Likumsargi brīdina, ka "audzināšanas" vietā par ziemas riepu neesamību sodīs 25

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.novembris 2018 9:22

Autovadītāji, kuru spēkratiem no 1.decembra nebūs ziemas riepas, tiks sodīti, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" uzsvēra Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Viņš teica, ka arī šorīt autovadītājiem pat nevajadzētu apsvērt domu izbraukt no mājas bez ziemas riepām. Viņš pats pārliecinājies, ka pat ar ziemas riepām, mainot braukšanas joslas un izbraucot no "sniega putras", automašīna brīžiem kļūst nestabila.

Krapsis uzsvēra, ka policija no 1.decembra sodīs autovadītājus, kuru spēkrati nebūs aprīkoti ar ziemas riepām. "Ar audzināšanu esam nodarbojušies ļoti ilgi un to darām savlaicīgi, bet domāju, ka šādās situācijās tas nav piedodami. Ja jūs nedomājat par savu drošību, tad jūs apdraudat pārējos," viņš uzsvēra.

Policijas pārstāvis atzina, ka pirmajos ziemas mēnešos negadījumus skaits nedaudz pieaug - arī tāpēc, ka autovadītāji nav savlaicīgi parūpējušies par ziemas riepām.

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 27.novembris 2018 9:42
38 3 Atbildēt

Absolūti pareizi un atbalstāmi

Freijers 27.novembris 2018 10:02
19 3 Atbildēt

Retu reizi, kad var piekrist, vajag jau arī. Pāris dienas jau ZB, ka ir velkoņi, kam jābrauc -15,20 un pat 30 zem atļautā, kādu iemeslu dēļ (visticamāk, ka pisinātāji, kam pēdējā dienā riepas jāmaina).

405 27.novembris 2018 17:07
4 1 Atbildēt

Nav tik viennozīmīgi. Man sieva brauc pirmajās ziemas dienās/lietū un citās man nesaprotamās, bet priekš viņas bīstamās situācijās ar kā minimums -20 zem atļautā. Vienkārši brauc sev izjūtās drošā ātrumā. Un viņas autiņam riepas ir ļoti labas.

Tajā pašā laikā es ar riepām bieži grēkoju, pārsvarā man tās visu manu šoferēšanas laiku ir M+S un tiek nobrauktas līdz "До победы" līmenim. Un es parsvarā braucu ar +10, vai slīd vai līst/gāž vai pūš.

Es gribēju teikt, ka katrs brauc tā kā viņš jūtas drošs vai kā viņš izprot drošību. Un tad vēl nāk klāt noteikumi.

Ar riepām tas ir reti saistīts (Visvairāk tas novērojams lietus laikā, kad bistamība principā nepalielinās, bet monotomi 1/3 auto sāk braukt uz 70)

Freijers 28.novembris 2018 8:29
2 0 Atbildēt

tad pieklājība prasītu palaist citus garām. Nav jau iebildumu par ko un cik kāds brauc, bet gan par to, ka kādam šķiet ka ir kings uz ceļa...piemērs, šodien sū.. tīrīts ceļš, volvo uz 60 dudina, bet drusku vēl nomest, lai kāds ātrāk tiek garām nespēj/negrib. Es pats ne vienmēr iekļaujos maksimālajā pie sliktiem ceļa apstākļiem, bet vienmēr vēroju spoguļos un reāģēju uz to, kas notiek apkārt.

Kirils 27.novembris 2018 12:16
25 1 Atbildēt

Ja 2 reizes ziemas sezona policisti nokera vienu un to pasu masinu ar vasaras riepam, tad vjg nemt nost tehnisko apskati. Lai doma pec tam pasi.

Poga 27.novembris 2018 12:38
9 4 Atbildēt

Es uskatu ka ziemas riepas vajadzētu likt jau 1 novembrī

iciks 27.novembris 2018 12:46
7 1 Atbildēt

Audzināšana? Priekš kam? Tad jau arī par skates neesamību vai aizmirstu apdrošināšanu arī varētu audzināt. To vēl pat varētu saprast- katram tas ir individuālā datumā, kamēr ziemas riepu maiņas pēdējais datums ir nemainīgs. Ja cilvēks nedzīvo mucā, tad pagrūti izvairīties no kolēģu uzdotiem jautājumiem par ziemas riepām, no ziemas riepu reklāmām un no aukstāka laika vispār.

Ja vienalga pamanās aizmirst - lai meklē vainu sevī.

vadims 27.novembris 2018 15:27
2 3 Atbildēt

bet kā ar M/S riepām ? likuma normas par sodu par tām nav

Andris 27.novembris 2018 15:59
4 13 Atbildēt

Negribu tev īsti piekrist. Es parasti uzstādu ziemas riepas pēc tam, kad sniegs turās vismaz kādas 2-3 dienas, jo ziemenes man ir no dārgā gala ar labu protektoru. Netaisos tās deldēt pa siltajām dienām un kad nav sniegs.

Protams, kad uzsnieg pirmais sniegs ir jāpabrauc lēnāk, bet ir ok.

RR95 27.novembris 2018 16:14
14 2 Atbildēt

Iieteiktu tev vispār nolikt to auto sētmalē, nebūs jādeldē dārgais gals un vēl nauda ietaupīsies. Fascinē feniņdrāzēji????

Andris 28.novembris 2018 9:08
1 2 Atbildēt

Vienkārši uzskatu, ja esmu ieguldījis labu naudu par riepām, tad nav vajadzības lieki ar tām braukt. Līdz brīdim kamēr nav iestājusies pastāvīga ziema riepas tās vēl nemainu. Pabraucu ar vasarenēm, kā jau teicu tās pāris dienas ar pieciest.

iciks 28.novembris 2018 13:57
2 0 Atbildēt

Un cik tūkstošus Tu ziemā šādi nobrauc? Cik gadiem vēlies tās riepas sataupīt? 10, 20?

Jāatzīst, varu piekrist komentētājam, kas Tev veltīja skarbus vārdus. Jau vakar šitādus entuziastus redzēju - spolēdami lien ārā no pakārtotā ceļa un nenieka nespēj ātrumu uzņemt, bet tas uz galvenā - lai bremzē kā māk.

ray 27.novembris 2018 17:47
1 5 Atbildēt

Nav naudas, braucu ar taadaam kaadas ir Ja pa leenu braucu, apdzen...easy

kasinsh79 27.novembris 2018 22:51
7 0 Atbildēt

-> sabiedriskais jau sauc Egoists!

Janka 27.novembris 2018 18:15
2 2 Atbildēt

Nesaprotu kas tur tik sevišķš, ka jātaisa raksts. Tikpat labi varēja rakstīt - ja pārkāps ātrumu, tad sodīs.

Bradypus 27.novembris 2018 21:06
0 1 Atbildēt

Melis, melis, kartupelis... Kā jau ments. Sodīt var tikai tos kam būs vasaras riepas, nevis nebūs ziemas. Par vissezonu riepām kungam piemirsies. Nav tā, ka ļoti atbalstu vissezonas braucējus, bet tomēr melīgi menti ir sliktāki.

Palaidniex 27.novembris 2018 21:38
6 0 Atbildēt

Vācijā to atrisināja apdrošinātaji, vienkārši neizmaksājot kompensācijas vai piemēojot regresu, ja tur, avarējušam auto nebija ceļa apstākļiem atbilstošs apriepojums. Ziemas riepas tur savulaik nebija obligātas! Ka arī eksotiskāki izmēri nebija vispār pieejami ar ziemas protektoriem... un tas savukārt spieda sākt ražot ziemas riepas eksotiskākos izmēros...

Freijers 28.novembris 2018 8:30
2 0 Atbildēt

Sen jau regress par riepām arī pie mums ir ielobēts no LTAB (tāpat kā visi citi minētie "gadījumi" OCTA likumā).

iciks 28.novembris 2018 14:01
1 0 Atbildēt

Tiešām? Uzmetu aci tam likumam un neatradu neko citu par riepām, izņemot:

(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:

2) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja:

e) transportlīdzeklis atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam nav bijis aprīkots ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos, un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar minēto pārkāpumu;

Var jau būt, ka palaidu ko garām, bet nu skaidrību vēlētos.

kasinsh79 28.novembris 2018 9:17
3 0 Atbildēt

Gandrīz noteikti - ja pat patlaban (kaut likums prasa no 1.12.) kāds ar vasaras (nejaukt ar M+S) liselli iekuļas nopietnā avārijā (bet ārā ir ZIEMA īstākajā pakāpē), var uzreiz ķīlāt savu NĪ skādes segšanai Tādi ar galvu galīgi nedraudzējas.

Arnis 28.novembris 2018 14:07
0 0 Atbildēt

Kā kas tā riepas pie vainas, dažam "lidotājam"smadzenes jāmaina! Bija laiki kad ziemas riepas vispār nebiju!

msh 28.novembris 2018 19:13
0 1 Atbildēt

A ko tad ja riepas vēl veikalā un nav ar ko tām aizbraukt pakaļ?

Fakts 28.novembris 2018 21:41
0 0 Atbildēt

Vasaras riepas nekad nepērku .

Pirdonis 28.novembris 2018 21:44
1 0 Atbildēt

Mana tauta,neķer kreņķi ,maksājiet nodokļus!

Andris 29.novembris 2018 8:49
0 1 Atbildēt

Ar ziemenēm parasti no janvāra līdz marta sākumam. Aptuveni kādus 12 t.km. Ar vienu komplektu braucu kādus 5-6 gadus.

Vispār vidējais nobraukums mēnesī ir aptuveni ~5000km.

Kā jau teicu ir neērtības, bet nevēlos lieki nobraukāt riepas pa sausu asfaltu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti