Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Radīti ietves segumā iestrādāti luksofori gājēju drošībai (+foto) 12

 
iAuto.lv | 20.februāris 2017 18:25

Nīderlandē uzstādīts ietvē iestrādāts luksofors, kas pamanāms viedtālruņos iegrimušiem gājējiem. Vai arī Latvijā tas būtu aktuāli?

Ekrānšāviņš Foto: HIG Traffic Systems

Bez šaubām, viedtālrunim veltīta uzmanība satiksmē ne vien transportlīdzekļu vadītājus, bet arī gājējus var ātri novest līdz nelaimes gadījumam. Ja autovadītājiem par tālruņa lietošanu pie stūres ir paredzēts sods, tad gājējiem par savu drošību jāatbild vien ar savu ādu. 

Lai risinātu šo problēmu vai vismaz novērstu nelaimes gadījumus, Bodegrāvenas pilsētiņā Nīderlandē uzstādīts luksofors, kas iestrādāts ietves segumā pirms šķērsojamās brauktuves. Luksofora uzstādītāji cer, ka šādi luksoforu pamanīs arī tie gājēji, kas skatienu pārsvarā nodūruši uz leju.

Idejas autori ir Nīderlandes uzņēmums "HIG Traffic Systems", kas nodarbojas ar dažādu satiksmes monitoringa un efektivitāti veicinošu ierīču izstrādi. Tiesa, pagaidām šāds risinājums izveidots kā eksperiments tikai vienā krustojumā, bet šāds simpātisks gaismas signāls varētu parādīties arvien vairāk vietās. Uzņēmuma pārstāvji stāsta, ka viedtālruņu lietošana gājēju vidū pēdējā laikā kļūst par lielu problēmu. Piemēram, Hāgas pilsētā tramvaju vadītājiem regulāri nākas veikt ārkārtas bremzēšanu, jo kāds gājējs velta uzmanību viedtālrunim, nevis tam, kas notiek satiksmē. 

Šāds risinājums noteikti ir vērts, ja tiks izglābta kaut viena neuzmanīga gājēja veselība vai dzīvība. Taču jācer, ka inovatīvo luksoforu dēļ cilvēki nekļūs vēl neuzmanīgāki.

Ekrānšāviņš Foto: HIG Traffic Systems

Nīderlande ik pa laikam pārsteidz ar dažādiem jaunumiem satiksmes jomā un ir bieži pieminēts piemērs diskusijās par satiksmi un pilsētplānošanu. Skaties vēl, kā asfaltējot ielu Nīderlandē uzreiz tiek izveidots joslu segums dažādās krāsās: Kā ceļus asfaltē Nīderlandē (+ video)  

 

 
Visi komentāri
 
msh 20.februāris 2017 18:46
11 5 Atbildēt

Kāpēc traucēt dabisko atlasi? Ja nav tik daudz prāta lai ejot pāri ielai paskatītos uz luksi, tad varbūt labāk lai tāds nonāk uz kādas haubes, nekā iesēžoties mašīnā, un turpinot būt ar nodurtu galvu, vēl kādu nones.

iciks 20.februāris 2017 21:55
1 1 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu.

Kanibaals 21.februāris 2017 9:01
4 0 Atbildēt

Nelaime, ka ne vienmēr atlase notiek līdz galam. Redz kur Ūdrītis vēl ķepurojas pēc gājiena ķēmā.

Krotow 24.februāris 2017 23:29
0 0 Atbildēt

Nav teikts, ka atlase izdosies. Un kam tev problēmas ar atlases rezultātā tavam auto sasistiem bleķiem un vējstiklu. Un ja vēl smadzenes no stikla pašam nost jātīra... veeeee.

viencexperc 20.februāris 2017 19:36
5 0 Atbildēt

Ierosinu vēl vienu projektu. Tiklīdz tuvojies ietvei, tev atnāk uz smārtfonu paziņojums -"stop, ietve".

Ainārs 20.februāris 2017 22:39
8 1 Atbildēt

nevis uz luksaforu vispirms jāskatās bet gan uz ielu.luksafors vel nevienu nav nobraucis

Krotow 24.februāris 2017 23:30
0 0 Atbildēt

Agresīvi luksofori pa laikam mēdz noķert pa garāmbraucošajam. Krievijā diezgan regulāri.

kasinsh79 21.februāris 2017 10:17
4 0 Atbildēt

Bet, es nosapņoju, ka gājēji iet mierīgi pāri ielai pie zaļā signāla, jo auto, kas izdomāja krustojumu pārbraukt pie sarkanā signāla, tiek burtiski brutāli apstādināti, no asfalta izlienot tādiem kā lieliem cilindriem, paceļot tos gaisā, noārdot daļu piekares :D

Patiesībā, esmu redzējis tādu video kaut kur arī, tikai nevaru tagad atrast. Bet, cik tas būtu iedarbīgi Rīgā (Latvijā) - ojjjj ;)

Vernons 21.februāris 2017 13:04
4 0 Atbildēt
Vernons 21.februāris 2017 13:25
0 6 Atbildēt

Ja auto nestājas pie sarkanā signāla, tad gājējam zaļajam signālam nevajadzētu būt! To visu iespējams sakārtot.

Piemēram nezinīšiem kreisais pagrieziens Rīga uz pasažieru ostu nenotiek, ja auto nav apstājies pie stop līnijas!

www.google.lv/maps/@56.9564...8i6656!6m1!1e1

Konuss 21.februāris 2017 14:22
1 0 Atbildēt

Šitā vienreiz pie Lidostas, kur pagrieziens uz Lukoil kādu brīdi nostāvēju. Apstājos kādu gabalu pirms stoplīnijas, lai luksoforu bez vingrošanas un locīšanās varētu saskatīt, bet kā neslēdzas zaļais, tā neslēdzas. Izrādās tas darbojas tikai tad, kad piebrauc tieši pie stoplīnijas.

iJuris 21.februāris 2017 19:43
0 0 Atbildēt

Piekrītu par auto apturētājiem, bet tad lai būtu godīgi tādus pašus, vai labāk katapultu gājējiem. Uzkāpi uz ielas pie sarkanā, tevi aizmet kādus 10 metrus atpakaļ.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 16

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 13

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 8

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti