Policija dodas cieņas reidā: luksofora signālu neievērošana un pārgalvīgs ātrums jeb ikdienas rīts Rīgas ielās 28

 

Foto: Publicitātes foto

Deep White | 26.septembris 2024 10:52

Lai pārraudzītu visu ceļu satiksmes dalībnieku rīcību, ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu un savstarpējo mijiedarbību pilsētvidē, Valsts policija un VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) kampaņas “Dod ceļu cieņai” ietvaros septembrī ir veikusi uzvedības kultūras kontroles monitoringu Rīgā.

Rīgā netrūkst ielu un krustojumu ar izaicinošiem apstākļiem, kuros noteikumu ievērošanai un satiksmes dalībnieku savstarpējai cieņai ir būtiska nozīme. Lai novērtētu dažādu ceļu satiksmes dalībnieku attieksmi, šonedēļ kontroles brauciena laikā Valsts policija ir apsekojusi dažādas vietas, kur ikdienā satiksmes dalībnieki savstarpēji nesaprotas un bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi – vairāku braucamjoslu ielas ar gājēju ietvēm un veloceļiem, krustojumus ar luksoforiem gājējiem un velobraucējiem, regulējamus krustojumus ar īsu zaļās gaismas darbības laiku, nobrauktuves no tiltiem u. c.

“Agresija ceļu satiksmes dalībnieku vidū nav vērojama regulāri, un kopumā konfrontācijas uz ceļa ir drīzāk atsevišķi gadījumi. Tomēr ceļu satiksmes negadījumi notiek, un visbiežāk to iemesli ir neuzmanība, savu spēju pārvērtēšana un apstākļu neizvērtēšana – gan ceļa segumam neatbilstoša ātruma izvēle, gan priekšrocību neievērošana un ceļa nedošana. Ir arī gadījumi, kad viens otru laikus nepamana, tāpēc, lai novērstu traģēdijas, it īpaši tuvojoties tumšam un miglainam laikam, aicinām gājējus un mikromobilitātes rīku vadītājus padomāt par savu pamanāmību ar atstarojošo elementu palīdzību,” atgādina Rīgas reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvaldes Reaģēšanas biroja 2. nodaļas galvenais inspektors Valters Dzenis.

Visvairāk ceļu satiksmes negadījumu notiek darba dienās, kad ir intensīvāka satiksme un lielāka steiga rīta un vakara stundās. Kā liecina Valsts policijas rīcībā esošā informācija, katrā satiksmes dalībnieku grupā ir savs noteikumu pārkāpumu regulārais “tops”, ko atspoguļo arī kontroles braucienā novērotās situācijas. Autovadītāji lielākoties veic dažādus neapdomīgus manevrus, pārkārtojoties citā joslā, nepārliecinoties par manevra drošību un distanci līdz citiem satiksmes dalībniekiem, nepaspēj pārbraukt krustojumu pie zaļās luksofora gaismas un iebrauc krustojumā, to nobloķējot citiem transportlīdzekļiem, apstājas vai novieto auto uz gājēju ietves vai veloceļa. Mikromobilitātes rīku vadītāji savukārt nesamazina ātrumu, pārvietojoties pa gājēju pāreju, brauc pa velojoslām pretējā virzienā un bīstami manevrē, pārbraucot no braucamās daļas uz ietvi un atpakaļ. Tāpat ir sastopami autovadītāji, velosipēdisti un citu mikromobilitātes rīku vadītāji alkohola reibumā – pārsvarā brīvdienās, bet mēdz gadīties arī darba dienās. Savukārt gājēji bieži šķērso ielu nepiemērotā vietā vai pie sarkanās gaismas signāla, kā arī nepārliecinās par savu drošību uz gājēju pārejas.

“Braukšanas kultūra pamazām uzlabojas, bet ar sabiedrību nemitīgi jāstrādā dažādos veidos – tikai kontrole un sodi bez izglītošanas un cieņpilna dialoga vēlamo rezultātu nepanāks. Ir svarīgi pilnveidot normatīvo aktu bāzi, pēc iespējas uzlabot infrastruktūru, tajā pašā laikā arī katram ceļu satiksmes dalībniekam jāizvērtē savi paradumi un jārāda labais piemērs apkārtējiem un ģimenei, bērnos ieaudzinot cieņu pret sevi un citiem – tas atspoguļosies arī ceļu satiksmē. Lieku reizi pārliecināties par drošību pirms ceļa šķērsošanas vai piebremzēt pirms gājēju pārejas un sabiedriskā transporta pieturvietas – tas var glābt dzīvības,” uzsver CSDD Komunikācijas departamenta vadītāja Ilze Šipkēvica.

Arī biedrība “Pilsēta cilvēkiem” novērojusi, ka tieši satiksmes dalībnieku izvēles ir tās, kas nosaka, cik droši katrs nonāks galamērķī. Arī būt neuzmanīgam diemžēl ir izvēle, kas rada iespēju notikt sadursmei. Nereti, sakot “ceļu satiksmes negadījums”, cilvēks cenšas vainot ārējus apstākļus, lai rastu attaisnojumu paša izklaidībai, norāda biedrības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis Kārlis Krēķis: “Katra ar automašīnu ceļā ietaupītā minūte, pārsniedzot ātrumu vai pārkāpjot noteikumus, var nozīmēt zaudētu dzīvību kādam citam – gājējam vai velobraucējam, kas vari būt arī tu pats. Tāpēc aicinu autovadītājus uztvert katru gājēju pāreju un iebrauktuvi kā galveno ceļu mikromobilitātes lietotājiem.”

 
Visi komentāri
 
0pis 26.septembris 2024 11:10
3 3 Atbildēt

Bildes jau varēja sameklēt informatīvākas. Ja gājējs redz, ka 500m uz vienu pusi un tikpat uz otru nav redzams auto, kādēl tam stāvēt kā aunam pie sarkana luksafora?

Luksafori kļuva vajadzīgi tikai tad, kad parādījās auto kas drāžas pa pilsētu lielā ātrumā. Ja iela ir ar līkumu un neredzi, kas aiz tā - protams, stāvi un gaidi zaļo, lai gan tas negarantē ka no līkuma neparādīsies auto.

Sergejs 26.septembris 2024 16:00
3 0 Atbildēt

"Ja gājējs redz, ka 500m uz vienu pusi un tikpat uz otru nav redzams auto, kādēl tam stāvēt kā aunam pie sarkana luksafora?"

 Šim piekrītu, pie nosacijuma ka redz, nevis tupa dur pāri. Pats arī negaidu un arī pogu nespiežu bez vajadzības, ja iela tukša eju pāri. Bet nu burta kalps uz tukšas ielas nospiedīs pogu un gaidīs lai iedegas zaļais un tam kas brauc būtu jāstājās, turklāt kad zaļais iedegsies mauks pāri neskatoties, vai gadijumā kāds autopilots pālī nenesās un stāties negrasās.

0pis 26.septembris 2024 16:42
1 0 Atbildēt

Nu kā gājējs neatbalstu auto apturēšanu "uz līdzenas vietas" ar luksofora pogu. Es varu pagaidīt, lai tie 2-3 auto aizbrauc un tad pāriešu pie sarkanās, nevis likšu apturēt vairākus auto, kuri 1) deldēs bremžu klučus 2) pēc tam paātrināsies 3) abas darbības tērē resursus un paradoksāli, bet tam pašam gājējam būs jāelpo sliktāks gaiss.

uupis 26.septembris 2024 12:42
4 0 Atbildēt

Pēdējā bilde ar velosipēdistu ir PROPOGANDA!

Bildē NAV REDZAMS VELO luksafors!

robchix 26.septembris 2024 12:51
1 1 Atbildēt

Pirmkārt tāpēc, ka tava organizācija to tur vnk nav uzlikusi, otrkārt tāpēc ka tā tur nemaz nav, jo pēc tavām domām, kur tad tam būtu jāatrodas, ja ne uz tā paša staba, kur pārējie luksofori. Līdz šim vēl Rigā nav manīti speciāli velo luksofori uz atsevišķa staba, kad blakām ir stabs ar citiem luksoforiem.

uupis 26.septembris 2024 13:02
1 3 Atbildēt

Pirms dirst aizbrauc un apskaties!

www.google.com/maps/@56.9727...oASAFQAw%3D%3D

BMW 26.septembris 2024 14:17
8 0 Atbildēt

Bļaušana un lamāšanās ir zema intelekta pazīme!

uupis 26.septembris 2024 15:43
1 2 Atbildēt

Tātad BMW saka ka uz Brīvībenes nav atsevišķu velo luksaforu?

uupis 26.septembris 2024 13:03
0 4 Atbildēt
uupis 26.septembris 2024 13:04
1 3 Atbildēt

Tāda sajūta ka tu neķer lauku tēmai par kuru runā!

uupis 26.septembris 2024 13:05
1 4 Atbildēt
m 26.septembris 2024 13:06
0 3 Atbildēt

Varbūt no sākuma aizbrauc uz to vietu kas bildē (Brīvības un G.Zemgala krustojums), tur IR atsevišķi luksofori velo un gājējiem, kuri atrodas uz atsevišķa staba katrs savā pusē. Pie kam stubu iemeslu dēļ kad gājējam ir sarkans, velo ir zaļš un otrādi

BMW 26.septembris 2024 13:16
3 2 Atbildēt

Redz kur ūpis visā krāšņumā ar rozā jaciņu! Patiesība kož kaulā!

uupis 26.septembris 2024 14:40
1 2 Atbildēt

Kurš te bija tas vaukšķis, kurš kvankščēja "...ja beidzas argumenti tad vate ķeras pie personīgiem apvainojumiem"! Gadījumā ne tu???

😂😂😂

Kanibaals 26.septembris 2024 15:10
0 0 Atbildēt

Nu un. Kad deg zaļais gājējiem un blakus sarkanais velo joslai tad tāpat šitie ciskudrillas minās pāri.

uupis 26.septembris 2024 15:43
1 2 Atbildēt

Tā jau ir policijas problēma!

uupis 26.septembris 2024 13:07
1 3 Atbildēt

Pietiks tev ar trijiem - pārējos pats drīksti saskaitīt un pēc tam paziņot man - cik tad saskaitīji velo luksaforus no VEF līdz Juglai!

uupis 26.septembris 2024 13:09
1 3 Atbildēt

Tas robchixam - mājasdarbs - ir uzdevums negulēt pie stūres bet skatīties un pamanīt kas notiek apkārt!

robchix 26.septembris 2024 21:17
0 0 Atbildēt

Ok, atzīstu, nevarēju iedomāties, ka ir iespējams tāds marazms, ka priekš velo luksofora ierok papildus stabu. Nu jā, bet Rīga jau bagāta, izrādās uz viena luksofora staba vietas ir par maz, vajag vel vienu stabu ierakt, naudu apgūt.

Vainīgs, atzīstu.

Par negulēšanu vai gulēšanu pie stūres nevajag taisīt demagoģiju, autobraucējam ir jāskatās savi luksofora signāli, nevis jālupī pa malām vērojot viņam liekus un nevajadzīgus to signālus. Tos lai skatās tie, kam tie ir paredzēti.

uupis 26.septembris 2024 22:26
0 1 Atbildēt

Es cik tur tos gadus atpakaļ uzrāvos uz 4 soda punktiem! Iedegas velo zaļais, man priekšā mašīna startē, es ar nedomājot aiz viņas (zaļš taču, joptā), provikators aizbrauca, bet man aiz muguras zilā diskotēka! Tic pic - jūsu papīri, kāda mašīna, neko neredzējām, tu biji pirmais! Nu skaidrs, nolaidu ausis un uz Gaujas ielu saņemt minimālo sodu! Kopš tā laika lietoju video reģistratoru!

uupis 26.septembris 2024 22:32
0 1 Atbildēt

Un tāda figņa ir jau sen ar to velo zaļo, ka viņš ir atsevišķi no gājējiem un daudzos krustos čakarē prātu ne tikai pašiem velo, bet arī gājējiem un pļē šoferiem, kuri mēdz startēt uz velo zaļā!

BMW 26.septembris 2024 13:17
6 0 Atbildēt

Vajadzētu arī ieviest sodus par velosipēda vadīšanu, ja uz ausīm ir austiņas! Tādi indivīdi  ne tikai neko neredz, bet arī nedzird! Un ja vēl baksta telefonu, tad īr pilnīgs āmen/

uupis 26.septembris 2024 14:39
1 2 Atbildēt

Tu vēl gājējus sāc sodīt par telefona lietošanu...😂

Tupam tupas domas!

0pis 26.septembris 2024 14:55
1 0 Atbildēt

Kopumā es piekrītu, bet mūsdienās ir austiņas ar mikrofoniem, kas nebloķē apkārtējo skaņu. Tiesa, braucot klausīties mūziku ir tas pats, kas auto vadītājam strēbt kafiju vai bakkstīt teleffonu!

Sergejs 26.septembris 2024 15:56
1 0 Atbildēt

Ir ir tas mikrofons, tur trīs varianti (nu vismaz manējām WH-1000XM2):

a) ieslēgta "kluso ārējo skaņu pastiprināšana", šaubos ka kāds šai režīmā mūziku klausās

b) ieslēgts "aktīva trokšņu slāpēšana", baigu forši klausīties mūziku jo visi arējie trokšņi tik pat kā nav dzirdami, tādi kā ripojoša auto skaņa, piemēram. Tauri var dzirdēt, ja vien nav ieraduma uz pilnu klopi mūziku uzgriezt.. 

c) ekstras izslēgtas, darbojas kā parastās austiņas, bet ja austiņām ir laba pasīva trokšņu izolācija un labi skaļi bum-bum ieslēgts tad arī tauri var nedzirdēt.

Kādas versijas kuru režīmu tie kaislīgie ciskudriļi-melomāni izmanto?

uupis 26.septembris 2024 16:37
1 2 Atbildēt

Cik lielas garantijas ka debīla šofera bmw salonā neskan uz pilnu klapi Ramshtain? Vai tāds kaut ko dzird?

0pis 26.septembris 2024 16:46
1 0 Atbildēt

Skaņa jau ir tikai puse nelaimes. Skaļa ritmiska mūzika liek sirdij strādāt ātrāk, uzbudina un paaugstina adrenalīna līmeni, veicinot nepārdomātu lēmumu pieņemšanu. Un tad, skat vien, Pēteris kas birojā knapi dveš, pēkšņi kļūst par Apokalipses Jātnieku un drāžas cauri pilsētai kā tajā Bidstrupa karikatūrā, gājēji un mājdzīvnieki tiek izmētāti pa gaisu!

msh 26.septembris 2024 20:05
0 0 Atbildēt

Problēma jau nav austiņās, bet tajā, ka neskatās apkārt. Man uz Pitona man aiz galvas atrodas zilo zobu tumbiņa, kuras dēļ īpaši daudz kaut ko citu, bez vēja, tāpat dzirdēt nevar - bet ja arī nebūtu tumbiņa, virs 20 km/h aizmugures ritenis ļoti skaļi dzirdams - bet priekš tam ir spogulis...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto piedalās 24 stundu izturības sacensībās. Kā mums gāja? (+ foto) 2

20. un 21. septembrī Lietuvā, Panevežā tika aizvadītas “Enefit” 24 stundu auto sacīkstes elektriskajiem automobiļiem. Tajās piedalījās arī Latvijas auto žurnālistu komanda. Lasīt vairāk

 

Kad beidzot sāks labot Vanšu tiltu? (+ VIDEO) 4

Arvien pieaugošais bedru apjoms uz Vanšu tilta ietvēm pēdējā laikā atkal uzjundījis iedzīvotāju neapmierinātību. Viņuprāt, tilts ir kritiskā stāvoklī. Rīgas domē gan mierina, ka tilts ir drošs – gan autobraucējiem, gan kājāmgājējiem. Lasīt vairāk

 

6000 eiro – un Mercedes brauks pats ar ātrumu līdz 95 km/h (+ VIDEO) 22

Mercedes – Benz uzlabojis savu Level 3 pakāpes Drive Pilot, kas pēc visu atļauju saņemšanas un sertifikāta iegūšanas 2025. gada sākumā varētu kļūt pieejams Mercedes automobiļos. Lasīt vairāk

 

Nepilni 28 000 eiro - MG uzsāk krosovera HS pārdošanu Vācijas tirgū (+ FOTO)

Vācu pircējiem no pagājušās nedēļas ir pieejams Ķīnas SAIC paspārnē strādājošā MG Motors krosovers MG HS – viens no diviem saimes modeļiem, kas vēl pieejams ar iekšdedzes motoriem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti