Valsts policija (VP) prognozē, ka ar jauno 360 grādu novērošanas sistēmu dažu stundu laikā varēs konstatēt 20 līdz 30 ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus, žurnālistiem pastāstīja VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.
VP šodien prezentēja ar 360 grādu kameru aprīkotu netrafarētu policijas automašīnu, kas, neapturot transportlīdzekli, spēs konstatēt dažādus autovadītāju pieļautoss pārkāpumus.
Prezentētais transportlīdzeklis ir pelēkas krāsas "Renault Trafic dci 145" modeļa mikroautobuss, kurš pilnvērtīgu patrulēšanu sāks jau no šodienas.
Kā pastāstīja VP Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs, 2017.gadā valdība atbalstīja Ceļusatiksmes drošības koncepciju un viens no veicamajiem pasākumiem bija specializētas sistēmas izveide, kura spēj nolasīt numurzīmes un fiksēt pārkāpumus neapstādinot transportlīdzekļa vadītāju.
Konkrētā automašīna ir aprīkota ar četrām kamerām un mikroautobuss izvēlēts, jo tas ir augstāks par vieglajiem auto, kā rezultātā arī kameras redzamība ir labāka.
Vienlaikus Velšs uzsvēra, ka sistēma nav stacionāra un kameras busiņam ir piestiprinātas ar vienkāršiem stiprinājumiem, kas nozīmē, ka nepieciešamības gadījumā kameras var pārvietot uz jebkuru citu policijas transportu.
Pārkāpuma izdarītājs, līdzīgi kā ar foto radariem netiks apturēts, taču vēlāk saņems pārkāpuma protokolu ar automašīnas attēlu, numurzīmi un fiksēto pārkāpumu. Pārkāpumus jaunā sistēma konstatēs gan esot automašīnai kustībā, gan stāvot.
Velšs pauda cerību, ka šī nav pēdējā šāda tipa automašīna, kura tuvākajā laikā nonāks VP rīcībā, jo kopumā valdība atbalstījusi trīs šādu transportlīdzekļu iegādi.
To, cik drīz VP varētu savā īpašumā iegūt pārējās divas automašīnas, būs atkarīgs no pieejamā finansējuma.
"Koncepcija paredz finansējumu piešķirt no valsts budžeta vai Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja līdzekļiem. Šo sistēmu iegādājāmies no LTAB un nākamgad kopā ar Iekšlietu ministriju lemsim par turpmākajām iespējām," sacīja Velšs.
Šīs sistēmas iegāde izmaksājusi 49 999 eiro un tā testēta visu aizvadīto gadu.
Ar Cik % LV teritorijas "pārklājuma" varam rēķināties?
Pareizāk būtu - vai tiks nodrošināts klātbūtnes efekts proporcionāli vienāds atbilstoši satiksmes dalībnieku skaitam...