Plāno mainīt Ceļu policijas darba organizāciju; Rīgā trūkst 30% darbinieku 6

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.novembris 2017 12:37

Ceļu policijā pašlaik dažviet Latvijā trūkst darbinieku, tāpēc plānots pārskatīt šīs struktūras darba organizāciju, "balstoties uz modernas valsts principiem", pastāstīja Valsts policijas (VP) priekšnieks Ints Ķuzis.

Ķuzis stāstīja, ka Latvija ir maza valsts un pastāv atšķirības starp reģioniem. Ja Latgalē policisti gaida rindā uz darbu dienestā, tad policistu trūkums jūtams Kurzemē un Zemgalē. Policijas vadība esot veikusi pasākumus, lai Kurzemē policistu rindas papildinātu VP koledžas absolventi, kuri līdzīgi kā armijā pēc mācībām nosūtīti dienestam šajā reģionā. Šis projekts ir izdevies, jo vairums absolventu palika dzīvot Kurzemē.

Šobrīd kopumā VP nav nokomplektēti aptuveni 10% amata vietu, bet pēdējos divus gadus izteikts darbinieku trūkums jūtams Rīgas reģiona Ceļu policijā, kur šobrīd trūkst aptuveni 30% likumsargu. Ķuzis neatklāja, cik precīzi darbinieku trūkst, jo tā esot ierobežotas pieejamības informācija.

Iemesli, kāpēc ceļu policisti izvēlējušies pamest dienestu, ir vairāki un tam nav viena skaidrojuma, uzskata VP priekšnieks.

VP vadība jau pirms diviem gadiem deklarējusi, ka Ceļu policijas ikdienas darbam ir jāmainās, kas nozīmē, ka satiksmes kontrole pamazām mainās, tiek ieviesti stacionārie fotoradari, tiem klāt nāk pārvietojamie fotoradari, netrafaretās policijas automašīnas.

"Tie ir cita veida kontroles pasākumi. Līdz ar to var pārskatīt ceļu policista galvenos uzdevumus. Es runāju par avāriju dokumentu formēšanu, citu nopietnu incidentu risināšanu, kārtības nodrošināšanu masu pasākumos un piedalīšanos dažādās citu struktūrvienību organizētās operācijās. Latvijā Ceļu policijas darba organizācija faktiski nav mainījies pēdējos 30 gadus, taču atbilstoši šodienas drošības situācijai un sabiedrības vajadzībām no policijas tiek prasīts daudz vairāk," uzsvēra Ķuzis.

Viņš nenoliedza, ka savu artavu Ceļu policijas rindu noplakšanā devusi darba organizācijas maiņa un korupcijas risku mazināšanas pasākumi. Atalgojums pēdējos gados visiem policistiem ir pieaudzis, lai gan tas joprojām neesot atbilstošs ieguldītajam darbam, taču ceļu policisti noteikti nav starp tiem policistiem, kuriem ir zemākā alga, stāstīja Ķuzis.

VP ir apsvērusi iespēju, ka ceļu policistiem, kuri formē dokumentus avārijās, atalgojumā būtu piemērojams atbilstošs koeficients, jo šie darba pienākumi ir sarežģītāki nekā ikdienā, turklāt no šāda policista darba lielā mērā ir atkarīgs satiksmes noziegumu izmeklētāja darbs.

VP priekšnieks ceļu policistu trūkumu neuzskata par traģēdiju un arī funkciju kvalitāte nesot būtiski cietusi. Latvijā gan esot vērojama dīvaina situācija - cilvēku skaits mazinās, bet automašīnu skaits palielinās, kas automātiski atspoguļojas arī ceļu satiksmē.

"Drīzāk 2011.gadā policijā bija vērojamas bīstamas tendences, kad dažādu struktūrvienību likumsargi masveidā iesniedza atlūgumus. Ir jāsaprot, ka dzīvē ir periodi, kad jāpieņem atbilstoši lēmumi par jaunu kopēju policijasstruktūru. Tajā pašā laikā es apbrīnoju Ceļu policistu darbu, izturību, apstākļos, kādos viņi strādā, vienalga - ziema vai karsta vasara. Apbrīnoju viņu koncentrēšanos un pacietību arī situācijās, kurās jāspēj neiesaistīties konfliktā. Ceļu policisti noteikti nav pelnījuši sabiedrības nu jau pagātnes pieredzē balstīto negatīvo attieksmi kā pret policistiem korumpantiem," uzsvēra Ķuzis.

Viņš nenoliedza, ka problēma ar darbinieku trūkumu pastāv, taču VP koledža esot pilna ar jauniem studentiem, brīvu vietu tur neesot, līdz ar to nākamā gadā pavasarī un vasarā policijas dažādu struktūrvienību rindas papildinās 130 jaunie policisti.

Latvijā cilvēku kļūst arvien mazāk un katrs cilvēks kļūst par vērtību, līdz ar to par jauniešu piesaistīšanu dienestam VP ir jācīnās ar bruņotajiem spēkiem un citām tiesībsargājošām struktūrām. VP priekšnieks nenoliedza, ka armija ar savām plašākām budžeta iespējām ieguldījusi lielus resursus rekrutēšanas kampaņās, taču policijai naudas trūkuma dēļ investīcijas šajā virzienā izpalikušas.

"Vēlos uzsvērt, ka tikai tagad politikas veidotāju apziņā nostiprinās nepieciešamība uzlabot valsts iekšējo drošību. Valstī iekšējā drošība kā prioritāte parādās tikai pēdējos gados un policijas finansiālās iespējas nav salīdzināmas ar bruņoto spēku iespējām. Mēs gan neesam čīkstējuši, jo pat tajos gados, kad būtiski samazināja atalgojumu policijasavas funkcijas nodrošināja," norādīja Ķuzis.

Policijas dienestam ir raksturīga arī represīvā funkcijas, kas nozīmē, ka policistiem ir jāveic dažādas funkcijas, jāpieņem pastāvīgi lēmumi un jābūt gataviem uzklausīt kritiku. Tas ikdienā karavīram nav, jo viņi vairāk trenējas valsts aizsardzībai un starptautiskajām operācijām, skaidroja VP priekšnieks.

Tajā pašā laikā Ķuzis uzskata, ka armijai un policijas dienestam jaunu darbinieku piesaistīšanā ir jāsadarbojas. Proti, jau skolu programmās bērniem jāmāca ārējās un iekšējās drošības pamati. Zināmā mērā jau redzami rezultāti, jo Aizsardzības ministrijas uzturētās Jaunsardzes dalībnieki izlēmuši dienēt policijā. "Šodien policists jāsāk gatavot no pamatskolas un vidusskolas, lai brīdī, kad tiek pabeigta skola viņš izvēlētos dienēt policijā," piebilda Ķuzis.

Jau ziņots, ka policijas darba efektivizēšanas nolūkā tuvākajos gados plānots veikt strukturālas reformas. Sekojot līdzi aktuālajai drošības situācijai, VP secinājusi, ka tās pašreizējā struktūra ir novecojusi un neatbilst dienesta esošajiem uzdevumiem un spējām. Tāpat policijai ar katru gadu nākot klāt arvien jaunas funkcijas.

VP ir pieteikusies Eiropas Savienības programmā "Eiropas Savienības strukturālo reformu atbalsta programma 2017.-2020", ar kuras atbalstu plānots veikt plašu pētījumu par VP nozīmi. Šī projekta mērķis paaugstināt VP efektivitāti, pārskatot un optimizējot struktūru, procesus un resursus.

 
Visi komentāri
 
Vernons 17.novembris 2017 12:41
4 10 Atbildēt

Palaidniex varētu būt ceļu policists, lai tvarstītu mani!

ezis71 17.novembris 2017 19:00
5 0 Atbildēt

Agrāk teica kad ikdienas degvielas normas mazas tāpēc krūmos sēž,tagad kadru trūkums.Būs kadri un noteikti zupai atkal naudiņas nebūs.Klau,a kur jaunie nemarķētie Forasteri,tikai škodas redzamas.Laikam Ķuzis un viņa sekretāres/sekretāri ar viņām uz copi/pjanku braukā.

msh 19.novembris 2017 0:42
0 0 Atbildēt

Es te savā galā pa vasaru vienu manīju, pirms tam nebiju pamanījis ka "subārs" var būt kaut kas cits kā impreza.

GB12 19.novembris 2017 13:12
0 0 Atbildēt

Pirms 3 nedēļām pie Brocēniem vienu redzēju.

Conqueror 18.novembris 2017 10:04
0 0 Atbildēt

30% trūkst - iespaidīgi

Bradypus 18.novembris 2017 23:29
10 1 Atbildēt

Gribētos paskatīties uz rezultātu - vai par 30% ir palielinājies avāriju skaits? Ja ne, tad kam tie 30% ir vajadzīgi?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 2

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 10

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Komisijā neatbalsta piedāvājumu liegt pārdot alkoholu degvielas uzpildes stacijās 25

Alkohola tirgošana degvielas uzpildes stacijās (DUS) arī turpmāk netiks ierobežota, šādu pozīciju otrdien atbalstīja Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas vairākums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti