Linkaits uzskata, ka Latvijai jākoncentrējas braukšanas vidējā ātruma radariem 41

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.februāris 2020 16:22

Satiksmes drošības uzlabošanā Latvijai būtu jākoncentrējas uz braukšanas vidējā ātruma radaru ieviešanu, un finansējumu šim mērķim varētu ņemt no VAS "Latvijas Valsts ceļi" budžeta, aģentūrai LETA atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Latvijā patlaban darbojas 100 stacionārie fotoradari. Valdība iepriekš konceptuāli apņēmusies ieviest vēl 50 fotoradarus un 50 to mulāžas. Iekšlietu ministrijā (IeM) aģentūrai LETA skaidroja, ka finansējums papildus radariem nav paredzēts, turklāt vēl nemaz valdība nav devusi akceptu par finansējuma piešķiršanu esošo radaru uzturēšanai. 2021.gadā tam nepieciešams 1 104 131 eiro, 2023.gadā - 1 194 412 eiro, 2024.gadā - 1 928 225 eiro, bet 2025.gadā - 1 483 053 eiro.

Patlaban IeM ir sagatavojusi ziņojumu valdībai ar lūgumu precizēt IeM bāzes izdevumus, lai varētu nodrošināt esošo radaru darbību tuvākajos gados.

Šodien notika kārtējā Ceļu satiksmes drošības padomes sēde, kurā tika skarts jautājums par risinājumiem tehniskās kontroles iekārtu ieviešanai.

Iepriekš Latvijā tika realizēts pilotprojekts braukšanas vidējā ātruma radaru darbības izpētei. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits aģentūrai LETA skaidroja, ka, neskatoties uz šādu iekārtu lietderību satiksmes drošības uzlabošanā, patlaban izmaksas ir ļoti lielas. 

"Skaidrs, ka mēs šādus pilotprojektus nevaram finansēt no ceļu satiksmes drošības naudas, jo šādu līdzekļu vienkārši nav," norādīja ministrs.

Ņemot vērā minēto, ministrs uzskata, ka Latvijai "jāiet prom" no plāniem par papildus punktveida radaru ieviešanu. Tā vietā jākoncentrējas uz braukšanas vidējā ātruma radariem. 

LETA jau rakstīja, ka šī sistēma darbojas šādi - šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu, pirmā mērierīce nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt izbraucot no konkrētā ceļa posma, transportlīdzeklis atkal tiek nofotografēts. Pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju tiek aprēķināts, ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā, un tas salīdzināts ar šajā vietā oficiāli atļauto braukšanas ātrumu.

Ministrs minēja, ka arī Latvijas kaimiņvalstis atteikušās no punktveida radariem.

Vēl plānots diskutēt, kur ņemt finansējumu un kā pareizi šādu iekārtu izvietošanu organizēt. 

"Man subjektīvi šķiet, ka radars ir tāds pats tehnisks līdzeklis kā meteostacija vai elektroniskās ceļa zīmes. Tāpēc loģiski būtu, ka šīs iekārtas atrodas VAS "Latvijas valsts ceļi" saimniecībā, un no viņu budžeta varētu ņemt finansējumu," norādīja Linkaits.

Viņš gan atzina, ka šogad nauda tehniskās kontroles ierīcēm nav paredzēta, jo budžets jau ir apstiprināts. Turklāt SM kopīgi ar Iekšlietu ministriju vēl jāpanāk finansējums, lai sekmīgi varētu darboties esošie 100 stacionārie fotoradari.

Savukārt iekārtu, kas kontrolē, kā autovadītāji ievēro luksofora signālus, ieviešanā lielāka loma jāuzņemas pašvaldībām, jo luksofori pieder pašvaldībām un satiksmes organizēšanas pasākumi pilsētās ir pašvaldības uzdevums, uzskata ministrs.

Jau ziņots, ka neskatoties uz to, ka pirms stacionārajiem fotoradariem uz Latvijas ceļiem ir izvietotas brīdinājuma zīmes, pagājušajā gadā pieaudzis ar tiem konstatēto pārkāpumu skaits, liecina Valsts policijas apkopotā informācija. 

Pērn stacionārās mērierīces konstatējušas 302 638 pārkāpumus, kas ir par 28 691 pārkāpumu vairāk nekā gadu iepriekš.

Savukārt pārvietojamie fotoradari pērn konstatējuši 80 472 pārkāpumus, kas ir par 3751 pārkāpumu mazāk nekā 2018.gadā.

Patlaban uz ceļiem darbojas 100 stacionārie fotoradari. Valsts policijas rīcībā ir arī 12 pārvietojamie fotoradari.

 
Visi komentāri
 
WALA 17.februāris 2020 16:37
8 1 Atbildēt

Labi, pieņemsim, bet kur ir tie apkopotie dati par to ko tāda vai cita veida radari ir devuši, es personīgi uz Tīnūžu ceļa neesmu savu braukšanu pamainījis ne pa gramu, ja nu vienīgi esmu bijis spiests apdzīt "klaunus" tiešā radara tuvuma vaorāk ka iepriekš, jā arī to vidējo atrumu mērošo brīnumu zonā!

Nja 18.februāris 2020 7:12
1 5 Atbildēt

Ir gan mainijies un kā vēl. Tajā posma nav personāžu kas lidotu ar 110+, līdz tam tur tādu netrūka. Protams, šie lidotāji pirms un pēc šīs zonas atkal lido, bet zonā max 90. Satiksme kļuva daudz mierīgāka, bez bīstamām apdzīšanām. Tas ka 90% nemaina savu braukšanu nenozīme ka nevajag radarus priekš tiem 10%.

Wala 18.februāris 2020 8:08
1 0 Atbildēt

nezinu ko un kā tur dara citi uz tās Tīnūžu štrāses, bet iepriekš man gāja garām ļoti maz un arī tagad nav daudz, bet tajās radaru "zonās" es apdzenu praktiski katrā reizē kad tur braucu, no tā es kaifu nerauju, bet arī ākstīties līdzi netaisos, brauc cilvis normāli tā ap 105 uz pulksteņa ( pēc mana speedo tas ir kaut kur drusku zem 100 ap 97), bet nē tak pie radara nometīs uz 90 pēs speed ja ne pat uz visiem 80 - really ?!?

Un pat tad ja tie kas velk garos gabalus uz D-Pili vai J-pili utml. velk kādā gabalā uz 120 - nu i lai velk labāk tā nekā tur kur līkumoti un nepārredzami ceļi - an neskauž, katrs pats zina ko dara !

Wala 18.februāris 2020 8:11
0 0 Atbildēt

Jā ja mode ir "ļurkāties" fūrēm astē - jā tad gan noteikti ir daudz apdzinēju, un pie tā ar kādu atstarpi brauc droši vien ka arī streso ja kāds ielien priekšā - kam nafig tas viss vajadzīgs ???

Nja 18.februāris 2020 8:34
1 1 Atbildēt

Cik tad tā Tīnužu šoseja ir taisna? Gari un lēzeni līkumi, kuros ir legāli apdzīt! Tik tie kas velk uz tiem 120, arī taisa tās avārijas, ai vēl paspēšu. Un sakat ko gribat, kopš vidējās ātruma kontroles, nevienas avārijas. Nedod dievs, tagad kad izslēdza kāds uztaisīs avāriju, vairs nebūs neviena argumenta pret.

Freijers 18.februāris 2020 8:35
2 2 Atbildēt

Vai man dies, kas par kosmisku ātrumu 110....es arī tā šad un tad esmu tur braucis, tiesa vasarā, kad pēdējo reiz tur normāli 100 uzlika. Vajadzētu vienreiz beigt auklēties ar tiem mīšļiem, kas pabraukt nevar, plūsmā iekļauties nevar, apdzīt smago nevar (jo tad taču jākoncentrējās un kaut īslaicīgi jāparkāpj), spoguļos skatīties un pagriezienus adekvāti rādīt nemāk, ceļu nedod un bremzēšanas joslas neizmanto.

Vernons 18.februāris 2020 9:08
4 12 Atbildēt

Tu taču trakāks par mani! Šausmas!

CSN ir iestrādātas normas par ātrumu smagajiem 80 km/h, ar piekabi 80 km/h! Manai poļu piekabītei sertifikāts no rūpnīcas 130 km/h! Jābrauc 80!

CSN vēl viena neizpildāma muļķība smagiem līdz 7,5 tonām 110 km/h!!!

Kurš tur to Linkaiti konsultē?

Ātrums Latvijā ir 80 km/h un punkts! No šī punkta skatoties viss pārējais ir tukša enerģijas tērēšana. Josla viena, garām tikt ir neiespējami, jo pretim brauc biezā slānī.

Frontera 22.februāris 2020 9:04
0 0 Atbildēt

mīšļi...cerams šovasara tev būs pēdējā.

Zēns no Tīnūžiem 22.februāris 2020 9:00
0 0 Atbildēt

Apdzen klaunus,pats tu esi klauns totāls.,tādi kā tu uz ceļa rada avārijas situācijas..gonšiks atradies,brauc uz biķernieku trasi un lidinies 24/7 un nepis smadzenes citiem,gribu un braukšu kā gribu..neesi teicējs te nevienam..pidrila.

Frontera 22.februāris 2020 9:02
0 0 Atbildēt

Tu ar to lepojies,ka "klaunus" apdzen ,ja?

Ģerevņa 17.februāris 2020 18:00
1 2 Atbildēt

Manis pēc visus radarus var ņemt nost, jo vidējais banānu republikas iedzīvotājs tā pat pēc dabas ir āmurs ar tieksmi pašiznīcināties.

Conqueror 17.februāris 2020 19:02
7 9 Atbildēt

Radari ir pagātne. Katram auto jāuzstāda gps devējs, kurš automātiski ieslēdzas, kad auto pārsniedz atļauto ātrumu, un neatkarīgi no autovadītaja raida datus uz policiju. Dators aprēķina pārkāpuma lielumu un ilgumu, autovadītājam datu bāzē krājas sodanaudas. Kārtējā tehniskās apskates maksājumā parādās rindiņa ar samaksājamo soda naudu. Vienkārši. Ja autivadītājs sabojā vai izslēdz noplombēto gps ierīci, arī par to jāmaksā sods. Šādu kastīti var apvienot ar alkometru un miegainības mērītāju. Lūk ideja startaoam. Kas pirmie uzkonstruēs šādu ierīci un sāks ražot un pārdot, būs miljonāri

felix65 17.februāris 2020 20:41
5 4 Atbildēt

Tu apjēdz, kādas glupības saki? Pats nekad apdzenot uz 85 braucošus lošus neesi īslaicīgi virs simtiņa pacēlis? Vēl pasaki, ka pārsniedzot 90 motoram jāizrubījas. Pat nesaprot, cik avārīju Tavs piedāvājums var izraisīt? Kāpēc vienmēr Latvijā atrodas muļķi, kuri ir svētāki par Pāvestu!

WALA 17.februāris 2020 20:46
4 0 Atbildēt

Tas bija sarkasms vecīt !

felix65 18.februāris 2020 22:40
0 0 Atbildēt

Kad to pateiks Conqueror, tas būs sarkasms, pagaidām idiotisms.

uupis 17.februāris 2020 21:53
1 0 Atbildēt

Aga - tas bija sarkasms - es vēl šo traktātu nobeigtu ar vārdiem - …un otrā dienā pēc šo kārbiņu ieviešanas visi iedzīvotāji paliktu bagāti, godīgi un dzīvotu laimīgi…

Meeris 17.februāris 2020 22:28
1 0 Atbildēt

pilnīgi piekrītu, ja auto pārsniedz 90km/h- nostrādā gps devējs un izruba motoru, bet nedod dievs ātrums tiek nāvējoši pārkāpts un jau tuvojas atzīmei 100km//////h, tiek aktivizēts vadītāja elektrošoks .

bet ja virs 100, tad viss čau- vadītajs, saskaņā ar topošajiem MK noteikumiem, jau tiek klasificēts kā sabiedrībai bīstams, radikalizēts terorists un sabiedrības drošības nolūkos, gps ierīce detonē spragstvielu un mašīna ar lielu sprādzienu ielido kŗūmos, labakajas Kobra11 tradīcijās

Frontera 22.februāris 2020 9:08
0 0 Atbildēt

njā..zin palasot komentārus..liekas ,ka LV tupā tautele NAV gatava vispār pārvietoties pa ceļiem,nu ja reiz likums ir,tad viņš ir jāievēro,varu derēt ja ieviestu reālu cietumsodu ,gadi 10 ,tad šitie rallisti(kas vispār nezin kas tas ir)pirmie brauktu uz 30 kmh..mutes lielas ir tikai līdz nākamam krustojumam.Bērnudārzs ibio.

Bradypus 20.februāris 2020 10:06
1 0 Atbildēt

Dumjš esi. Šāda ierīce jau eksistē un nevienam nav tur ko konstruēt. Tiek izmantota autoparkos, nomas mašīnās un dažādās sacensībās.

Problēma ir tajā, ka, pretēji taviem un varnešu uzskatiem, absolūts totalitārisms tomēr nav tik viegli ieviešams, kā gribētos. Norvēģu komunisti jau dažus gadus atpakaļ šādu kontroli mēģināja izbīdīt, bet pat tur tas neizdevās.

Vernons 17.februāris 2020 19:59
3 10 Atbildēt

Linkaitis varēja uzaicināt cilvēkus no malas! Es ceru ka IAuto komentētāji ir pietiekami zinoši un ir ar mieru ar Ministru diskutēt! Ministram padomnieki viņu nolikuši zem āmura! Kuri ir šie padonieki?

uupis 17.februāris 2020 21:57
6 2 Atbildēt

Nu atšķirībā no Vernona man ir pretenzijas pret ceļu uzturētājiem un CSN rakstniekiem. Vieni nemāk izlasīt un otri nemāk uzrakstīt bet lobē pirmo neizdarības.

Vernons 18.februāris 2020 9:10
3 0 Atbildēt

Galvenais kas trūkst un kam nepietiek prāts ir Ātruma samazināšanas joslas! Tas bija sen jāsakārto!

Kanibaals 17.februāris 2020 21:18
1 1 Atbildēt

Par vidējo ātrumu juridiski īsti sodīt nevar, jo APK prasa norādīt precīzu pārkāpuma vietu.

WALA 17.februāris 2020 21:35
5 0 Atbildēt

Da labi tas vidējā ātruma koncepts vispār spārda, laikam satiksmes ministrijas mājaslapa bija atrodams par "radaru ietekmi uz vidējo ātrumu LV", un ja atmiņa neviļ tad dokuments mērijumu sākumā uzrada drusku zem 92km/h un šķiet 2018. pē c N radaru uzstsdīšanas nokrities uz drusku zem 90 km/h. Nezinu kas tie par vidējiem atrumiem un kur mērīti utt. bet pats fakts anekdotisks 2 km/h atšķirība ir zem 3% ir ļoti tuvs passciens klasiskajai petījumu kļūdai, un tā šis maz ticams pat tuvojas zinatnei, tad drīzāk tās ātruma izmaiņas ir statistkas kļuda un nevis reāls satiksmes drošību mērošs faktors !

Ja uz tadu fufeli balsta satiksmes drošības izmaiņas, tad es nebrīnos ka drošības nav un nebūs.

uupis 17.februāris 2020 22:04
0 2 Atbildēt

Es domāju, ka vidējā ātruma koncepts ir lētākā represīvā metode ar kuru var vērsties pret pārkāpējiem. Vietā, kur visticamāk notiek pārkāpums, tiek ķerti pārkāpēji, bet ir viens liels bet, tauta nav muļķa...

felix65 18.februāris 2020 22:43
0 0 Atbildēt

?

... 19.februāris 2020 9:07
3 0 Atbildēt

Un atkal mēs runājam par "vieta kur visticamāk notiek pārkāpumi", nevis "bīstama vieta, kur notiek negadījumi".

Tas atgādina veco anekdoti, kas meklēja pazaudētās atslēgas nevis tur kur pazaudēja, bet zem laternas, jo tur vieglāk meklēt...

650 18.februāris 2020 2:12
5 1 Atbildēt

Reālākā metode tieši Kārtības uzturēšanai ir cp klātbūtne uz ceļa.Kuru degradē apturēšanai sekojošā pompozā 20/min proktokola bakstīšana ar līko pirkstu pa saņurcīto kop-papīru.Arī stacionārajam radaram nav ne vainas, ja (ja) tas novietots reāli vajadzīgā vietā.Jo plūsmas ātrumu tas reāli samazina, pat neskatoties uz savu izsmiekla vērto 70m reālo darbības attālumu.Skāde (un lielā jezga) ir iekš tā, ka reāli nepieciešamā vietā novietots,viņš vairs neko nenopelna.Ja tā klātbūtne "izmaksā" 50eur/h un lohi vairs nevēlas iekrist, jāpiemaksā būs arī neiekritušajiem (lohiem).Kārtībai jābūt.

V/vid radari tiks ieviesti, par to šaubu nav.Paskat, tagad pat- 200k vērtais koKneses pilpelprojekta radars "garantēja" ne tikai kārtību tīnūžos.Bailēs no viņa garās spalvainās rokas drebēja teju visa A9 šoseja un jelgavas huļigāni ņjūolaines apriņķī pārstāja rītos/vakaros maukt pa apmali uz +50.Jebkura Bisnesmaņa princips- (pirmajam) ieviest un apgūt laikmetam atbilstošās tehniskās iespējas.Atliek vien pārliecināt par šīs zibakcijas nepieciešamību un lieta darīta.Iespējamie materiāl/atbalstītāji jau sen gaida kāroto startasignālu.

msh 18.februāris 2020 12:40
0 0 Atbildēt

50e/h?

650 19.februāris 2020 0:34
0 0 Atbildēt

(c)....Rudenī Iekšlietu un Satiksmes ministriju vadība negaidīti konstatēja, ka stacionāro foto radaru uzturēšanai trūkst naudas. Ministrs Linkaits uzdeva veikt auditu Ceļu satiksmes drošības direkcijā, lai pārbaudītu, kur paliek iekasētais finansējums. Latvija krietni pārmaksāja radaru konkrusā pirms četriem gadiem. Uzvarētāja kompānijas RECK piedāvājums bija vairāk nekā divas reizes dārgāks par konkurentiem. Tagad pārbaudēs secinātais ir visai pārsteidzošs: neesot pamata sūdzēties par lielajā izmaksām, jo bijis atklāts konkurss. Pēc četriem mēnešiem līgums ar RECK beidzas un CSDD un policijai jādomā, ko darīt tālāk, vēsta TV3 raidījums "Nekā Personīga"......

650 19.februāris 2020 0:36
0 0 Atbildēt

(c).......Radaru uzstādīšana un apsaimniekošana ir uzticēta Ceļu satiksmes drošības direkcijai. Iekārtas iepirktas pa porcijām. 2015.gadā pirmie 16, pēdējie 40 uzstādīti 2018.gadā. Policija direkcijai maksā 30 līdz 50 eiro par vienu radara darbības stundu. Policija naudu saņem no valsts budžeta pēc 2014.gadā pieņemta finansēšanas plāna. Rudenī atklājās, ka plānā ir robi.

Budžeta programmā paredzēts, ka radari strādā piecus gadus. Pēc tam nauda nav paredzēta. Pirmajiem 16 radariem šis termiņš beidzas šogad.

"Pēc aprēķiniem šie līdzekļi ir nepieciešami, pēc aprēķiniem jau šogad, bet ņemot vērā izpildes rādītājus, šogad mēs spējam apmaksāt esošā finansējuma ietvaros, nākamajā gadā rodas izdevumi 300 tūkstošu apmērā, kurus arī mēs varētu segt, ņemot vērā sarunas, kas notiek šobrīd starp policiju un csdd par potenciālo izdevumu samazinājumu. Bet savukārt jau no 22 gada tie izdevumi pret radaru skaitu ir jau tuvu 2 miljoniem, un tā katru gadu attiecīgi šī izdevuma pozīcija paliek," pauž Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs Dmitrijs Trofimovs. (/c) ,,,,,,@#@$%^%$$$@@##%)

Freijers 18.februāris 2020 14:21
2 0 Atbildēt

Nelaime ir ekseļa tabulas, kur mēra ienākumus...CP ekipāžas prevencijai ir labi, bet ienākumiem dārgi, arī stacionārie, kur vajag noderīgi, bet pie tiem pierod...tā nu vārdiskie draugi drošībai, bet slēptie kontrol frīki izdomā aizvien jaunus veidus, kā nodīrāt ceļojošo maku - autovadītāju.

Conqueror 18.februāris 2020 7:49
1 0 Atbildēt

un arī auto drīz būs pagātne. visi lidināsies ar automātiskajiem droniem taksometriem. tā ka kasīt naudu jauniem dārgiem radariem, nodokļu maksātāju naudas šķērdēšana

transfukators 18.februāris 2020 13:39
2 0 Atbildēt

Nē,pietiks ar komentēšanu no mājām vai krogiem.Tāds būs mūsu nacionālais kopprodukts.

Freijers 18.februāris 2020 8:32
0 0 Atbildēt

Lai linkaits nomierinās...ļoti maz vietu ir, kur tos sūdus uz kaut cik vērā ņemamiem attālumiem uzstādīt, kur arī auto plūsma ir - tāpēc jau iebāza tajā Tīnūži-Koknese posmā, kur 7(!) km garumā nav iespējas nobraukt no ceļa, ar apstāšanos ar sūdīgi, jo barģūras saliktas....citur tā ne tuvu nav...tad varēs pa kilometram mērīt un kāds uzlidos un ....nogriezīsies vai uzgriezīsies, utt.

Būtu labāk savu ceļu uzlabošanas plānu sācis īstenot nevis radarizējies te...citādi atkal uzzīmēs excelī līknes, kas nepildās ar $...

Vernons 18.februāris 2020 9:15
1 12 Atbildēt

No smagajiem bezierunu kārtā prasa EK 561. Regulas "Par darbu un atpūtu" izpildi! Nu un kur ir šīs iekārtotās stāvvietas? Tas ir veselīgas konkurences nolūkos! Nav mums veselīga domāšana!

ministriņš runājis 18.februāris 2020 13:36
1 0 Atbildēt

Kad šis lielceļa sapņotājs būs sabūvējis ātrgaitas šosejas caur tukšajiem laukiem starp pustukšajām pilsētām,tad atkal atklāsies,ka naudas radariem kaut kā nav.No tiem 5% pofig joņotāju neko neiekasēt,jāņem no mediķiem,ārstiem,policistiem, ...

DD 18.februāris 2020 15:58
5 0 Atbildēt

Kontroles zonā ielidoju ar 130km/st, izbraucu ar 50km/st - vidējais ātrums OK, aiz manis palika daži kas no stresa samuka grāvjos, bet juridiski viss ir vidēji OK.

izplūdes gaiss 18.februāris 2020 20:59
0 0 Atbildēt

Zagt vajag prasmīgak,ministra kungs.

Brants 18.februāris 2020 23:01
1 0 Atbildēt

Vienīgais še spriest spējīgais,manuprāt,ir Vernons.Pārejie tikpat tukši un pamuldēt griboši,kā mūsu ministrelis,kurš dzīvo ar rozā brillēm.

vietējais 19.februāris 2020 9:05
0 0 Atbildēt

Vai šīs lapeles redkolēģijā kāds gramatiķis arī piehaltūrē?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti