Satiksmes drošības uzlabošanā Latvijai būtu jākoncentrējas uz braukšanas vidējā ātruma radaru ieviešanu, un finansējumu šim mērķim varētu ņemt no VAS "Latvijas Valsts ceļi" budžeta, aģentūrai LETA atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).
Latvijā patlaban darbojas 100 stacionārie fotoradari. Valdība iepriekš konceptuāli apņēmusies ieviest vēl 50 fotoradarus un 50 to mulāžas. Iekšlietu ministrijā (IeM) aģentūrai LETA skaidroja, ka finansējums papildus radariem nav paredzēts, turklāt vēl nemaz valdība nav devusi akceptu par finansējuma piešķiršanu esošo radaru uzturēšanai. 2021.gadā tam nepieciešams 1 104 131 eiro, 2023.gadā - 1 194 412 eiro, 2024.gadā - 1 928 225 eiro, bet 2025.gadā - 1 483 053 eiro.
Patlaban IeM ir sagatavojusi ziņojumu valdībai ar lūgumu precizēt IeM bāzes izdevumus, lai varētu nodrošināt esošo radaru darbību tuvākajos gados.
Šodien notika kārtējā Ceļu satiksmes drošības padomes sēde, kurā tika skarts jautājums par risinājumiem tehniskās kontroles iekārtu ieviešanai.
Iepriekš Latvijā tika realizēts pilotprojekts braukšanas vidējā ātruma radaru darbības izpētei. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits aģentūrai LETA skaidroja, ka, neskatoties uz šādu iekārtu lietderību satiksmes drošības uzlabošanā, patlaban izmaksas ir ļoti lielas.
"Skaidrs, ka mēs šādus pilotprojektus nevaram finansēt no ceļu satiksmes drošības naudas, jo šādu līdzekļu vienkārši nav," norādīja ministrs.
Ņemot vērā minēto, ministrs uzskata, ka Latvijai "jāiet prom" no plāniem par papildus punktveida radaru ieviešanu. Tā vietā jākoncentrējas uz braukšanas vidējā ātruma radariem.
LETA jau rakstīja, ka šī sistēma darbojas šādi - šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu, pirmā mērierīce nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt izbraucot no konkrētā ceļa posma, transportlīdzeklis atkal tiek nofotografēts. Pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju tiek aprēķināts, ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā, un tas salīdzināts ar šajā vietā oficiāli atļauto braukšanas ātrumu.
Ministrs minēja, ka arī Latvijas kaimiņvalstis atteikušās no punktveida radariem.
Vēl plānots diskutēt, kur ņemt finansējumu un kā pareizi šādu iekārtu izvietošanu organizēt.
"Man subjektīvi šķiet, ka radars ir tāds pats tehnisks līdzeklis kā meteostacija vai elektroniskās ceļa zīmes. Tāpēc loģiski būtu, ka šīs iekārtas atrodas VAS "Latvijas valsts ceļi" saimniecībā, un no viņu budžeta varētu ņemt finansējumu," norādīja Linkaits.
Viņš gan atzina, ka šogad nauda tehniskās kontroles ierīcēm nav paredzēta, jo budžets jau ir apstiprināts. Turklāt SM kopīgi ar Iekšlietu ministriju vēl jāpanāk finansējums, lai sekmīgi varētu darboties esošie 100 stacionārie fotoradari.
Savukārt iekārtu, kas kontrolē, kā autovadītāji ievēro luksofora signālus, ieviešanā lielāka loma jāuzņemas pašvaldībām, jo luksofori pieder pašvaldībām un satiksmes organizēšanas pasākumi pilsētās ir pašvaldības uzdevums, uzskata ministrs.
Jau ziņots, ka neskatoties uz to, ka pirms stacionārajiem fotoradariem uz Latvijas ceļiem ir izvietotas brīdinājuma zīmes, pagājušajā gadā pieaudzis ar tiem konstatēto pārkāpumu skaits, liecina Valsts policijas apkopotā informācija.
Pērn stacionārās mērierīces konstatējušas 302 638 pārkāpumus, kas ir par 28 691 pārkāpumu vairāk nekā gadu iepriekš.
Savukārt pārvietojamie fotoradari pērn konstatējuši 80 472 pārkāpumus, kas ir par 3751 pārkāpumu mazāk nekā 2018.gadā.
Patlaban uz ceļiem darbojas 100 stacionārie fotoradari. Valsts policijas rīcībā ir arī 12 pārvietojamie fotoradari.
Labi, pieņemsim, bet kur ir tie apkopotie dati par to ko tāda vai cita veida radari ir devuši, es personīgi uz Tīnūžu ceļa neesmu savu braukšanu pamainījis ne pa gramu, ja nu vienīgi esmu bijis spiests apdzīt "klaunus" tiešā radara tuvuma vaorāk ka iepriekš, jā arī to vidējo atrumu mērošo brīnumu zonā!
Ir gan mainijies un kā vēl. Tajā posma nav personāžu kas lidotu ar 110+, līdz tam tur tādu netrūka. Protams, šie lidotāji pirms un pēc šīs zonas atkal lido, bet zonā max 90. Satiksme kļuva daudz mierīgāka, bez bīstamām apdzīšanām. Tas ka 90% nemaina savu braukšanu nenozīme ka nevajag radarus priekš tiem 10%.
nezinu ko un kā tur dara citi uz tās Tīnūžu štrāses, bet iepriekš man gāja garām ļoti maz un arī tagad nav daudz, bet tajās radaru "zonās" es apdzenu praktiski katrā reizē kad tur braucu, no tā es kaifu nerauju, bet arī ākstīties līdzi netaisos, brauc cilvis normāli tā ap 105 uz pulksteņa ( pēc mana speedo tas ir kaut kur drusku zem 100 ap 97), bet nē tak pie radara nometīs uz 90 pēs speed ja ne pat uz visiem 80 - really ?!?
Un pat tad ja tie kas velk garos gabalus uz D-Pili vai J-pili utml. velk kādā gabalā uz 120 - nu i lai velk labāk tā nekā tur kur līkumoti un nepārredzami ceļi - an neskauž, katrs pats zina ko dara !
Jā ja mode ir "ļurkāties" fūrēm astē - jā tad gan noteikti ir daudz apdzinēju, un pie tā ar kādu atstarpi brauc droši vien ka arī streso ja kāds ielien priekšā - kam nafig tas viss vajadzīgs ???
Cik tad tā Tīnužu šoseja ir taisna? Gari un lēzeni līkumi, kuros ir legāli apdzīt! Tik tie kas velk uz tiem 120, arī taisa tās avārijas, ai vēl paspēšu. Un sakat ko gribat, kopš vidējās ātruma kontroles, nevienas avārijas. Nedod dievs, tagad kad izslēdza kāds uztaisīs avāriju, vairs nebūs neviena argumenta pret.
Vai man dies, kas par kosmisku ātrumu 110....es arī tā šad un tad esmu tur braucis, tiesa vasarā, kad pēdējo reiz tur normāli 100 uzlika. Vajadzētu vienreiz beigt auklēties ar tiem mīšļiem, kas pabraukt nevar, plūsmā iekļauties nevar, apdzīt smago nevar (jo tad taču jākoncentrējās un kaut īslaicīgi jāparkāpj), spoguļos skatīties un pagriezienus adekvāti rādīt nemāk, ceļu nedod un bremzēšanas joslas neizmanto.
Tu taču trakāks par mani! Šausmas!
CSN ir iestrādātas normas par ātrumu smagajiem 80 km/h, ar piekabi 80 km/h! Manai poļu piekabītei sertifikāts no rūpnīcas 130 km/h! Jābrauc 80!
CSN vēl viena neizpildāma muļķība smagiem līdz 7,5 tonām 110 km/h!!!
Kurš tur to Linkaiti konsultē?
Ātrums Latvijā ir 80 km/h un punkts! No šī punkta skatoties viss pārējais ir tukša enerģijas tērēšana. Josla viena, garām tikt ir neiespējami, jo pretim brauc biezā slānī.
mīšļi...cerams šovasara tev būs pēdējā.
Apdzen klaunus,pats tu esi klauns totāls.,tādi kā tu uz ceļa rada avārijas situācijas..gonšiks atradies,brauc uz biķernieku trasi un lidinies 24/7 un nepis smadzenes citiem,gribu un braukšu kā gribu..neesi teicējs te nevienam..pidrila.
Tu ar to lepojies,ka "klaunus" apdzen ,ja?