LMT luksofora risinājums Liepājā fiksē vidēji 400 sarkanās gaismas pārkāpumu mēnesī 33

Foto: Publicitātes attēls

Deep White | 18.maijs 2020 15:41

Lai uzlabotu satiksmes uzraudzību un rūpētos par liepājnieku drošību, LMT sadarbībā ar Liepājas pilsētas pašvaldību un Valsts policiju pērnā gada rudenī Uliha un Robežu ielas krustojumā luksoforam uzstādīja viedo risinājumu jeb īpašu kameru, kas nolasa un fiksē automašīnas numuru, ja tā šķērsojusi krustojumu pie sarkanās gaismas.

Uliha un Robežu ielas krustojumā Liepājā pēdējo četru gadu laikā notikušas piecas smagas avārijas un viens negadījums ar letālām sekām tieši sarkanās gaismas signāla neievērošanas dēļ. Lai uzlabotu satiksmes drošību, tika nolemts luksoforu aprīkot ar pirmo viedo risinājumu: LMT radītā sistēma izmanto datorrerdzes tehnoloģijas, kas, analizējot video reālā laikā, precīzi nosaka, kad auto šķērsojis apstāšanās līniju un krustojumu pie sarkanās gaismas. Viedais risinājums fiksē vidēji 400 pārkāpumu katru mēnesi jeb apmēram 15 gadījumu dienā.

“Saskaņā ar datiem, kurus kamera fiksējusi kopš uzstādīšanas brīža, varam secināt, ka situācija ar sarkanās gaismas neievērošanu Latvijā ir līdzīga kā citās Eiropas valstīs – katrs simtais autovadītājs neievēro sarkanās gaismas signālu. Konkrētajā krustojumā tie vidēji dienā ir apmēram 15 pārkāpēji. Sistēma ir apliecinājusi, ka spēj fiksēt automašīnas reģistrācijas numura zīmi, tai traucoties arī patiesi iespaidīgā ātrumā – 130 km/h. Tāpēc redzam šo risinājumu kā būtisku ceļu satiksmes drošības uzlabošanas pasākumu arī citās satiksmei bīstamās vietās,” norāda Ingmārs Pūķis, LMT viceprezidents.

Kā liecina statistika, sarkanās gaismas signāla neievērošana nereti noved pie smagām sekām. Pēc Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) datiem, 2019. gadā no visiem ceļu satiksmes negadījumiem, kuros cietuši cilvēki, 7 % gadījumu iemesls ir bijusi regulējamu krustojumu pārbraukšanas noteikumu neievērošana. Savukārt Valsts policijas 360 grādu kameras sistēma laikā no 2019. gada 21. oktobra līdz 1. decembrim reģistrējusi 853 pārkāpumus, no kuriem gandrīz trešā daļa bija aizliedzošā luksofora signāla vai papildsekcijas neievērošana.

LMT viedās kameras galvenā inovācija ir tās spēja nolasīt datus patstāvīgi. Kamerai nav jābūt savienotai ar luksofora vadības sistēmu, tā nolasa un atpazīst gaismu luksoforā un auto kustību, kā arī automašīnas numurzīmi, ko saglabā sistēmā. Šī kamera ir uzstādāma mazāk nekā dienas laikā un neprasa specifisku tīkla konfigurāciju. Tā darbojas 4G tīklā, bet nākotnē tās darbībai var tikt izmantots arī 5G. Tās minimālās infrastruktūras prasības, zemās izmaksas un spēja patstāvīgi apstrādāt datus to padara ne tikai par efektīvu risinājumu satiksmes drošības uzlabošanai, bet arī būtisku soli ceļā uz drošu un viedu pilsētvidi.

 
Visi komentāri
 
iAuto 18.maijs 2020 17:09
12 15 Atbildēt

CIK AVĀRIJU TUR BŪS DĒĻ STRAUJĀS BREMZĒŠANAS?

jopcik 18.maijs 2020 17:27
11 15 Atbildēt

Laiks atzīt sen zināmo, proti, ka pilsētas satiksmē optimāls ātrums ir 30km/st? Jo ātrāk joņo, jo grūtāk ieraudzīt ka luksofora zaļais signāks sāk mirgot, un kad ierauga, tad žēl bremzes deldēt un bail ka aizmugurējais pažēlos bremzes. Tāpēc rajonos, kur ik pēc 200m ir luksofori - jāpalēnina satiksme. Tik vienkārši, ko?

Popcik 18.maijs 2020 19:08
5 3 Atbildēt

Izvelc galvu no pakaļas - jau gadus 20 nav mirgojošā zaļā signāla...

anonimikis 18.maijs 2020 18:25
12 4 Atbildēt

50kmh ir maksimālais ātrums pilsētā. Tuvojoties regulējamam krustojumam to samazini uz 40 un nebūs nekāda straujā bremzēšana.

WALA 18.maijs 2020 18:45
5 13 Atbildēt

Vai vienmēr strādājošā sistēmā ir jāiejaucas ar savām muļķībām, ja sarkanais trāpas man katrā krustojumā, tad es pat ar velo neesmu noskaņots ievērot atļauto braukšanas ātrumu, bet ja kādam šāusmīgi patīk tā mīcīšanās pa pilsētu, nu laipni lūgti, man par laimi ir varianti un varu to jūsu "tusiņi" neapgrutināt.

babayaga 18.maijs 2020 18:57
5 0 Atbildēt

Tāpēc jāievēro distance

Pļurkt 19.maijs 2020 7:26
2 1 Atbildēt

iAuto, kad jūs beidzot izbeigsiet rakstīt vienos krievu pārcēlumos??

Kanibaals 19.maijs 2020 8:18
1 1 Atbildēt

obogļa

Pļurkt 19.maijs 2020 8:54
1 4 Atbildēt

1. Tu jau tā pat neesi spējīgs saprast kas tas ir!

2. Tas ir citāts, nevis pārcēlums - ākst!

3. Nevis "obogļa", bet "oglobļa"!

Kanibaals 19.maijs 2020 20:04
0 0 Atbildēt

Ilksis un ķēķis tas ir.

Pļurkt 20.maijs 2020 8:41
0 2 Atbildēt

Tas ir BOMIS!!! A ja vēl precīzāk, tad nozīmē "palīdzības miets".

Ar bomi veļ akmeņus.

Ar bomi atspiež šķībo šķūni.

Ar bomi atspiež gāzes pedāli.

Bomi lika uz vienvietīgo IL-2.

Pirms dirsties ir drusku jāzin reālā valoda!

Kanibaals 20.maijs 2020 19:07
0 0 Atbildēt

Krievu pārcēlums tas ir

Pļurkt 21.maijs 2020 8:34
0 0 Atbildēt

2. Tas ir citāts, nevis pārcēlums - ākst!

----

Šis ir pārcēlums! "DĒĻ STRAUJĀS BREMZĒŠANAS"

JanJan 19.maijs 2020 15:21
2 0 Atbildēt

Braucot ir jāievēro distance, nevis jāpiespiežas 2m attālumā un jādzen priekšā braucošais, jo +10 "ir par lēnu"...

... 18.maijs 2020 19:08
11 14 Atbildēt

Un lai beidzot uzstāda normālus luksoforus ar mirgojošām gaismām pirms pārslēdzas kā senāk tie bija. Jo tagad sanāk stresa un satiksmi apdraudošas situācijas, kad esi jau ticis gaitā pie luksofora, tas pēkšņi pārslēdzas. Tad nevar saprast, pabeigt kustību vai strauji bremzēt. Un nereti tā rodas avārijas situācijas.

K 18.maijs 2020 21:35
10 2 Atbildēt

Kad bija mirgojošais zaļais, tad tas tikai provocēja "uzspiest uz gāzes un paspēt". Tagad ir ļoti vienkārši. Luksofors pārslēdzas. Varu paspēt nobremzēt, tā daru, nevaru paspēt nobremzēt, ātrumu nemainu. Jādomā nav vispār - pieredzējis vadītājs tak zina, cik tuvu no krusta apstāšanās prasa strauju bremzēšanu.

Kanibaals 19.maijs 2020 8:20
2 2 Atbildēt

Tā arī neesmu sapratis ko darīt pie dzelzceļa pārbrauktuvēm, kur sarkanais var ieslēgties jebkurā brīdī, tur gandrīz ir jāapstājas pie tā luksofora lai droši varētu nobremzēt ja nu pēkšņi iedegas.

650 18.maijs 2020 20:02
4 0 Atbildēt

Man interesē sīkāk,kā tieši tas datorredzes algoritms noteiks neapstrīdamu Pārkāpumu.Tā, lai pārkāpējam, saņemot soda kvīti, nerastos šaubas, ka viņš tiešām ir kko pārkāpis.Kā sodītais pēc tā viena foto ar dzelteno gaismu fonā konstatēs savu neapstrīdamo vainu?

Piem, ja viņš kaut ar 30km/h ir pietuvojies, bet dzeltenais ir ieslēdzies tieši brīdī ,kad viņš atrodas metru vai pusotru pirms stoplīnijas un kad nobremzēt pirms tās nevarēja vairs ne ar kādu saprātīgu ātrumu.

Dators spēj piefiksēt milisekundi, bet reāls dzīvs policists ar savu dabisko aci šādā situācijā iespējams nemaz nesaskatītu kādu "pārkāpumu".Kāds tur īsti ir tas sistēmas darbības algoritms un/vai tam ir paredzētas kādas cilvēciskās pielaides?

K 18.maijs 2020 21:33
9 1 Atbildēt

Vienkārši. Piefiksēs, ka krustojumā iebraucot jau deg sarkanais. Savukārt dzeltenā ilgumu uzliks tādu (pietiekami ilgu), ka neapstrīdami pietiek iespēju apstāties.

650 18.maijs 2020 21:48
2 0 Atbildēt

-ok,tīrs sarkanais nebūtu apstrīdams, bet reku tepat blakus rakstā taksists saņēmis kvīti ar dzelteno gaismu fonā...

Rr19 19.maijs 2020 11:03
4 0 Atbildēt

Tallinā dzeltenais deg mazāk nekā Rīgā, kameras ari ir, visi dzīvi un veseli.

feciic 18.maijs 2020 22:19
1 0 Atbildēt

Datorredze nu jau ir tikusi tālāk par statisku bildīšu apstrādi, piesienot šim algoritma ātrumu un tā pat arī spēs konstatēt ka esi apstājies pie sarkanā pārbraucot stop līnijai nevis pārlidojis pāri.

650 19.maijs 2020 1:17
1 0 Atbildēt

Bija piemērs, kur kaut kādā tipa krievu penzā to suudu uzlika un ka pirmajās ned maksāja gandrīz visi "pirmie" apstājušies.Kaut kādi masu protesti pat notika.Tur bija datora displejā rādītas dzeltenās un sarkanās staru zonas- ja pārkāpējs kaut pa dažiem cm apstājās aiz sarkanā virtuālā stara, uzreiz sekoja kvīts.Viņš "uzskatīja", ka sabremzējies un formāli nav iebraucis (puskorpusu aiz līnijas apstājies- par ko neviens milicis nesodītu), bet dators vnk piefiksēja faktu.

Te pēc idejas ar vienu foto nav diža pierādījuma- jābūt būtu saprotamam, kur pārkāpējs atradās dzeltenā signāla ieslēgšanās brīdī.Vai viņam tobrīd bija vai tomēr nebija "strauji" jābremzē.

Ja viņš uzskata, ka vairs "nevarēja" bremzēt- ļoti liela varbūtība, ka tas dators viņam "parādīs" jau sarkano.Kā jau te prognozēja- jābrauc lēni un jābūt gatavībā pie dzeltenā likt pa nažiem.Citiem vārdiem sakot- normālam braucējam tas ir izpildāmi, bet arī viņam bez DIVIEM videoreģistrātoriem uz "nākotnes" ceļa nav ko laimi meklēt.Jo daudzus vienkārši iestums.

Kanibaals 19.maijs 2020 8:22
4 0 Atbildēt

Krievijā par līnijām piekasās stipri, pilīigi amizanti uz parējā CSN neievērošanas fona.

Rr19 19.maijs 2020 9:48
0 0 Atbildēt

Kādus gadus atpakaļ tur palielināja sodu par apstāšanos aiz STOP līnijas, laikam 700 rub.

650 19.maijs 2020 18:44
0 0 Atbildēt

Viņi vēlas Pelnīt.Bet pirms gadiem 5 viņiem daži autoportāli un pati milicija vismaz bij pacentušies paskaidrot, uz ko un kā tur var uzrauties.Sākotnēji maksāja masveidā, jo netik par nolaidīgu apstāšanos 30cm aiz stoplīnijas, bet arī (!) ka pakustina mašīnu, lai it kā atripinātu metru atpakaļ- kad redz, ka ir nokavējis vai/ja aizņemtā krustā kāds priekšā nolohojas.Ja esi iebraucis krustā uz kreso pagr kā otrais, nekad taču īsti nezini, kad un kā to vietu pārvarēsi.UN- sodīja arī (!!) par pāragru izkustēšanos pie dzeltenā,kuram sekotu zaļais.Turklāt, tika ziņots, ka fiksācijā piedalās 2 kameras (viena vispārējā, no augšas/muguras) un ka pārkāpējs saņem 2 foto.Plus vēl, pēc tam teica, ka sodīs tikai par reālu sarkano un ka vēl arī operātori fiziski pēta strīdīgās situācijas.Tur ir nezcik to kameru sistēmu, daudzas fiksē arī ātruma,sabtransa joslu un pat nepārtraukto līniju pārkāpšanu.Mums neviens šādas nianses nesaka,noteikšanas mehānismus un soda ticamību nekādi nepaskaidro.Viss ir valstisks Noslēpums.Tātad, "gaida" to pirmo pļaujaslaiku.

zaļais koks 19.maijs 2020 12:08
1 0 Atbildēt

Tikai prasē tu pats varēsi apmierināt savu interesei.Brauc tur un braukalē šurpu turpu!

msh 19.maijs 2020 4:10
8 0 Atbildēt

Priekš rīdzeniekiem - šī figņa tajā krustā risina specifisku problēmu. Ūlihenes un robežu ielas krusts ir necils krusts uz vidēji nozīmīgās bet šaurās vecliepājas ūliha ielas, kam ir īpatnēja problēma - no līvas laukuma braucošajiem ir tieksme braukt nelaikā ārā, izraisot avārijas. Agrākos laikos tas bija parasts, neregulējams krustojums ar STOP zīmēm uz robežu ielas, kur šad un tad nelaikā braucošie mēdza iesūtīt pa ūliheni pilnā ātrumā ejošas mašīnas tās mājas, kas ir krusta dienvidrietumu stūrī, virtuvē [bez pārspīlējuma] ; tajā skaitā tās mājas virtuvē ir pabijusi vismaz viena maršrutka Tad nu kādus gadus atpakaļ tur uzlika luksi, kurš no satiksmes blīvuma viedokļa tur nebūtu vajadzīgs - nu laikam mēdz viņu neievērot tāpat kā neievēroja STOP zīmes...

650 19.maijs 2020 18:29
0 0 Atbildēt

Ļoti īpatnējs krustojums,mājas un sētas tur lien uz ielas un ierobežo orientāciju telpā.Vecos laikos man tajā robežielā bija bieži darīšanas- tad nebija ne vāzes ne kartes un tumsā pa ūliha ielu es tam krustam vairākkārt vnk pabraucu garām.

bevecekū 19.maijs 2020 12:10
2 0 Atbildēt

Kāda dziļa un plaša CSN neievērošanas filosofija!

dubis 20.maijs 2020 0:14
1 0 Atbildēt

Nu sit mani kaut nost, es arī nesaprotu par ko cepiens. Ja Tu normāli brauc, vēro ceļu un luksofora signālu kaut ar acs kaktiņu, nevis abām acīm ieurbies jaunajā aifonā, nu taču vienmēr pamanīsi luksofora signāla maiņu. Tāpat atļautais ātrums visparastākajā gadījumā ir 50km/h kāda na*ig avārijas bremzēšanas...no 50. Turklāt dzeltenā gaisma ir izregulēta tik ilgi, lai ņemot vērā normālu reakcijas ātrumu, atļauto braukšanas ātrumu un vēl kādu nebūt rezervi, būtu iespējams apstāties bez avārijām bremzēšanas. Bet, ja Tu pārkāp ātrumu pirms luksīša, nu rēķinies ar sekām, ja lai paspētu pie sarkanā ir jāuzdod līdz 90, nu tāpat rēķinies, kā vari gan nepaspēt gan sodu noraut. Manuprāt normālam braucējam šis te vispār netraucē. Jā arī esmu pārbraucis pie sarkanā, nelielos ar to, bet ceru, ka neviens to neredzēja, reizē rēķinoties, kā pareizi tas nebija un sods būtu pelnīts!!!

650 20.maijs 2020 1:50
0 0 Atbildēt

Lūk, lielisks piemērs no visvarenās kaimiņlohlielvalsts.Cik lohvareni viņa jaaj savējos lohus.Lohs braucis pa lohpilsētu akurāt sešos lohrītā.Tur līdz sešiem visi krusti mirgojoti dzelteni, aber rovna lohsešos visos virzienos pekšņi iedegas srakanais.Lohkamera piefiksējusi, ka šis lohs (aleksandrs) šoziem esot iejājājies šādā te krustojumā precīzi 1,799 sek pēc pārslēgšanās.Turklāt,lohpilsētas galvenais gaī pirderētājs "vainīgajam" autoritatīvi paskaidrojis, aka dzeltenais esot tikai brīdinājums- ka jebkurā lohsekundes daļā varot notikt dajebkas,jābūtot Gatavam... ;ppp 74.ru/text/auto/66487621/

ZZZZ 20.maijs 2020 10:37
1 0 Atbildēt

Nu ko jūs piesējāties tai Liepājai, tā ir sava republika un savi likumi Un kaimiņzeme ar vai zin..

Mum tak pārdīķa piemēriem jāseko, un tur šādas sistēmas ir ne jau vakar uzliktas. Bet ofic tevi nefiksēs pie dzeltenā ja tu pat trešais taisīsi kreiso. Nu bet ja pie sarkanā, tad atnāks a4 krāsains papīrītis kurā būs 3 foto no dažādiem skatiem un vienā būs tava seja tuvplānā

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW avārija Krievijā paņem četras dzīvības (+ VIDEO) 9

BMW vadītājs Krievijas pilsētā Krasnodarā zaudē vadību pār savu spēkratu un ietriecas betona stabā. Pirms tam šī automašīna tika redzēta driftējot pilsētas ielās. Lasīt vairāk

 

OCTA riska klase gada laikā samazinājusies 197 540 autovadītājiem

Pēc ikgadējā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas "bonus-malus" klašu pārrēķina šogad riska klase samazinājusies 197 540 autoīpašnieku, kamēr riska klase pieaugusi 348 226 autovadītājiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati. Lasīt vairāk

 

Nesadala krustojumu (+ VIDEO) 9

Plats krustojums, maz transporta, taču sadursme notiek tik un tā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: KIA hibrīds, kuram uz plašu pircēju ievērību būs jāpagaida (+VIDEO) 28

Jāatzīst, ka arī plug in hibrīdi nav nekādi lētie, tomēr šad un tad parādās automašīnas, kas ar laiku varētu kļūt pirktākas. Šoreiz TV Autoziņas testē vienu tādu auto. Tas ir Kia Xceed plug in hibrīds. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti