Baltās vai dzeltenās "zebras"? 87

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 28.janvāris 2020 10:34

Zināms, ka ceļa apzīmējuma krāsai ir liela nozīme - no darbu izpildījuma, kvalitātes un pat krāsas atkarīgs, cik viegli tos pamanām, uztveram un saprotam, tādēl vaicājam: "Kādas gājēju pārejas drošākas - baltā vai dzeltenā krāsā?" Atbildi rakstam komentāros.

 
Visi komentāri
 
WALA 28.janvāris 2020 10:59
10 5 Atbildēt

Pirmkārt vajadzētu pārejas kuru krāsojums neslīd tikko ka ir mazākais mitrums. Un pie mums slīd jebkurš CHA.

Krāsa man vienaldzīga bet parredzamība (nav krumu, koku un stabu ) tiešā parejas tuvumā ir ļoti svarīga, iespējams pat būtu jēdzīgi uzlikt apgaismojumu kas ieslēdzas ar sensoru.

Bradypus 28.janvāris 2020 12:12
2 0 Atbildēt

Precīzi uzrakstīts. Interesanti, par ko mīnusi salikti.

uupis 28.janvāris 2020 12:29
2 4 Atbildēt

Nav kāds peļu killeris atkal uzdarbojies?

Bradypus 28.janvāris 2020 12:31
3 0 Atbildēt

Šo jau noskaidrojām - tam procesam, ko domā, nav nepieciešama peļu nogalināšana. Bet jautājums - kādēļ? Šoreiz patiešām nav saprotams, kas varētu nepatikt uzrakstītajā. Ja nu vienīgi - principiāli mīnuso autoru, nelasot saturu

WALA 28.janvāris 2020 14:31
2 1 Atbildēt

Mani mīnusi neaizskar, un interesanti tas var būt tikai situācijā, ja cilvekam ir kas jēdzigs ko teikt, un vēl intersantāk ja tas sakarīgais viedoklis nesakrit ar manu, tad rodas diskusijas vērts objekts.

650 28.janvāris 2020 13:08
3 2 Atbildēt

VISAM uzkrāsotajam chr pēc idejas (būtu) jābūt izpildītam ar īpašu krāsu- kura domāta tieši ielas marķējumam, nevis kādu tur žogu vai atejas durvju krāsošanai.Tam IR jābūt redzamam tumsā (atstarojošam) un saskatāmam caur ūdens kārtu vai pat sniega šļuru.Bet LVLohi to nezin- jo šī info tiek no viņiem jo rūpīgi slēpta.

ps- kurš Rīgā- uzbrauciet lūudzu uzfilmējiet "marķējumu" uz neregulējamās gp (akurāt pie RS Trollejbussa p-ieturas,kur apakšzemes g-tunnelis...),kad braucat uz/centru nost no Ulmaņgatves uz Mūku apli (un otrādi - kad braucat no apļa ārā jūrmalas virzienā).(?)Lai Redaktors "aizbrauc" šo pOstu piefiksē, kamēr vel "ziema" nav beigusies.

Pļurkt 29.janvāris 2020 9:40
0 0 Atbildēt

Absolūti precīzi uzrakstīts!

Mani besī ārā, ja apgaismojums mijkrēslī tiek izslēgts līdz ar pilsētas apgaismojumu!

Tā pat besī ārā, ja gājēju pāreja ir aiz milzīga plakāta barjeras beigās, kur bērnu gatavojamies iet pāri vispār nevar saskatīt, vai uzreiz aiz auto stāvvietas trotuāra malā!

Kā arī besī ārā, ja sniegiem bagātā ziemā sētnieki samet sniega kalnus, kas ir ražena cilvēka augumā.... un tad brīnās ka kādu veceni vai bērnu nobrauca DIENAS laikā uz gājēju pārejas.

+++

Šur tur esmu redzējis, ka pirms gājēju pārejas ir uzkrāsotas sarkanas strīpas - tas krietni ātrāk pievērš uzmanību, it sevišķi kādā mazpilsētā vai ciematā.

vaaks 28.janvāris 2020 11:35
13 6 Atbildēt

Uz gājēju pārejas jau nedrīkst vairs bremzēt! Jābremzē ir pirms tās! Tāpēc pirms bīstami ierīkotām gājēju pārejām jābūt neslīdošam, raupjam krāsojumam, kas dod iespēju nobremzēt uz slapjas vai apsnigušas brauktuves!

Bez tam, gājēju pārejas jāierīko atbilstoši noteiktajam valsts standartam par gājēju pārejām un brauktuvju aprīkošanu ar tām. Sanāk, gudrie runā, pat eksāmenus pieņem, bet savu aplamo gājēju pāreju tieši pretī CSDD Bauskas ielā neredz un nelikvidē!

Bradypus 28.janvāris 2020 12:15
6 0 Atbildēt

Nav runa par bremzēšanu uz gājēju pārejas. Braucot ar motorolleri vai moci ir obligāti jāskatās, kā izbraukt starp svītrām, citādi agrāk vai vēlāk pavilksi uz mutes. Šads papildus apdraudējums un lieka uzmanības novēršana divriteņu braucējiem noteikti nenāk par labu kopējai satiksmes drošībai.

Palaidniex 29.janvāris 2020 11:16
0 0 Atbildēt

Šim piekrist!

Es vēl te pagājušajā gadā vairākas reizes zvanīju un Satiksmes vadības centru līdz tie kaut drusku aizpļekā nelielus iesēdumus izremontētajā Brīvības ielas segumā no Lāčplēša līdz Blaumaņa ielai ar asfaltu (novērst iesēduma veidošanās iemeslu, no tiem ir par daudz prasīts, tur tās ir mūžīgās kritnes).

Pēc pirmā zvana aizpļekāja divas - trešā palika.

Atkātroti par atlikušo zvanīju ar to pašu prasību - tika atbildēts, ka iesēdumi nelieli. Kad piedāvāju ieteikt tam lēmuma pieņēmējam, par nevajadzību to darīt, ar rolleri uz 50 izbraukt cauri tam iesēdumam - pāris šķipeles asfalta tam tomēr atradās...

uupis 28.janvāris 2020 12:00
0 0 Atbildēt

Pieradumam ir liels spēks.

Un visiem pierasts ir baltā krāsa.

Janka 28.janvāris 2020 12:06
2 0 Atbildēt

mums ceļu remontdarbu zonā viss ir ar dzeltenu.

Es teiktu, ka dzeltens tomēr kopumā ir vieglāk pamanāms, bet, jā, balts liekas pierastāk un patīkamāk.

gunbox 28.janvāris 2020 15:54
7 0 Atbildēt

Mums remontdarbu zonā vispār nav skaidrs, kurai līnijai sekot, jo dzeltenās pa pusei nodilušas un kad remontdarbi beidzas, dzeltenās joslas joprojām tur pat atrodas un baltās neatjauno.

Es vispār nesaprotu, kāpēc nepieciešams bija ievirzīt šo tēmu. Dzeltenā krāsa ir paredzēta īslaicīgām izmaiņām vai uzmanību noturoša noteiktās lokācijās un nekādā veidā ne gājēju pārejai. Ja nu vienīgi īslaicīgai. Vienīgais kas trūkst aiz gājēju pārejas dzeltenā krāsā atzīmēts cik tālu nedrīkst apstāties, lai pretīmbraucošie pārredzētu pāreju. Tādu vietu ir ļoti daudz.

Starp citu redaktoram vajadzētu apskatīt uzbraukšanu no Krasta ielas uz Salu tilta. Tur pēc remonta joprojām nav sakārtotas līnijas. 90% šoferi 2 joslu apmaiņu posmu nejēdz sadalīt divās daļās un veido vienu, dēļ kuras veidojas korķis.

Palaidniex 28.janvāris 2020 12:11
1 0 Atbildēt

Galvenais lai vispār ir uzkrāsota!

Un reizēm pirms dažām zebrām vajadzētu arī kādu guļošo, vai arī ir piemēri ka zebru uzkrāso lauzītu, kas rada iespaidu, ka tur nav līdzens segums - ja neredz gājējus, tad savas mašībnas gan gribēs taupīt un psiholoģiski piebremzēs...

www.dailymail.co.uk/sciencetech/a...wing-down.html

Bradypus 28.janvāris 2020 12:19
4 0 Atbildēt

Cik lielam pamuļķim jābūt, lai uzskatītu, ka gājējiem brauc virsū tādēļ, ka tos vērtē zemāk par savu auto? Nevērība nešķiro! Tie paši, kas neredz gājējus, ir akli arī citur, kur nav neviena gājēja: goo.gl/maps/6ipSkHRNdKjLgMxp7

Palaidniex 29.janvāris 2020 9:20
0 0 Atbildēt

Nebrauc jau tādēļ virsū - uzskata, kā vernons, ka es braucu, tad nomīzīs un paladīs, brauc un aizmirst par daļu CSN. Ja ir uzzīmēta zebra, kas tieši tur redzamāks par pa gabalu redzamām ceļa zīmēm? Slikta redzamība? - CSN 99. vēl ir spēkā un nav atcelts.

biza 28.janvāris 2020 12:23
2 0 Atbildēt

Drīzāk baltas pārejas pierastas, dzeltenās neierasti piesaista uzmanību, man vairāk interesētu, lai tās būtu apgaismotas diennakts tumšajā gadalaikā, tā nav novadu centros, ciematos(tās nepamani(tikai, kad piebrauc), kad strauji iznirst- dodas pāri gājēji, kuri pēdējā laikā vairs nelieto atstarojošos elementus, jā, nelieto), tam netiek pievērta uzmanība, vismaz neesmu manījusi, bet pelēkos gājējus tumsā redzu bieži. Mulsina dzeltenās(vāji pamanāmās! dzeltenās vertikālās svītras uz ceļa Gulbene-Litene posmā

Freijers 28.janvāris 2020 14:11
2 0 Atbildēt

Lai pirmkārt un galvenokārt tas zīmējums ir, tieši tāpat kā visi horizontālie ceļu apzīmējumi ar kuriem mums tā grēko !

wons 28.janvāris 2020 15:34
0 0 Atbildēt

Baltas. Un beidzot

jāaizliedz radzes/šipi Latvijā. Tie diezgan bojā gan ceļa segumu, gan ceļa horizontālos apzīmējumus.

uupis 30.janvāris 2020 8:42
0 0 Atbildēt

Par šipiem atļauju izteikties apledojuma laikā.

krampītis 28.janvāris 2020 15:52
0 0 Atbildēt

baltā krāsā

650 28.janvāris 2020 16:12
1 2 Atbildēt

Nu taa, lai nebūtu pa tukšo pljuutīts, ko te augstāk pieminēju.Pats Personīgi šodn tur piebraucu paraudzīties.Kamēr te apspriežam vai (mums) labāk dzeltenu vai zilu vai ko, reku realitāte.Stratēģiska vieta.Vai kādam ir kāda ideja- KAM šis "marķējums/atbilst"- kādam ISO-3000, vai ГОСТ-am vai HVZ-am, vai ko ??

Bradypus 28.janvāris 2020 16:15
1 0 Atbildēt

Gājējam rokā ir plastikāta maisiņš - vajadzēja nobraukt uz vietas, lai vidi nepiesārņo.

Kanibaals 28.janvāris 2020 23:25
0 0 Atbildēt

Tas ir ar CSDD ziņu, ne velti CSN veica grozījumus, ka vairs nav jābūt abiem apzīmējumiem. Tik tagad sanāk pretruna, jo gajēju pārejas CHA arī ir uzskatāma par pāreju, piemēram, stāvlaukumos kur jau tā priekšroka.

ezis71 29.janvāris 2020 7:00
0 0 Atbildēt

Stabs kur paslēpties gājējam.

Palaidniex 29.janvāris 2020 13:16
0 0 Atbildēt

Kā jārīkojas auto vadītājam, ja tam ir nepietiekama pārskatāmība? Pie kam tuvojotiesw gājēju pārejai?

Vernons 28.janvāris 2020 16:18
22 6 Atbildēt

Nu un kāda būs gājēja atbildība un viņa rīcības modelis?

Palaidniex 28.janvāris 2020 17:01
9 45 Atbildēt

Un autovadītājam kā jārīkojas? Jā, piekrītu uzkrāsotās Zebras vairs sen nav, bet ceļa zīmes DOT ceļu gājējam ir abās ceļa pusēs saskatāmas pa miiiilzīgu gabalu.. Vai ne tā?

650 28.janvāris 2020 17:23
1 7 Atbildēt

Visiem 1 likums, 1 taisnība- vai šī gp "ir" noformēta pēc kāda standarta vai "nav" ? Vai kaut/kādos "noteikumos" ir paredzēta ceļa zīmju esamība komplektā AR marķējumu, jeb jāizpildās ir tikai kādam vienam no šiem nosacījumiem?

svimpis 28.janvāris 2020 21:15
8 132 Atbildēt

Gājēju pāreja, kas uzkrāsota uz ceļa, ir vairāk pašai gājēju ievērībai un informācijai (vairāk tīri psiholoģiski), bet zīmes - autovadītajiem un tās jau ir jāievēro laikus! Tumšajā laikā gājēju pārejai jābūt apgaismotai vai ārpus apdzīvotām vietām - vēlams ar kādiem papildus atstarojošiem elementiem. Tumsā braucot un tuvojoties neapgaismotai gājēju pārējai, līniju esamība/neesamība maz ko maina.

kvatra 29.janvāris 2020 10:18
11 1 Atbildēt

Pēc csn un lvs sanāk, ka zīme var būt arī bez marķējuma. Piemēram, grants ceļš vai apsnigusi brauktuve.

650 29.janvāris 2020 12:07
0 1 Atbildēt

Bet pēc REĀLĀS drošibas situācijas sanāk fufelis! Tur NAV viennozīmīgi teikts, ka zīmju esamības gadījumā marķējumam NAV jābūt! Visā pasaulē rūpējās par drošību pilsētā ,velk līnijas, zīmē uz asfalta zīmējumus, bet mēs smagi iesūkājam un vēl meklējam paši sev attaisnojumus! Mums reku kāds LU vadošais psiholoģijas āksts izdomāja, ka kosmiskie "rombi" ir jāsazīmē bīstamajās vietās- kurš (kuri..) LOHI diez to xuxperimentu apmaksāja ??

gunbox 30.janvāris 2020 10:29
1 0 Atbildēt

Nu pag, sveķi iesūca nāsī, kuram mājās bruģi jānokrāso šaha galdiņa ornamentā. Atlika ar krītu iekrāsot. Lūk rezultāts. Pēdējā laikā vispār neesmu redzējis, ka krāso ar biezo smāķi. Lieto kaut kādu ārdarbu krāsu, kurai nav nekāda sakara ar asfaltu un nodilumizturību. Mums pie mājas arī uzvilka stāvvietai līnijas. Zin, šī reklamētā asfalta krāsa dilst no laikapstākļiem, nevis auto riepām.

Palaidniex 29.janvāris 2020 12:09
0 0 Atbildēt

Nav rakstīs, ka obligāti nav jābūt, bet ir rakstīts, ka drīkst nebūt.

Pie kam redakcija ir tāda, ka var arī būt tikai zebra vai arī tikai ceļa zīmes.

Man labāk un daudz laicīgāk, ja ir izvēle, ir uztveramas tikai ceļa zīmes, nevis tikai zebra.

Vernons 28.janvāris 2020 18:21
130 29 Atbildēt

Kā jārīkojas gājējam? Kopš kura brīža viņam vairs nav jādod ceļš transportam?

Kas tad tur, "Dot ceļu", patiesi ir rakstīts?

Palaidniex 29.janvāris 2020 9:00
4 65 Atbildēt

Tev atkal selektīvais aklums?

Nocitēšu:

14. Gājēju pārejas un pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu pieturas

145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, LAI DOTU CEĻU GĀJĒJAM, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.

2. Noteikumos lietotie termini:

2.9. DOT CEĻU – prasība, kas nosaka, ka ceļu satiksmes dalībnieks nedrīkst sākt braukt (iet), turpināt braukt (iet) vai izdarīt jebkādu manevru, ja tādējādi citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radīti traucējumi braukšanai (iešanai) vai viņi ir spiesti mainīt braukšanas (iešanas) virzienu vai ātrumu;

Kas tieši tev nav skaidrs? Ko tieši neredzi, nespēj izlasīt, nesaproti vai izliecies neredzam?

650 28.janvāris 2020 18:50
1 74 Atbildēt

Kādam laikam ļoti gribās plusu/mīnusus uzspēlēt ???

Par TO, ka "marķējumam" (esošam!) varētu būt arī psiholoģiska ietekme uz pašu Gājēju - tas vispār te ir aizmirsts ar galiem.

Dažiem vnk liekas, ka viņi spēlē izcilu spēli- kolīdz kāds atvērs muti, tā uzreiz vecā dziesma.

Priekš kam te vispār tā tēma ar šiem te ārzemju attēliem? Uzmanības novēršanai, vai kā? Kāada starpība, igaunijā baltas vai etiopijā dzeltenas vai amērikā papildus ir rakstīts vārdiski- ja tepat cien.Rīdzinieki gatavi ēest suudus un tikai visu laiku kādam "dot"- kam ceļu, kam vēl kko.Jo tā taču ir ieprogrammētā Loha sūtība- dot (labprātīgi at-dot).Citās valstīs reku Akcija notiek- iekš metro cilvēki bez biksēm brauc.Es iesaku tās novilkt šīs ielas vidū un vēl lietas labad labi zemu Pieliekties- būs pa gabalu redzams,ja kāds pār to Pāreju tur skries caur to piemiizto tuneli uz to pieturu.Labi, ka vismaz dzīvnieku sēta tur uzstādīta un nevar izskriet pa taisno..

Palaidniex 29.janvāris 2020 9:04
3 86 Atbildēt

Pastāstīsi, kā tieši gājējs un vadītājs var ieraudzīt pat lieliski uzkrāsotu zebru, kas atrodas zem sniega un vai ledus?

Tieši šim iemeslam par godu ir izdomātas ceļa zīmes. Ja ceļa zīme ir uzstādīta, kādas ir vadītāja tiesības nepildīt zīmes prasības, neatkarīgi no tā zebra ir uzkrāsota/noidilusi, redzama/neredzama?

Vai tiešām, ja nav uzkrāsotas zebras, iestājas pēkšņš aklums ieraudzīt ceļa zīmes, kas ir redzamas pa krietni vien lielāku gabalu kā zebra? Kā tad auto vadītāji pamanās ieraudzīt ceļa zīmei autonmaģistrāle, ātruma ierobežojumu (130), pat tad ja to aizsedz koki, bet zīmi kas nosaka prasību dot ceļu reizēm ierauga tikai tad, ja ir uzkrāsota zebra, bet visādi citādi - neredz...?

Conqueror 28.janvāris 2020 19:02
15 0 Atbildēt

Tur ir vienā virzienā divas joslas tātad jāliek luksofors jeb otrs variants ar barjerām sašaurināt divjoslu ielu līdz vienai joslai

Conqueror 28.janvāris 2020 19:05
5 0 Atbildēt

Cik nav redzēts krievu pārraidē voģik pa ruski - divjoslu iela, vienā joslā nobremzē un palaiž gājēju bet otrā joslā pilnā ātrumā gājēju aizsit pa gaisu n-tis metrus...

Vernons 28.janvāris 2020 19:38
26 3 Atbildēt

Uz šīs pārejas, pirms tuneļa, uz mata tā arī bija! Man zināma jauna māmiņa atjēdzās slimnīcā! Labi ka viss ir labi.

Palaidniex 29.janvāris 2020 9:06
2 75 Atbildēt

kurinātājam derēja iedalīt rūainus mākoņus, kaut uz 15 sutkām...

Cietējs gājējs, bet kurinātājs sveikā...Lūk arī nepareiza sodu sistēma APK - rupjš vairāku CSN noteikumu pārkāpums no kurinātāja puses aizsūta gājēju slimnīcā, bet vaininiekam - labi ja pakratīts pirksts...

Lūk šī ir noziedzīga valsts politika!

Bradypus 29.janvāris 2020 9:19
33 0 Atbildēt

Pretīgi paliek, lasot savus tekstus - cik nožēlojamam ir jābūt, lai nepārtraukti gribētu gājēju slimnīcā un vadītāju cietumā?! Naids ar kādu tu vērsies pret jebkuru, kas vēlas lai neviens nenokļūtu ne slimnīcā, ne cietumā, ir baiss.

Palaidniex 29.janvāris 2020 10:29
2 65 Atbildēt

To tu izlasi, bet ne to es rakstu.

Gājējam ir jāpārliecinās ka auto vadītājs tik pat skrupulozi ievēro CSN. Viss. Žēl ka gājējs, kurš redz CSN neievērojošu auto vadītāju nevar tam iebliezt sodu to neapturot. TIpa - nāku pie pārejas,, autovadīājs neievēro 145. CSN punktu. Ok - esmu spiests to palaist, bet tam pēc nedēļas ienāk dārga vēstule.

Ja strādātu šāda utopiska shēma pēkšņi visi auto vadītāji pēkšņi lieliski prastu pareizu rīcību pie pārejām. Visādi citādi tie pagaidām bezierunu kārtībā saprot prasību Dot ceļu , tikai krustojumos, kur var atrauties citas automašīnas. Kā pēkšņi tur tie proet piebremzēt, lai labi pārliecinātos par to, vai uz šķērsojamās brauktuves nav nepārskatāmā vietā citi transportlīdzekļi, kas kustās ar vismaz 50 km/h - tātad DAUDZ ātrāk par gājējiem, Bet pie pārejas ir par slinku pārliecināties par sava manevra drošību.

Tas ka tu un vernons izlasi, ka es kādu sūtu nāvē ir tikai jūsu personiskā interpretācija. Nejaukt - automašīnas vadītāja pienākumus ar gājēju sūtīšanu nāvē.

Bradypus 29.janvāris 2020 11:38
35 0 Atbildēt

Izskatās, ka tev pašam nav ne mazākās nojausmas, ko tu raksti. Tava "utopiskā shēma" nekādi neiet kopā ar sadalošo saliņu nonešanu vietās, kur gājēju nav. Tikai tavā slimajā prātā mudakam, kas pamanās uzjāties uz saliņas, bargāks administratīvais sods pie gājēju pārejas pēkšņi nodrošinās nepieciešamo papildus uzmanību. Apjēdz pats beidzot, ka vēlies upurus un sodītos, aizej pie pshiatra, un varbūt kļūsi par cilvēku, kas vēlas NOVĒRST negadījumus, nevis NOGALINĀT un SODĪT.

uupis 30.janvāris 2020 8:49
3 0 Atbildēt

Ir pārkāpums - jāsaņem sods! Ir nodarīts kaitējums veselībai - jāsaņem kriminālsods.

Palaidniex 29.janvāris 2020 11:50
0 69 Atbildēt

Tiem, kuri uzjājas uz saliņas, neredz sarkano uz pārbrauktuves vajadzētu paņemt nost apliecību un aizsūtīt nevis uz vadīāja izvēlētu, bet neatkarīgu medkomisiju.

Lai pārbauda redzi, un, pats galvenais, psihi, kā arī noturību stresa apstākļos.

Par nogalināšanu tu piedomāji pats! Es pilnīgi nevienā vietā neesu rakstījis ka cilvēkam ir akli jāiet pāri ietvei. TO tu un vernons PAŠI PIEDOMĀJĀT!

Es esmu par to lai auto vadītāji sāk kaut vai tik pat rūpīgi, kā tie ievēro parasto zīmi - dot ceļu, ievērotu arī šo. Ir gana daļa to, kas prot zīmi "Dot ceļu" \/, bet galīgi neprot zīmi - Dot ceļu gājējam uz pārejas.

Manispēc kaut lai vai liek guļošos pirms, pārejas veido uz guļošajiem, ja citādi nesaprot. Te dažiem ir cemme par to, ka uz grantenes vai bruģa neesot uzkrāsota zebra...

Bradypus 29.janvāris 2020 13:21
1 0 Atbildēt

"Es esmu par to lai auto vadītāji sāk kaut vai tik pat rūpīgi, kā tie ievēro parasto zīmi - dot ceļu, ievērotu arī šo."

Lieliski! Tikai tad nav skaidrs, par ko cīnies. Abas zīmes tiek ievērotas vienlīdz (bez)rūpīgi. Atšķirība esksitē tikai tavās slimajās iedomās.

Palaidniex 29.janvāris 2020 14:00
3 3 Atbildēt

Dot ceļu automašīnām uz galvenā ceļa prot arī bez īpaša apraksta - pietuvojas samazinot ātrumu, rūpīgi palūr pa malām, pacenšas pamanīt automašīnas vairāku desmitu metru attālumā no krustojuma, arī tās, kuras tuvojas ar 10x un 20x lielālu ātrumu kā gājēji parasti pārvietojas. un brauc tikai tad, ja nevienam nertaucēs.

Par gājēju pāreju ir īpaši aprakstīts, ka jāsamazina ātrums tai tuvojoties, jābūt gatavam stāties, bet tāpat to visu nedara un saka, ka gājējs parādījās pēkšņi, utt... Lūk arī fakstiskā starpība.

Man tā ir sanācis ka autovadītāju ignorētas gājēju pārejas ir bijušas ikdienas maršrutos vai tuvu birojam. Tik braši kā šīs pārejas tie paši vadītāji pat neiedomājas ignorēt zīmi dot ceļu, izbraucot uz galvenā ceļa no mazāk svarīga ceļa.

Bradypus 29.janvāris 2020 14:43
3 0 Atbildēt

Atver acis un beidz sapņot. Dot ceļu nemāk arī automašīnām. Jeb esi tik apmāts ar gājējiem, ka par melnajiem punktiem un fotoradariem tajos neesi pat dzirdējis? Dzīvē NAV nekādas atšķirības mudaku nespējā dot ceļu vai saskatīt savu ceļu - tā ir tikai tavā fantāzijā.

Palaidniex 29.janvāris 2020 14:57
0 0 Atbildēt

Es personīgi pazīštu cilvēkus, kas neskatoties velk pāri gājēju pārejām neatmetoties un nepiedomājot, bet pie zīmēm dodiet ceļu visu prot.

Otrajā dienā, kā novāca no ielām Vitronic privātos FR, uz LABI PĀRREDZAMAS gājēju pārejas notrieca cilvēku. K.Ulmaņa gatvē starp nesti un Spici, kur tur ir pāreja.

Tur strādājošie mācēja stāstīt, ka, ja tur stāv FR - pāriet ir vienkāršāk, kā FR nav - autobraucēji ņem uz massu...

WALA 30.janvāris 2020 21:54
0 0 Atbildēt

Nez kas ir tie ka krustojumos regulāri šķiļas droši vien visi "priekšroku/pakaļroku" un signālu ievērotāji, nez kas ir tie kas aplī vidū izbraukā zālienu vai ielido grāvjos ?

Bradypus 29.janvāris 2020 15:28
0 0 Atbildēt

Pastāsti man, kas ir tavi draugi un es zināšu kas esi tu...

Es nepazīstu nevienu šādu cilvēku. Man, esot gan gājējam, gan auto/moto/velo braucējam nav nekāda iemesla domāt, ka autovadītāju nevērība būtu jebkādā veidā atšķirīga.

Atiecībā uz gājēju īpaši nelaišanu viss ir tavās iedomās un no vaditāju puses daudz augstākā pieklājības līmenī, nekā lielākajā daļā ES.

Palaidniex 29.janvāris 2020 15:40
0 0 Atbildēt

Nezinu, tās Eiropas valstis, uz kurām es braucu, emunievērojis, ka LV atpaliek...

Bradypus 29.janvāris 2020 15:49
0 0 Atbildēt

Tu neesi pat pamanījis, ka Latvijā notiek CSNg arī tad, kad ceļš netiek dots citai automašīnai... Ko no tāda "novērotāja" var gaidīt?

uupis 30.janvāris 2020 8:46
0 0 Atbildēt

Un Vernons ko izdarīja? Nosodīja māmiņu un attaisnoja šoferi?

650 28.janvāris 2020 19:59
1 1 Atbildēt

Ar ko atšķiras gājēja palaišana pie sarkanā lusofora signāla (PA GABALU REDZAMA,reāli noregulēta, nevis katrreiz bezjēgā liekas 2min degoša) no "mākas" saskatīt pārejai tuvojošos subjektu uz trotuāra? Cik tur laika zaudējums un cik drošības ieguvums?? Kāds ir +/- procents, ko tāds vidēji izmanīgs braucējs saskatīs "labāk"- sarkanu semaforu, vai fona situāciju uz trotuāra? Cik ir laika starpība- (spēt)saskatīt trotuāru, noprognozēt situāciju,vai vnk apstāties,kad jau pa gabalu redzams sarkanais? Kas plūsmai atņem vairāk laika - kad ir "jālaiž" katrs 1gab gājējs uz neregulēta, vai uzreiz kopā palaist 8gab gājējus uz labi noregulēta?Kas traucē noregulēt, lai viņi nespaidītu to pogu katras 36sek??

Nu tā, pa cilvēcisko- no kāda attāluma braucējam (satiksmes jūklī- uz DIVJOSLU brauktuves..) ir jāsaskata un jāspēj noprognozēt pa trotuāru ejošs (tumšs..) subjekts? Tur daļa subjektu aiziet vnk pa/trotuāru/garām,bet citi kāpj uz pārejas.Moš katram izkāpt/pajautāt?

Kā vispār ir (būtu) jāuzvedas (jebkuram) braucējam pirms pārejas, ja satiksmes situācija pa (divām!) joslām ir mainīga un ja viņam kāds blakusbraucējs ar savu darbību (vai bezdarbību) pēkšņi aizsedz to viņa "plānoto" redzesloku?

Nav tur kādi apsvērumi, piem, ka jebkurš blakusbraucēja neparasts manevrs vai pēkšņas bremžu gaismas piesaista tāda vidēji statistiskā blakus/ vai aizmugurē/braucēja uzmanību "par kārtu vairāk", nekā TOBRĪD notiekošais kkur tur "fonā" (uz trotuāra...)?

Kur te ir tā sāls- kāpēc tas ir hrestomātisks un simtreiz redzēts gadījums, ka viens apstājas, bet kāds cits pa otru joslu vienkārši tam pasip garām? Viņš ko, TĪŠĀM gribēja tā izdarit, vai vnk "tā sanāca" ? Tur neuzprasās kādi secinājumi- ja katrs piektais izdara šādu kļūdu? Vai mums drošības plānošana ir līmeni? Vai vispār viņa ir kā tāda?

Labāk taču katrreiz kašķi meklēt un tēlot betmenu, ka "es visu zinu", bet tā arī ne reizi nepastāstīt- kā tad īsti vajag uzvesties.Vistīrākā Lohu kultivācija- kad tev saka, ka ir "jābaidās", bet nepasaka no kā.

Palaidniex 29.janvāris 2020 9:15
15 64 Atbildēt

Kur tu kavē, ko, kur, priekš kam tieši tu taisies pagūt ātrāk?

Un kāpēc skaiti tikai savu laiku, bet neskaiti tāda pat cilvēla sekundes, kuram nav dzelzs kastes apkārt?

Kāpec domā ka tev vairāk vajag kā gājējam? Ar ko viņš savādāks? Ar ko viņa laiks bezvērtīgāks? Varbūt viņš ir tāds pata autovadītājs, bet ar vēl krutāku lamatu kā tev, tikai to ir tikko noparkojis? Tikko no mašīnas ārā t a vairs nekur nesteidzās?

Veikalā pie plaukt arī taurējot ar mašīnu gribi piebraukt?

Kas tev tieši traucē braukt lēnāk? Ko tieši iegūsi pilsētā starpluksoforu "dragreisā"? Kur tieši aizskriesi?

Un tagad - neregulējamas pārejas vietā uzliks regulējamu. Speciāli kastēs tupošu tiepšu un ņeķerpilu dēļ. Rezultāts - tā vietā, lai mazliet piebremzētu un palaistu gājēju, tas pienāks pie pogas, nospiedīs to, bet pāries, ja tas būs droši vēl pirms luksofors sāks pārslēgties. Gājējs jau pāri - bet visi ar mašīnām stāv pie sarkanā. Visi baigi ieguva! Īpaši ņeķerpilas dzelzs kastēs... ALLELUJA!

P.S. 146. CSN punktu neviens nav atcēlis.

Kā arī 99. CSN punktu. Izlasi un būs tev atbildes uz paša apcerējumiem.

p.p.s.

Helsinki atrisināja jautājumu smagi samazinot atļauto ātrumu pilsētā. Bojā gājušo teju nav vispār.

Neko Somijas ekonomika no tā nezaudēja, visi tāpat visur pagūst.

650 29.janvāris 2020 11:54
0 4 Atbildēt

Kas TU tāds esi, ka "man" vispār būtu ar tevi jarunā Personīgi? Kāds tavs sarunas mērķis un kāda ir jēga no šiem taviem spriedelējumiem? Ko tu gribi konkrēti man piešūt? Kādu dragreisu, ka pa murgiem??Kur es te teicu, ka MAN nav laika vai ka kas traucē tieši man?Ja neesi vispār sajēdzis, ko un kāpēc te gribēju pateikt, ko tu stum te nonstopā gadiem ilgi demagoģiju par visādiem neķerpilām un kurinātājiem ?

Mazliet piebremzētu viens un pa otru joslu virsū uzskrietu ootrs?Ja? Mums KATRS visu izdarītu kā specs un kā ass, ja? Aizsardzību pret muļķi un drošību nevajag,tas lai Šveicei un Somijai paliek,mums pietiek ar pliku dsu un pliku demagoģiju, ja??

Pilsētā uz maģistrālās ielas valda bardaks un bezatbildība- tās pārejas NAV noformētas nedz no likuma, ne no drošības, nedz no stratēģijas nedz no kāda reāla cilvēciski attaisnojama viedokļa.TU maksā nodokļus,ES maksaju, VISI maksā- bet risinājuma NAV.

Kāds diez idiots izgudroja tur to CSN frāzi ar to skaisto vārdu savirknējumu "un (vai)" - acīmredzot no tās pašas šķiras, ka muldēt tik savu un pofig pati jautājuma būtība.

Būtu ieteicis katu vai vienu kādu "tehnisko" paņēmienu- kā vadītājam uzvesties, nevis šo te demagoģiju ar pantiem un punktiem un kurinātājiem te katrreiz stūmis.Ko te Somijas ekonomika- reku "Rīgas ekonomika" tevi p/iš pa visiem cohumiem, bet tu tik maksā.

Palaidniex 29.janvāris 2020 12:15
0 1 Atbildēt

Tātad problēma ir pirmkārt autovadītājos, kas brauc kā ienāk prātā, maina joslas kā ienāk prātā, brauc distancēs un intervālos kas nav droši principā, bet vainīgs gājējs... Alleluja!

Jao vairāk uz ielas "pašpasludināto ASSu", "Šumaheru", un "es protu braukt labāk par visiem", jo mazāk stresaina satiksme un mazāk situāciju, kurā nepieredzējušāka satiksmes dalībnieka niecīgākā kļūda pārvēršas CSNg...

Normāls "ass" brauks tā, ka atstās sev laiku un vietu manevram, ja kaut kas notiek nevis kā gribētos, bet kā pēkšņi notika.

Pieņemt ka viss būs gludi, jo desmitiem gadu ir tā bijis var tikai aizmidzinot savu saprātu "mūžīgās veiksmes" miegā.

Kā uzvesties? Kā Tev šķiet un kā Bradypusam šķiet, kāpēc vācijā uz ceļa ir ornings arī tur, kur nav līniju, ir gājēju pārejas bez uzkrāsotās zebras? Tapēc ka tur patiešām ir policejiska valsts un policija ir visur, tieši, netieši, netrafatrētos un trafarētos auto, video novērošana un zinojoša sabiedrība. Bet ir panākuši - ka visi ievēro, jo sodi ir lieli un NEIZBĒGAMI! Galvenais tehniskais līdzeklis - sodu neizbēgamība!

650 29.janvāris 2020 15:05
0 4 Atbildēt

Bradypus-s te tīri par LIETU runā, viņš Nav Lohs.Visa ceļa marķējumu un dažadu palīglīdzekļu esamība ir domāta tieši DROŠĪBAS mērķim.Savukārt ,viņu NEesamība ir vistīrākā bezatbildība un nolaidība.

Idioti,assi un p-pji vienmēr būs, bet te ir tieši runa par "visa iespējamā" izdarīšanu vēl PIRMS tam, lai itin visu atbildību un likteni uzkrautu tikai uz pašu vadītāju meistarību vai bezatbildību.Vispirms ir vajadzīga vismaz kaut/kāda atbildības "pieprasīšana" no ceļa uzurētājiem un drošības koncepcijas izstrādātājiem.

Palaidniex 30.janvāris 2020 10:51
0 0 Atbildēt

Nesakārtota ceļa infrastruktūra ir tikai puse no medaļas.

Tas ir tāpat kā ir absolūti skaidrs, ka uz ceļiem mēdz būt ledus, nka to visur līdz namdurvīm notīrīt līdz sausam afaltam nav ne praktiski, pat ne teorētiski iespējams. Un - Ceļš apledojis, vadītājs grāvī - kurš vainīgs - nonotīrītais ceļš (valsts ka snespēj nodrošināt dažu prāt iedomāto, bet faktiski praksē nerealizējamu lietu) vai tomēr stulbs autovadītājs, kurš neprot braukt šādos apstākļos?

Palaidniex 29.janvāris 2020 9:17
2 53 Atbildēt

P.S. un jā - ekzaminētajiem dzelzs kastu kurinātājiem tak vajadzētu zināt, kā tieši tiem jāuzvedās tuvojoties gājēju pārejai? CSN 145. Precīzi MK noteikumos aprakstītas darbības. Kas traucē tās pildīt? Vai ne tā? Kāpēc neekzaminētajiem gājējiem tas būtu labāk jāzina? Kāpēc tiem ir jāpieņem, ka dzelzs kastu vadītāji savu uzvedības sadaļu varētu nepildīt un tas būtu jāuzskata par normu?

Kanibaals 28.janvāris 2020 23:27
6 1 Atbildēt

Labāk būtu dzeltena vismaz zem sniega ko varētu saskatīt. Bet mums jau galvenais ka smuki un stilīgi. Tāpat kā stilīgi ir melnā apģērbā vazāties.

vaaks 29.janvāris 2020 8:54
0 0 Atbildēt

Dzeltenīgajās laternu gaismās, kas spīd tieši virs pārejas, dzeltenā pāreja naktī un miglā nebūs redzama!

Tāpat nav redzami gājēji, tieši virs kuriem atrodas gaismas ķermeņi! Tas ir "cirka efekts", kurā no augšas izgaismotais cilvēks apkārtējiem kļūst neredzams savas kontrastainības uz apkārtējo vidi izzušanas rezultātā!

Tādi cirkači, kas patriekti no cirka, apgaismo gājēju pārejas, lai gājēji autovadītājiem uz pārejām kļūtu neredzami!

Palaidniex 29.janvāris 2020 9:18
3 2 Atbildēt

Uzzīmēsi pareizo pārejas apgaismes shēmu, lai tā būtu ideāla no visiem aspektiem un iesaistītajiem lietotājiem?

Es jau vernonam prasīju - tā arī neesmu sagaidījis.

WALA 29.janvāris 2020 14:47
0 0 Atbildēt

Man par to ir viena da, bet vajag dzīvē parbaudīt, respektīvi apgaismojumu likt vidēja gājeja dibena augstumā, un virzītu tikai parejas garenvirzienā un potnciāli 5 mtru radiusā ap to. Tur jāpaskatas vai auksti balta gaisma palīdz kontrastam, vai nē utml. Varbūt jaceļ augstāk gājejam aiz muguras - lai izteikti krīt ēba uz pārejas. Bet ka jau teicu - jātestē, a moš vislābāk izrādas sarkana gaisma (taja gan uzeiz saku ka pazūd zaļā tērpti ļaudis)

WALA 29.janvāris 2020 14:48
0 0 Atbildēt

argh - resnie pirksti un vie

Palaidniex 30.janvāris 2020 10:42
0 0 Atbildēt

Nu redzi - pats saproti, ka tik vienkārši nav, visur tāds risinājums nebūš iespējams, pastāv žilbināšanas risks vadītājam un tiem pašiem gājējiem pārāk kontrastains, zems apgaismojums neuzlabo pārskatāmību tumšajā apkārtnē utt...

Ja jau tas ideālais pārejas apgaismojums būu reāls - sen jau kāds ceļu institūts tādu būtu radījis. Bet nu - es ne pārāk ticu, kaut neizslēdzu, ka parasts atslēdznieks no Ķemeru sanatorijas autobāzes nāks klajā ar šādu perfekto izgudrojumu.

Kanibaals 29.janvāris 2020 20:04
0 0 Atbildēt

Dzeltenās nātrija lampas par laimi pamazām tiek aizstāti ar LED.

juriz 29.janvāris 2020 9:56
0 0 Atbildēt

Vajag gājeju pāreju ietvju līmenī pacelt, nu kaut vai nedaudz, tad uz slīpajām malām normālu atstarojošu krāsojumu, vienalga - dzeltenu vai baltu.

Jā es braucu ar auto, un diezgan daudz, lielāko daļu pat pilsētā.

Palaidniex 29.janvāris 2020 10:31
4 92 Atbildēt

Nu redzi - tehniski - tas ir guļošais policists. Ja citādi neprotam, tad tas ir veids kā piespiest auto bremzēt. Uz pārejas - pirms pārejas - vairs nav būtiski. Bet te ir viena blakne - jābremzē vienalga ir vai nav tie gājēji.

Ieguvums - drošākas pārejas, mīnusi - ņeķerpilām problēmas ar sirdi un asinsspiedienu

uupis 30.janvāris 2020 8:53
0 0 Atbildēt

...un biežāks ritošās remonts...

Es skatos ka lietotājs 650 liek mīnusiņus nonstopā - laikam atbalsta gājēju, bērnu un vecu cilvēku sabraukšanu un sakropļošanu. Nu tāda ir mūsdienu morāle.

juriz 29.janvāris 2020 9:56
0 0 Atbildēt

Vajag gājeju pāreju ietvju līmenī pacelt, nu kaut vai nedaudz, tad uz slīpajām malām normālu atstarojošu krāsojumu, vienalga - dzeltenu vai baltu.

Jā es braucu ar auto, un diezgan daudz, lielāko daļu pat pilsētā.

Rr19 29.janvāris 2020 11:47
0 0 Atbildēt

Vislabåkā gājēju pāreja ir uz Rīgas - Daugavpils šosejas pie Kaibalas. Zīmes- 70,50, "Bērni", apkārt pilnīga tumsa...

Palaidniex 29.janvāris 2020 11:56
1 155 Atbildēt

Un auto vadītāji, neskatoties uz 145 punkta prasībām, nesaprotot 99. punktā noteikto - nesās tur pāri uz 80+

Bet vainīgi (un iet bojā) gājēji...

Vai ne?

Un mēs kaut kā pilnīgi nepievēršam uzmanību tam, cik auto vadītāji ir paši izlaidušies. Plūsma dajebkur brauc vismaz uz +10 km/h, ceļa zīmes "ātruma ierobežojums", "gājēju pāreja" un "uzmanību bēreni redz", saprot, ka ir tumšs un redzamība švaka, bet nē - vienalga plēš uz 80+ un vainīgs (beigts) vai balīgs (dzīvs) ir gājējs.

Nu uztaisīs gaišu pāreju - uzliks lampu - vai ture sāks braukt lēnāk un uzmanīgāk ? Nopietni?

Palaidniex 29.janvāris 2020 12:16
0 3 Atbildēt

650 - aizej padzer drapītes, ka asisnsspiediens neuzlec...

Jauna pele atvilktnē vismaz ir, kad atkal pogu nokausi?

Un ko tur māžoties - krauj pa 1000+ mīnusus.

Lai visi redz cik tu mums adekvāts!

650 29.janvāris 2020 15:14
1 2 Atbildēt

Normāli cilvēki sen jau "saredz", ck te kurš "adekvāts".Tu pirms muti brūķēt, pierādi ka šie klikšķi tev konkrēti tikai "no manis" ir atnākuši.Būtu te kādam tiešām iekāriens, tev ieliktu ne tikai to -1k, bet pat visus 10k.

Man vispār ir pamatotas aizdomas, ka te viens otrs ir sevi "noklonējis" pat ne tikai ar dažādu/vairāku nereģistrēto lietotājvārdu izmantošanu sava "reitinga" pacelšanai.Kā tajā foto ar to ziloni, kurš pats sev snuķi starp kājām bija iebāzis..

uupis 30.janvāris 2020 8:57
0 0 Atbildēt

650 - tu to par sevi?

Palaidniex 29.janvāris 2020 16:43
0 1 Atbildēt

Man ir skaidrs ka kliko tu.

-----

Pats vien izmuldējies:

650 28.janvāris 2020 18:50

Kādam laikam ļoti gribās plusu/mīnusus uzspēlēt ???

-----

Un salikt desmitiem kliku tikai tāpēc ka es konkrēti tevi besīju, neiedziļinoities tajā ko rakstu, jo tev nepatīku es konkrēti, un tāpēc neskatoties uz to, ko es rakstu sagādā baudu izlikt savu sāpiu klikojot.

Ne pirmais ne pēdējais topiks, kur Tev ir aizbraucis širmis. Prieks, ka vismaz šoreiz seko līdzi saviem vārdiem, ko te raksti.

650 29.janvāris 2020 18:32
1 2 Atbildēt

Es saviem vārdiem sekoju, un par savu teikto savu iespēju robežās arī cenošos "atbildēt".Konkrēti Tev novēlu to aptuveni pašu.Trula mīnusu salikšana par Jebkuru konkrētās sev netīkamās personas izteikumu šeit nav nekāds jaunums.Tas nav nekāds "mans" izgudrojums! Ja uzskati sevi par visspējīgāko un gribi sacensties ierīču spaidīšanā,īpaši tālu neaizbrauksi.

Šeit problēma tika skaidri uzstādīta, cilvēki izteica viedokļus.Es savējo "viedokli" konkrēti pamatoju.Tāpat Tava nostāja te vismaz vienai daļai (cerams) ir sen skaidra.No Tavas puses šis nav ne iedziļināšanās problēmā, nedz arī diža sapratne par izteikto viedokļu jēgu un iemesliem. Demagoģijas stumšana, neteiktā piedēvēšana,sevis slavināšana un pie jebkuras iespējas norādīšana tikai uz braucēju (vai komentētāju) "pašu" trūkumiem ir sen novecojis paņēmiens.Tev bija te nezcik simti iespēju nākt klajā ar kādu prasti cilvēcisku tehnisku vai psiholoģisku ieteikumu tiem tur "braukt/uzvesties nemācētājiem"- tā vietā, lai te nonstopā citētu pantus un punktus un nemitīgi kasītos ar tiem, kuri cenšas vismaz kaut ko no sevis izlikt.

Tavā "jaunībā" iejūtīgi instruktori garāmbraucējam mācīja "drošibas labad" paskatīties malā stāvošam tr/līdzeklim pa apakšu caur riteņiem- vai gadījumā kādas Kājas tur nerēgojas.Pirms ķerties pie pantu citēšanas, arī šeit noderētu kāda tamlīdzīga ievirze.Paskaties kaut tepat blakus rakstos- kādam (būtu!) jābūt šo te pāreju noformējumam un aprīkojumam, ja iesaistītās personas par nodevu maksātāju (Lohu..) naudu un par savu (dāsni atAlgoto) "darbu" tiešām kādu atbildību izjūt.

Palaidniex 30.janvāris 2020 8:23
0 0 Atbildēt

Ja uzskati sevi par visspējīgāko un gribi sacensties ierīču spaidīšanā,īpaši tālu neaizbrauksi.

Mani nesaista klikošana. Bet nu sevi esi parādījis kā triecienklikotāju, tas nu ir fakts.

-------

Es savējo "viedokli" konkrēti pamatoju.Tāpat Tava nostāja te vismaz vienai daļai (cerams) ir sen skaidra.No Tavas puses šis nav ne iedziļināšanās problēmā, nedz arī diža sapratne par izteikto viedokļu jēgu un iemesliem.

Priecē, ka savu "vienīgo taisnību" esi nosaucis par viedokli pēdiņās. Pastāsti kur es neiedziļinos problēmā? Kā tieši tas izpaužas? Un kāds sakars CSN rakstīajam ar mani? Tas tur ir rakstīts arī bez manis.

--------

Demagoģijas stumšana, neteiktā piedēvēšana,sevis slavināšana un pie jebkuras iespējas norādīšana tikai uz braucēju (vai komentētāju) "pašu" trūkumiem ir sen novecojis paņēmiens.

Pastāstīsi kur es sevi slavinu vai savu viedokli uzskatu par pareizo. Nejauc CSN rakstīo ar manu viedokli. CSN ir sarakstīti kā ir, mneatkarīgi no mana viedokļa. Ja tādi mums nu ir, tie nu ir jāievēro, kamēr nav jaunas redakcijas, patīk vai nepatīk. Tas ka tev kaut kas tur nepatīk, nenozīmē ka tas nav jāpilda un citiem nav pamata uzskatīt, ka būs vien jāpilda.

-----

Tev bija te nezcik simti iespēju nākt klajā ar kādu prasti cilvēcisku tehnisku vai psiholoģisku ieteikumu tiem tur "braukt/uzvesties nemācētājiem"- tā vietā, lai te nonstopā citētu pantus un punktus un nemitīgi kasītos ar tiem, kuri cenšas vismaz kaut ko no sevis izlikt.

Jabūsi lasījis, ko raktu, nevis atspēries spiestu mīnusiņus - tad arī droši ka varēsi izlasīt ne vienu vien iemeslu, skaidrojumu un metodes kas to spēj labot. Bet nu - metodes atkal nepatīk tiem, kas izlaidušies...

-----

Tavā "jaunībā" iejūtīgi instruktori garāmbraucējam mācīja "drošibas labad" paskatīties malā stāvošam tr/līdzeklim pa apakšu caur riteņiem- vai gadījumā kādas Kājas tur nerēgojas.

Pilnīgi vienalga kādas tieši metodes cilvēks izmanto, lai noskaidrotu vai pie pārejas aiz šķēršļa ir vai nav gājējs. Arī ātruma samazināšana ir CSN ierakstīā metode, kā iegūt gana laika lai par to pārliecinātos. un? Paspīdēji? Vienīgais gudrais?

-----

r riteņiem- vai gadījumā kādas Kājas tur nerēgojas.Pirms ķerties pie pantu citēšanas, arī šeit noderētu kāda tamlīdzīga ievirze.Paskaties kaut tepat blakus rakstos- kādam (būtu!) jābūt šo te pāreju noformējumam un aprīkojumam, ja iesaistītās personas par nodevu maksātāju (Lohu..) naudu un par savu (dāsni atAlgoto) "darbu" tiešām kādu atbildību izjūt.

Esmu kādreiz noliedzis ka katram ir jābūt atbildīgam par saviem darbiem? Es piebilstu arī ka par darbiem ir jābūt atbildīgiem ne tikai tiem "viņiem", bet arī katram pašam, sākot jau ar godīgu nodokļu maksāšanu, jo tieši nodokļi ir valsts eksistences un kārtības tajā garants, nav naudas, - nav nekā. Un tad arī jābūt līdzatbildīgam pērkot preces ar čeku un piedalīties godīgos valsts konkursos un nerakstīt bezjēdzīgus "projektus" valsts naudas "apgūšanai". Notikumu uz ielas ir reāls sabiedrības kopējās attīstības, morāles, ētikas, rīcības un brieduma spogulis. Jebkur citur sabiedrībā notiek tāpat. Kopumā slimai sabiedrībai, kurai - "mazliet jau var pārkāpt" - ir norma uz ceļa, nesaskata baļķi savā acī arī citās jomās.

Rekur labs piemērs:

Rr19 29.janvāris 2020 11:47

Vislabåkā gājēju pāreja ir uz Rīgas - Daugavpils šosejas pie Kaibalas. Zīmes- 70,50, "Bērni", apkārt pilnīga tumsa...

Un? Ja tā pāreja būs izgaismota, tas kaut kā reāli izmainīs autovadītāju rīcību? Nopietni? Gāzīs vēl brašāk, ne uzmanīgāk! Cik autovadītāju to vietu lietainā tumšā vakarā šķērso piesardzīgi? Nu tā uz pirkstiem? Ekzaminētie un pie tramsportlīdzekļu vadīšanas pielaistie "šumaheri". Visi viņi lieliski redz zīmes ar ārtruma ierobežojumu, par to ka tur ir pāreja, ka uz brauktuves var būt bērni un ir tumsa. Pastāsti kā tieši gājēji var izmainīt auto vadītāju nihilismu? Kā auto vadīāju nihilismu izmainīs apgaismojums? Nu tā reāli?

----

Bet tā - parādi piemēru - iefilrējies Jūrmalas domē un sakārto satiksmi jūrmalā no iekšienes. Ar savu piemēru un reāliem darbiem, nevis ar gariem palagiem un mīnusu klikiem te. Es tikai par! Slabo?

p.s.

Kā tieši saklikot man mīnusus izlabos biezputru autovadītāju galvās?

uupis 30.janvāris 2020 9:01
0 0 Atbildēt

650 — nu nu - lai nu tā būtu ka atbildi, pieņemsim vēlamo par esošo...

650 30.janvāris 2020 13:31
1 1 Atbildēt

Man ir lielas "aizdomas", ka Jums Abiem "varētu būt" ne tikai ka vienots Viedoklis, bet pat "kopēja Mājsaimniecība";p

Mīnusu likšanā šeit veterāni un čempioni esat tieši Jūs Abi.Par ko es Redaktoram "jautāju" jau pirms pāris gadiem.Kā arī- startēšanu ar dažādiem "literārajiem Pseidonīmiem" (atkarībā no Tēmas un konkrētā Oponenta) te piekopjat tieši Jūs Abi.

Ok, ideja skaidra, turpinam "sarunu" iepriekšējā "PirmsZiemasSvētku" gultnē.Cik noprotu, tad Redaktors ir tikai "Par", es arī "Par"....

uupis 30.janvāris 2020 23:27
2 0 Atbildēt

Uh kā meli nāk ārā! Neatbildi tu par saviem vārdiem itin nemaz. Atgādināt kā tu pats skaitīji maniem komentāriem 700 vai 900 mīnusiņus? Ar meliem tālu netiksi!

WALA 31.janvāris 2020 10:02
0 0 Atbildēt

Nē šajā vietā man nav skaidrs kāpēc nav plašs un gaišs gājēju tunelis u kāpēc tur vispārctas ceļš ir tāds kā ir, vajag sagaidīt kad kartējie 2 neuzmanīgie sastapsies vai kas ?

Un Palaidniex es neticu ka tev nav bijusi situācija kad tu pat diezgan cītīgi skatoties nepamani, ka ir cilvis/lisapedists "paslēpies" aiz tava auto prieksas jumta statnes. Manai sievai vismaz 2x ar dažādiem auto un ne tas pats pamanāmākais indivīds uz velo (bez vestes bet laikam atstarotaji priekša pakaļa bija), ja nebutu blakus - tautiets būtu uz kapota, un manpašam ir bijis, ka auto kurš ir pāri sadalošai tur pazūd, un kārtīgi minot, vairs knapi sabremzejos pirms galvena kas man izskatījas tukšs taja brīdī kad verteju situaciju, bet nobremzeju jau vairs tikai tapēc ka jau pēc tam ar perifēro redzi pamanīju ka bilde nav īsti riktīga, kaut otru auto saskatīt aiz statņa joprojam bija ļoti grūti, izņemot ja butiski mainiju sēdpozīciju.

WALA 31.janvāris 2020 10:04
0 0 Atbildēt

Tas bika par to Kaibalu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti