Vidējā ātruma kontroles projekta ieviešanai uz autoceļiem šogad piešķirs 700 000 eiro, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).
Lēmums par naudas novirzīšanu mērķim pieņemts 25.februāra Ceļu satiksmes drošības padomē, kad par projekta ieviesēju nozīmēts LVC.
Kompānijā skaidroja, ka līdzekļi risinājuma ieviešanai tiks iegūti no obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) maksājumiem. Tiek prognozēts, ka par šiem līdzekļiem būs iespējams ieviest šādu kontroli līdz desmit posmos, taču tas lielā mērā būs atkarīgs no iepirkumu rezultātiem.
Tāpat no iepirkuma rezultātiem atkarīgs arī visa projekta realizēšana tiks paspēta šajā gadā, vai tā būs jāturpina arī 2022.gadā. Par to, kur tieši atradīsies šīs desmit vietas, vēl tiks lemts, balstoties uz metodiku, kura patlaban tiek izstrādāta.
Jau ziņots, ka Ceļu satiksmes drošības padome, balstoties uz iepriekšējos gados veiktā darba rezultātu analīzi, lēma atbalstīt vidējā ātruma kontroles ieviešanu kā vienu no galvenajām 2021.gada aktivitātēm.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) sēdē norādīja, ka citu valstu, kā arī Latvijas prakse liecina, ka sistemātiski veikta ātruma kontrole ievērojami samazina ceļu satiksmes negadījumu skaitu un seku smagumu. "Šo ņemot vērā, plānojam sākt izvietot uz Latvijas ceļiem vidējā ātruma kontroles mērierīces, kas kopīgi ar stacionārajiem radariem nodrošinās arvien plašāku kontroles klātbūtni ceļu satiksmē," skaidroja ministrs.
Vidēja ātruma kontroles sistēma uz autoceļiem darbojas šādi - šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu, pirmā mērierīce nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt izbraucot no konkrētā ceļa posma, transportlīdzeklis atkal tiek nofotografēts. Pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju tiek aprēķināts, ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā, un tas salīdzināts ar šajā vietā oficiāli atļauto braukšanas ātrumu.
Ka tik iekasēt naudu - kā šis uzlabos drošību? Bojā gājušie 30% ir gājēji, nobrauc uz gājēju pārejām, sitās uz mazākas nozīmes ceļiem braucot pālī, Cik ir nositušies uz Rīgas - Jūrmalas šosejas?
Ehh tas tak fyfelis, man liekas pie šāda budžet tur jamie pusotru vidējā atruma mērierīci tik bar uzstādīt un apkalpot ...
Bet par gājējiem, vai ta 'palaidi garām' ka lai to statistiku labos aizliedzot benzīntankos tirgot alko ...
Iepazīsties ar statistiku uz Tīnūžu-Kokneses šoseju pirms un pēc vidējā ātruma kontroles nevis te tupi muldi ka tante tirgū!
Statistika uz Tīnužu šosejas ir tāda ka ka ~75% braucēju velkas kā muļķi to vidējo radaru posmā, kamer ja ir vieta es un vel liela daļa to kas brauc stipri virs atļautā velk viņiem garām, es neteikšu ka ir palicis drošāk, jo apdzenu tur daudz biežāk (un vēstules no "no augšas" nav un arī ticams ka nebūs) . Tā ka tā statistika ir tāda diezgan intersanta lieta ...
P.S. un lai butu mierīgāka dzīve, es braucot viens pats izvēlos Daugmali, Ķegumu un gar Daugavu tālāk, daudz mazāk kravas auto un "bremžu", un ir pat prieks palūrēt apkārt.
vai tas ceļš nav pārmēram bedrains ?
Kas tev ir ar tām bedrēm?
pirms 3 nedēļām šķita ka viss ok.
Muldēt māki, bet jēga nekāda. Uz papīra, pirms vidējā ātruma kontroles līķi bija teju katru mēnesi, pēc, palabo, bet neviens! Un ar to viss arī ir pateikts, satiksme ir lēnāka? Ak dievs, kā pārdzīvot? Ir tāds teiciens, lohiem lohu problēmas, bet CP biznesu var izbeigt vienā dienā, tāpat kā nogremdēt jebkuru banku. Beidziet pārkāpt noteikumus un viss, nebūs ne radaru, ne kameru, ne kā, jo tas nebūs rentabli.
Es tak arī saku ka jēga nekāda, kā braucu iepriekš tajā posmā tā braucu joprojām, tik "bremžu" vairāk, un apdzīšanu sanāk vairāk, tik tas ja tos bremzes vieglāk.nodzīt nab salīdusi viens otram pakaļā.
Uzliekat tak zīmi 30 kā rīgas klusajā centrā, un gulošo policistu ik pēc 500 metriem, kāds nafig radars.
Un būsiet laimīgi, viss lēni un droši!
Gājējus pamatā nobrauc nevis uz pārejām, bet gan tos, kas tumšā laikā kā neredzami spoki vazājas pa ceļiem...
Ja neskaita pāris akcijas kad šiem sadalīja atstarotājus un vestes (ko viņi tik un tā nelieto) priekš policijas viņi ir neinteresati...