Visi komentāri - papildināts ar VIDEO - Zivtiņš: Fotoradaru aizvākšana bija kļūda, kas maksā ap 50 cilvēku dzīvības

papildināts ar VIDEO - Zivtiņš: Fotoradaru aizvākšana bija kļūda, kas maksā ap 50 cilvēku dzīvības 76

 
Nozare.lv | 21.novembris 2013 18:02

Fotoradaru aizvākšana no Latvijas ceļiem bija kļūda, kuras dēļ Latvija zaudē četrus līdz piecus gadus un 40 līdz 50 cilvēku dzīvības, šādu viedokli laikrakstam "Diena" paudis bijušais Ceļu policijas priekšnieks, tagad "Rīgas satiksmes" līgumdarbinieks Edmunds Zivtiņš.

Foto: iAuto.lv

"Ja fotoradaru darbība tiktu attīstīta, es domāju, mēs nebūtu nonākuši pie tādas situācijas, kādā esam šobrīd, kad mums ir bojāgājušo pieaugums, ir ievainoto pieaugums. Man nepatīk tā salīdzināt, bet ir aprēķināts, ka arī naudas ziņā viens bojāgājušais valstij izmaksā 300 000 latu. Manā skatījumā - vajadzēja pārdalīt resursus, domāt citā virzienā, bet nevajadzēja šo grūti radīto sistēmu jaukt," teicis Zivtiņš, "viens šis tautā populārais lēmums pārtraukt fotoradaru izmantošanu rezultēsies ar pieaugumu bojāgājušo skaita ziņā šogad, bet nākamgad būs vēl lielāks bojāgājušo pieaugums. Varbūt 2015.gadā būs tāds pats negadījumu pieaugums kā 2014.gadā, un tikai pēc tam mēs varam cerēt uz kaut kādu uzlabošanos, ja sāks darboties radari."

Lai arī līgums ar fotoradaru ieviesēju "Vitronic" savulaik tika lauzts, jo uzņēmums nespēja pildīt saistības, Zivtiņš to vairāk saista ar sabiedrības spiedienu un uzsver, ka "nevar būt tikai tautā populāri lēmumi gadījumos, kas skar sabiedrības drošību". "Ir jābūt striktai nostājai. Ja ir jāoperē, tad ir jāoperē un nevis jāklausās visās pacienta iegribās," teicis Zivtiņš.

Runājot par radaru izvietojumu, Zivtiņš paudis nostāju, ka "jāstrādā tur, kur notiek visvairāk pārkāpumu". "Citur jau nav jēgas strādāt. Tas, ka ir jābūt pārvietojamiem fotoradariem, tas ir pilnīgi skaidrs. Pārvietojamajiem fotoradariem ir jābūt policijai. Un ar pārvietojamajiem radariem ir jāstrādā ar slēptās uzraudzības metodēm, tie ir jāslēpj, un tikai tādā veidā autovadītājs sapratīs, ka radars var būt jebkur, un ievēros noteikumus."

Bijušā ceļu policista skatījumā, šobrīd policijai trūkst kapacitātes. "Kad es sāku strādāt par Ceļu policijas priekšnieku 2004.gadā, manā pakļautībā bija vairāk nekā 1200 cilvēku, šobrīd nebūs vairāk par 700 tādu cilvēku, kas uzrauga ceļu satiksmi. Viena daļa no viņiem ir ne īsti ceļu policisti, ne īsti patruļdienesta darbinieki. [..] Kur ir policijas klātbūtne? Rīgā, Liepājā, varbūt Valmierā, Jelgavā, lielajās pilsētās. Viss, vairāk nekur nav."

 
Visi komentāri
 
Toms 20.novembris 2013 10:48
2 2 Atbildēt

"...viens bojāgājušais valstij izmaksā 300 000 latus..." joprojām domāju ko Edmunds Z. ar to gribēja teikt, es domāju ka viņš nesaprot ko runā...

Aigars 20.novembris 2013 18:32
1 0 Atbildēt

Jebkura ekonomiski aktīva valsts iedzīvotāja bojāeja valstij perspektīvā rada šos zaudējumus, respektīvi, 300 000 latus. No instruktoru kvalifikācijas semināriem 2000. gadā atceros, ka toreiz viena dzīvība bija 200 000 latu vērta. Vērā ņemot dzīves sadārdzinājumu, biju cerējis, ka mūsdienās esam vismaz 500 000 latu vērti. Te, lajuplādējot, vari iepazīties ar Ceļu satiksmes drošības plāna projektu 2014 - 2016 gadam, kur ir tabula ar šiem skaitļiem:

www.sam.gov.lv/satmin/content/?cat=553

IkdienasViesis 20.novembris 2013 11:06
6 8 Atbildēt

šoreiz būs jāpiekrīt Zivtiņa viedoklim, - viņam ir pilnīga taisnība. Citos avotos gan viņš akcentē, ka FR ir arī "naudas mašina", bet arī tā ir taisnība. Rezyultāts abos gadījumos ir pozitivs - iegūst gan valsts kase, gan arī satiksmes drošiba. Šobrīd situacija nav tā labākā, jo vidējie ātrumi ir pieauguši bīstami strauji. Gan pilsētās, gan arī uz šosejām. Nesen braucu uz Ventspili - būtībā, lēnāk par 110 brauc tikai retais. Bet kontrole uz ceļiem, faktiski nekāda. Abos virzienos braucot, uz šosejās pat nemanīju nevienu CP brigādi. Kā saka Zivtiņš- nav kapacitātes. Un to ļoti labi zin visi lielie skrējēji. Kad sāksies pirmie apledojumi, brīnumu uz ceļiem netrūks - sitīsies uz paraušanu...

GB12 20.novembris 2013 11:28
8 1 Atbildēt

Ne jau dēļ 110 uz Ventspils šosejas cilvēki sitas... Un tur, starp citu, radari pārsvarā bija vietās, kur bija ātruma ierobežojumi - Spuņciems, Ķemeru dabas parka rajons, Pūre u.tml.

x 20.novembris 2013 12:20
3 2 Atbildēt

Pūrē vajag fotoradaru, lai fūres piebremzē. Ja valstij būtu nauda, tādām vietām vispār uzbūvētu apvedceļus. Ja ir kā Zivtiņš saka, ka viens bojāgājušais izmaksā 300 000Ls, tad tas pat atmaksātos.

Bet tas gan tiesa - ne jau 110km/h braucošs auto rada kaut kādu bīstamību uz ceļa. Opis ar savu 70 gadu stāžu un gandrīz tik pat vecu auto un tādu pašu ātrumu vienmēr un visur rada daudz lielāku bīstamību.

AutoPilots 22.novembris 2013 0:41
0 0 Atbildēt

jaunie auto ātrāk sitas, jo jauni auto nav vadāmi!

jaunu auto vadītāji ir vergi, kuri vergo jaunajiem brīnumiem, kuri neklausa vadītāju!!!

REXX 21.novembris 2013 10:40
0 1 Atbildēt

1000% piekrītu. Sitās jau sava idiotisma un nemācēšanas pēc. Diemžēl, idioti paķer līdzi arī citus. A ko darīt? Laikam- atrast metodi, kā "atsijāt" idiotus. Psiholoģiskā novērtēšana? Specialistu komentāri?

rt 20.novembris 2013 11:26
6 6 Atbildēt

Zivtiņam taisnība, vajag tos FR un jāslēpj!

x 20.novembris 2013 12:22
2 3 Atbildēt

Vispār jau šoferu nīdējam, kurš pats intervijā reiz atzinās, ka divreiz pēc kārtas ir avarējis vienā krustojumā (tātad braukt pats nemaz nemāk) nevajadzētu prasīt viedokli par to kā uzlabot ceļu satiksmi. Viņš varētu izdomāt, ka vajag vispār aizliegt privāto transportu, atstāt tikai velo un sabiedrisko.

Kanibaals 20.novembris 2013 13:11
0 1 Atbildēt

Jā es šodien arī nepaņēmu lietussargu un tāpēc lija lietus. Šodien kā reiz paņēmu un lietus vairs nav.

Kanibaals 20.novembris 2013 13:29
0 0 Atbildēt

tfu vakar

Loch 20.novembris 2013 14:46
0 1 Atbildēt

pofig jau celju staavoklis... tas jau vispaar neko nespeelee... gudrais auns...

nu 20.novembris 2013 14:49
0 3 Atbildēt

tik sačakarēta satiksme kā fotoradaru laikā nebija nekad agrāk un nav arī tagad, ar fotoradariem jeb naudas slaukšanu satiksmi uzlabot nevar, tā ka vēl lielāka kļūda būs tos FR ieviest atkal no jauna, bet, kurš grib bankrotēt, var jau to mēģināt darīt, iznākums no vēstures taču ir zināms pat iepriekš

rt 20.novembris 2013 15:04
2 0 Atbildēt

Ar fotoradariem var un vajag uzlabot satiksmes drošību! Tas, kam nauda aiziet, ir otršķirīgs jautājums.

Un starp citu, vitroniks nebankrotēja, atpelnīja diezgan labi to visu pasākumu un pārdeva valstij radarus.

Kanibaals 20.novembris 2013 15:20
0 0 Atbildēt

Neko valstij nepārdeva, neputro. Bija piedāvājums atpirkt, bet atteicās.

Valstij(VP) ir 3 doplerefekta FR (Multaradar).

Palaidniex 20.novembris 2013 15:40
0 0 Atbildēt

Ja nemaldos tad 4 gab, divi esot pa Rīgu (šad tad ir manīti) un otri divi pa pārējo valsti...

Kanibaals 20.novembris 2013 18:12
0 0 Atbildēt

ok iespējams 4.

IkdienasViesis 20.novembris 2013 14:56
0 1 Atbildēt

80-tajos gados biju viens no tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām (bet ne policijā) Tukuma pusē. Ja runā par Pūri Tukuma novadā, padomjlaikos un vēl 90-tajos gados tur bija regulāra un stingra CP kontrole uz ceļa. CP kontrole bieži bija arī Kandavā, pie Tukuma rinķa, arī uz Talsu šosejas pie zvejnieku ciematiem. Kādreiz Pūrē bija pat CP butka, kur mīlēja apgrozīties družiņņiki - bija arī tādi laiki.No družīņņikiem tauta baidījās vairāk nekā no pašiem CP. Šodienas jaunie autovadītāji pat nezin, kas tie auto -družiņņiki tādi bija. Viens labums no viņiem bija - viņi neļāva padomju autoinspektoriem pārāk brīvi korumpēties. Tolaik gan nekadu biezo vai skūto ar meršiem nebija, bet ja nu izdevās notvert kādu iešmigojošu vietējās fabrikas amatpersonu ar volgu - tad varēja cerēt uz kādu desas lunķi, Kandavā ražotu radioaparatiņu, importa konjaka pudeli vai kasti Laimas konfektēm....tie arī bija tā laika vietējās korupcijas griesti.

nesapraša 20.novembris 2013 15:06
0 1 Atbildēt

vai Delfi nevarētu paskaidrot,kā viens bojā gājušais valstij var izmaksāt 3000 000 latus.Bet tas,ka novāca fotoradarus ,bija kartējais stulbums.Latvijā daudz kas ir kā pasaules viszemāk attīstītajās valstīs.Taja skaita drošība uz ceļiem

rt 20.novembris 2013 15:11
2 0 Atbildēt

Tas ir ekonomistu aprēķins. Tik liels ir "sausais" atlikums no viena vidējā statistiskā cilvēka dzīves par labu valstij. Citiem vārdiem, tik daudz valsts izlauc no cilvēka viņa dzīves laikā.

Kanibaals 20.novembris 2013 15:38
0 1 Atbildēt

Nosauc kaut vienu valsti, kur ir skaidra korelācija starp FR un satiksmes drošību? Pamatā cietušo un mirušo skaits samazinās auto pasīvās drošības uzlabošanās dēļ(autoparka atjaunošanās), gan dēļ labākas veselības aprūpes. Protams to viegli norakstīt uz fotoradariem, bet salīdzinot kaut vai statistiku pēc fotoradaru noņemšanas kļūdas robežās avāriju un cietušo skaits nav īpaši mainījies.

Savukārt par Zivtiņa piedāvājumu. Tas Lietuvā piemēram izgāzās tāpat kā pie mums. Lietuvā pašvaldības uzturēja fotoradarus, bet pašvaldības ātri aptvēra, ka izdevumi par fotoradaru apkalpošanu un uzturēšanu ir lielāki nekā ieņēmumi, ne arī ir kāds jūtams satiksmes uzlabojums. Rezultātā pilsētās stāv tukši fotoradaru ietvari, līdzīgi kā mums zīmes par fotoradariem. Nevarētu teikt, ka tas arī nepalīdz samazināt ātrumu, kaut vai uz Vanšu tilta joprojām zīmes robežās visi brauc drošs paliek nedrošs uz 60km/h, avāriju skaits, gan nav mainījies ne pirms, ne pēc.

Palaidniex 20.novembris 2013 15:43
1 0 Atbildēt

Nu pie mums tomēr braukšana notiek neatbilstoši ceļu stāvoklim un vidēji statistiskajam braucamlīdzeklim.

Nekas cits kā tikai caurums makā nedisciplinē un maka cauruma neizbēgamība no vēlmes pārkāpt CSN, vienīgais izņēmums atpakaļskata spogulī labi saskatāma pakaļ braucoša CP ekipāža...

Kanibaals 20.novembris 2013 18:16
0 1 Atbildēt

Kaut kā šinī grafikā to neredz. Tieši 2005-2008, gadam ir vismazāk cietušo/mirušo, lai gan tad nekādi FR nebija.

Sk.:

www.csdd.lv/tools/downloa...5_2012gadi.pdf

Arī salīdzinot 2012/2013 nekādas būtiskas izmaiņas nav - www.csdd.lv/tools/downloa..._CSNg_2013.pdf

Palaidniex 20.novembris 2013 18:33
1 0 Atbildēt

Manuprāt cp ir tik maz uz ielām, ka nu jau visi sāk atlaist kā norāvušies no ķēdes... Tajos gados, pirms radariem, to bija krietni vairāk uz ielām...

Ar ko skaidrosi pēdējo nedēļu statistiku? Ar pilnmēnesi?

iAuto 20.novembris 2013 21:47
1 0 Atbildēt

CP tiešām ir kļuvis mazāk

scope 20.novembris 2013 22:25
2 1 Atbildēt

Reibums, lietus, tumšā laika iestāšanās, varētu jau vēl minēt arī ceļa infrastruktūru(līnijas, zīmes utt.).

P.S. Diez vai fotoradari izķers dzērājšoferus, kurus paši CP spēj ķert tikai demonstratīvos reidos, traucējot pārējo satiksmi, vai bojāgājējus, kuri joprojām uzskata, ka atstarotāji (arī pārvietojoties pilsētā) nav paredzēti viņiem.

Kanibaals 21.novembris 2013 23:29
1 1 Atbildēt

Novirze no vidējās vērtības pašas par sevi neko nepierāda, ilgtermiņā tendence nebūt tāda nav. Varbūtībai nav atmiņa un iekļūt avārijā var arī citos mēnešos. Vairums cietušo un mirušo šomēnes ir gājēju, tā kā tas liecina par gājēju kultūru nevis braucēju. Jā bija divas psiho avārijas, bet tā ir vairāk sagadīšanās, ka vienā mēnesī un nekļūs par normu.

laiks ir nauda 20.novembris 2013 16:05
0 1 Atbildēt

tumsā lietū un sniegputenī pie intensīvas satiksmes ātruma ierobežojumi ir adekvāti, bet tādi tie parstāj būt gaismā uz sausas un tukšas šosejas

ak 20.novembris 2013 16:20
1 0 Atbildēt

Vienīgais, kas precīzi ietekmē drošību uz ceļa ir tas, lai visiem vadītājiem būtu auto tehniskā kārtībā (nav svarīgi , kāda vecuma), lai vadītāji būtu izgulējušies, seksuāli apmierināti, paēduši, dzīvē veiksmīgi un ar labu autoskolas apmācību, emocionāli stabili, skaidrā, ar labu kompāniju auto salonā un mierīgu, kvalitatīvu mūziku.

Palaidniex 20.novembris 2013 17:01
0 2 Atbildēt

Tā kā tas ir iespējams tieši NEKAD, ir jāsamazina atļauto pielaižu maksimumi...

ak 20.novembris 2013 21:42
1 0 Atbildēt

Tak par to jau saku, ka valstij ir jāstrādā virzienā, lai visi vadītāji arī šim atbilstu :D nevis sodīt jau tā slimos, nogurušos utt.

AutoPilots 21.novembris 2013 22:23
0 2 Atbildēt

sakarīgi esi izteicies!

Mūzika laba (motley crue vai ziemā dziesma slidotava vai cita pēc noskaņojuma)

P.S ar kreiso kāju piesēdini bremzi un viss izdosies!!!

drošs foršs baudošs brauciens izdosies!

Meistars 20.novembris 2013 19:53
1 2 Atbildēt

Šitais korumpētais radaru otkatu blēdis Zivtiņš nu gan labāk būtu paklusējis un mierīgi tērējis savu ar Godaņmammu sarausto naudu nevis te bārstījis glumus padomus.

kasinsh79 20.novembris 2013 21:14
0 1 Atbildēt

Neatbalstu Zivitiņa uzskatus un pārliecību FR sakarā, tas farss ar VITRONIC bija viens kliedzošs biznesa projekts korumpētām amatpersonām.

Bet - ir jāpiekrīt, ka FR laikā satiksme bija rāmāka un prognozējamāka, ar jūtami mazāku pārkāpēju skaitu uz ielām. Es sevi pieķeru pie domas, ka pats arī toreiz braucu garlaicīgi pareizi :) Un tagad vairs tiešām tā nebraucu, lai arī bezjēgā skriet neredzu jēgu.

Viens gan ir fakts, traģiskajam novembrim nav gandrīz nekāda sakara ar FR neesamību (tie 4 gab.neskaitās), jo galvenā ļaunuma sakne - alkohols!!! Lūk, kungi - tas ir jau nopietns lauciņš reālai darbībai (prevencijai).

VWfans 20.novembris 2013 22:17
3 1 Atbildēt

Es atbalstu Zivtiņa kunga viedokli un domāju, ka vajag fotoradarus atpakaļ komplektā ar krietni palielinātiem sodiem par ātruma pārkāpšanu ārpus apdzīvotām vietām!

Kanibaals 21.novembris 2013 23:30
0 1 Atbildēt

Visvairāk avāriju notiek pilsētās un pie maziem ātrumiem. Ko tur fotoradars līdzēs?

Palaidniex 22.novembris 2013 9:16
1 0 Atbildēt

Pilsētā tiek paburzīti bleķi pārsvarā

Cilvēki visvairāk iet bojā ārpus pilsētads, kur lielāki ātrumi.

Vai arī pilsētā pie dažām gājēju pārejām...

Aigarcix 20.novembris 2013 23:10
2 0 Atbildēt

Nez kapēc daudzās valstīs t.s. guļošie policisti ir salikti daudz,gan pirms gājēju pārejām,gan pirms ceļiem,pluss vēl visāda veida ātruma ieobežotāji un brauc visi,sabiedriskais utt un nesūdzas.Pie mums tikai un vienīgi der fotoradari:)))).Drīzāk Nah nevienam nevajag to drošīu,bet naudu.Ja gribētu to nešanos var citādāk ierobržot,bet negrib.Nu nesaliks visur tos radarus,nevarēs nesties pa lielām ielām,lidos pa mazajām.Kur tad būs nedrošāk,a?

aansis 21.novembris 2013 1:29
1 1 Atbildēt

Diemžēl izskatās, ka ne tikai Zivtinš, bet nu jau arī Dombrovskis nesaprot (vai negrib atzīt) patiesību par fotoradariem. Ne jau fotoradari ir slikti bet to izmantošanas veids - nav iespējams apvienot FR izmantošanu drošībai UN peļņai. Uzstādot FR ar mērķi palielināt satiksmes drošību (t.i. novērst pārkāpumu izdarīšanu), tos jāiekļauj budžeta izdevumu pozīcijā. Savukārt metodes, kas ļauj papildināt budžetu, savā būtībā ir pretrunā ar "prevenciju" - budžeta papildinājums ir iespējams tikai tad, ja pārkāpumi netiek novērsti, bet gan kļūst par "maksas pakalpojumu".

radarjānis 21.novembris 2013 6:51
0 2 Atbildēt

Ak tad atkal pamodies dižais prevensijas Guru?!!

Zini,visam tam projektam kuru Zivtiņa kungs ar putām uz lūpām aizstāvēja nebija nekāda sakara ar prevensiju-tas bija vkši naudas pelnūšana ko savās rokās bija pievācis privāts biznesmenis!

Neviens jau nesaka,ka radarus nevajag,bet tā kā ar tiem operēja Vitronic.....nu piedodiet,tas netur nekādu kritiku!

Sen biju padis savu viedokli,ka viss kas saistīts ar radariem ir jābūt tikai un vienīgi VP rokās-tad tam pasākumam būs kāda jēga!

Un vēl,nožēlojami ir lasīt kā Zivtiņš vērtē cilvēka dzīvību pārvedot to uz skaitli 300.000ls.Te viņš laikam tiešām bija parēķinājis cik valsts var naudas izspiest no sava pavalsnieka nevis cik reāli vērta ir cilvēka dzīvība!Nožēlojama pieeja dzīvības vērtībai kā tādai!

Crankshaft 21.novembris 2013 7:30
3 0 Atbildēt

radarjānis

Ak tad atkal pamodies dižais prevensijas Guru?!!

Zini,visam tam projektam kuru Zivtiņa kungs ar putām uz lūpām aizstāvēja nebija nekāda sakara ar prevensiju-tas bija vkši naudas pelnūšana ko savās rokās bija pievācis privāts biznesmenis!

Neviens jau nesaka,ka radarus nevajag,bet tā kā ar tiem operēja Vitronic.....nu piedodiet,tas netur nekādu kritiku!

Sen biju padis savu viedokli,ka viss kas saistīts ar radariem ir jābūt tikai un vienīgi VP rokās-tad tam pasākumam būs kāda jēga!

----------------------------

Jā, tikai ... NEVIENĀ valstī stacionārie radari nav policiju rokās, bet tieši otrādi :-) Policijām ir tikai pārvietojamie radari! Un tā kā publika zin, ka var "uzrauties" dajebkur, tad mazliet arī pievaldās. Un vienalga, pat zinot, kur atrodas radari, ik gadus dažādu valstu "maciņos" nonāk ievērojamas summas. Vācijas gadījumā tie ir desmiti miljonu EUR...

Palaidniex 21.novembris 2013 8:43
2 0 Atbildēt

ja kāds mēģina apgalvot, ka radari ierobežo ātrumu un sarausta plūsmu, tad neredzami mobilie radari, kas var atrasties, kā pieminētajā Vācijā - visādu "kabluku" salonos, ļoti dziļi krūmos utt. Spēj piespiest vadīāju atcerēties, ka CSN un ceļa zīmes dabojas VISUR, ne tikai tur, kur ir FR.

FR neierobežo ātrumu - velc cik tava lamata iet, tas nav nekāds guļošais policists utt, tas tikai pārbauda, kā proti ievērot CSN un CZ...

pinokio 21.novembris 2013 9:11
1 1 Atbildēt

nu re, kā patiesībā izrādās, tad ar FR pat nekādu ātrumu vispār nevar ierobežot, bet ar tiem toties var forši pelnīt, taču jebkurš pelnošais liekulis kā "rt" vienmēr melos, ka pirmšķirīgi ir ierobežot ātrumu, un otršķirīgi ir tas, kur paliek nauda, lai gan patiesībā tādus pirmšķirīgi interesē tikai iešņaukt naudu, un jau otršķirīgi tiem ir tas, vai samazinās ātrums, līdz ar ko tad attiecīgi jāsamazina arī sodīšanas slieksnis un jāpalielina sodi, lai tikai neizsīktu naudas plūsma šo liekulīgo meļu kabatās no viņus barojošiem lētticīgajiem ātrumpārkāpējiem

Palaidniex 21.novembris 2013 11:54
1 0 Atbildēt

ievērot CSN var tikai divas lietas - soda nauda / soda neizbēgamība vai reāli sačakarēts ceļš, kur viss vienos poličos, jo atkal braukšana pāri tiem sit pa maku, tik caur servisiem...

CSN tak ir rakstīts uz cik un ko drīkts, APK ir cenrādis neievērošanai. Bļaut, ka Tevi pieķer un ka nezināji - izklausās pēc bērndārznieka. Nākotnē ķers biežāk un maksāt nāksies vairāk. Ne jau pašdisciplīna un augsti morāles principi panākuši satiksmes kārtību Vācijā. Tikai naudas, naudassodi un apdrošinātāju sūdzības par ceļa organizāciju ar reālu zaudējumu piestādīšanu. Vienā dienā ideālu situāciju nepanāksim.

Ja ceļi sūdīgi, cilvēki bez atstarotājiem, dzērāji pie stūres, slikti CHA, tad kur vēl prāts nesties kā uz ugnsgrēku, pie kam neko daudz vinnēt nevar.

Kanibaals 21.novembris 2013 23:35
0 1 Atbildēt

Tas ka ātrums jāievēro ir tiesa, bet nav nekur garantija, ka pat ievērojot maksimālo ātrumu nenotiks avārijas. Pavisam dross ir tikai ātrums 0km/h, viss pārējais ir kompromiss. Man ir iebildumi ne jau pret fotoradariem kā tādiem, bet gan pārspīlējot to ietekmi. Jau tagad vidējā satiksmes plūsma ir ap 90-95 km/h un pat panākot to samazinājumu līdz kādiem 85km/h (ar iebiedēšanu) tas būtiski neatsauksies uz satiksmes drošību, tāpat iemidzis fūres vadītājs iebrauks pretējā joslā, vai kāds traktors izprovocēs neveiklu apdzīšanas manevru.

Fotoradaru lobija piesauktie ieguvumi ir izzīsti no pirksta un nereāli. Runa ir tikai par naudu, satiksmes drošība ir otšķirīgi.

Palaidniex 22.novembris 2013 9:17
0 0 Atbildēt

šim varētu daļēji piekrist...

Jānis 21.novembris 2013 11:37
0 4 Atbildēt

zivelei rūpala gar degunu aizgaja un savus manrausīgos čomeļus nevar vairs kontrolēt, tie jau nekontrolē situaciju , bet tikai pa malām mekla vietas kur var ieraut nāsīs. Rdari ir huiņja , tāpat visur nesaliksi un jēga!!!!!!!!!!1tie kas nositas tapat samaksās sodus un mauks tālāk. tapēc tie kas pārgalvīgi brauc lai sitas nost un būs miers. Vienīgi slikti ka pārējos apdrud, tāpēc sāksim agresīvos un ātri braucošos apšaut kā dzeltenzobainos bebrus. Iesaku atklāt sezonu man jau šaujamais darba kārtībā. Iesaku par katru tādu valstij nomksāšu 500Ls dodiet atļauju un sāksim apšaut agresiju, urāāāāāāāāāāāāāāā

torkjis 21.novembris 2013 13:16
2 0 Atbildēt

Ja Tu tikpat "loģiski" uzvedies uz ielas, kā veido teikumus, tad Tev autovadītāja apliecību nedrīkst izsniegt, par ieroci pat nerunājot... nu,ok - mušu pletnes foto drīksti maciņā nēsāt :)

reāli 21.novembris 2013 13:44
0 1 Atbildēt

atceros vecos labos fotoradaru laikus, kad pa platām un labām ielām visi vilkās ar 45, bet pa šaurajām un bedrainajām nēsājās ar 105, kas bija tik superīgi! jo tajās nebija FR, vai arī kad milzigs sastrēgums pabrauca garām FR uz labajām ielām, tad tikai dūmi vien nokūpēja aiz mašīnām, it kā starta šāviens sprintam būtu atskanējis, un tikai tad arī beidzot sāka izretināties pilnīgi normāla satiksme jeb citiem vārdiem braukšana toreiz bija murgs pilnīgākais, ko atkal kādi parazīti grib ieviest tikai nelietīgas iedzīvošanās nolūkā

AutoPilots 21.novembris 2013 22:18
0 2 Atbildēt

Ieraugot radarau, pa mēmajiem lika :-)

Pilnīgā pakaļā bija tie paslēptie radari!!!

Drošiba pavisam izčakarēta!!!

P.S Novembrī pie vainas ir tie, kuri grieza pulksteni - pārgriežot pulksteni pēkšņi tumsa un melnie gājēji kļuva - bojāgājēji...

daudz dzērāji - izraisīja avārijas!!!

Kanibaals 21.novembris 2013 23:37
2 0 Atbildēt

Ziemā ir astronomiskais laiks, pat negrozot pulksteni vakaros būs tumsa. Bet labāk vakarā tumsa, nevis no rīta, kad uz darbu pusaizmiguši skrien.

iniciatīva 21.novembris 2013 13:48
0 1 Atbildēt

satiksmes čakarēšana ar fotoradariem iedzīvošanās nolūkā ir jāatzīst par smagu noziegumu, jāiekļauj krimināllikumā un bargi jāsoda ar ilgu cietumsodu

aansis 21.novembris 2013 15:00
0 1 Atbildēt

"APK ir cenrādis neievērošanai." (c) Palaidniex

Manuprāt, viens no lieliskākajiem citātiem - skaidri un gaiši pasaka - mērķis nav noteikumu ievērošana, bet gan maksas pakalpojuma ieviešana!

Palaidniex 21.novembris 2013 18:38
1 0 Atbildēt

Labi, daram tā, pārkāpi CSN, ej atstrādā sabiedriskajos darbuos.

Cilvēku piespiest noteikumus spēj tikai neērtības vai skopums. Tev ir labāki risinājumi?

Palaidniex 21.novembris 2013 20:06
3 0 Atbildēt

Starp citu visvairāk uzjautrināja pārkāpēju recidīvistu gaudas par to, ka sodus nedrīkstot celt, jo neesot tik lielas algas...

beidzot pieleca? 21.novembris 2013 16:06
0 1 Atbildēt

fotoradaru būtība - maksā ragā! un pārkāp cik vēlies! vai tas tomēr nav idiotiski? vai slaucēji braucējus uzskata par idiotiem? jjoppannie satiksmes drošības nodrošinātāji...ar slaukšanu...atradušies, labāk tad paši sevi pa reizei būtu atslaukuši, lai tā alkatība tik ļoti uz smadzenēm nespiež

Palaidniex 21.novembris 2013 19:17
1 0 Atbildēt

Nu, ja tev patīk maksāt vari turpināt pārkāpt, ja summa šķiet maza, tad ir jēga celt "pakalpojuma" cenu, līdz sāksi piedomāt, vai vari atļauties...

Man prātā ir viena doma - drīkst nepārkāpt un būs pie vienas vietas kā kontrolē ātruma ievērošanu un kādi ir sodi...

AutoPilots 21.novembris 2013 22:07
0 4 Atbildēt

Tā var runāt tikai tad , ja nav par ģimeni un bērniem jādomā!!!

Bērnudārza darba laiks,

Darba darba laiks,

skola,

dejošana bērniem!

Ir jāpaspēj to visu - ģimene ēst prasa,,,

ātrumi daudz vietās neadvekāti mazi - gribēdams nevari nepārkāpt!

Ziemā - mīnusos - dēls gaida, tad ir jābrauc cik var pa skaistu pūkain sasnigušu sniegu pabraukt!!!

Kapēc, lai ziemā nebrauktu, ja spēj kontrolēt auto!!!

Kapēc uz apledojuša ceļa, kad nav saķere visi lido garām?

GB12 21.novembris 2013 23:25
2 0 Atbildēt

Nez kāpēc lielākā daļa pilsoņu var paspēt, bet kaut kāds tur AutoPilots, redzies, nevar? Un citiem, kuri var paspēt, būtu jāsaprot un jāpieņem, ka tu apdraudi citus, jo tu, redzies, nevari paspēt? Varbūt sāc ar prioritāšu izvērtēšanu.

AutoPilots 22.novembris 2013 0:35
0 3 Atbildēt

Tapēc, ka dzīve ir tāda!

visiem nav viss gatavs iedots...

GB12 22.novembris 2013 12:58
1 0 Atbildēt

Nu un? Man arī nekas nav dzīvē iedots.

Attaisnot ar to, ka "dzīvē viss nav iedots, tāpēc varu pārkāpt likumu" ir, maigi izsakoties, truli, lai neteiktu vairāk.

Palaidniex 22.novembris 2013 9:20
2 0 Atbildēt

Re kur viens Skrīeros mēģināja pagū visu un par vvisiem ar visu sīci nu ir "labākos medību laukos"

Dzīvē neko nevar nokavēt. Vajag mazliet labāk saplānot savu laiku un pareizi sakārtot prioritātes un nebūš nekur ar "terpentīnu pakaļā" jāvelk "kā debilam" lai kaut ko mistisku nenokavētu...

JanisGrinhofs 21.novembris 2013 21:26
2 1 Atbildēt

Zivtiņš kā vienmēr ir populistisks. Jā, iespējams vidējais ātrums ir pieaudzis, bet tas nav iemesls, lai apgalvotu, ka negadījumu iemesls ir tikai radaru trūkums. Zivtiņš vēl bija CP šefs, kad izvietoja radarus un ne jau nu kritiskajās vietās un Zivtiņš reāli nav lietas kursā par negadījumu cēloņu statistiku, jo viņa saimniecībā tādu neviens neveda(pārbaudīta infa).

AutoPilots 21.novembris 2013 21:50
0 2 Atbildēt

Fotoradars nepasargā no avārijas - īpaši, ja ir noslēpts kā Latvijā!

Latvijā Fotoradars tikai iekasē naudu un pēc vairākiem mēnešiem piesūta rēķinu auto īpašniekam!

P.S Zivtiņš murgo par drošību!

Palaidniex 22.novembris 2013 9:22
1 0 Atbildēt

pabraukā tā vairāk pa Vāciju - tur reizēm ilgi jāpēta un jādomā no kurienes uzzibsnija. Visi zina, ka par ātru braukšanu var nākties maksāt. Un uzvedās kā lieli vīri - par saviem darbiem protās arī atbildēt, nevis skaidrot ar savu sasisto sili, kāpēc ļauts nesodīi pārkāpt un apdraudēt ne tikai sevi bet arī citus...

ak 22.novembris 2013 10:04
0 1 Atbildēt

Te bieži piemin Vāciju sakarā ar fotoradariem, bet neviens nez kapēc nepiemin to, ka Vācijā ir iespējas braukt arī ļoti ātri atļautajās robežās, un daudzās vietās. Līdz ar to cilvēki arī, 50 km novilkuši kartīgi uz 150 km/h, iebrauc mazākos ceļos, un viņiem pietiek jau ātruma. Šeit vispār nekur nevar neko ātrāk, vienīgais regulējums ir aizliegt-nogriezt-samazināt.

Palaidniex 22.novembris 2013 13:01
1 0 Atbildēt

Redzi - tur Vācijā pagājušā gada sākumā dibināja autoceļu institūtu (varu kļūdīties ar nosaukumu) kuri pētīja plānoja un ādolfs daļēji realizēja ceļu tīklu, kas ļāuj novirzī satiksmi prom no niestiem un sabūēt ceļus, pa kuriem var un ir salīdzinoši droši vilkt, tur ceļi patiešām ir atbilstoši tam, lai varētu vietām noņemt max ierobežojumu kā tādu, kā arī tur paaudzēm ir braukuši un tur nav līdēju, vilkties gribētāju un goņščiku, nav gājēju, traktoristu utt uz ceļa

Visa ceļa infrastruktūra ir NESALĪDZINĀMĀ līmenī un kvalitātē ar to ko pie mums sauc par ceļiem. Pie mums NAV kur pacelt lielāku ātrumu. Kamēr nav sakārtoti ceļi īpaši ātrāk par 110 nav kur braukt vaše! Dīkt lai uz esošajiem ceļiem ļauj braukt ātrāk - neiztur kritiku.

Palaidniex 22.novembris 2013 13:02
1 0 Atbildēt

labojums - pagājušā gadsimta sākumā dibināja

AutoPilots 21.novembris 2013 22:14
1 1 Atbildēt

KAPĒC???

KAPĒC NEDOMĀ PAR DROŠĪBU???

KAPĒC TIKAI PAR ĀTRUMU, PAR ĀTRUMU un PAR ĀTRUMU???

KAPĒC NEREDZ UN NESODA TOS, KURI RADA BĪSTAMĪBU???

KAPĒC, TIKAI DOMĀ KĀ IEKASĒT NAUDU???

KAPĒC GOLF4 IZBRAUCA UZ GALVENĀ CEĻA PA KREISI - NEDEVA CEĻU???

JA SIEVA NEBŪTU NOBREMZĒJUSI un IZVAIRĪJUSIES, TAS GOLF4 BŪTU SASITIS SIEVAS AUTO , KURĀ BRAUCA MŪSU BĒRNI!!!

P.S Ne ĀTRUMS IZRAISA AVĀRIJAS!!!

TIE, KURI NEIEVĒRO CSN un KURUS POLICAJI NEREDZ IR PIE VAINAS!!!

GB12 21.novembris 2013 23:28
1 0 Atbildēt

Sieva arī brauca tā, kā rakstīji iepriekšējā komentārā? Tad nav brīnums, ka izgrieza priekšā, jo vienkārši nesās tā, ka Golf4 padomāja, ka vēl tālu ir.

P.S. Vai ātruma pārsniegšana nav CSN neievērošana?

AutoPilots 22.novembris 2013 0:30
0 4 Atbildēt

Sieva brauc atļautā atrumā, pat tad ja ļoti jāsteidzas - nebrauc ātrāk!!! Ja sieva saka - ir traki, TAD TIEŠĀM IR TRAKI !!!

iAuto 22.novembris 2013 7:51
6 0 Atbildēt

Ir svarīgi apzināties, ka ir jāievēro nevis atļautais ātrums, bet atbilstoš, drošs ātrums. Tas nozīmē, ka atkarībā no laikapstākļiem, satiksmes intensitātes un ceļa stāvokļa ir jāizvēlas ātrums. Lielā miglā Tu taču nebrauc ar 100 un 90 km/h!?

Ilvars 21.novembris 2013 22:36
0 0 Atbildēt

ikdienas viesis, kas izbrauc reizi mēnesī uz kādu debesmalu, un brīnās ka viņu apdzen, savā ziņā ir taisnība.

Viņa uzskatā.

Loha, starp citu, kas nespēj apjēgt kopsakarības.

Ātrums NAV būtiski palielinājies, kā brauca, tā brauc, tik agrāk radaru darbības zonā piebremzēja.

Tagad pie krūmiem piebremzē, un samaksā.

Dabūja, ko gribēja.

Nez kāpēc neviens pat neiepīkstas par krīzes beigām, un sekojoši, transporta skaita(arī to vidū idiotu), strauju palielinājumu uz ceļiem...

A trakā zive tik lūr stastistikā.

AutoPilots 22.novembris 2013 0:48
1 0 Atbildēt

Tā jau ir problēma, ka tas braucējs nespēj pārdzīvot, ka viņu apdzen!!!

Ja ir ātrāks braucējs un spēj braukt ātrāk, lai tak brauc, kaut ar zaz vai invaļitku - palaidīšu lai brauc...

tie maitas , kuri brauc nevienmērīgi - ir ļoti bīstami!!!

tiko tu apdzen viņš sāk palielināt ātrumu un nelaist garām!!!

J 22.novembris 2013 1:27
0 1 Atbildēt

viņš varētu iet irst. Tādu tipu dēļ, visi, pie mazākās iespējas liek mīksto uz likumiem, noteikumiem, tāpēc, ka parasti "augšai" vajadzētu rādīt piemēru, bet pie mums mīž acīs un stāsta, ka lietus līst, piekrītu kaut kur lasītam, ka cilvēkiem tas drīzāk ir protests zemapziņas līmenī, tipa - a pošļi vse

kur nepagriezies - jauni nodokļi, aplami tēriņi, noteiktu aprindu nesodāmība, tas viss nosēžas

Esošie un bijušie politiķi gudriem jepaļņikiem māca, ka jāatīsta ražošana, zinātne utt

Cik no viņiem ir atvēruši ražotnes, ieviesuši inovācijas un tml, runa nav par sapizģītā legalizēšanu

Garš 22.novembris 2013 12:38
3 2 Atbildēt

Te bus nelielas pārdomas par šo tēmu AVĀRIJAS

1.Ceļu plānošana ir pilnīga dir...ā, svaigākais piemērs - Dienvidu pārvada gals uz Bausku - 4 joslas sagrūst 1 joslā un uzlikt galā vēl luksaforu - ideālākais stulbuma piemērs . Rezultāts - regulāri notiek avārijas, jo ir "gudrie" , kas lien, spiežas un spraucas priekšā, neievērojot SN un elementāru kultūru, un pārējie, kas sēž rindā...

2. "Kolhoza xenoni"- tumsā spiež acīs ka traks, un rezultātā tu 2-3 sekundes esi gandrīz akls, sekas neparedzamas...

par FR

3. Ja transporta plūsma vienmērīgi kustētos, bez STOP/GO, domāju arī problēmu būtu krietni mazāk, bet mūsu "dižās galvas" to laikam nevar vai negrib saprast. FR tikai radīs lieku stresu un bailīgie vai pārāk uzmanīgie no 50km/h bremzēs uz 40km/h veidojot ķēdes reakciju --->BUMS

Braucot pa Lietuvu, ir pretīga sajūta, ka tevi visu laiku novēro, un pie katra miestiņa tie FR būceņi - tracina, bet pedāli vaļa palaid tāpat. Leiši paši ari brauc akurāti, nepārkāpj, bet tikko tiek LV teritorijā iekšā - vidējā josla ir mana un aiziet. Pie mums uz šosejas labākajā gadījumā ieraudzīsi 1-2 CP ekipāžās, kas "medī" kaut ko - te būtu vieta būtu FR, lai šauj zemu lidojošos, nevis pilsētā uz 50 ķert tos kas brauc 55.

Par tumšajiem gājējiem un velosipēdistiem - tieši viņus vajadzētu CP darbiniekiem drā..t, lai nākamreiz padomātu pirms uz ceļa lien ārā, ja nav atstarotāju - sēdi mājās, un gaidi rītu. Atstarotājs ir redzams, ari lukturīši forši spīd...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bentley par 250 000 eiro, kā ikdienas auto 2

Kāds holandietis ar luksusa klases Bentley Continental GT veicis vairāk kā 300 000 eiro, par degvielu vien samaksājot aptuveni 65 000 eiro. Lasīt vairāk

 

"Volvo" nostāv grāvī vairāk kā trīs nedēļas, kas noticis?, 4 Studija skaidro (+ VIDEO) 5

Vismaz trīs nedēļas grāvī pie Bauskas šosejas kāds īpašnieks bija atstājis savu automašīnu, kas cilvēkos raisīja neizpratni – kuram šis auto būtu jāaizved un kāpēc tas vispār atstāts ceļa malā? Lasīt vairāk

 

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV 4

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Jaguar jaunais tēls – galveno dizaineri palūdz aiziet (+ FOTO) 12

Pirms dažām dienām no amata atkāpās JLR izpilddirektors Adrians Mardels, un nu tiek ziņots, ka uzņēmums atlaidis arī ilggadējo dizaina komandas vadītāju Džeriju Makgovernu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti