Degvielas tirgotāji paredz asu konkurenci 6

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 1.janvāris 2020 12:16

Degvielas mazumtirdzniecībā nākamajā gadā Latvijā turpināsies asa konkurence, aģentūrai LETA atzina Latvijas degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) izpilddirektore Ieva Ligere.

Vienlaikus viņa prognozēja, ka degvielas mazumtirdzniecībā 2010.gadā apgrozījuma pieaugums nebūs vai pat būs samazinājums.

Ligere atzīmēja, ka Eiropa gatavojas pārmaiņām, kas tiek pamatotas ar nepieciešamību pēc reģiona enerģētiskās neatkarības un novērst draudošās klimata pārmaiņas. Šīs aktivitātes vistiešākajā veidā atsauksies uz iedzīvotāju paradumiem pārvietoties ar klasiskajām iekšdedzes dzinēju mašīnām un secīgi arī pieprasījumu pēc fosilās degvielas.

Viņa stāstīja, ka attiecībā uz fosilās degvielas izmantošanu transportā Eiropā un secīgi arī Latvijā ir noteikti divi virzieni. Viens virziens ir atjaunojamo energoresursu izmantošanas palielināšana transportā, proporcionāli samazinot fosilās degvielas patēriņu. 

"To piedzīvosim jau 2020.gadā, kad dīzeļdegvielai būs pievienojama biodīzeļdegviela 7% apmērā līdzšinējo 5% vietā. Tāpat benzīnam etanols būs jāpievieno 10% apmērā, ierasto 5% vietā," stāstīja Ligere, piebilstot, ka šīs prasības tikai turpinās pieaugt.

Vienlaikus viņa pauda cerību, ka politiķi pieņems saprātīgus lēmumus atbilstoši Latvijas faktiskajiem apstākļiem un iespējām. "Proti, tiks vērtēta šo biodegvielu pieejamība, cena un kopējā ietekme uz Latvijas tautsaimniecību," teica asociācijas izpilddirektore.

Ligere stāstīja, ka otrs virziens ir siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanas prasības transporta sektorā, kas Latvijas apstākļos ir vēl grūtāk izpildāmas nekā atjaunojamo energoresursu palielināšana transportā.

Ja tiks turpināts Eiropas Savienības uzņemtais kurss, tradicionālās degvielas tiks aizstātas ar kādām citām, bet vēl nezināmām degvielām pilnā mērā, norādīja LDTA izpilddirektore, piebilstot, ka šobrīd uzsvaru transporta sektorā nākotnē plānots likts uz gāzi vai elektrību.

Ligere teica, ka, samazinoties patēriņam ar tradicionālo degvielu, samazināsies arī rentabilitāte, noteikti būs cenu izmaiņas, uzsverot, ka pašlaik no pētījumiem nevar saprast, ar ko varēs braukt, cik būs iespējamās degvielas, kādas var prognozēt cenas, kā, ar ko un par kādām izmaksām tiks aizstāts esošais autoparks.

"Tiek runāts, ka aizliegsim lietot, ražot, braukt, bet ir jautājums, kas būs vietā? Mums jau tiek norādīts - aprīkojiet ar elektrouzlādēm, izveidojiet ūdeņraža stacijas, bet mēs esam komersanti un mēs varam kaut ko izveidot tikai atbilstoši mūsu finansēm," stāstīja LDTA izpilddirektore.
 

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Elementaari 1.janvāris 2020 14:55
15 0 Atbildēt

Izgulees pohas un beidzot izlasiis pashu rakstiito rakstu!

Viedoklis 1.janvāris 2020 14:22
12 0 Atbildēt

Vienlaikus viņa prognozēja, ka degvielas mazumtirdzniecībā 2010.gadā apgrozījuma pieaugums nebūs vai pat būs samazinājums.

Man te jautājums- kā var prognozēt pagātni???????

Pļurkt 1.janvāris 2020 18:11
10 0 Atbildēt

Kāda vēl tur konkurence - kā jau ierasts sarunātās cenas, vienīgi ja atšķirsies, tad 1. janvārī no paša rīta, kamēr firmači pohas izgulēs!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Toyota RAV 4 PHEV pret VW Tiguan eHybrid (+VIDEO)

Divi līderi. Divi lādējami hibrīdi. Toyota RAV 4 PHEV pret TIGUAN e Hybrid. Šoreiz par offroad runas nav, jo Tiguan e Hybrid ir pieejams tikai ar priekšpiedziņu. Tas netraucē nobraukt no asfalta, ko arī šodien darīsim. Lasīt vairāk

 

Ja pārkāpsi stāvēšanas noteikumus Florencē, sods 80 eiro (+ VIDEO) 7

Noskaties kādus secinājumus iAuto izdara pēc ciemošanās Florencē. Atrast brīvu autostāvvietu ir problēma, bet sods par stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu bargs - 80 eiro. Lasīt vairāk

 

ES ministri nevienojas par ilgtermiņa pasākumiem enerģijas cenu kāpuma lietā

Eiropas Savienības (ES) enerģētikas ministri otrdien sanāksmē Luksemburgā nespēja panākt vienošanos par ilgtermiņa pasākumiem saistībā ar Eiropā augošajām enerģijas cenām. Lasīt vairāk

 

iAuto salīdzina Mercedes-Benz kompaktās apvidus auto klases modeļus GLC un GLB (+ VIDEO) 6

Mercedes-Benz piedāvājumā ir ārēji līdzīgie GLB un GLC. Tie atšķiras tikai niansēs un iAuto par tām pastāsta. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti