Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vidējā ātruma kontroles projekta ieviešanai uz autoceļiem šogad piešķirti 700 000 eiro 43

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.l | 6.marts 2021 8:36

Vidējā ātruma kontroles projekta ieviešanai uz autoceļiem šogad piešķirs 700 000 eiro, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Lēmums par naudas novirzīšanu mērķim pieņemts 25.februāra Ceļu satiksmes drošības padomē, kad par projekta ieviesēju nozīmēts LVC.

Kompānijā skaidroja, ka līdzekļi risinājuma ieviešanai tiks iegūti no obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) maksājumiem. Tiek prognozēts, ka par šiem līdzekļiem būs iespējams ieviest šādu kontroli līdz desmit posmos, taču tas lielā mērā būs atkarīgs no iepirkumu rezultātiem.

Tāpat no iepirkuma rezultātiem atkarīgs arī visa projekta realizēšana tiks paspēta šajā gadā, vai tā būs jāturpina arī 2022.gadā. Par to, kur tieši atradīsies šīs desmit vietas, vēl tiks lemts, balstoties uz metodiku, kura patlaban tiek izstrādāta.

Jau ziņots, ka Ceļu satiksmes drošības padome, balstoties uz iepriekšējos gados veiktā darba rezultātu analīzi, lēma atbalstīt vidējā ātruma kontroles ieviešanu kā vienu no galvenajām 2021.gada aktivitātēm.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) sēdē norādīja, ka citu valstu, kā arī Latvijas prakse liecina, ka sistemātiski veikta ātruma kontrole ievērojami samazina ceļu satiksmes negadījumu skaitu un seku smagumu. "Šo ņemot vērā, plānojam sākt izvietot uz Latvijas ceļiem vidējā ātruma kontroles mērierīces, kas kopīgi ar stacionārajiem radariem nodrošinās arvien plašāku kontroles klātbūtni ceļu satiksmē," skaidroja ministrs.

Vidēja ātruma kontroles sistēma uz autoceļiem darbojas šādi - šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu, pirmā mērierīce nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt izbraucot no konkrētā ceļa posma, transportlīdzeklis atkal tiek nofotografēts. Pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju tiek aprēķināts, ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā, un tas salīdzināts ar šajā vietā oficiāli atļauto braukšanas ātrumu.

 
Visi komentāri
 
iAuto 6.marts 2021 8:47
16 8 Atbildēt

Ka tik iekasēt naudu - kā šis uzlabos drošību? Bojā gājušie 30% ir gājēji, nobrauc uz gājēju pārejām, sitās uz mazākas nozīmes ceļiem braucot pālī, Cik ir nositušies uz Rīgas - Jūrmalas šosejas?

WALA 6.marts 2021 8:51
9 0 Atbildēt

Ehh tas tak fyfelis, man liekas pie šāda budžet tur jamie pusotru vidējā atruma mērierīci tik bar uzstādīt un apkalpot ...

Bet par gājējiem, vai ta 'palaidi garām' ka lai to statistiku labos aizliedzot benzīntankos tirgot alko ...

Nja 6.marts 2021 9:10
4 10 Atbildēt

Iepazīsties ar statistiku uz Tīnūžu-Kokneses šoseju pirms un pēc vidējā ātruma kontroles nevis te tupi muldi ka tante tirgū!

WALA 6.marts 2021 9:19
9 2 Atbildēt

Statistika uz Tīnužu šosejas ir tāda ka ka ~75% braucēju velkas kā muļķi to vidējo radaru posmā, kamer ja ir vieta es un vel liela daļa to kas brauc stipri virs atļautā velk viņiem garām, es neteikšu ka ir palicis drošāk, jo apdzenu tur daudz biežāk (un vēstules no "no augšas" nav un arī ticams ka nebūs) . Tā ka tā statistika ir tāda diezgan intersanta lieta ...

WALA 6.marts 2021 9:22
13 2 Atbildēt

P.S. un lai butu mierīgāka dzīve, es braucot viens pats izvēlos Daugmali, Ķegumu un gar Daugavu tālāk, daudz mazāk kravas auto un "bremžu", un ir pat prieks palūrēt apkārt.

imzz 6.marts 2021 10:28
0 3 Atbildēt

vai tas ceļš nav pārmēram bedrains ?

Ex 6.marts 2021 15:30
4 0 Atbildēt

Kas tev ir ar tām bedrēm?

WALA 6.marts 2021 12:03
4 0 Atbildēt

pirms 3 nedēļām šķita ka viss ok.

Nja 6.marts 2021 17:19
2 7 Atbildēt

Muldēt māki, bet jēga nekāda. Uz papīra, pirms vidējā ātruma kontroles līķi bija teju katru mēnesi, pēc, palabo, bet neviens! Un ar to viss arī ir pateikts, satiksme ir lēnāka? Ak dievs, kā pārdzīvot? Ir tāds teiciens, lohiem lohu problēmas, bet CP biznesu var izbeigt vienā dienā, tāpat kā nogremdēt jebkuru banku. Beidziet pārkāpt noteikumus un viss, nebūs ne radaru, ne kameru, ne kā, jo tas nebūs rentabli.

WALA 6.marts 2021 19:09
6 1 Atbildēt

Es tak arī saku ka jēga nekāda, kā braucu iepriekš tajā posmā tā braucu joprojām, tik "bremžu" vairāk, un apdzīšanu sanāk vairāk, tik tas ja tos bremzes vieglāk.nodzīt nab salīdusi viens otram pakaļā.

Vajag kā Rīgā 17.marts 2021 9:05
0 0 Atbildēt

Uzliekat tak zīmi 30 kā rīgas klusajā centrā, un gulošo policistu ik pēc 500 metriem, kāds nafig radars.

Un būsiet laimīgi, viss lēni un droši!

... 6.marts 2021 9:25
7 0 Atbildēt

Gājējus pamatā nobrauc nevis uz pārejām, bet gan tos, kas tumšā laikā kā neredzami spoki vazājas pa ceļiem...

Ja neskaita pāris akcijas kad šiem sadalīja atstarotājus un vestes (ko viņi tik un tā nelieto) priekš policijas viņi ir neinteresati...

teleskops 6.marts 2021 9:14
5 1 Atbildēt

Lai viņi šo naudu labāk iegulda lauku ceļu uzlabošanai.

Pļurkt 6.marts 2021 9:27
7 4 Atbildēt

Latvānijas leksikā nav vārda "iegulda"!!!

Tā vietā ir "apgūt".

viencexperc 6.marts 2021 12:31
3 2 Atbildēt

700 000 binderam nepietiks pat uzbūvēt 10 km garu velo celiņu.

Kanibaals 6.marts 2021 13:43
2 6 Atbildēt

Nevajag pāķiem labus ceļus, sitīsies vēl vairāk. Ieguldījums, kas nesīs vien nelaimes.

Pļurkt 6.marts 2021 14:39
4 1 Atbildēt

Tu esi kā reiz spilgts piemēr - tā ir ka no galīgās čuhņas ticis Lielpicānijā...

anoagask 6.marts 2021 14:26
0 0 Atbildēt

Waze prot rēķināt vidējo ātrumu posmā?

Kanibaals 6.marts 2021 15:18
2 1 Atbildēt

Prot, kad būs VĀKS uzstādīta tad arī rēķinās tajā posmā.

Jocigi 6.marts 2021 17:16
3 1 Atbildēt

Tikko ka talbraucejs biju 15 valstis un tikai divas no tam esmu redzejis videja atruma radarus - LV un LT...

Janka 6.marts 2021 18:35
5 2 Atbildēt

Vai braukšana ar maksimālo atļauto ir tik neiespējama misija? Nu brauc un brauc, kā var sanākt pārkāpt vidējo ātrumu? Maukt ar pārgrieztām acīm?

Nja 6.marts 2021 19:37
8 1 Atbildēt

Ko uztraucies, ja uz to pamuļķu rēķina var pildīt valsts budžetu, man nav nekas pretī. Kad visi iemācīsies braukt, tad gan būs jāmeklē citi veidi budžeta pildīšanai, bet tos var nākties maksāt visiem.

Kanibaals 6.marts 2021 20:31
1 0 Atbildēt

Nez ko lēmums rakstīts, kur būs pārkāpuma vieta un kas ir pārkāpts. Tehniskajā apskatē spidometrus arī mērīs uz vidējo ātrumu?

Nja 7.marts 2021 8:55
2 1 Atbildēt

Esmu izvilcis cauri ar 100Km/h un veicis apdzīšanas, nekas nav atnācis, pielaide diezgan liela.

P.s. spidometrs rāda par labu tev, 100 spidometra ir ap 95, to dara apzināti. Protams, ja sāk likt riepu izmērus kurus ražotājs nav paredzējis, tad dievs vien zin, kāds tev tur tas ātrums.

Vernons 7.marts 2021 9:30
0 0 Atbildēt

Norma 6 km!

Kanibaals 7.marts 2021 17:30
1 0 Atbildēt

Izvilcis kam cauri? Tas iepriekš bija testa veidā un rēķinus nesūtija, tāpēc arī Waze izslēdza, lai nemaldinātu.

Vernons 7.marts 2021 9:33
4 7 Atbildēt

Drošība neuzlabosies! Tā var tikai pasliktināties. Uz Saulrastu apvedceļa viens tālbraucējs nositās foto radara dēļ! Viens strauji, bez vajadzības, nobremzēja, otrs nositās! Vai tad tāds ir mērķis?

WALA 7.marts 2021 11:43
3 0 Atbildēt

Tam ir arī cita puse, ko pārmaiņas pēc varetu autoskolas "iedzit tajās galvās" - ātruma mērierices (vismaz teorētiski) ir paredzētas drošībai, ja 1x aizpļāpājies un nepamaniji laicigi radaru, nu nekas tev nenotiks nav tur tādu kosmisku summu (ja vienneesi pilnīgs cirvis) , nu netaisi apzinatu avārijas situāciju strauju bremzejot, jo "rezultats parastais" ir ka nomet uzreiz par vismaz -10km/h no atļautā un skaidrs ka tas pārsteigs daydzus ... Tā pati Tīnužu šoseja vairak kā 2x pagajušgad prasti dzinu priekšējo tieši pie radara ... un tur man pat bija knapi atļautais pēc spidometra ....

7.marts 2021 12:52
2 1 Atbildēt

var nosisties tālbraucējs? vispār, kurš lika pa bremzēt - vieglais? daļnobojs-profiņš neliks grāvī dēļ vieglā, kas priekšā notizlojas un arī CSN skaidra saka - šķēršļa gadījumā samazināt ātrumu, saglabājot taisnvirziena kustību.

šajā gadījumā smagais noslauka vieglo bremzētāju un tas arī viss.

ja daļnobojam priekšā meta pa mēmajiem cits daļnobojs, tad reku WALA jau pateica - samaksā sodu un guli mierīgi, un kas tie būtu par daļnobojiem, kas katra sūda dēļ met pa bremzēm...neticu, ka tādi vispār tiek izlaisti uz trases.

Vernons 7.marts 2021 18:02
1 3 Atbildēt

Kravas Sprinteris!

Latvietis 7.marts 2021 21:11
3 1 Atbildēt

Aiziet, jauns saucamās gotiņas projekts. Nu kā tūdaļ nauda birs budžetā.

pīvienseszē 7.marts 2021 22:10
2 2 Atbildēt

Lūk,viens maksātājs jau atsaucās!.

nekā jauna 7.marts 2021 22:13
3 1 Atbildēt

Klau,vai kaut vienu jaunievedumu satiksmes drošības uzlabošanai mēs esam neap.irsuši?Mēs,protams,esam nepārspējami supereksperti,mūs grūti pārsteigt.

Edmunds Zivtiņš 8.marts 2021 15:19
1 0 Atbildēt

Tas ir bizness, kam blakusefekts ir ceļu satiksmes drošība.

vpuks 8.marts 2021 19:11
2 1 Atbildēt

Nepārkāpi-brauc.Pārkāpi-brauc un maksā.Priecājies,ka nav progresīvo sodu pagaidām.

Freijers 8.marts 2021 12:00
0 0 Atbildēt

Interesanti, kur tad tos ~10 posmus raus, pilotprojekts bija uz posma, kas ir samērā unikāls, jo nav ne iespējas uzbraukt, ne arī nobraukt, baigi daudz citas tādas vietas nav un, ja ir, tad mazs attālums tur. Par to vispār varētu runāt, ja uz 2+2 ceļiem būtu uzlikts atbilstošs limits 100-110 km/h visu gadu, par tīnūzenieti varētu vēl parunāt, bet arī tur ~100 ir atbilstošs plūsmas ātrums.

anonimikis 8.marts 2021 13:21
0 1 Atbildēt

Kāpēc nevar likt uz posmiem, kur var uzbraukt/nobraukt?

msh 8.marts 2021 22:48
1 0 Atbildēt

Likt var, vēlams pēc iespējas garākus posmus lai var droši atstiept līdz sānceļam cik tik iet

Vakar 8.marts 2021 13:40
2 1 Atbildēt

Vakar braucu uz kalnu slēpot un pa priekšu vilkās Porshe! Vilkās pa šoseju uz 40-50km/h un pārsvarā brauca pa ceļa vidu, tā lai sadalošā josla starp riteņiem.

Loģiski ka tam ne visai gudrajam braucējam bija vasaras riepas, kuras uzliktas 1.martā un sniegputenis un neliela šļura šim indivīdam bija negaidīta dabas katastrofa. Tādam indivīdam arī grūti pabraukt garām, jo šis spītīgi nepavācas malā un nepalaiž garām, jo bail, ka piebraucot tuvāk ceļa malai ieslīdēs grāvī! Un kā tieši vidējā ātruma radars sekmēs drošību, ja ne visai gudri cilvēki pavasara šļūdonī brauc ar vasaras riepām, kas nav piemērotas laikapstākļiem?

Pļurkt 8.marts 2021 16:16
0 0 Atbildēt

"Vieglītēm" pastumt nevarēji?

Šodien 12.marts 2021 15:26
0 0 Atbildēt

Kā es Jūs saprotu!Daudz vairāk nekā Odesā mēdz teikt.Bet nesaprotu,kā var attiecināt vidēja ātruma radara iespaidu uz cūku?

neatdosim pēdējo 12.marts 2021 13:15
0 0 Atbildēt

Visi uz cīņu par mūsu tiesībām!Mums atvēlēts pats mazumiņš-pārsniegt ātrumu,kad paši zog miljoniem (piem.,A.Lembergs,Kargins,Krasovickis,Gobzems,Sprūde u.c.).

Liepājnieks 17.marts 2021 9:02
0 0 Atbildēt

Kāda jēga no vidējā ātruma kontroles, ja paši policisti brauc kā traki ar 100+ pa pilsētu un izraisa avārijas?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO) 5

Citroen e-C3 ir pirmais Eiropā radītais un ražotais budžeta elektromobilis, kura cena, ieskaitot valsts un tirgotāja atbalstu, ir zemāka par 19 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Ar speciālu Wrangler versiju - Jeep godina 1941. gada militāro Willys (+ FOTO) 4

ASV autobūves uzņēmums Jeep uzsācis īpašās versijas Wrangler 4xe Willys '41 Special Edition pārdošanu. Lasīt vairāk

 

Verstapens kļūst par četrkārtēju F-1 čempionu

"Red Bull" nīderlandiešu pilots Makss Verstapens sestdien Lasvegasā nodrošināja savu ceturto Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona titulu pēc kārtas. Lasīt vairāk

 

Nevils pirmo reizi kļūst par pasaules čempionu rallijā; igaunis Tanaks avarē un zaudē savu iespēju (+ VIDEO)

Beļģijas pilots Tjerī Nevils svētdien Japānā nodrošināja savu karjerā pirmo pasaules čempiona titulu rallijā (WRC). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti