 2022 15:38
0 0 Atbildēt

Interesanti, ko darīs pensijā esošie parastie pilsētnieki, kas dzīvo privātmājās ar gazes apkuri?

Nja 11.jūnijs 2022 20:20
8 1 Atbildēt

Ja vien degvielas cenas neietekmētu neko citu un tik vien tā bēda ka izvēlēties citu parvietošanās veidu. Bet diemžēl tā nu gan nav. Apskaties pārtikas cenas veikalā.

Pļurkt 11.jūnijs 2022 20:28
4 0 Atbildēt

Lielāks patēriņš tāpēc ka kontrabandas no Krievijas un Baltkrievijas nav vispār!!

Pat fūsisti kas brauc uz turieni paši Latvijā degvielu pērk savām vieglajām!!

Kanibaals 11.jūnijs 2022 21:01
2 1 Atbildēt

Covid ar šo sfēru stipri ietekmēja, mazāk pārvadājumu, mazāk ko atliet.

Opis 13.jūnijs 2022 8:58
2 0 Atbildēt

Nu ja un apkurei arī var celt, līdz kādai štukai mēnesī, jo nosalt tak neviens negribēs, būs spiesti maksāt, kamēr norūdīsies un vairs apkuri principā nevajadzēs! Es gan sarēķināju, ka man izdevīgāk pasēdēt bezdarbniekos, nekā braukt uz Darbu!

Beidz stresot 11.jūnijs 2022 14:17
22 43 Atbildēt

Degviela nav pat 2.50 - pēc sastrēgumiem redzams, ka var vēl likt klāt un cilvēki turpinās braukt. Nevajag celt vētru ūdens glāzē.

650 11.jūnijs 2022 14:32
1 1 Atbildēt

Jā.Vācijā cena 2.jūnijā pacēlās Tāpēc, ka tur viņa tika samazināta 1jā jūnijā.Stulbie tie vācu Baroni.Nu tā jau (mēs) domājām,ka (tur) tā būs.Vajadzēja sakost zobos šļauku un Paaugstināt jau tajā 1jā, tad būtu viss šokos arī 2jā..Jā.

Savukārt, LVijā "no apr.1." cena Dramatiski ("par 10-14 cent/liter") cēlās "dēļ pievienotā e bio komponenta".Taču jau 2.aprōlī tās cena bija par 1-2cent lētāka, nekā martā.Jā.Nee..Oi.Jā.

Un,no 1.jūlija (kad ebio pievienojums (varbūt..) tiks atcelts) ,tiek "prognozēts", ka tas neizraisīšot (nekādu vērāņemamu) cenas kritumu.Nee.Jā.

Cena ir kāda ir, taču brīvdienās (neznokurienes,kurbijkunē) teju visos tankos ir spēkā brīvdienu atlaide.Veseli appaļīgi appetelīgi 5centi.Degviela ir dzīvs orgānisms- tas zin, kad ir brīvdiena, un kad nee, un cik , un kurā diennakts laikā tam ira Jāmaksā.Jā.

Vienīgi ka tā saucamie Lohi nekad never nezin, kuŗš un no kuŗas puses un cik stipri viņus sitīs vai (par kādu summu) viņus (garantēti) apjās.Jā.

Janis 11.jūnijs 2022 18:07
5 0 Atbildēt

Gaidi,cietēji jau būs vecie cilvēki un laucinieki par yo laikam neviens nav padomajis

Kanibaals 11.jūnijs 2022 21:03
0 8 Atbildēt

Pāķi vienmēr cieš, tik daudz ciešanu ka vairāk vai mazāk nejutīs.

Par ko būtu jāpadomā? Par plānveida ekonomiku? Ce

Krotow 14.jūnijs 2022 15:34
0 0 Atbildēt

Aizmirsi par tiem, kas strādā pie saimniekiem un nedzīvo tiešā saimniecības tuvumā. Kolhoza autobusu vairs nav, regulārie nav visur vai parādās ļoti epizodiski. Atliek auto.

MMX 11.jūnijs 2022 21:40
2 0 Atbildēt

Laucinieki ar savām saimniecībām, kas kaut ko arī ražo, īpaši necietīs - priekš sevis izaudzēs, pārējo nosegs pilsētnieki pērkot pārtiku pa dārgo. Kvieši 2x dārgāki kā pagājušajā gadā, gaļu gadatirgos tirgo pa 8-15Eur/kg un pilsētnieki pērk, līdz ar to tiem kas laukos strādā neizskatās ka būs problēmas. Ja ir gan zeme gan savs mežs, tad dārgāku degvielu var pieciest, kamēr vien tā ir dārgāka visiem, jo degvielas cena iekļaujas pārdotā produkta pašizmaksā. Ziemā zāģēšu malku nākamajai sezonai pārdošanai un vienkārši 35Eur vietā tirgošu pa 90-100Eur kubā. Plānveida ekonomika būtu pilsētnieku interesēs, lai lauki pārāk neaizraujas ar biznesu.

nu bl*d 12.jūnijs 2022 7:57
0 0 Atbildēt

Neaizmirsti pateikt, ka tie lauku ražotāji degvielu pērk par citām cenām un viņiem garantēts atbalsts jebkrā gadījumā, vai tur lietus bišķi vairāk līst vai saule spīd. Citur tev taisnība - 8-15 eiro par gaļu iet, ka nemetas un nekas, ka tad, kad suķis auga, nekam vēl lielā sadārdzinājuma nebija. Ar malku vari sākt jau tagad - man pazīstamie malkas tirgotāji jau sen kā piemetuši, un, kā jau saproti, valstij nodokļus maksāt negrasās, atkarībā no apjoma protams. Pilsētniekam, jā, tam ir dirsā, atliek tikai cerēt uz pabalstiem vai lēto Lidl.

msh 12.jūnijs 2022 13:44
5 0 Atbildēt

Viņam tas nebija jāsaka - tu laikam nezini ka tās "citas cenas" ir vienkārši degvielas bez akcīzes - kas attiecīgi nozīmē to ka tai degvielai cenas ceļas tieši tikpat daudz cik parastajai degvielai, jo akcīzes nodoklis ir konkrēta summa nevis proporcija no summas kā PVN.

imzz 12.jūnijs 2022 10:36
2 0 Atbildēt

Veciem cilvēkiem parasti bērni lieli un prom un privatizēts padomjlaiku dzīvoklis. Ja vecais vēl strādā, tad ir alga plus pensija. Bet, ja nestrādā, tad uz bodi var braukt reizi 3 vai 4 dienās, varbūt gadā vēl dažas reizes pie daktera un uz kapsētu, lai pārliecinātos, ka vietā, kur pašam jātop ieraktam, nav ievācies skvoteris. Tam visam nu patiešām daudz degvielas neaiziet.

Es 11.jūnijs 2022 19:38
1 3 Atbildēt

Man tik nevajaga naudu jo nauda ir nauda cik vajaga tik pelna citam vajaga triljonu vai citam kadu 100tonnas zeltu lielaka dala homo sapiens ir slimi uz bagatibu neatkarigi no tautibas rases traki interesanti nakti var pagulet vai sex vel ir mantrausim.

imzz 12.jūnijs 2022 13:12
3 0 Atbildēt

Nu, cilvēkam jau daudz nevajag, lai būtu laimīgs. Kā tas krievu virsnieks stāstīja citam pārtvertajā sarunā: Atbraukšu ( no Ukrainas ) mājās, nobučošu sievu un bērnu, un tad tik pa maukām. Pilnu istabu ar maukām. Kaudzi mauku

Bukerbrod 12.jūnijs 2022 3:52
1 0 Atbildēt

Cilvēki brauc jo nekas neatliek bet vairāk pa 2 eiro prieks mūsu algām ir pārāk traki

Asd 12.jūnijs 2022 10:25
3 0 Atbildēt

Citi jau savādāk nemaz nevar izbraukāt darbu varbūt? Ne jau visi dzīvo pilsētā.

Tūrists 13.jūnijs 2022 9:04
1 1 Atbildēt

Es aizgāju besdarbniekos un man tagad paliek vairāk piķis pāri, kā braucot uz darbu. Var iekrāt apkures sezonai!

Jebkurā gadījumā turpmāk strādāt iešu tikai tad, ja alga būs sākot no 3000 uz rokas. Un varu saderēt, ka rudenī visi prasīs lielākas algas.

Adi 12.jūnijs 2022 13:19
2 0 Atbildēt

Laikam jums visiem nav mašīnu,esat pieraduši staigāt

Jūrmalnieks 13.jūnijs 2022 9:05
0 1 Atbildēt

Man ir gaļas mašīna, veļas mašīna, bet tāpat līdz tai veļas mašīnai ar kājām jāstaigā.

Tautaslabklajibai 12.jūnijs 2022 16:12
1 4 Atbildēt

Globālistu izveidotais karš Ukrainā notiek atiecīgās Ukrainas daļās.Šis karš ir lokalizēts uz attiecīgām dažām Ukrainas pilsētām, un nenotiek visā Ukrainā.Protams, šajā moskaļu sirojumā tiek izvaroti cilvēki.

Ukraiņi par internacionālistu- liberāļu Jauno pasaules kārtību, ir spiesti maksāt ar savu dzīvību.

Protams,ka Kremļa pimpausis ir šo globālistu- masonu ķēdes posms.Neaizmirsīsim ,ka pimpausis ir viens no viņiem.

Propoganda darbojas lieliski.No Moskaļu puses ir apgānīt Rietumus,bet no Briseles čurājošo puisīša skata punkta tiek čurāts uz Austrumu pusi.

Ideāls modelis mākslīgai cenu celšanai.Nekas jau nav no produktiem palicis mazāk.Pasaulē joprojām ir pārprodukcija.Ir tikai radīta ilūzija par kaut kādu mistisku deficītu.Ir izmantota situācija oligarhijas stiprināšanai.Kāds no visā šī farsa,un bardaka labi uzvārās.Lieliskajā afērā labi iederējās sākuma posms ar kovidu .Tur pasaules lielvalstu ,un krāniņvalstu "līderi",ieskaitot pimpausi ,kurš darbojās ar pātagu,lieliski izcēlās.Mēģinājums paverdzināt cilvēkus ,varētu teikt,ka bija izdevies.Protams 70 % cilvēku tam pretojās.Tad nāca talkā piespiedu mehānisms .Cilvēkiem noņema darbu ,un liedza iztikas līdzekļus,kā arī ierobežoja pārvietoties,un aizliedza tikties.

Tas notika gan Moskalijā ,gan Eiropā.Tikai teātra labad Eiropā tēloja demokrātiju,bet moskaļi daudz neauklējās,un pat sita ar stekiem pa mugurām.

Demokrātija ir tikai dota iespēja būt godīgiem.

Neviena sistēma nevar funkcionēt,ja tai nepakļaujas.

www.tautaslabklajibai.lv

Krotow 14.jūnijs 2022 15:40
0 0 Atbildēt

Brauc uz Āfriku cecemušām aģitēt.

Ivars 12.jūnijs 2022 21:21
0 0 Atbildēt

Raksts ir pilnīgas muļķības. Biržā barela cena kāpa pa stundām. Un ja pirms degvielas cenu samazināšanas Vācijā degviela maksāja līdzīgi kā Latvijā. Tad šodien 12.06.22 Dīzeļdegviela ir par vidēji 0.10eur lētāk, bet benzīns 95markas ir par 0.25eur centiem lētāks. Nostrādāja cenu samazinājums un Vācijā nu degviela ir lētāka kā Latvijā, jo īpaši benzīns.

Sergejs 13.jūnijs 2022 9:43
3 0 Atbildēt

2012-2014g barelis maksāja puslīdz tā pat kā šodien. Tik degviela nebija pat tuvu pie 2 eur. Uzpūš cenu un slauc, tas arī viss uz baiļu faktora rēķina bīdot biržās ar preci nenosegtus papīrus (ap 90% tur tirgotas naftas eksistē tikai papīra formātā)

Sergejs 13.jūnijs 2022 9:31
0 0 Atbildēt

Brent naftas cenu vēsture, no kā pēc idejas danco degvielas cena Eiropā

tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil

Kāds atceras lai 2008 vai 2012-2014 cenas degvialai būtu pie 2 eur? Es nē. Tad jautājums kas notiek un kurš uzvārās?

uxz 13.jūnijs 2022 10:20
1 0 Atbildēt

Neste, circle, virši, kool u.c. LV tankšteļu valdes locekļi/direktori.

Interesanti pasekot līdz siem pipariem tagad būtu pirkumiem..

Ja jau viss ir tik sūdīgi ar degvielu kā mums baro, ka knapi turas virs ūdens... tad jau nekādi lieli pirkumi, kā piemeram jauni īpasumi, masīnas, jahtas u.c.) neuzrādīsies vai ne?....

Sergejs 13.jūnijs 2022 9:33
0 0 Atbildēt

Un ar ko un ko sūknēs ziemā kad no 5kW paneļu varēs dabūt 200w un ārā būs -20?

uxz 13.jūnijs 2022 10:15
0 0 Atbildēt

Nu bet protams, ka celsies! Nometot nodokli, degvielas tirgus vērtībai nav nekāda sakara ar to!

Raksts uzcepts, lai 'atvēsinātu' iekarsušos latviešus par degvielas nodokli? Ka ķip tas nav risinājums?...

Tas IR risinājums, jo degviela uz noteikto periodu nometas par aptuveni 20-35c litrā (ap 20€ uz bāku) Protams, pēctam tāpat celsies, jo tirgus cena kāpj, bet tas nenozīmē ka šis ir bezjēdzīgs pasakums - vismaz pēc raksta tā šķiet, ka to mēģina iebarot.

P.S. Joprojām vācijā sanāk 3x lielāka minimalā un degviela lētaka ne kā pie mums... FORŠI! Mākam vadīt(khem izsaimniekot) valsti....

zxu 13.jūnijs 2022 11:30
0 0 Atbildēt

pirmkārt, raksts ir par Vāciju un vāciešiem, otrkārt, ja dzirdēji degvielas un auto spečuku sarunu šorīt pa Star FM, tad LV pēc atlaižu ieviešanas cenu nospiest uz leju varētu maksimāli 5-7 centu robežās un nekādā ziņā par kādiem 20-35, kā tu sapņo. Tikai neprasi, lai izskaidroju visus tos pvn un piedevu komponenšu līkločus, es tāpat to nevaru atcerēties

Krokodils 14.jūnijs 2022 14:36
0 1 Atbildēt

Jā vecīt, iet runa par vāciju, tur bendžu nometa par ~35.2c/litrā un dīzeli par 16.7c/l ar pvn.

Ja labi grib var sasniegt tādus ciparus... Pie mums atkal izskatās, ka uztaisīs tā lai uz papīra lai būtu un cilvēki a.pišas! Bet realitatē pa minimumam viss tiks nodrošināts.

Pēdejais piemers - depozīta sitēma. Cilveki kauca jau gadu demsitus, esam eiropā, bet neesam... beidzot izkauca, sistēma realitatē no praktiskā viedokļa ir neērta, BET IR! Un viss, vairs cilveki kaukt nevar, ka nav....

Tapēc ka pie mums lēmēji ir saistīti ar tām kabatām kas skar. Un talak jau vārds 'korupcija' galīgi nav svešs mūsu valdības iestādēs.

Slido-korks 14.jūnijs 2022 18:30
0 0 Atbildēt

tā ir, ka zem ūdens dzīvo - iznirsti un paskaties, cik maksā degviela un ko raksta vācieši par cenām - nekas tur nesanāca no sākotnējās ieceres -tirgotāji fiksi vien pacēla atpakaļ un tagad benzīna pircējiem ieguvums 17 centi nevis 35, dīze\ldegvielai - nevis 16

Pļurkt 13.jūnijs 2022 12:55
1 0 Atbildēt

2012. gadā es atceros lielo šumi, kad naftas cena bija 140$ par mucu, BET benzīns nebija ne tuvu 2 Eur/Litrā!!!

khe 13.jūnijs 2022 17:15
1 0 Atbildēt

kopš tā laika akcīze ir vairākkārt paaugstināta + proporcionāli arī PVN pienācis klāt.

Interesanti, ka iepriekš baigi neviens tā nekomentēja, vai es to nebiju dzirdējis, bet tai pašā Star FM arī no rīta dzirdēju atrunu, ka naftas cena jau nav tas pats, kas benzīna cena - pa vidu vēl esot pārstrāde un vēl ceļš no ieguves uz rūpnīcām un tad benzīnntankiem, kas, atsakoties no Krievijas naftas, ir kļuvis krietni garāks, līdz ar to arī dārgāks...

slip 14.jūnijs 2022 14:45
0 0 Atbildēt

Vispār 'rafinējot' jēlnaftu pirmais produkts sanāk dīzelis(tapēc tas ir tāds ''netīrāks'' un eļļaināks) un tālāk filtrējot un pielietojot visādas metodes, sanāk produkts benzīns.

Tādējādi pēc idejas dīzelim vajag mazak piepūles- mazak razošanas enerģiju lai to varētu liet bākā, bet kurš ta tev to teiks mūsdienās...

imzz 15.jūnijs 2022 12:52
0 0 Atbildēt

Vieglākās frakcijas tieši "nāk pirmās", jo runa ir par pārtvaici. ( Kas nāk pirmais , piem., pārtvaicējot ūdens -spirta maisījumu ? Spirts ) Realitātē process nepārtraukts un visi produkti nāk reizē. Bet mūsdienu auto dīzeļa augsto pašizmaksu nosaka galvenokārt prasība pēc zema sēra satura degvielā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 21

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Cupra" pasaules pirmizrādē prezentē jaunos "Formentor" un "Leon" modeļus (+ FOTO) 1

Cupra atklāj modernizētos Formentor un Leon modeļus. Dzinēji ar jaudu no 150 līdz 333 Zs, tostarp dīzelis un lādējamais hibrīds. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" peļņa pirmajā ceturksnī sarukusi par 20% 2

Vācijas autobūves grupa "Volkswagen" šogad pirmajā ceturksnī strādāja ar 3,7 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir par 20% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, liecina autoražotāja otrdien publiskotais paziņojums. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor uzlabo Ora 3 un samazina cenu 8

Ķīnas autoražotājs Great Wall Motor (GWM) uzlabojis kompakto elektriskās piedziņas modeli Ora 3 un iepriecinājis pircējus, samazinot cenas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti