Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

PAPILDINĀTS 12.09. ar CSDD atbildi; Vai sarkanās gaismas radaru sodi uzlabos satiksmes drošību Latvijā; iAuto jautājumi CSDD 35

 

Foto: iAuto.lv

Māris Ooliņš, iAuto redaktors | 6.augusts 2019 12:11

Jau gadiem ilgi Latvija uzrāda sliktākos rezultātus Eiropā pēc bojā gājušo skaita rēķinot uz 1 miljonu iedzīvotāju. Esam Top 3 no beigām kopā ar Rumāniju un Bulgāriju. Kaut kas ir jādara, bet kas?

Šī gada februārī notika satiksmes drošības sēde, kurā bija interesanta, bet virspusēja informācija, tāpēc iAuto.lv vēlas paskatīties uz problēmu no pirmavota - VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcijas" turpmāk CSDD dati.

Lūdzu CSDD atsūtīt mums sekojošu informāciju un atbildes uz trīs jautājumiem:

1. Kāpēc pieņēmāt lēmumu Latvijā uzstādīt regulētā krustojumā fotoradaru sistēmu, kura automātiski fiksēs sarkanās gaismas pārkāpumu un nosūtīs nepieciešamo informāciju administratīvā protokola (soda) sastādīšanai?

Aicinu iepazīties ar rakstu un video parādīto ASV negatīvo pieredzi ar sarkanās gaismas kamerām šeit >>>! Negadījumu skaits tikai pieaug un sistēma domāta vairāk naudas pelnīšanai!

Radari pie luksoforiem pasliktina satiksmes drošību!

Personīgie novērojumi rāda, ka šādos krustojumos (pie zināma ātruma ieslēdz sarkano gaismu) Latvijā (Dubulti, Babīte, Jelgavas šoseja pie Olaines) veicina braukšanu pie sarkanās gaismas, autovadītāji bieži vēl vairāk palielina ātrumu, lai pārbrauktu.

Jā, sarkanā gaismas pārkāpumi ir, lūk piemērs: Autobusa vadītājs šķērso krustojumu pie luksofora sarkanās gaismas (+ VIDEO)

Sekoja arī atbilde: Priecē autobusu uzņēmuma atbilde "iAuto" par vadītāja braukšanu pie sarkanās gaismas

Taču, ko šādā situācijā palīdzētu sarkanās gaismas radars? Lūk, viens negatīvs piemērs, kā sarkanā gaismas kamera veicina uz vēl rupjāku pārkāpumu: Cik droši ir ātruma radari uz luksoforiem (+ VIDEO)

(Šis luksofors pie Dubultu stacijas ir aprīkots ar ātruma kameru, kurš pie noteikta pārkāptā braukšanas ātruma ieslēdz sarkano gaismu)

2. Andris Lukstiņš šā gada 28.februāra drošības padomes sēdes laikā minēja, ka jā, negadījumu skaits pie sarkanās gaismas kameru sistēmas varot pieaugt, bet tie esot “dzelži”, taču nopietno negadījumu skaits mazinās. Lūdzu precizējiet šo domu un kāds tai ir pamatojums?

3. Cik negadījumi 2018. un 2017. gadā ir notikuši vietās, kur satiksmi regulē luksofori. Kāds ir šo negadījumu raksturs, cik cietušo un cik gadījumos negadījumi notika, jo satiksmes dalībnieks nav ievērojis sarkano gaismu? 

PAPILDINĀTS 12.09.2019 ar "Ceļu satiksmes drošības direkcija" sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Jāņa Aizpora atbildi:

"Mums nav datu par to, kas ir bijis vainīgas pie konkrētā negadījuma, tur tiek veikta izmeklēšana. Līdz ar to mums nav datu, cik negadījumu fiksēts dēļ sarkanās gaismas neievērošanas. To iespējams Valsts policija var pateikt

Jautājums par pārkāpumu fiksēšanu ar tehniskajiem līdzekļiem par luksofora aizliedzošā signāla neievērošanu tika skatīts Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē februārī. Lēmums par sistēmas ieviešanu vēl netika pieņemts.

Izstrādājot piedāvājumu, kā problēmu risināt, tika vērtēta to valstu pieredze, kas jau bija ieviesušas sarkanās gaismas kameras. Šo valstu veiktie pētījumi atklāja, ka kamerām ir pozitīva ietekme uz satiksmes drošību, īpaši tās ir efektīvas smago avāriju skaita samazināšanā. Lielbritānijā smago avāriju skaits krustojumos, kuros bija uzstādītas šādas ierīces, bija samazinājies par 40% (vairāk šeit >>>).

Savukārt sarkano gaismu kameru izvietošana Čikāgas ielās palīdzēja smago avāriju skaitu samazināt par 19% (vairāk šeit >>>)."

Lasi vēl iAuto par šo tēmu:

Foto: Valsts Policija

Foto: Valsts Policija

Foto: Valsts Policija

Foto: Valsts Policija

 
Visi komentāri
 
... 6.augusts 2019 12:52
3 5 Atbildēt

Rīgā ir daudzi krustojumi, kur pa kreisi var nogriezties tikai tad, kad jau ieslēdzies sarkanais. Satiksmes drošība uzlabotos, ja šajās vietās uzstādītu luksaforus ar papildsekcijām un periodu, kad pretīmbraucošajam ir sarkanais. Bet sodus noteikti, ka vairāk varēs iekasēt uzstādot kameras...

anonimikis 6.augusts 2019 12:55
8 4 Atbildēt

tur jāaizliedz kreisais pagrieziens. Lētāk un efektīvāk.

Freijers 7.augusts 2019 10:26
2 1 Atbildēt

Eh kāds tu mums gudrs....kur tad visi ceļu plānotāji bija...tik vienkārši aizliegt un viss.

Vernons 6.augusts 2019 13:00
4 10 Atbildēt

Cik ir sodīti par to ka iebrauca krustojumā pie zaļā signāla, kad krustojums nebija atbrīvots (aizņemts)?

Kanibaals 6.augusts 2019 13:28
13 4 Atbildēt

Autobusu šoferi to regulāri dara.

Rr19 6.augusts 2019 16:43
4 1 Atbildēt

Tu bez autobusiem vēl kādu redzi?

Kanibaals 7.augusts 2019 8:49
7 1 Atbildēt

Vieglais tomēr ir vēl apbraucams lai cik tizli nebūtu krustā palicis, tā kā arguments nevietā.

Rr19 7.augusts 2019 20:23
1 0 Atbildēt

Tev uz autobusiem ir alerğija, kā bullim uz sarkanu lupatu, tagad saprati.

Vernons 6.augusts 2019 12:57
3 8 Atbildēt

"Kaut kas ir jādara, bet kas?"

Jāsāk ar ātruma samazināšanu! Ar brīdinājuma signāliem un to lietošanu!

Ar izteiksmīgu braukšanu atbilstoši izpildāmam manevram! Pēdējais ir pat precīzi definēts CSN.

Kanibaals 6.augusts 2019 13:28
3 3 Atbildēt

Nē ātrums ir jāpalielina, lai tiek pāri vēl pie zaļā.

he 6.augusts 2019 15:01
5 1 Atbildēt

apsveicami, ka tādi jautājumi ir nosūtīti ar visiem pamatojumiem.

Redzēs, ko atbildēs un kā centīsies izlocīties, ka tiešām vajag.

Gan jau tāpat tas ir sarunāts, kam būs gan jāuzstāda šie radari, gan jāizsūta sodi par to ieturot komisiju.

anonimikis 6.augusts 2019 17:45
6 0 Atbildēt

Vispār par pirmo jautājumu ir jautājums pašam iauto - kāpēc tiek jaukti dažādu tipu drošības risinājumi kopā? Radars, kurš ieslēdz sarkano gaismu, ir pavisam kas cits kā radars, kurš fotografē pārkāpējus.

reku 6.augusts 2019 21:19
6 1 Atbildēt

Tikai kādam tos ātruma radarus kuri ieslēdz sarkano vajag arī pareizi noregulēt lai nav tā kā Pļaviņās kad pie ātruma 47km/uzrāda 53 un ierubījais sarkanais apdraudot satiksmes drošību.Jūs šučmaņi nevis par satiksmes drošību rūpējaties ,bet par savu kabatu.

6810 6.augusts 2019 20:21
8 2 Atbildēt

Kas kungiem nepatik pie Olaines!Zheel,ka LV ir tikai viens taads.Ja braucot neglauda Iphone,nelien blakus zem svaarkiem,tad viss ir ok.Ja bildee tos,kuri bezkauniigi jaaj pie SARKANAA,tas ir apsveicami.Cepiens ir par to,ka nu gan savaa uzvediibaa uz celja buus kas kardinaali jaamaina.Neskrien,nepaarkaap un Tevi nesitiis...

msh 6.augusts 2019 21:46
7 0 Atbildēt

Tu kaut ko neesi sapratis. Cepiens ir par ko citu - nepieciešamību mest pa nažiem, ieraugot dzelteno. Ja tādu fočētāju vēl apvienotu ar garāku dzelteno - ļoti labi. Bet ASV jau ir bijuši gadījumi, kur tādus fočētājus uzstāda un apkalpo privātuzņēmējs, kurš, lai uzstādītu tādu kasti attiecīgajā krustā, prasa garantētus ieņēmumus - garantētas x bildes attiecīgajā dienā - ja nesanāk - davai, pilsēta, saīsiniet attiecīgajā krustā dzelteno lai būtu vairāk bildes, ja nē, ņemam no tā krusta savu kasti prom. Kur garantija ka latvijā tā nenotiks?

Kanibaals 7.augusts 2019 8:52
2 0 Atbildēt

Vēl jau moments ja palaidīsi operatīvo transportu iebraucot zem sarkanā. Bet nez močus arī ņems nevarēs vairs agresīvi līst priekšā? Nu jau tiem ir konkurence, elektroskūteri kas startā izkož un nav nunurzīmes, ne arī tie ir t-līdz līdz ar to nav sodāmi.

Tedis 7.augusts 2019 11:28
4 3 Atbildēt

Es ziemā tur gandrīz norāvu sodu. Braucu ar atļautajiem 70, no aizmugures /vai pirms manis/ kāds baruc 90km/h.

Esmu ap 10m (?) pirms luksofora un iedegas dzeltenais. Metu pa ķīļiem un apstājos nedaudz aiz luksofora. Rēķinu nesaņēmu, tātad biju apstājies tā, ka nr. vēl nebija nonācis kameras zonā.

Nez, ja kāds iesiptu pakaļā, varētu man piesiet nepamatoti strauju bremzēšanu?

Vernons 7.augusts 2019 12:28
1 10 Atbildēt

Iesaku izlasīt LAPK 149. panta 4. punktu "Agresīva braukšana" nosaukums un izdari pats priekš sevis slēdzienu.

Tedis 7.augusts 2019 12:53
4 1 Atbildēt

Tātad tavuprāt krustojums jāšķērso pie sarkanās gaismas?

Vernons 7.augusts 2019 13:31
4 18 Atbildēt

Kad Tu pēdējo reizi lasīji CSN?

Es ar autobusu vai smago iebraucu krustojumā pie zaļā signāla un manevram pa kreisi man iedegās sarkanais! Tev iedegās zaļais, bet es vēl neesmu atbrīvojis krustojumu! Esi pacietīgs, pagaidi, līdz pabeigšu manevru. Tev ir cits variants?

:-) 16.oktobris 2019 16:13
0 1 Atbildēt

Krustojumā tu drīksti iebraukt tikai un vienīgi, ja spēsi to atbrīvot pie viena luksafora gaismu cikla, jeb 125. punkts citiem vārdiem.

Esi redzējis dzelteni rūtoto horizontālo brauktuves markējumu, zini ko tas nozīmē, un kas notiek, kad tu tur atrodies pie aizliedzošā luksofora signāla? Izmēģini! Rīgā viens tāds ir, bet līdz galam vel nedarbojas.

Vernons 16.oktobris 2019 18:16
1 0 Atbildēt

Pirmkārt Tu nezini CSN un otrkārt Tu neesi vadījis fūri!

Migla 6.augusts 2019 23:28
4 0 Atbildēt

Tādās vietas jābūt aprīkotām ar laika displeju. Ja nav, tad tiesu darbi un policijai jāmaksā būtu.

Kvadrāts 7.augusts 2019 8:28
1 1 Atbildēt

Varēja sākumā krustojumos sazīmēt kvadrātus, ar brīdinājuma uzrakstiem, ka kvadrātam jābūt tukšam, mainoties signāliem. Kas paliek kvadrātā, tam sods.

Aplis 7.augusts 2019 8:29
2 4 Atbildēt

Labāk lai liek kameras apļos un soda visus kas riņķo pa āre'jo joslu, kad viņam nav objektīvas vajadzības nogriezties pa labi.

reku 7.augusts 2019 15:17
3 4 Atbildēt

No drošības viedokļa un arī dzīve to ir pierādījuse prātīgāk ir braukt pa ārējo joslu jo tevi vienkārši no citas joslas tur nelaidīs un ja apskādēsi viņu neieraugot pats paliksi vainīgais.Ja aplis nepieļautu kustību pa labi izņemot pirmo nobrauktuvi pa labi tad situācija būtu savādāka bet pagaidām ir tā kā ir.

... 7.augusts 2019 9:38
4 0 Atbildēt

Tad jāsāk ar to, ka jābūvē normāli apļi.

Mazajos apļos, piem. Mežciemā, kur var iebraukt no divām joslām, pārkārtošanās ir zināmā mērā apgrūtināta. Pie tam likums neaizliedz braukt pa pirmo joslu kaut vai 10 apļus pēc kārtas...

Freijers 7.augusts 2019 10:26
1 0 Atbildēt

Šādas kameras vajag vienīgi vietās, kur pretējā puse var paspēt veikt kreiso tikai pie dzeltenā, lai izķertu sivēnus, kas vēl sarkanajam teš pāri, pie kam ar attiecīgām brīdinājuma zīmēm....viss cits ir tikai kases aparāti, lai ko neteiktu svētākie par pāvestu (kādi te mums diemžēl daudz).

ZZZZ 16.oktobris 2019 12:57
0 0 Atbildēt

Par Olaines un tamlīdzīgiem satiksmes čakarēšanas veidiem, mans viedoklis ir negatīvs. Jo mīnusu ir vairāk nekā plusu. Ja tie 3 gājēji tur iet pie atļauta signāla, kāda velna pēc tur tas radars? Veido avārijas situācijas un bremzē satiksmi.

Ja par asv, foto pie dzeltenā signāla, tad tur ir 3 auto legāli atļauti šim manevram. Iespējams atsevišķos štatos ir nianses. Bet tas, ka sastrēgumā stāvot, cops var tā nemanot piebraukt ar velosipēdu un uzraskstīt protokolu par nepiesprādzētiem pasažieriem ir fakts.

anoagask 16.oktobris 2019 13:36
1 0 Atbildēt

sarkanās gaismas kamerai jāprot aprēķināt arī ātrums - jaudīgu auto īpašnieki pie dzeltenā kārtīgi mīs grīdā, lai pie 90+ pārlidotu krustojumu vēl pie dzeltenā.

WALA 16.oktobris 2019 14:47
0 0 Atbildēt

Nu nez tās reizes kad esmu redzējis sarkana pārkāpējus ir tik maz, ka apšaubu to novērošanas kastu lietderību, tadēļ arī man jautājums - kam tās kastes domātas, atkal kāds iebudžetēts pārkāpēju nodoklis ?

iciks 16.oktobris 2019 14:53
0 0 Atbildēt

Tādu reāli bezkaunīgo ir tiešām maz. Vairāk ir tādu, kas vēl uz dzelteno paspēt cerot trāpa mazliet uz sarkano. Būtībā arī tā nav nelaime, jo otrai plūsmai šāds braucējs, ja vien viņš nebrauc ļoti baudāmi (un parasti jau drīzāk iemin), netraucē.

Tad jau nudien lielāka jēga būtu t.s. dzelteno signālu pārsaukt par oranžo, kas atbilstu reālajai situācijai. Citādi bērnus mulsina

Palaidniex 16.oktobris 2019 17:12
0 0 Atbildēt

Iespējams, ka nav par tēmu, bet nebūtu slikti uzlikt pilnu luksoforu stabiņu arī luksofora papildsekcijām, lai tās paliktu informatīvākas un pamanāmākas! Rakšanas darbu nav, tik vien kā izmaiņas CSN un LVS, kā aŗī elektroshēma un pāris plafoni... Toties masāk fakšstartu un par vēlu iebraucēju krustojumā uz papildsekciju! Un dažiem cvadītājiem uzskatāmāk parādīs, ka luksoforam ir papildsekcija!

spriidiic 16.oktobris 2019 23:20
0 0 Atbildēt

Tak videokameras liks , lai filmētu straujos bremzētājus pirms pārejām un krustiem . Laikam tās pašas , ko ASV demontē , jo saskaitījuši , ka to dēļ negadījumi vairojas .

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti