Degvielas tirgotāji paredz asu konkurenci - iAuto

Degvielas tirgotāji paredz asu konkurenci 6

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 1.janvāris 2020 12:16

Degvielas mazumtirdzniecībā nākamajā gadā Latvijā turpināsies asa konkurence, aģentūrai LETA atzina Latvijas degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) izpilddirektore Ieva Ligere.

Vienlaikus viņa prognozēja, ka degvielas mazumtirdzniecībā 2010.gadā apgrozījuma pieaugums nebūs vai pat būs samazinājums.

Ligere atzīmēja, ka Eiropa gatavojas pārmaiņām, kas tiek pamatotas ar nepieciešamību pēc reģiona enerģētiskās neatkarības un novērst draudošās klimata pārmaiņas. Šīs aktivitātes vistiešākajā veidā atsauksies uz iedzīvotāju paradumiem pārvietoties ar klasiskajām iekšdedzes dzinēju mašīnām un secīgi arī pieprasījumu pēc fosilās degvielas.

Viņa stāstīja, ka attiecībā uz fosilās degvielas izmantošanu transportā Eiropā un secīgi arī Latvijā ir noteikti divi virzieni. Viens virziens ir atjaunojamo energoresursu izmantošanas palielināšana transportā, proporcionāli samazinot fosilās degvielas patēriņu. 

"To piedzīvosim jau 2020.gadā, kad dīzeļdegvielai būs pievienojama biodīzeļdegviela 7% apmērā līdzšinējo 5% vietā. Tāpat benzīnam etanols būs jāpievieno 10% apmērā, ierasto 5% vietā," stāstīja Ligere, piebilstot, ka šīs prasības tikai turpinās pieaugt.

Vienlaikus viņa pauda cerību, ka politiķi pieņems saprātīgus lēmumus atbilstoši Latvijas faktiskajiem apstākļiem un iespējām. "Proti, tiks vērtēta šo biodegvielu pieejamība, cena un kopējā ietekme uz Latvijas tautsaimniecību," teica asociācijas izpilddirektore.

Ligere stāstīja, ka otrs virziens ir siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanas prasības transporta sektorā, kas Latvijas apstākļos ir vēl grūtāk izpildāmas nekā atjaunojamo energoresursu palielināšana transportā.

Ja tiks turpināts Eiropas Savienības uzņemtais kurss, tradicionālās degvielas tiks aizstātas ar kādām citām, bet vēl nezināmām degvielām pilnā mērā, norādīja LDTA izpilddirektore, piebilstot, ka šobrīd uzsvaru transporta sektorā nākotnē plānots likts uz gāzi vai elektrību.

Ligere teica, ka, samazinoties patēriņam ar tradicionālo degvielu, samazināsies arī rentabilitāte, noteikti būs cenu izmaiņas, uzsverot, ka pašlaik no pētījumiem nevar saprast, ar ko varēs braukt, cik būs iespējamās degvielas, kādas var prognozēt cenas, kā, ar ko un par kādām izmaksām tiks aizstāts esošais autoparks.

"Tiek runāts, ka aizliegsim lietot, ražot, braukt, bet ir jautājums, kas būs vietā? Mums jau tiek norādīts - aprīkojiet ar elektrouzlādēm, izveidojiet ūdeņraža stacijas, bet mēs esam komersanti un mēs varam kaut ko izveidot tikai atbilstoši mūsu finansēm," stāstīja LDTA izpilddirektore.
 

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Elementaari 1.janvāris 2020 14:55
15 0 Atbildēt

Izgulees pohas un beidzot izlasiis pashu rakstiito rakstu!

Viedoklis 1.janvāris 2020 14:22
12 0 Atbildēt

Vienlaikus viņa prognozēja, ka degvielas mazumtirdzniecībā 2010.gadā apgrozījuma pieaugums nebūs vai pat būs samazinājums.

Man te jautājums- kā var prognozēt pagātni???????

Pļurkt 1.janvāris 2020 18:11
10 0 Atbildēt

Kāda vēl tur konkurence - kā jau ierasts sarunātās cenas, vienīgi ja atšķirsies, tad 1. janvārī no paša rīta, kamēr firmači pohas izgulēs!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti