3 padomi, kā nesaņemt sodu uz sabiedriskā transporta joslas 17

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Olsen+Partners | 1.jūnijs 2024 8:13

Informatīvās kampaņas “Cieni sabiedrisko!” laikā noskaidrots, ka liela daļa autovadītāju (34%) neapzināti pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus uz sabiedriskā transporta joslām un daudzi attiecībā uz to lietošanu ir saskārušies ar neskaidrībām (44%).*

Lūk, trīs vienkārši padomi, kas jāatceras, lai nesaņemtu sodu par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem uz sabiedriskā transporta joslas.

1. Nebrauc pa sabiedriskā transporta joslu! Paturi prātā, ka pa joslu, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, pārējo transportlīdzekļu vadītājiem braukt ir aizliegts. Arī apturēt transportlīdzekli šajā joslā nedrīkst. Izņēmums ir taksometri ar dzelteno numura zīmi, elektroautomobiļi, divriteņu mopēdi un motocikli, kā arī visi operatīvie transportlīdzekļi. Savukārt ar velosipēdu un elektroskrejriteni pa sabiedriskā joslu drīkst braukt tikai gadījumos, kad ir uzstādīta papildzīme, kas to atļauj.

2. Iebrauc īsi pirms manevra veikšanas. Pārkārtoties uz sabiedriskā transporta joslu, ja nepieciešams veikt manevru pa labi, drīkst īsi pirms manevra veikšanas, šķērsojot pārtraukto līniju. Atceries, uz sabiedriskā transporta joslas priekšroka vienmēr ir sabiedriskajam transportam!

3. Pārliecinies, vai šķērso pārtraukto līniju! Nepārtraukto līniju uz sabiedriskā transporta joslas šķērsot nedrīkst. Ja sabiedriskā transporta josla ir iekārtota brauktuves labajā pusē un no pārējās brauktuves ir atdalīta ar pārtrauktu līniju, transportlīdzekļu vadītāji drīkst tajā iebraukt, lai nogrieztos pa labi tuvākajā brauktuvē vai vietā, kur no ceļa nobrauc uz blakusteritoriju. Ilgstoši braukt pa šo joslu ir aizliegts! Šajā joslā atļauts iebraukt arī, lai pasažieri iekāptu transportlīdzeklī vai izkāptu no tā, ja tas netraucē sabiedriskā transporta satiksmi, kā arī, lai izbrauktu pa labi uz ceļa ar šādu joslu.

Lai veicinātu autovadītāju izpratni par sabiedriskā transporta joslu nozīmi galvaspilsētas satiksmē un sekmētu autovadītāju un sabiedriskā transporta vadītāju savstarpējo cieņu, maijā norisinās informatīvā kampaņa “Cieni sabiedrisko!”. Tās mērķis ir skaidrot un atgādināt autovadītājiem, kāpēc Rīgā ir ierīkotas atsevišķas braukšanas joslas sabiedriskā transporta satiksmei, un kāds ir šo joslu mērķis, kā arī izglītot autovadītājus, atgādinot ceļu satiksmes noteikumus.

* Iedzīvotāju aptauju pēc biedrības “Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija” pasūtījuma veica pētījumu kompānija “Norstat”, aptaujājot vairāk nekā 1000 iedzīvotāju visā Latvijā šā gada aprīļa otrajā pusē.

Kampaņa tiek finansēta no ceļu satiksmes negadījumu novēršanai un profilaksei paredzētajiem līdzekļiem, kurus veido apdrošinātāju veiktās iemaksas no OCTA polisēm.

 
Visi komentāri
 
Bradypus 1.jūnijs 2024 8:55
1 0 Atbildēt

1. Nebrauc! 2. Iebrauc!

Perfekts skaidrojums tiem, kam CSN par sarežģītu.

Kanibaals 3.jūnijs 2024 17:26
3 1 Atbildēt

Iebrauci, tad dabūsi "pelnītu" sodu arī ar visām savām CSN zināšanām.

0pis 1.jūnijs 2024 11:06
1 0 Atbildēt

Ilgstoši. Kādas 5 stundas.

Sigulis 2.jūnijs 2024 16:40
0 0 Atbildēt

Tāpat arī ''īsi pirms manevra veikšanas'' un ''vietā, kur no ceļa nobrauc uz blakusteritoriju''

darklight 1.jūnijs 2024 13:39
10 0 Atbildēt

Tikai vietām tās nepārtauktās līnijas ir savilktas tik tizli, ka nogriezties pa labi, to nešķērsojot ir iespējams tikai 90 grādu leņķī, aizkavējot visu satiksmi uz ielas. Nevaru saprast: stulbums vai tīša cilvēku čakarēšana? Piemēram iebraukšana Deglava ielas Maximā. Pilnīgi visi tur mauc pāri nepārtrauktajai, jo citādi tas manevrs nav normāli izpildāms.

Rr19 2.jūnijs 2024 18:56
1 1 Atbildēt

Tie, kas mauc pāri nepārtrauktajai, ir jādrāž.

... 2.jūnijs 2024 23:47
1 0 Atbildēt

Deglava ielas sab. joslas vispār ir idiotisma kalngals. Ieviesa kad bija milzīgi korķi dēļ ilggadīgā tilta remonta. Tagad, kad korķu vairs nav tā sab. josla nafig nav vajadzīga...

Bradypus 3.jūnijs 2024 8:59
0 0 Atbildēt

Var ierakstīt atskaitēs EPSRS kungiem, kādā apjomā proletariāts nodrošināts ar transporta privilēģijām.

uupis 3.jūnijs 2024 15:32
0 1 Atbildēt

Tev līkas roķeles un kājeles, ka Lai iebrauktu Deglava ielas Maximā tev jānobloķē visa otrā josla???

Tu to nopietni???

Kanibaals 4.jūnijs 2024 12:57
0 0 Atbildēt

Kura vispār skaitās Deglavas ielas Maxima? Tur pilns ar tādām.

imzz 1.jūnijs 2024 15:30
1 0 Atbildēt

Ne jau visu iespējams noteikumos aprakstīt ;) Piemēram, reāla situācija: īstā josla aizcūkota ar remontētāju izdarībām. Ne nepārtraukti, bet ar "kupicām", kuras viena no otras atrodas apm. 250 metru attālumā. Lai apbrauktu "kupicu, jāiebrauc sab. transporta joslā.

Tad nu kas ir "likumpaklausīgāk", braukt visu gabalu pa sab. transporta joslu, vai tajā iebraukt tikai, lai apbrauktu kārtējo kupicu, un tā kādas 4 reizes.

Latvietis 2.jūnijs 2024 9:25
0 2 Atbildēt

Jā neēsi idiots un domā ar smadzenēm!  Lohiem Lohu Problēmas.

Uldis 2.jūnijs 2024 14:22
0 0 Atbildēt

Labdien! Vēlos uzzināt kāda atšķirība ir taksometru elektro auto un operatīvo transportu kurš brauc pa sabiedrisko joslu bez ieslēgtām bākugunīm un skaņas signālu pret tūrisma autobusu, kurš ved cilvēkus un pilsētas viesus ?

Rr19 2.jūnijs 2024 18:15
0 0 Atbildēt

Tūrisma autobuss nav sabiedriskais un nebrauc pa noteiktu maršrutu.

Bradypus 3.jūnijs 2024 9:02
0 0 Atbildēt

Tieši tā - ar tūrisma autobusu brauc lepnie kundziņi izklaidēs, kamēr privilēģijas ir proleteriātam, kas no noteiktā maršruta starp propagandas TV un nodokļu fermu neatkāpjas.

650 2.jūnijs 2024 14:42
2 0 Atbildēt

Kurš diez meerglis izdomāja to, ka ev "drīkst" braukt pa  sabtransa joslu? Kāds diez ir tas pamatojums, vispārējo Cilvēktiesību kontekstā? Kas šis īstenībā ir- kaut kādas tādas izredzēto Rases vai priviliģētākās Šķiras mākslīga izveide, vai ko?

WALA 4.jūnijs 2024 11:39
0 0 Atbildēt

Nu gatavie ķēmi, ko lai saka ! Atļāvuši visādiem salašņām braukt par manu maksas joslu, tā jau darbu var nokavēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pārsteigums no Volkswagen – ID.3 maksās mazāk par 30 000 eiro 3

Vācu medijos parādījusies informācija, ka Volkswagen samazinās elektriskā hečbeka ID.3 cenu, turklāt drīz un visai būtiski. Lasīt vairāk

 

BYD piesaka 1200 Zs jaudīgo Yangwang U8 Parīzes autoizstādei (+ VIDEO) 1

Ķīnas autobūves koncerns BYD gatavojas Parīzes autoizstādei, kas durvis ver 14. oktobrī. Jaunumu skaitā arī luksuss klases apvidus auto Yangwang U8, kas pirmizrādi Ķīnā svinēja 2023. gada novembrī. Lasīt vairāk

 

Ad Rem Auto atklāj jaunu autocentru Pārdaugavā (+VIDEO) 2

Septembra vidū ar vērienīgu sarīkojumu Ulmaņa gatvē tika oficiāli atklāts Ad Rem Auto jaunais autosalons. Lai gan tehniski autocentrs funkcionē jau kopš augusta, Ad Rem Auto vadītājs Māris Īle neslēpa saviļņojumu par projekta īstenošanos. Lasīt vairāk

 

Policija dodas cieņas reidā: luksofora signālu neievērošana un pārgalvīgs ātrums jeb ikdienas rīts Rīgas ielās 57

Lai pārraudzītu visu ceļu satiksmes dalībnieku rīcību, ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu un savstarpējo mijiedarbību pilsētvidē, Valsts policija un VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) kampaņas “Dod ceļu cieņai” ietvaros septembrī ir veikusi uzvedības kultūras kontroles monitoringu Rīgā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti