Iegādās mērierīces, kas konstatē aizliedzošo luksofora signāla neievērošanu 26

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 2.decembris 2017 12:10

Valsts tuvākajos gados plāno iegādāties mērierīces, kas konstatē aizliedzošo luksofora signāla neievērošanu un automātiski nolasītu transportlīdzekļu reģistrācijas numura zīmes

Saskaņā ar satiksmes drošības plānu 2017.-2020.gadam līdz 2020.gadam plānots iegādāties tehniskos līdzekļus, kas konstatē konstatē aizliedzošo luksofora signāla neievērošanu. Pirms šādu automatizētu ierīču iegādāšanās plānots veikt izpēti par nepieciešamību grozīt normatīvos aktus, kā arī sagatavot priekšlikumus piemērotākajam iekārtu finansēšanas modelim. Finansējuma apjoms šādu ierīču iegādei tiks noteikts pēc izpētes.

Tāpat plānots iegādāties ierīces, kas veic automātisku transportlīdzekļu reģistrācijas numura zīmju nolasīšanu. Ar šādām ierīcēm būs iespēja automātiski konstatēt vai transportlīdzeklis ir meklēšanā, apdrošināts un vai tam izieta tehniskā apskate. Plāns paredz, ka tuvākajos trīs gados kopumā tiks iegādātas trīs šādas ierīces un tās varētu izmaksāt aptuveni 150 000 eiro.

Valsts policijas (VP) Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis aģentūrai LETA skaidroja, ka šīs iekārtas uzstādītu policijas automašīnās un tās automātiski konstatējot tuvumā esošo transportlīdzekļu numura zīmes ātri vien savienosies ar datu bāzēm, lai pārbaudītu vai nav pārkāpumi. Ja sistēma konstatētu pārkāpumus, tad autovadītājs vēlāk saņemtu paziņojumu par sodu. Šobrīd automašīnā sēdošajam policistam šie numuri jāievada manuāli un tas aizņem laiku.

Plāns paredz arī virkni citus tehniskus risinājumus, lai efektīvāk kontrolētu satiksmes drošību. Tā, piemēram, iecerēts iegādāties portatīvos autotransporta svarus, lai kontrolētu autopārvadājumus. Plāns arī paredz pirkt elektrovelosipēdus ar kuriem veiktu satiksmes uzraudzību apdzīvotās vietās un kontrolētu vai citi satiksmes dalībnieki neapdraud velosipēdistus.

Tāpat viens no risinājumiem ir vidējās kustības ātruma radaru ieviešana. Šīs iekārtas konstatētu transportlīdzekļa vidējo braukšanas ātrumu. Sistēma darbojas šādi - šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu pirmā mērierīce nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt izbraucot no konkrētā ceļa posma transportlīdzeklis atkal tiek nofotografēts. Pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju tiek aprēķināts ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā un salīdzināts ar šajā vietā oficiāli atļauto braukšanas ātrumu.

Pirms šādu ierīču ieviešanas līdz nākamā gada beigām plānots veikt izpēti par nepieciešamajiem grozījumiem, lai šāda sistēma leģitīmi varētu darboties. Tāpat būs jāizvēlas efektīvākais finansēšanas modelis un reāli šādas ierīces varētu iegādāties 2019.gadā, norādīja Krapsis.

Pagaidām efektīvākie tehnoloģiskie risinājumi satiksmes drošībā ir stacionārie un pārvietojamie fotoradari, kā arī netrafaretās automašīnas.

Uz Latvijas ceļiem kopumā darbojas 55 stacionārie fotoradari. Savukārt 2018.gadā uz ceļiem parādīsies vēl 40. Ar šo mērierīču uzstādīšanu nodarbojas CSDD. Pirmie stacionārie fotoradari tika izvietoti 2015.gada februārī. Visi stacionārie fotoradari ir apdrošināti.

No 21.novembra papildus stacionārajiem fotoradariem sākta ceļu satiksmes uzraudzība ar VP 12 jaunajiem pārvietojamajiem fotoradariem.

Tāpat ceļu policija šogad saņēma 40 jaunas netrafaretās automašīnas.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 2.decembris 2017 13:18
9 12 Atbildēt

Nu nezinu. Tik bieži pie sarkanā nebrauc lai atpelnītos. Nopirka 3 ierīces, tātad - stāvēs pie trīs luksaforiem. Cilvēki zinās, pie kuriem ir, tāpēc nepārkāps. Bet likt uz visiem - nereāli un nekad neatpelnīsies.

Vislabāk slaukt piķi no ātruma pārkāpējiem. Vairāk mobilos aparātus, tos vidējā ātruma mērītājus, netrafarētus auto, un maskēšanās tīklus policijas auto. Tā ir zlta dzīsla. Vidējais, pelēkais latvietis ( nemaz nerunājot par stepju klaidoņiem) alkst samaksāt sodu par ātruma pārsniegšanu. Tā teikt - "kurš neriskē, tas neatbrauc galā par 2 minūtēm ātrāk".

Bradypus 3.decembris 2017 11:18
3 1 Atbildēt

Piedevām ātros un uzgunsdzēsējus vairs nelaidīs, kā tagad bieži dara - pārbraucot stoplīniju, lai pabrauktu malā un palaistu. Stāvēs un gaidīs zaļo. www.dailymail.co.uk/news/article-...-999-pass.html

driveris 2.decembris 2017 16:27
8 1 Atbildēt

Kr.Valdemāra ielas krustojumos ar Annas , Raiņa un Kalpaka bulvāriem vien atpelnīs nedēļas laikā.

ezis71 2.decembris 2017 20:07
1 3 Atbildēt

Tātad nekas nemainīsies,visas tās ierīces tiek pirktas lai policija varētu tālāk tupēt krūmos.

coldasice 3.decembris 2017 2:13
1 0 Atbildēt

un tad es izvēlēšos maršrutu,lai brauktu garām tikai vienam fotoradaram...

Pļurkt 3.decembris 2017 9:47
4 4 Atbildēt

Pēc kārtējās "izpētes", kā jau ierasts Latvānijā uzradīsies kādi 2 - 3 jaunmiljonāri un tiks iepirkti paši lētākie (lasi vissūdīgākie) aparāti, kurus pēc kādiem 2 gadiem nāksies nomainīt.... Protams veicot vēl vienu izpēti!

jonas 3.decembris 2017 10:26
1 7 Atbildēt

latvijas buģeta sauklis: tautu sodīt,sodīt un vēlreiz sodīt,nodokļus celt,celt un vēlreiz celt,bet pats labākais ko varēja izdomāt celt ūdens tarifus,tapēc,ka sākuši mazāk to lietot vot tas ir pastaljūgu stilā,stul.uma kalngals

MaDDeX93 3.decembris 2017 15:29
1 1 Atbildēt

Lai labak celus salabo un pec tam doma par visadiem idiotismiem.

650 3.decembris 2017 15:29
3 0 Atbildēt

Kāpēc neizmantot iespēju- par vasts naudu nopirkt elektronisku meeslu un iecelt sevi par Apkalpotāju turpmākos 99 gadus ar mantojuma tiesībām uttt.Priekš kam līnijas zīmēt un atstarojošus elementus karināt, kad nopērc par miljonu vienu aparātu un viņš tev nesīs peļņu mūzīgi mūžos. Aamen.

bremzi grīdā 3.decembris 2017 19:33
8 2 Atbildēt

Ieriebsim šiem-nebrauksim pie sarkanās.

Vernons 3.decembris 2017 22:23
1 9 Atbildēt

Ha! Un kā pielāgos CSN šīm iekārtām?

Palaidniex 6.decembris 2017 9:28
0 0 Atbildēt

Tev ir jau problēmas ar stopsignāliem, stopzīmēm un jēdzienu dot ceļu, ne pārējiem. Skaidrs, ka sāc jau gaudot!

Jānis 4.decembris 2017 15:59
0 0 Atbildēt

>>..Pagaidām efektīvākie tehnoloģiskie risinājumi satiksmes drošībā ir stacionārie un pārvietojamie fotoradari, kā arī netrafaretās automašīnas....

Tie ir tikai risinājumi kontrolei. Satiksmes drošība ietver arī sakārtotus ceļus arī ārpus Rīgas centra, 4-joslu šosejas Pierīgā inensīvajās satiksmes artērijās ar 2-līmeņu krustojumiem. Kad tad tas būs?

Palaidniex 6.decembris 2017 9:28
0 0 Atbildēt

Naudu iedosi?

Jēziņ 4.decembris 2017 16:26
1 0 Atbildēt

Mums visi ceļi ir galīgā ..irsā, bedres miljoniem, viss slikti, bet nē, būs mums jauni radari, kameras un vēl nez kas. Apbrīnojama šī valsts, vemt gribās

Palaidniex 6.decembris 2017 9:29
0 0 Atbildēt

Ja jau ceļi ir slikti, tad jau pārkāpt grūti. Ja satrauc, ka pieķer, tad jau pārkāpumu vekšanai tie tomēr izrādās gana labi...

Petja 4.decembris 2017 17:52
0 0 Atbildēt

Vienvārdsakot, tiks pieliktas visas pūles lai ceļu satikmi padarītu absolūti nebaudāmu.

... 5.decembris 2017 10:08
0 0 Atbildēt

Tas nozīmē, ka daudzās vietās nogriezties pa kreisi principiāli nebūs iespējams bez soda.

anonimikis 5.decembris 2017 10:31
1 0 Atbildēt

Vispār jau kā reiz būs. Jo pretimbraucošā plūsma vairs nemīs pāris pie sarkanā.

Vernons 5.decembris 2017 11:15
0 1 Atbildēt

"Ātruma samazināšanas process"! "Brīdinājuma signāli un to lietošana"! Kapitāls robs CSN lai ceļu policija pēc saviem ieskatiem un saprašanas varētu drātēt auto vadītāju.

Un kad sodīs tos, kuri pie zaļā iebrauc krustojumā, kad tas vēl ir aizņemts?

Varbūt mandeles arī ir vērts operēt caur anālo atveri?

Palaidniex 6.decembris 2017 9:30
0 0 Atbildēt

Tu esi debils! Reāli!

Vernons 6.decembris 2017 9:47
0 0 Atbildēt

129. Transportlīdzekļa vadītājam, kas iebraucis krustojumā, kad to atļāva luksofora signāls, no krustojuma iecerētajā virzienā jāizbrauc neatkarīgi no tā luksofora signāla, kas uzstādīts pirms izbraukšanas no krustojuma. Ja krustojumā pirms luksoforiem, kas atrodas transportlīdzekļa vadītāja braukšanas ceļā, ir 546. ceļa zīme, transportlīdzekļa vadītājam jāņem vērā katra luksofora signāli.

130. Kad luksoforā iedegas atļaujošais signāls, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas iebraukuši krustojumā, kad viņiem to atļāva luksofora signāls, kā arī gājējiem, kas nav paguvuši šķērsot brauktuvi.

Palaidniex 6.decembris 2017 12:54
0 0 Atbildēt

Izlasi 129. Punktu un pacenties izprast.

Vernons 6.decembris 2017 22:14
0 0 Atbildēt

Es iebraucu krustojumā, lai nogrieztos pa kreisi. Sagaidīju, kad beigsies pretī braucošo plūsma un lēnām ar savu 40 tonnīgo auto, sarkanajam degot, atbrīvoju krustojumu! Un Tu pie zaļā stāvi un gaidi, kad tas notiks!

Tev tikai ar zirga pajūgu braukt!!!

650 5.decembris 2017 13:34
0 0 Atbildēt

Kādā veidā domājiet paspēt nogriezties, ja milzumdaudzās vietās pat viens vienīgs auto knapi var paspēt? Kurš kretīns priecāsies, kad tagadējās ierastās kombinācijas 5gab (1/uz/zaļo+1/uz/dzelteno+3/uz/sarkano) nogriezīsies tika kāds 1gab pa visu zaļo ciklu? Ko darīsim, ka visi tie jau tagad kupli skaitāmie enānisti un biksēsmiizeeji sāks raustīties vispār no visa? Kad tie krjopļji reiz izdarīs kaut ko/dajebko reāali satiksmes drošībai vai paātrināšanai domātu? Es saprotu- tagd tam nav laika,jo fiksi ir jādala varbūtējās nišas un iespējas dažādu populāru elektroierīču iegādē.Jo, kā tad pelnīs turpmākos 30 gadus.

Priekš kam nah/ren tērēt naudu kkādam ceļa remontam, kad var izziņot sliktu segumu un "drošības nolūkā" tur "pamatoti" uzstādīt kādus 3-4 peļņu nesošus elektroniskus meeslagabalus.

Vernons 5.decembris 2017 15:17
0 0 Atbildēt

Uzstādītas ir "ziedojumu kastes"! Gan stacionāras, gan pārvietojamas. Un ziedojums ir piespiedu kārtā garantēts.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti