Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

PAPILDINĀTS 12.09. ar CSDD atbildi; Vai sarkanās gaismas radaru sodi uzlabos satiksmes drošību Latvijā; iAuto jautājumi CSDD 35

 

Foto: iAuto.lv

Māris Ooliņš, iAuto redaktors | 6.augusts 2019 12:11

Jau gadiem ilgi Latvija uzrāda sliktākos rezultātus Eiropā pēc bojā gājušo skaita rēķinot uz 1 miljonu iedzīvotāju. Esam Top 3 no beigām kopā ar Rumāniju un Bulgāriju. Kaut kas ir jādara, bet kas?

Šī gada februārī notika satiksmes drošības sēde, kurā bija interesanta, bet virspusēja informācija, tāpēc iAuto.lv vēlas paskatīties uz problēmu no pirmavota - VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcijas" turpmāk CSDD dati.

Lūdzu CSDD atsūtīt mums sekojošu informāciju un atbildes uz trīs jautājumiem:

1. Kāpēc pieņēmāt lēmumu Latvijā uzstādīt regulētā krustojumā fotoradaru sistēmu, kura automātiski fiksēs sarkanās gaismas pārkāpumu un nosūtīs nepieciešamo informāciju administratīvā protokola (soda) sastādīšanai?

Aicinu iepazīties ar rakstu un video parādīto ASV negatīvo pieredzi ar sarkanās gaismas kamerām šeit >>>! Negadījumu skaits tikai pieaug un sistēma domāta vairāk naudas pelnīšanai!

Radari pie luksoforiem pasliktina satiksmes drošību!

Personīgie novērojumi rāda, ka šādos krustojumos (pie zināma ātruma ieslēdz sarkano gaismu) Latvijā (Dubulti, Babīte, Jelgavas šoseja pie Olaines) veicina braukšanu pie sarkanās gaismas, autovadītāji bieži vēl vairāk palielina ātrumu, lai pārbrauktu.

Jā, sarkanā gaismas pārkāpumi ir, lūk piemērs: Autobusa vadītājs šķērso krustojumu pie luksofora sarkanās gaismas (+ VIDEO)

Sekoja arī atbilde: Priecē autobusu uzņēmuma atbilde "iAuto" par vadītāja braukšanu pie sarkanās gaismas

Taču, ko šādā situācijā palīdzētu sarkanās gaismas radars? Lūk, viens negatīvs piemērs, kā sarkanā gaismas kamera veicina uz vēl rupjāku pārkāpumu: Cik droši ir ātruma radari uz luksoforiem (+ VIDEO)

(Šis luksofors pie Dubultu stacijas ir aprīkots ar ātruma kameru, kurš pie noteikta pārkāptā braukšanas ātruma ieslēdz sarkano gaismu)

2. Andris Lukstiņš šā gada 28.februāra drošības padomes sēdes laikā minēja, ka jā, negadījumu skaits pie sarkanās gaismas kameru sistēmas varot pieaugt, bet tie esot “dzelži”, taču nopietno negadījumu skaits mazinās. Lūdzu precizējiet šo domu un kāds tai ir pamatojums?

3. Cik negadījumi 2018. un 2017. gadā ir notikuši vietās, kur satiksmi regulē luksofori. Kāds ir šo negadījumu raksturs, cik cietušo un cik gadījumos negadījumi notika, jo satiksmes dalībnieks nav ievērojis sarkano gaismu? 

PAPILDINĀTS 12.09.2019 ar "Ceļu satiksmes drošības direkcija" sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Jāņa Aizpora atbildi:

"Mums nav datu par to, kas ir bijis vainīgas pie konkrētā negadījuma, tur tiek veikta izmeklēšana. Līdz ar to mums nav datu, cik negadījumu fiksēts dēļ sarkanās gaismas neievērošanas. To iespējams Valsts policija var pateikt

Jautājums par pārkāpumu fiksēšanu ar tehniskajiem līdzekļiem par luksofora aizliedzošā signāla neievērošanu tika skatīts Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē februārī. Lēmums par sistēmas ieviešanu vēl netika pieņemts.

Izstrādājot piedāvājumu, kā problēmu risināt, tika vērtēta to valstu pieredze, kas jau bija ieviesušas sarkanās gaismas kameras. Šo valstu veiktie pētījumi atklāja, ka kamerām ir pozitīva ietekme uz satiksmes drošību, īpaši tās ir efektīvas smago avāriju skaita samazināšanā. Lielbritānijā smago avāriju skaits krustojumos, kuros bija uzstādītas šādas ierīces, bija samazinājies par 40% (vairāk šeit >>>).

Savukārt sarkano gaismu kameru izvietošana Čikāgas ielās palīdzēja smago avāriju skaitu samazināt par 19% (vairāk šeit >>>)."

Lasi vēl iAuto par šo tēmu:

Foto: Valsts Policija

Foto: Valsts Policija

Foto: Valsts Policija

Foto: Valsts Policija

 
35 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kanibaals 6.augusts 2019 13:28
13 4 Atbildēt

Autobusu šoferi to regulāri dara.

anonimikis 6.augusts 2019 12:55
8 4 Atbildēt

tur jāaizliedz kreisais pagrieziens. Lētāk un efektīvāk.

6810 6.augusts 2019 20:21
8 2 Atbildēt

Kas kungiem nepatik pie Olaines!Zheel,ka LV ir tikai viens taads.Ja braucot neglauda Iphone,nelien blakus zem svaarkiem,tad viss ir ok.Ja bildee tos,kuri bezkauniigi jaaj pie SARKANAA,tas ir apsveicami.Cepiens ir par to,ka nu gan savaa uzvediibaa uz celja buus kas kardinaali jaamaina.Neskrien,nepaarkaap un Tevi nesitiis...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Lūk, tā izskatās mūsu ikdiena uz Latvijas ceļiem 1.daļa - vajag 4 joslu ceļus (+ VIDEO) 19

Vienam par ātru, citam par lēnu. Smagais steidzas un nervozē, taču vieglā automobiļa vadītājam "saule vēl augstu" un viņš jau labu gabalu pirms pilsētas pārgājis uz nesteidzīgu braukšanas stilu, aptuveni 70 km/h ātrumā. Lasīt vairāk

 

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 44

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

OCTA turpmāk būs obligāta visiem transportlīdzekļiem, ja nav pārtraukta to reģistrācija 121

Latvijas Republikas Saeima šī gada 14.novembrī pieņēmusi, un Valsts prezidents izsludinājis grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz vairākas būtiskas izmaiņas. Lasīt vairāk

 

Porsche neatteiksies no iekšdedzes motoriem 3

Vācijas autobūves uzņēmums turpinās izstrādāt arī iekšdedzes motoru modeļus, saglabājot tradicionālos dzinējus vismaz līdz 2030. gadam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti