Pasaulē domā kā ierobežot mobilo ierīču lietošanu pie auto stūres, vai CSDD rosina atslēgt tīklu autovadītājiem 26

 

Foto: Ekrānšāviņš

CSDD | 11.aprīlis 2019 15:45

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) vēlas precizēt medijos izskanējušo informāciju par mobilo tālruņu ierobežošanu automobiļos. Mobilo ierīču lietošana pie stūres ir nopietna problēma ne tikai Latvijā. Daudzās Eiropas valstīs tiek domāts, kā ierobežot mobilo ierīču lietošanu pie auto stūres, bet tas attiektos tikai uz autovadītājiem.

Zviedrijā jau pirms vairākiem gadiem ir izstrādāta Vision Zero filozofija, kas paredz bojā gājušo skaita samazināšanu līdz 0. Un tā balstās uz to, ka cilvēkam kā dzīvai radībai nav raksturīga perfekta uzvedība, viņš var kļūdīties un tieši tādēļ satiksmes sistēma jāveido tā, lai šādas kļūdas nebūtu letālas un sistēma pasargātu gan autovadītāju, gan līdzbraucējus.

Tas attiecas arī uz mobilo ierīču lietošanu. Aptaujās autovadītāji ir atzinuši, ka pie stūres mēdz lietot mobilos tālruņus. Latvijā tā mēdz rīkoties aptuveni 70% autovadītāju. Tādēļ jārada sistēma, lai autovadītājiem nebūtu kārdinājums un iespējas mobilos tālruņus pie stūres lietot.

Par šo jautājumu tika spriests vakardienas Saeimas komisijā, kur viens no galvenajiem jautājumiem bija - kā pasargāt autovadītājus un viņu līdzbraucējus. Izpētot, kādā virzienā domā citās valstīs, tika minēts Zviedrijas piemērs, kur tiek domāts, kā samazināt iespējas autovadītājiem lietot tālruņus, ja tiek pārsniegts ātrums 30 km/h.

Jau šobrīd vairāki mobilo tālruņu ražotāji piedāvā iespēju brīvprātīgi uzstādīt liegumu saņemt zvanus un īsziņas, ja auto ātrums ir lielāks par 30 km/h. Tas izslēdz kārdinājumu lietot mobilo ierīci un palīdz autovadītājam koncentrēties savam tiešajam pienākumam vadīt transportlīdzekli. Šādi ierobežojumi nekāda ziņā neattiecas uz pasažieriem.

Atsauce uz rakstu: Satiksmes drošības uzlabošanai rosina lemt par riskanto gājēju pāreju slēgšanu un mobilo telefonu ierobežošanu , kurā: "Lukstiņš arī norādīja uz problēmu ar mobilo telefonu lietošanu, piemēram, īsziņu rakstīšanu. Tāpēc vispār būtu jāaizliedz lietot attiecīgās ierīces, piemēram, ar mobilo sakaru operatoriem vienojoties, ka, pārvietojoties ar automašīnu ātrāk par 30 kilometriem stundā, attiecīgās ierīces tiek atslēgtas, pauda CSDD vadītājs."

 

 
Visi komentāri
 
Bradypus 11.aprīlis 2019 16:12
1 0 Atbildēt

Tātad faktiski piedāvājums ir tiem dažiem atkarīgajiem, kas apzinās savu problēmu un ir šķietami gatavi to brīvprātīgi novērst. Citiem vārdiem sakot - bezjēdzīgs. Tikai zvanu/īsziņu slēgšana nerisina NEKO mūsdienās. Whatsapp, FB u.c. ziņu apmaiņa ir līdzvērtīga, bet no tehniskā viedokļa ir interneta izmantošana - zvanu/īsziņu atslēgšana nekādi netraucēs taisīt instagram bildes. Šāds "pakalpojums" faktiksi ir pieejams jebkurā viedtālruni un nav nekādu jaunu ameriku jāizgudro - saucas "lidojuma režīms" - var ieslēgt pirms brauciena.

Nja 11.aprīlis 2019 16:19
2 0 Atbildēt

Interesanti, visu cenšas ierobežot, bet automašinās iestrādā android, iOS un citus rīkus, kas it kā atvieglo telefona lietošanu pie stūres. Tomer ekrānos blenžam tāpat. Tikai tas ir legāli, lūrēt uz auto paneli.

Visticamāk vision 0 varēs sasniegt kad automašīnas vadīs pašas sevi un cilvēkam nebūs teikšanas. Un tas attiecas uz visām mašīnām, pat ja uz 100 automātiskajām būs viens ar veco labo, sūdus sataisīt varēs tāpat. Var jau ieviest super šosejas, bet paskatieties, kā amerikāņi arī uz tām uztaisa līķus.

iciks 11.aprīlis 2019 16:28
7 1 Atbildēt

1) kā tieši taisās ierobežot telefona lietošanu pie stūres? Slāpēt signālu visā auto? Pasažieri lietot nedrīkstēs?

2) Vision zero vispār ir krāsotās galvas un visa cita CSDD ilgi muļļāta glupība. Nevajag izvirzīt nesasniedzamus mērķus. Pat ar visiem autopilotiem nekad nenonāksim līdz nullei, jo allaž gadīsies KAUT KAS, kā rezultātā kāds tomēr ies bojā.

iAuto 11.aprīlis 2019 16:52
5 0 Atbildēt

CSDD! Relīzē Jūs miniet "Latvijā tā mēdz rīkoties aptuveni 70% autovadītāju" Jums, kā VAS būtu jāliek klāt atsauce uz pētījumu, tā nosaukums, laiks un respondentu skaits.

Ko izsaka nepamatoti 70%?

Bradypus 11.aprīlis 2019 17:02
1 2 Atbildēt

Paziņojumam atbilstoša statistika... Es arī lietoju. Un? Pirms nebūsiet precīzāk nodefinējuši, kas ir lietošana, es turpināšu viedierīces lietot 100% laika pie stūres.

Tedis 11.aprīlis 2019 16:55
0 0 Atbildēt

Atslēdz GPS un visa sistēma kļūst bezspēcīga.

P.S Neatbalstu tālruņa lietošanu pie stūres. Es par to, ka piedāvātais risinājums ir idiotisks.

Sab.transporta pasažieriem arī atslēdz telefonu?

Bradypus 11.aprīlis 2019 17:00
1 0 Atbildēt

Nē - šajā gadījumā ir runa par operatora spējām noteikt aparāta atrašānās vietu attiecībā pret bāzes stacijām.

Kanibaals 12.aprīlis 2019 8:43
3 0 Atbildēt

Pat ne vietu, bet ātrumu. Ātrumu var noteikt pēc frekvences doplera nobīdes un Timing Advance aiztures. Vai vienkāršāk mērīt laiku kurā pārslēdzas starp bāzes stacijām. Ja nemaldos GSM nodrošina stabilus sakarus līdz 300km/h.

Bet kopumā tas viss ir murgi un cilvēks kas ko tādu pateica nav pie pilna prāta.

imzz 11.aprīlis 2019 17:16
2 0 Atbildēt

"Zviedrijas piemērs, kur tiek domāts, kā samazināt iespējas autovadītājiem lietot tālruņus, ja tiek pārsniegts ātrums 30 km/h."

Un tad, kad ātrums nokrītas zem 30 tad saņem visus uzreiz, vai arī "varbūt man kāds zvana, sabremzēšos zem 30" , gan viens gan otrs makten veicinās drošību

DALJNOBOJS 11.aprīlis 2019 17:18
3 8 Atbildēt

Mans risinājums sods par telefona lietošanu pie stūres sākot no 10000 eiro. Ilgi atcerēsies

Pļurkt 11.aprīlis 2019 17:50
2 5 Atbildēt

Aha un velosipēdisti kā brauca tā lai brauc neturoties pie stūres, jo rokas aizņemtas ar īsziņu rakstīšanu, + ar puļķiem ausīs!!

Krietni sakarīgāk būtu liegt jebkādu saziņu, ja kustības ātrums ir lielāks par 5 km/h, pie noteikuma ja nav pieslēgts hend frī!

Bradypus 11.aprīlis 2019 19:53
0 0 Atbildēt

Atbalsti navigāciju aizliegumu automašīnās un mūzikas klausīšanos skrienot?

Pļurkt 12.aprīlis 2019 7:46
2 2 Atbildēt

To mūziku ko klausās skrējēji (lasi rādio ar vislabākajā gadījumā 128 kB/s) var klausīties tikai tādi kam zilonis uz auss uzkāpis!

Normāli cilvēki kārtīgu mūziku klausās klubkrēslā pie pietiekami sakarīgas aparatūras un wav vai lossless formātos!

Iet, skrien, brauc ar ričuku salikuši puļķus ausīs un nedzird ka vilciens nāk!!

Bradypus 12.aprīlis 2019 9:33
0 0 Atbildēt

Sēdēt dīvānā un klausīties ūberkvalitātes mūziku ir tava izvēle. Citiem patīk skriet un mūzikas kvalitāte nav tik svarīga - daudzi skrienot klausās audiogrāmatas vai lekcijas, ne tikai mūziku. Es nepiederu nevienai no kategorijām - tomēr tādēļ nesaukšu citus par nenormāliem un neteikšu, ka austiņas un portatīvā mūzikas atskaņošana ir jāaizliedz.

Tātad vēlreiz tiešu atbildi - vai atbalsti aizliegumu izmantot reālā laika navigācijas un audio satura klausīšanos skrējējiem?

P.S. ar 128kB/s ļoti parādīji, ka nejēdz, par ko runā. Tas pats ļoti populārais Spotify piedāvā 320kB/s, kas vidusmēra cilvēkam ir vairāk nekā pietiekoši. Jā - ir cilvēki ar muzikālo dzirdi, kas spēj atšķirt tālāku kvalitāti, bet tādu ir ļoti maz - tādus dīvānā sēdētājus, kā tevi, pētnieki jau sen ir "atkoduši" - tur nav nekā vairāk par dīkdienību un lepošanos ar dārgiem gadžetiem. Brīdī, kad patiešām ir jāatšķir mūzikas kvalitāte (noklausoties viena un tā paša ieraksta saspiesto un losless versiju, pateikt, kura ir kura), izrādās, ka to nespēj ~90%. Jeb precīzāk sakot - 100% to, kuri apsmej tos, kas "neko nejēdz no mūzikas kausīšanās". Tie atlikušie 10%, kas patiešām spēj atšķirt, nenoniecina tos, kas nespēj.

Pļurkt 12.aprīlis 2019 12:54
0 1 Atbildēt

Spotify piedāvā 320kB/s...

----------

Jebkurš lossy formāts ir domāts tādiem kam zilonis uz auss ir uzkāpis!

Mp3 u.c. jebkuri lossy formāti tas ir tad kad tev nozāģē rokas, kājas, ausis, degunu, mēli un izdur acis, salīdzinājumā pret cilvēku kuram ir viss vēl palicis. Rumpis ta ir!!!

-----------------

A ja par lietu - ja cīnās, tad cīnās ar visu, arī pret tiem kas ar puļķiem ausīs skrien vai paripina zem vilciena vai auto riteņiem = ka jau - ta jau!

p.s. es atšķiru tīru mp3 no tīra lossless pat ja tiek atskaņots no rūpnieciskā iebūvētā audiopleiera automobīlī. Nevajag jaukt miksus, kur uz lossless ir uzklāts mp3 vai otrādāk! Kā arī nevajag demonstrēt muzonu ar vismaz par 5 dB aprieztu maksimālo amplitūdu. Kā parasti to mēdz darīt, lai pierādītu ka kāds nevarēs atšķirt mp3 no wav! Uzliec Čikitītu un jābūt ir tolālam daunim lai nesadzirdētu atšķirību!!!

Bradypus 12.aprīlis 2019 14:23
0 0 Atbildēt

Izskatās, ka personīgi apvainojumi te ir modē. Pieņemšu, ka esmu totāls daunis, jo nespēju atšķirt un neticu arī tavai muldēšanai. Esmu pats klātienē profesionālā studijā pārliecinājies, kā to nespēj skaņas spečuki. Protmas - ja tie 320kb/s tev būs saspiesti tavā mājas datorā ar 1pass, nešaubīgi varēsi atšķirt.

P'ļurkt 12.aprīlis 2019 18:33
0 0 Atbildēt

Bradypus, tieši to pašu saka daltoniķi skatoties krāsaino televizoru!!

Nu nevaru es palīdzēt nocelt ziloni no tavas auss!!!

Kanibaals 12.aprīlis 2019 17:30
0 0 Atbildēt

Neko tur īsti nevar atšķirt - www.xaprb.com/blog/spotify-audio-quality/

Vernons 11.aprīlis 2019 20:31
0 0 Atbildēt

www.db.lv/zinas/irija-p...cietuma-413425

Re no kurienes vējš pūš

ZZZZ 12.aprīlis 2019 7:40
0 0 Atbildēt

UK bargi naudassodi, un pēc atkārtota pārkāpuma vadīšanas liegums uz cik tur mēnešiem. Precīzi nezinu, bet varbūt kāds no turienes te lasa un var pakomentēt.

x_rays 12.aprīlis 2019 14:25
1 0 Atbildēt

UK ir tā, ka nedrīkst turēt telefonu rokās un ar to ņemties. Ja stāv turētājā, un ir hansdfree, viss kartībā. Citādi visi kurjerdienesti, takši un citi, kam ikdienā tiek darbi piesūtūti pa mobtel, sen būtu nolikti mierā.

Vernons 12.aprīlis 2019 8:31
1 0 Atbildēt

Un ko dara Somijā? Somi visi runā pa telefonu!

www.lsm.lv/raksts/dzive-...totne.a215260/

Bradypus 12.aprīlis 2019 9:35
2 0 Atbildēt

Somi vienkārši neko nesaprot. Aizdosim viņiem Lusktiņu un Krapsi uz kādu gadu.

viencexperc 12.aprīlis 2019 14:26
3 0 Atbildēt

Ļoti daudz cieš arī cilvēki, kuri pārvietojas pa ielu un klausās mūziku austiņās. Ļoti daudz cilvēku cieš no tā, ka kāds gopņiks viņam atņem telefonu.... vai, lasot mesendžerī ziņas, pakļūst zem skrituļiem, vai telefonu izmanto lai filmētu ( zagtu) teātros, koncertos, tādā veidā pārkāpt autortiesības, utt

Vajadzētu aizliegt telefonus, kad cilvēks iziet no mājas. Tas būtu visprātīgākais risinājums.

Mobilie telefoni - TIKAI MĀJĀS. Ja kādam ir telefons ārā, - sods 10 000 EUR.

Bradypus 12.aprīlis 2019 14:57
1 0 Atbildēt

Vēl jāpiebilst, ka bieži lieki tiek piesārņota vide, noslīcinot vēl gana ilgi lietojamus telefonus podā. Nepieciešams arī liegums ņemt telefonu līdzi uz šo riska zonu - domāju, ka pārkāpumus nebūtu grūti izkontrolēt, izmantojot ateju reģistru, GPS un iebūvēto kameru piespiedu aktivizēšanu no VP novērošanas centra.

Bradypus 12.aprīlis 2019 15:10
2 0 Atbildēt

Vēl jau jāņem vērā, ka šāda risinājuma rezultātā tiktu likvidēti tādi pakalpojumi, kā Bolt. Varbūt tieši tas ir patiesais Lukstiņa mērķis?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 4

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti