Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

7 iemesli, kādēļ pircējam izvēlēties elektroautomobili 2.daļa 36

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 3.janvāris 2022 5:46

Populārais vācu automobiļu tematikai veltītais izdevums Autobild.de apkopojis septiņus iemeslus, kādēļ arvien vairāk pircēju izvēlas iegādāties elektriskās piedziņas automobili.

Piektais iemesls: elektriskajām automašīnām piemīt paraugfunkcija un labs tēls

Tie, kas brauc ar elektrību, palīdz videi. Tāpēc arvien vairāk cilvēku rāda labu piemēru un pāriet uz elektromobilitāti. Kamēr ICE automobiļu reģistrācija Vācijā strauji krītas, e-automobiļi uzstāda jaunus rekordus. No 2021. gada janvāra līdz oktobrim Vācijā piereģistrēti 267 255 pilnībā elektriski transportlīdzekļi, kas ir vairāk nekā visā iepriekšējā gadā kopā ņemot. Ikviens var samazināt savu CO2 pēdas nospiedumu ar elektrisko automašīnu — ar nosacījumu, ka tiek uzlādēts ar atjaunojamo enerģiju. E-transportlīdzekļi arī samazina trokšņu līmeni pilsētās. Sabiedrība to respektē. E-mobilitātes popularitāte iedzīvotāju vidū nepārtraukti pieaug, un līdz ar to arī e-autovadītāju kā ilgtspējīgas mobilitātes pionieru tēls.

Sestais iemesls: elektromobiļus kļūst vieglāk uzlādēt

E-auto uzlāde kļūst arvien ērtāka. Saskaņā ar statistiku, tagad elektromobiļu īpašnieki uzlādē vairāk nekā 85 procentus no saviem transportlīdzekļiem mājās vai darbā. Tas nozīmē, ka piespiedu apstāšanās degvielas uzpildes stacijās, kā tas ir ierasts ar iekšdedzes dzinējiem, ir gandrīz pilnībā novērsta. Galu galā jūs varat ērti uzlādēt e-auto netālu no sava īpašuma vai pa nakti no mājsaimniecības elektrotīkla. Tie, kas veic lielākus attālumus, tagad visā Vācijā var atrast vairāk nekā 40 000 publisko un daļēji publisko uzlādes punktu, no kuriem katram septītajam ir līdzstrāvas ātrais lādētājs. Līdz 2030. gadam publisko uzlādes punktu skaitam vajadzētu sasniegt viena miljona atzīmi. Taču arī e-auto sniedzamība nepārtraukti pieaug. Normālos apstākļos tas šobrīd ir 300–500 kilometru diapazonā. Labi, tas ir mazāk nekā iespējams nobraukt ar iekšdedzes dzinējiem, taču, vai mums tiešām ir vajadzīgs tik liels diapazons? Saskaņā ar Federālās vides aģentūras datiem puse no visiem Vācijas braucieniem nepārsniedz piecus kilometrus, bet idēji katrs autovadītājs dienā nobrauc tikai aptuveni 40 kilometrus.

Septītais iemesls: elektriskās automašīnas ir stilīgas un jaudīgas

Elektriskie transportlīdzekļi ir ne tikai klimatam draudzīgi un efektīvi, bet arī ārkārtīgi dinamiski. Pilns elektromotoru griezes moments ir pieejams jau no paša sākuma, paātrinājums ir milzīgs. Turklāt smagais akumulators palielina elektromobiļa saķeri. Zemākā smaguma centra dēļ e-auto stingrāk spiežas pie ceļa, kas ir īpaši labi pamanāms līkumos. Runājot par sportiskumu: elektriskās sacīkšu automašīnas jau uzstāda jaunus apļa rekordus leģendārajās sacīkšu trasēs – vai nu Nirburgringā, vai Pikes Peak (ASV). Bet, runājot par sportisku braukšanu, e-auto neatšķiras no ICE: liela jauda ilgtermiņā patērē daudz enerģijas, attiecīgi, tie, kas brauc tālredzīgi un ar mēra sajūtu, tiek daudz tālāk.

 
Visi komentāri
 
GTD2 3.janvāris 2022 7:42
17 1 Atbildēt

diemžēl neviens no iemesliem nepārliecināja

gunbox 3.janvāris 2022 14:27
4 0 Atbildēt

Ir vēl viens iemesls - nepamatoti pārcenots. Ar nepamatoti pārcenoto šodien ir tendence dižoties. Ja šis tevi nepārliecina, tad tu esi nūģis to acīs, kuri bildē instragrammā savas overpraisotās pusdienas ar overpraisotiem mobīlajiem. Vobšem, ja tev nav kaut kas nopirkts nepamatoti dārgāk par tirgus cenu, tad tu neesi topā.

imzz 4.janvāris 2022 12:41
0 0 Atbildēt

pat ne tas, ka "elektriskajām automašīnām piemīt paraugfunkcija" ? ;)

progress 3.janvāris 2022 8:42
2 1 Atbildēt

Brauc vada garumaa bez straavas zudumiem arii bargaa ziemaa!

??? 3.janvāris 2022 8:57
6 1 Atbildēt

Smagāka mašīna ir pluss?

Manas fizikas zināšanas saka ka tas ir mīnuss, lielāks nelietderīgais enerģijas patēriņš u.t.t.

Un vispār vairums no 7 argumentiem ir pilnīgs bullshits...

piem. "Saskaņā ar statistiku, tagad elektromobiļu īpašnieki uzlādē vairāk nekā 85 procentus no saviem transportlīdzekļiem mājās vai darbā" reāli nozīmē nevis, ka (citēju): "elektromobiļus kļūst vieglāk uzlādēt", bet gan publiskā uzlāde joprojām ir sūds un elektroauto nav piemērots cilvēkiem, kam nav savas uzlādes vietas...

gunbox 3.janvāris 2022 14:30
1 1 Atbildēt

Smagāka mašīna ir pluss tikai ziemā uz daļēji slidena, lai spiestu pie zemes un mazāk izslīdētu.

Slinkais 3.janvāris 2022 14:34
2 1 Atbildēt

jo smagāks auto, jo liekāks komforts. lielāka inerce un mazāka ietekme no ceļa nelīdzenumiem.

eidis 3.janvāris 2022 15:55
0 0 Atbildēt

bet parādās nejēd\zīgs understeer

gunbox 3.janvāris 2022 17:34
1 0 Atbildēt

eidis, jā, ja brauc kā dzēris vai kā pirmo reizi pie stūres arī pēc 20 gadu stāža, nevajag nemaz smagu auto. Arī ar velosipēdu nonāks tur, kur lemts ir nonākt.

gunbox 3.janvāris 2022 17:33
0 0 Atbildēt

Muļķības! Ja lielākam auto amartizācija ir caur pakaļu veidota, tad nekāds tev tur komforts nebūs. Ka arī jebkuru ceļa nelīdzenumu jutīsi tieši tā pat kā vieglam. Jeb teiksim tā, e-klase ar pneimo būs daudz komfortablāka, nekā s-klase kaut vai long bez pneimo.

felix65 3.janvāris 2022 19:35
0 1 Atbildēt

Lielāks svars- smagāks ieskrējiens ar lielāku enerģijas patēriņu, ceļa nelīdzenumus filtrē piekares, dunduk, kāds tur sakars ar svaru un inerci bremzē lielāks riepu spiediens uz brauktuvi. Bļā, šitādi pajoļi tak tagad valstis vada.

msh 4.janvāris 2022 0:00
1 0 Atbildēt

Nu nu nu... Tu laikam sen neesi braucis ar vieglu mašīnu un/vai salīdzinājis vieglas mašīnas ar smagām Tieši svars ir tas kas pēdējo 20 gadu vācu prēmiumam ļauj būt ar cietām piekarēm un vienlaicīgi nepieļaut zobu grabēšanu salonā - jo vairāk tāpēc ka ķebļi arī ir palikuši cieti. Kamēr vieglākām mašīnām ražotājam vai īpašniekam ir jāizdara izvēle - vai nu mašīnu kratīs, vai arī tā zvalstīsies.

felix65 4.janvāris 2022 7:36
0 1 Atbildēt

Da nu nafig! Ko Tu muldi? Ja Tev šķiet, ka premiuma lielais svars ir pamatā labākai gaitai... nu vecīt... Neesi domājis par to, ka tām ir lielāka bāze un sarežģītāka piekare? Bet eauto svars ne par šo tēmu.

Jo smagāks 3.janvāris 2022 18:03
0 0 Atbildēt

jo lielāka inerce....aizes pa pieskari un neko vairs nesavākt

Opis 3.janvāris 2022 9:09
4 0 Atbildēt

Ja man būtu tik daudz naudas, lai es varētu nopirkt ko gribu, es droši vien arī nopirktu kādu kruto jauno e-auto. Bet, tā kā man naudas ir tik cik ir, tad jāpērk 15-20 gadus vecs drapaks, lai aizbrauktu līdz ciema veikalam, aptiekai, vai pasta nodaļai.

Hehe 3.janvāris 2022 9:15
14 0 Atbildēt

5. Par skaņu ir vērts izlasīt pētījumu pārskatus, kur secināts ka lielākais troksnis rodas tieši no riepām. Motora troksni dzird pie noteiktiem apgriezniem, noteikta ātruma. Pastāviet šosejas malā un viss, ko jūs dzirdēsiet, būs fona troksnis, ko rada riepas un auto bundža, pie liela ātruma šķeļot gaisu. Motorus dzirdēsiet samērā maz.

Tāpēc elektroauto ir klusi tikai pie nelieliem ātrumiem, bet jau pilsētā to cietās riepas grabēs ka prieks.

6. Uzlādēt nekad nav bijis grūti - iespraud vadu un lādē. Ja autori vēlējās teikt, ka tagad ir vieglāk atrast vietu, kur jūs savu naudu varat apmainīt pret uzlādi - jā, kļuvis vieglāk atrast. Un uzlāde kļuvusi dārgāka. Un kļūs vēl dārgāka.

7. Visbeidzot, laikos kad liela daļa cilvēku jau tā brauc hujova, jo autoskola palaida uz ceļa brāķi, kuram braucot jāstellē nākamā dziesma, jāatloka papīrs burgeram un jāsūc latte ir īstu pienu (itkā piens varētu būt arī neīsts), vienīgais kas tiem dundukiem pietrūka - vēl jaudīgāki auto ar vēl straujāku cēlienu. Gaidiet, ka celsies OCTA un KASKO cenas jo dunduki pie stūres masveidā aizgrābti vēros akselerācijas procesu, nepamanot šķēršļus kuros tie atdursies.

Un visbeidzot, kad vairs nav ko teikt, uz atvadām atkārtosim tirgvežu mantru #2 - esiet stilīgi! Brauciet stilīgi, ēdiet stilīgi, dirsiet stilīgi un pi$ieties stilīgi. Neesiet lohi vulgaris, kas vienkārši kautko dara - visam jānotiek stilīgi un saskaņā ar Tirgus priesteru izdoto stila kanonu. Vot tā, jopta un āmen.

GK1968 3.janvāris 2022 17:12
2 0 Atbildēt

Stulbi, bet pat Vācijā tikai katra septītā ir līdzstrāvas ātrā uzlāde!

Mūsu lepnums "Elektrum" uzlādes - tieši tas pats, reti kur ir Chademo(330v). Tas nozīmētu, ka katram bez lēnā līdzi jāvadā vēl arī ātrais AC-DC pārveidotājs, jo redziet nav vienota standarta baterijas voltāžai.

Spring 240v, kam 330 un 800V u.tml.

Artūrs 3.janvāris 2022 10:03
9 0 Atbildēt

A šobrīd nesanāk divreiz vairāk maksāt?, tā kā 1kwh var izmaksāt pat vairāk kā 1 eur, ja vidēja izmēra elektro auto vidēji patērē ap 13kwh/100km, tad sanāk divreiz dārgāk kā ar degvielu braukt, pieņemot ka līdzīga izmēra dīzelis tērē ap 5-6 l, benzīns 7-8

Janka 3.janvāris 2022 10:23
1 0 Atbildēt

Tikai lielās sakritības rezultātā. Biržas tarifs + vairāk eur par 1 kWh. Tādas ir bijušas 2x dienas decembrī un ja nemaldos kādas 5 h. Tajā brīdī lētāk ir bijis lādēt ātrajās uzlādēs vai 0,22 eur vai 0,39 par kWh.

Latgale 3.janvāris 2022 10:59
6 0 Atbildēt

Krievu vai Baltkrievu dīzelis viennozīmīgi būs lētāks par elektrību pēc biržas tarifa!

Un galu galā, kurš tad var atļauties nopirkt jaunu EV, ja pat jaunu ICE nevarēja nopirkt. Ja nemaldos, tad LV auto parka vidējais vecums ir robežās no 15-20 gadiem. MAn mobilais telefosn netur lādiņu jau trešajā lietosānas gadā, nedomāu kā ar EV būs citādāk. Kā saka, nobrauc līzinga periodu un pārdot to EV kādam muļķim, kurš ēnms hipotekāro kredītu un ieķīlās nieri, lai nomainītu bateriju!

nja 3.janvāris 2022 10:50
5 0 Atbildēt

Iemesli pievilkti aiz ausīm, rakstīt nav par ko? Man jāpērk elektroauto jo tos ir vieglāk uzlādēt? Kā būtu vispār tos nepirkt un nebūtu problēma ar uzlādi?

Pilsētnieks 3.janvāris 2022 11:02
5 0 Atbildēt

Vislabākais pilsētas EV ir tramvajs un trolejbuss!

Tikais pilsētu vadītāji sabiedrsiko transportu ir noveduši līdz miskastes līmenim, kādēļ arī cilvēki pērk personōgos auto.

Ja Rīgā varētu 30min laikā aizbraukt uz jebkuru vietu, pat nevajadzētu domāt par satiksmes mierināšanu, cilvēki paši izvēlētos sabiedrisko transportu.

Asaris 3.janvāris 2022 14:11
0 0 Atbildēt

Nē, vislabākais ir metro. Žēl tik ka mums nav.

Pilsētnieks 3.janvāris 2022 16:46
0 0 Atbildēt

Metro mēdz applūst, bet ir arī virszemes metro analogi. Piemēram, Miami ir Mertromower, kas brauc pa virszemes estakādēm uz gumijas riteņiem. Daudz klusāks par metro, nekad neapplūst, un tur nav žurku.

Slinkais 3.janvāris 2022 14:33
6 0 Atbildēt

labākais pilsētas transports ir kājas un veļļuks. un labākā pilsētvide kurā vajadzētu dzivot, ir tā, kurā tu visu sev ikdienā nepieciešamo vari sasniegt ar 20 minūšu pastaigu. bija pat kkādi urbanistu likumi par šo tematu. uz to vajag tirkties, nevis uz domu kā efektīvāk sabazt cilvēkus dzelzs kastēs

Pilsētnieks 3.janvāris 2022 16:42
1 2 Atbildēt

Tu domā PSRS urbānistu klišejās, kur viss tika plānots mikrorajonu ietvaros, lai tu pat nedomātu iziet ārpus sava mikrorajona robežām. Skola, darbs, kino, poliklīnika, viss vienā mikrorajonā, un pat nevajadzēja velo.

Paldies, nē, esam tur bijuši un atpakaļ negribam!

Asaris 3.janvāris 2022 20:58
2 0 Atbildēt

Nu labi, 4 mēnešus gadā veļļuks. Un ko pārējo gadu? Kā pastnieku, neapturēs ne lietus ne sniegs?

Lietotājs 3.janvāris 2022 18:01
1 0 Atbildēt

Galvenais arguments: "esi stilīgs"...

Bet ja nopietni, tad manā skatījumā BMW X5 vietā labāk nopirkt kādu elektrisko un komplektā saules paneļus - vismaz kādu pilīti mazāk jāpumpē nafta un arī kāds kW vairāk elektrības. Ar e-auto tomēr ir patīkami braukt. Tas viss, ja ir iespējas - nauda un sava māja, citādi pagaidām labāk nē.

Kristofers 3.janvāris 2022 18:31
4 0 Atbildēt

Kā teica Klārksons: "Elektroauto ir aifons uz riteņiem".

Katru gadu kaut kas tehnoloģijās krutāks, dēļ kā 5 gadus veca kādreiz super puper ierīce jau ir dinozaurs. Akumulators pa to laiku jau ir degradējies un jāmaina.

Turklāt, ja aifonam akumulatora cena ir labi ka 10% no visas ierīces cenas, tad elektroauto tā ir visdārgākā detaļa. Akumulatoru tehnoloģijas uzlabojas katru gadu, bet tu varēsi savam auto nomainīt tikai uz to pašu veco modeli. Gribi jaunākas tehnoloģijas akumulatoru - pērc jaunu mašīnu.

Aifonu vēl var atļauties mainīt ik pa 5 gadiem vai ātrāk, bet elektroauto tikpat bieži var atļauties mainīt tikai miljonāri.

5 gadus vecam elektroauto vērtība būs kritusies vairāk nekā 5 gadus vecam aifonam.

Piemēram, kurš cilvēks, kas draudzējas ar galvu, vairs pirks lietotu e-golfu, kuram nobraucamā distance bija nožēlojama jau jaunam. Jaunu un labāku akumulatoru VW e-golfam nepiedāvā. Labāks bizness tak ir ieteikt apgreidoties uz ID.3 vai ID.4.

Savukārt Golf 7 vēl joprojām ir vērtība.

Andris 3.janvāris 2022 19:33
3 0 Atbildēt

Pat nelasot varu uzreiz pateikt, ka neviens iemesls nav pamatots iemesls, jo elektroauto nav ne izdevīgs, ne videi draudzīgs. Neredzu iemeslu kādēļ pirkt auto par 40k, ja var pirkt par 20. Nopirku tikko pa 20k, patēriņš 5-6 eiro uz simtu. Braucu 1000km+ ja vajg. Nav jāveic kautkadas stulbas uzlādes, nemaz negribu iedomāties ka es no Liepājas mūsu ziemā varu normāli aizbraukt paslēpot uz Cēsīm vai Poliju. Kā pilsētas auto ideja ir vēl mulkigaka, kas tur zals? Es eju kājām cik varu. Viens auto ģimene.

iciks 3.janvāris 2022 22:51
3 0 Atbildēt

Es varu apgalvot, ka nestāvošs daikts ir laime. Kā, man nepiekrītat? Bet tā taču nenoķersiet triperi!

Šie rakstā aprakstītie argumenti ir aptuveni tādā pašā līmenī, tik ļoti pievilkti aiz matiem, ka pilnīgi žēl.

Ja mazliet detalizētāk, tad:

5) kā jau rakstīja iepriekš, motora troksnis nav būtiskākais. CO2 tāpat tiek ražots, vien spēkstacijā.

6) normāls DUS man aizņem ~5 min no dzīves un minimālu plānošanu, jo DUSu ir daudz. Elektrouzlāde? Jā, protams.

7) par stilīgumu - baidos, ka nebūs vis. Atskaitot tādus 100k+ modeļus, lielākā daļa lētā gala ir neglīti un mazi hļupiki. Jo sevišķi suņubūda BMW.

Dīzelītis 5.janvāris 2022 15:55
0 0 Atbildēt

Oho, dēļ šitās elektromobilitātes es aizpi$tos prom no Eiropas, jo kā zināms ka no 2035.gadā obligāti Eiropā būs jāmaina savs dīzeļņiks vai benžuks uz non- co2 eļektriskajiem suud pidrič randuļetiem. Smejiet tik vien, bet tā ir.

Latvietis 5.janvāris 2022 17:44
0 0 Atbildēt

Iebāz sev dirsā Pirkstiņ baterijas Auto!!! Tikai Smadzenēs stūlbs cilvēks spēj tādu nopirkt!!! Un te neiet runa par naudu, te iet runa par loģisko domāšanu! Tiem hipsteriem tādas neeksistē.

Āmen 6.janvāris 2022 18:35
1 0 Atbildēt

Kad visa Vācija jau būs elektrizēta, Latvija turpinās būs tāda kā šobrīd. Ar galvu vajag draudzēties un dzīves līmeņus ņemt vērā. Mēs atpaliekam par gadu desmitiem, ja kādu ēzeli mūsu valdībā tas vispār interesē. Lai pamēģina vēl visādiem lauciniekiem dīzeļus vai benzīnus noņemt, toč karš būs. Un tas būs pamatots kuru atbalstīs jau nu uz pilnu jaudu vairums iedzīvotāju.

Nazis 8.janvāris 2022 20:12
0 0 Atbildēt

Tas pats vecais "ļaunais dīzelis var diezgan mierīgi pārlieku smagi nejājot un rūpīgi kopjot var nobraukt teju 30 gadus un teju miljonu km. Ar diezgan minimāliem ieguldījumiem. Ko ilgtermiņā elektroauto parādītu? Nedomāju par tiem kas brauc bez apstājas, tur cits stāsts.... Domāju mūžš īsāks un cena kopsummā būs lielāka...

Logic 10.janvāris 2022 14:27
0 0 Atbildēt

Piemērs - 70 dzīvokļu daudzstāvu mājā, no tiem 10 auto ir elektro auto. Kur viņus var uzlādēt? Piemēram, man tuvumā nav neviena brīvi pieejama lādēšanas vieta. Tas nozīmē, ka auto jāatstāj lādēties kilometrus no mājām, jābrauc ar dīzeļa sabiedrisko uz mājām un pēc tam atpakaļ. Lieliski.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tesla slikti, Honda – labi: vācu TÜV atklāj, kas ir labākais 6

Ja jūs esat Honda Jazz īpašnieks, tad varat priecāties – jūsu auto nelūzīs un kalpos uzticami vismaz pirmos 2-3 gadus. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO) 3

Citroen e-C3 ir pirmais Eiropā radītais un ražotais budžeta elektromobilis, kura cena, ieskaitot valsts un tirgotāja atbalstu, ir zemāka par 19 000 eiro. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 10

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti