Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Policija dodas cieņas reidā: luksofora signālu neievērošana un pārgalvīgs ātrums jeb ikdienas rīts Rīgas ielās 66

 

Foto: Publicitātes foto

Deep White | 26.septembris 2024 10:52

Lai pārraudzītu visu ceļu satiksmes dalībnieku rīcību, ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu un savstarpējo mijiedarbību pilsētvidē, Valsts policija un VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) kampaņas “Dod ceļu cieņai” ietvaros septembrī ir veikusi uzvedības kultūras kontroles monitoringu Rīgā.

Rīgā netrūkst ielu un krustojumu ar izaicinošiem apstākļiem, kuros noteikumu ievērošanai un satiksmes dalībnieku savstarpējai cieņai ir būtiska nozīme. Lai novērtētu dažādu ceļu satiksmes dalībnieku attieksmi, šonedēļ kontroles brauciena laikā Valsts policija ir apsekojusi dažādas vietas, kur ikdienā satiksmes dalībnieki savstarpēji nesaprotas un bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi – vairāku braucamjoslu ielas ar gājēju ietvēm un veloceļiem, krustojumus ar luksoforiem gājējiem un velobraucējiem, regulējamus krustojumus ar īsu zaļās gaismas darbības laiku, nobrauktuves no tiltiem u. c.

“Agresija ceļu satiksmes dalībnieku vidū nav vērojama regulāri, un kopumā konfrontācijas uz ceļa ir drīzāk atsevišķi gadījumi. Tomēr ceļu satiksmes negadījumi notiek, un visbiežāk to iemesli ir neuzmanība, savu spēju pārvērtēšana un apstākļu neizvērtēšana – gan ceļa segumam neatbilstoša ātruma izvēle, gan priekšrocību neievērošana un ceļa nedošana. Ir arī gadījumi, kad viens otru laikus nepamana, tāpēc, lai novērstu traģēdijas, it īpaši tuvojoties tumšam un miglainam laikam, aicinām gājējus un mikromobilitātes rīku vadītājus padomāt par savu pamanāmību ar atstarojošo elementu palīdzību,” atgādina Rīgas reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvaldes Reaģēšanas biroja 2. nodaļas galvenais inspektors Valters Dzenis.

Visvairāk ceļu satiksmes negadījumu notiek darba dienās, kad ir intensīvāka satiksme un lielāka steiga rīta un vakara stundās. Kā liecina Valsts policijas rīcībā esošā informācija, katrā satiksmes dalībnieku grupā ir savs noteikumu pārkāpumu regulārais “tops”, ko atspoguļo arī kontroles braucienā novērotās situācijas. Autovadītāji lielākoties veic dažādus neapdomīgus manevrus, pārkārtojoties citā joslā, nepārliecinoties par manevra drošību un distanci līdz citiem satiksmes dalībniekiem, nepaspēj pārbraukt krustojumu pie zaļās luksofora gaismas un iebrauc krustojumā, to nobloķējot citiem transportlīdzekļiem, apstājas vai novieto auto uz gājēju ietves vai veloceļa. Mikromobilitātes rīku vadītāji savukārt nesamazina ātrumu, pārvietojoties pa gājēju pāreju, brauc pa velojoslām pretējā virzienā un bīstami manevrē, pārbraucot no braucamās daļas uz ietvi un atpakaļ. Tāpat ir sastopami autovadītāji, velosipēdisti un citu mikromobilitātes rīku vadītāji alkohola reibumā – pārsvarā brīvdienās, bet mēdz gadīties arī darba dienās. Savukārt gājēji bieži šķērso ielu nepiemērotā vietā vai pie sarkanās gaismas signāla, kā arī nepārliecinās par savu drošību uz gājēju pārejas.

“Braukšanas kultūra pamazām uzlabojas, bet ar sabiedrību nemitīgi jāstrādā dažādos veidos – tikai kontrole un sodi bez izglītošanas un cieņpilna dialoga vēlamo rezultātu nepanāks. Ir svarīgi pilnveidot normatīvo aktu bāzi, pēc iespējas uzlabot infrastruktūru, tajā pašā laikā arī katram ceļu satiksmes dalībniekam jāizvērtē savi paradumi un jārāda labais piemērs apkārtējiem un ģimenei, bērnos ieaudzinot cieņu pret sevi un citiem – tas atspoguļosies arī ceļu satiksmē. Lieku reizi pārliecināties par drošību pirms ceļa šķērsošanas vai piebremzēt pirms gājēju pārejas un sabiedriskā transporta pieturvietas – tas var glābt dzīvības,” uzsver CSDD Komunikācijas departamenta vadītāja Ilze Šipkēvica.

Arī biedrība “Pilsēta cilvēkiem” novērojusi, ka tieši satiksmes dalībnieku izvēles ir tās, kas nosaka, cik droši katrs nonāks galamērķī. Arī būt neuzmanīgam diemžēl ir izvēle, kas rada iespēju notikt sadursmei. Nereti, sakot “ceļu satiksmes negadījums”, cilvēks cenšas vainot ārējus apstākļus, lai rastu attaisnojumu paša izklaidībai, norāda biedrības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis Kārlis Krēķis: “Katra ar automašīnu ceļā ietaupītā minūte, pārsniedzot ātrumu vai pārkāpjot noteikumus, var nozīmēt zaudētu dzīvību kādam citam – gājējam vai velobraucējam, kas vari būt arī tu pats. Tāpēc aicinu autovadītājus uztvert katru gājēju pāreju un iebrauktuvi kā galveno ceļu mikromobilitātes lietotājiem.”

 
Visi komentāri
 
0pis 26.septembris 2024 11:10
4 3 Atbildēt

Bildes jau varēja sameklēt informatīvākas. Ja gājējs redz, ka 500m uz vienu pusi un tikpat uz otru nav redzams auto, kādēl tam stāvēt kā aunam pie sarkana luksafora?

Luksafori kļuva vajadzīgi tikai tad, kad parādījās auto kas drāžas pa pilsētu lielā ātrumā. Ja iela ir ar līkumu un neredzi, kas aiz tā - protams, stāvi un gaidi zaļo, lai gan tas negarantē ka no līkuma neparādīsies auto.

Sergejs 26.septembris 2024 16:00
4 1 Atbildēt

"Ja gājējs redz, ka 500m uz vienu pusi un tikpat uz otru nav redzams auto, kādēl tam stāvēt kā aunam pie sarkana luksafora?"

 Šim piekrītu, pie nosacijuma ka redz, nevis tupa dur pāri. Pats arī negaidu un arī pogu nespiežu bez vajadzības, ja iela tukša eju pāri. Bet nu burta kalps uz tukšas ielas nospiedīs pogu un gaidīs lai iedegas zaļais un tam kas brauc būtu jāstājās, turklāt kad zaļais iedegsies mauks pāri neskatoties, vai gadijumā kāds autopilots pālī nenesās un stāties negrasās.

0pis 26.septembris 2024 16:42
4 1 Atbildēt

Nu kā gājējs neatbalstu auto apturēšanu "uz līdzenas vietas" ar luksofora pogu. Es varu pagaidīt, lai tie 2-3 auto aizbrauc un tad pāriešu pie sarkanās, nevis likšu apturēt vairākus auto, kuri 1) deldēs bremžu klučus 2) pēc tam paātrināsies 3) abas darbības tērē resursus un paradoksāli, bet tam pašam gājējam būs jāelpo sliktāks gaiss.

mnde 27.septembris 2024 8:30
2 2 Atbildēt

Ja vadītājs ar auto piebrauc pie krustojuma, kad deg sarkanā gaisma, redz, ka vairāku simtu attālumā uz šķērsojamās ielas nav neviena cita auto, viņš drīkst rīkoties tāpat kā rekomendē un attaisno potenciālo gājēja rīcību?

Nē? Kas tieši ir savādāk izņemot to, ka viens iet kājām, otrs brauc ar auto?

Sergejs 27.septembris 2024 10:45
1 0 Atbildēt

Un kas būs savādāk ja šķērsošu kājām ielu 101m attālumā no luksofora, bez zaļā (un jabkāda cita) signāla?

 1. Burta kalps

 2. Itāļu streiks - paguglē

0pis 27.septembris 2024 10:56
5 1 Atbildēt

Atšķirība starp gājēju un 2 tonnas smagu dzelzs priekšmetu nav acīmredzama tikai antikvakseriem, jo smadzenes iztērētas meklējot sazvērestību.

Bet labi. Kas notiek, izbraucot uz šosejas no mazāk svarīga ceļa? Ja ceļš ir pārskatāms, tur neliek ne luksoforu, nedz arī STOP zīmi. Pārliecinās, ka ir droši un brauc laukā uz šosejas. Nevienam nekas nenotiek.

Pilsētā zemas intensitātes satiksmes apstākļos arī nekas nenotiktu, bet šeit ir vairāki BET. Pirmais - pilsētā pārāk daudz krustojumi nav pārskatāmi abos virzienos uz pārsimts metriem dēļ ēkām vai ielu līkumu dēļ. Otrais - pilsētā satiksme lielākoties ir pārāk intensīva. Trešais - tipiskais TL vadītājs ir tups dārzenis, ļauj tam naktī taisīt pagriezienu pie sarkanā un viņš to sāks darīt arī dienā, izraisot avārijas.

Secinājums - mazpilsētā ar 3 auto stundā tiešām varētu atļaut pagriezienus pie sarkanā, ja vadītājs pārliecinās par drošību. Tiklīdz satiksme ir dzīva - to vairs īsti nevar, ņemot vērā auto masu un ātrumu, kas izraisa zināmas sekas.

mnde 27.septembris 2024 13:26
1 0 Atbildēt

Tātad vienā un tajā pašā krustojumā un momentā, degot sarkanajai gaismai, gājējs, kas pārvietojjas max 6 km/h, "drīkst" šķērsot brauktuvi, bet automašīna nedrīkst un tai jāpaliek stāvot? Es pareizi sapratu?

0pis 27.septembris 2024 15:50
1 0 Atbildēt

Tur ir nioanses. Ja nav intensīvas satiksmes, gājējs nerada apdraudējumu. Auto jau arī teorētiski nerada, bet ja vadītājs ir noguris vai pusakls un nepareizi novērtē situāciju, tad tas iebrauc sānos citam auto un satiekoties 2 auto, sekas ir daudz smagākas, nekā ja gājējs ieskrien sānos auto. Auto var arī noslāpt pusceļā un tādā veidā aižšķērsot ceļu plūsmai.

Tas taču ir acīmredzami, ka auto rada lielākus draudus pārējiem satiksmes dalībniekiem t.sk citiem auto.

mnde 30.septembris 2024 8:50
0 1 Atbildēt

ja nogurušais auto iebrauc sānos citam transportlīdzeklim, tad tas vai nu novērš aklā gājēja bojāeju vai nu ir iebraucis sānos vai izlecis priekšā  tikko gājēju nonesušajam auto.

Bat sapratu tavu superloģiku - ja vienu un to pašu tukšo brauktuvi pie sarkanā droši šķērso gājējs, tad transportlīdzeklim un tikai transportlīdzeklim sanāks sadursme ar citu auto, kura tur nemaz nav.

Variantu, ka gājējs paskrien zem automašīnas nemaz nav...

Nu, nu...

mnde 27.septembris 2024 17:59
0 0 Atbildēt

Auto vadītājs vidējais daudz labāk novērtē transportlīdzekļu àtrumu, kā vispārliecinātākais tikai gājējs.

Neviens auto vadītājs negrib saņemt uz haubes “drošo” gājēju.

Arī gājējam vajag ievērot CSN!

Un pasaka par to, ka tikai auto vafītājs ir noguris neiztur kritiku.

0pis 27.septembris 2024 20:22
1 0 Atbildēt

Ja auto vadītāji būtu tik sagatavoti un adekvāti, tad auto avārijas notiktu daudz, daudz retāk nekā tagad, kad tā ir ikdiena.

mnde 30.septembris 2024 8:47
0 0 Atbildēt

aha - un gājēji kuri blenž savos telefonos ir drošas satiksmes dalībnieka paraugs.

Vai nu tukšu brauktuvi drīkst šķērsot gan gājēji, gan transportlīdzekļi, vai nu, kas ir daudz pareizāk, VISIEM ir jāievēro aizliedzošais luksofora signāls.

Pasaka par slikti sagatavoto vadītāju un drošo gājēju neiztur kritiku.

mnde 27.septembris 2024 13:43
1 1 Atbildēt

P.S. papildjautājumi

Tātad, ja gājējs ir novērtējis situāciju, un uzskata, ka ar savu iešanas ātrumu brauktuvi šķersot pie aizliedzošā signāla ir droši, tad automašīnai to pašu darīt ir nedroši? Jo? Tikai nestāsti ka ar 2 tonnas smagu bleķa kasti brauktuvi šķersot ir nedrošāk vai bīstamāk, kā ejot kājām vienā un tajā pat situācijā...

Otrs - cik droši intensīvā satiksmē šķērsot ir gājējam? TIpa "drošs slaloms"starp automašīnākm ir "košer"?

0pis 27.septembris 2024 15:51
1 0 Atbildēt

Jau atbildēju. Smaga bleķa kaste rada CITIEM lielāku apdraudējumu, nekā gājējs.

uupis 27.septembris 2024 16:07
0 0 Atbildēt

Gājējs par iešanu pie sarkanā saņem brīdinājumu vai 10 eur un NULLE soda punktu!

Šoferis saņem no 30 līdz 140 eur un 4 SODA PUNKTUS!

Gribi - brauc pie sarkanā!

mnde 30.septembris 2024 9:00
0 1 Atbildēt

Nenoliedzami ir pareizi, ka auto vadītājs ir ar lielāku atbildību un sods tam ir lielāks. Bet derētu arī gājējus-kalniešus sodīt. Ja šādu pārkāpumu veikušam gājējam ir arī auto vadītāja apliecība, arī tam derētu pacelt sodu un ieškiebt soda punktus. Jo gājējs, kuram ir autovadītāja apliecība, arī ir eksaminēts par CSN zināšanām. Ne tā?

Ja tr līdzeklis šķerso krustojumu TAISNI pie zaļās gaismas vai gājēju pāreju, kurā gājējam deg sarkanā gaisma, ko sadursmes gadījumā lemj policija? Abpusēja vaina? Vai tomēr gājējs vainīgs? Vai Gājējs ir vainīgs, ja ir video pierādījumi par gājēja pārkāpumu?

Mnde 27.septembris 2024 17:54
0 1 Atbildēt

Es gribu, lai atī gàjējs neiet pie sarkanā.

Situāciju nenovērtējis gājējs rādās murgos auto vadītājam

uupis 27.septembris 2024 20:51
2 0 Atbildēt

Nu tad apgūsti autovadītāja pienākumu. CSN 25.3. Tas strādā pat ja gājējs ir reibumā un pārkāpj!

mnde 30.septembris 2024 8:55
0 0 Atbildēt

Uupi, es nevienā vietā neesamu apšaubījis auto vadītāja pienākumus. Es tikai norādu uz to, ka gājējam arī mazmazliet ir jāievēro CSN.

Ja auto notriec gājēju, kurš iet pie zaļās gaismas, šķērso ielu pa gājēju pāreju, šķerso ielu krustojumā taisni un to auto - tas ir visrupjākais iespējamais CSN pārkāpums, ko pret gājēju var izpildīt auto vadītājs.

BET, tāpat arī gājējam derētu ievērot luksofora gaismas, nešķērsot ielu kur pagadās un nevajadzētu lieki riskēt ar ielas škērsošanu intensīvā satiksmē.

NuNu 3.oktobris 2024 9:54
0 0 Atbildēt

Vispār es par visiem 1000% atbalstītu tīri fizikā balstītus satiksmes noteikumus - priekšmetam vai dzīvai būtnei ar mazāku masu VIENMĒR jādod priekšroka tādam kam ir lielāka masa! Punkts.

Jo ja iziet no mūsu ačgārnajiem noteikumiem, ka mehāniskajiem transporta līdzekļiem jādod priekšroka gājējiem, tad padomājam nedaudz plašāk - vilcienam arī būgu jādod ceļš gan gājējiem, gan transporta līdzekļiem, kas pārvietojas pa ceļu..

uupis 26.septembris 2024 12:42
4 2 Atbildēt

Pēdējā bilde ar velosipēdistu ir PROPOGANDA!

Bildē NAV REDZAMS VELO luksafors!

robchix 26.septembris 2024 12:51
1 2 Atbildēt

Pirmkārt tāpēc, ka tava organizācija to tur vnk nav uzlikusi, otrkārt tāpēc ka tā tur nemaz nav, jo pēc tavām domām, kur tad tam būtu jāatrodas, ja ne uz tā paša staba, kur pārējie luksofori. Līdz šim vēl Rigā nav manīti speciāli velo luksofori uz atsevišķa staba, kad blakām ir stabs ar citiem luksoforiem.

uupis 26.septembris 2024 13:02
1 3 Atbildēt

Pirms dirst aizbrauc un apskaties!

www.google.com/maps/@56.9727...oASAFQAw%3D%3D

BMW 26.septembris 2024 14:17
11 0 Atbildēt

Bļaušana un lamāšanās ir zema intelekta pazīme!

uupis 26.septembris 2024 15:43
1 4 Atbildēt

Tātad BMW saka ka uz Brīvībenes nav atsevišķu velo luksaforu?

uupis 26.septembris 2024 13:03
0 5 Atbildēt
uupis 26.septembris 2024 13:04
1 4 Atbildēt

Tāda sajūta ka tu neķer lauku tēmai par kuru runā!

uupis 26.septembris 2024 13:05
1 5 Atbildēt
m 26.septembris 2024 13:06
0 3 Atbildēt

Varbūt no sākuma aizbrauc uz to vietu kas bildē (Brīvības un G.Zemgala krustojums), tur IR atsevišķi luksofori velo un gājējiem, kuri atrodas uz atsevišķa staba katrs savā pusē. Pie kam stubu iemeslu dēļ kad gājējam ir sarkans, velo ir zaļš un otrādi

BMW 26.septembris 2024 13:16
6 2 Atbildēt

Redz kur ūpis visā krāšņumā ar rozā jaciņu! Patiesība kož kaulā!

uupis 26.septembris 2024 14:40
2 3 Atbildēt

Kurš te bija tas vaukšķis, kurš kvankščēja "...ja beidzas argumenti tad vate ķeras pie personīgiem apvainojumiem"! Gadījumā ne tu???

😂😂😂

BMW 27.septembris 2024 10:51
2 0 Atbildēt

Es tev izteicu komplimentu par jaciņu! Tu nepateicīgais kremļa troilli!

uupis 27.septembris 2024 13:03
1 1 Atbildēt

Skaties ka es neatbraucu pie tevis tajā jaciņā tev lūpas uzkrāsot!

Mr_Rums 30.septembris 2024 10:38
0 0 Atbildēt

Vari necepties -tas trollis "uupis" nekad neaizbrauc uz paša pieteiktajām strelkām -pārbaudīts. 

...kaaautgaan, nez -iespējams ka šoreiz atbrauks - izrādās ka viņam patīk arī lūpas krāsot.

Kanibaals 26.septembris 2024 15:10
0 0 Atbildēt

Nu un. Kad deg zaļais gājējiem un blakus sarkanais velo joslai tad tāpat šitie ciskudrillas minās pāri.

uupis 26.septembris 2024 15:43
1 2 Atbildēt

Tā jau ir policijas problēma!

mnde 27.septembris 2024 8:33
1 0 Atbildēt

Patiesības labad jāpiebilst, ka tur krustojuma luksofora signālplāns neparedz tādu režīmu, kad gājējiem ir sarkanais, bet velo zaļais.

Velo zaļais tur iedegas deg tikai kopā ar gājēju luksoforu un tad nodziest, paliekot zaļajai gaismai tikai gājējiem.

Un vēl - ja velosipēdistiem brauktuves šķērsošanai ir paredzēta atsevišķa josla un velobraucējiem paredzēts luksofors, tiem ir jāizmanto tieši šī infrastruktūra.

mnde 27.septembris 2024 8:36
0 0 Atbildēt

Patiesības labad jāpiebilst, ka tur krustojuma luksofora signālplāns neparedz tādu režīmu, kad gājējiem ir sarkanais, bet velo zaļais. Velo zaļais tur iedegas tikai kopā ar gājēju luksoforu un tad ātrāk nodziest, paliekot zaļajai gaismai tikai gājējiem. Un vēl - ja velosipēdistiem brauktuves šķērsošanai ir paredzēta atsevišķa josla un velobraucējiem paredzēts luksofors, tiem ir jāizmanto tieši šī infrastruktūra.

uupis 26.septembris 2024 13:07
1 5 Atbildēt

Pietiks tev ar trijiem - pārējos pats drīksti saskaitīt un pēc tam paziņot man - cik tad saskaitīji velo luksaforus no VEF līdz Juglai!

uupis 26.septembris 2024 13:09
1 5 Atbildēt

Tas robchixam - mājasdarbs - ir uzdevums negulēt pie stūres bet skatīties un pamanīt kas notiek apkārt!

robchix 26.septembris 2024 21:17
6 1 Atbildēt

Ok, atzīstu, nevarēju iedomāties, ka ir iespējams tāds marazms, ka priekš velo luksofora ierok papildus stabu. Nu jā, bet Rīga jau bagāta, izrādās uz viena luksofora staba vietas ir par maz, vajag vel vienu stabu ierakt, naudu apgūt.

Vainīgs, atzīstu.

Par negulēšanu vai gulēšanu pie stūres nevajag taisīt demagoģiju, autobraucējam ir jāskatās savi luksofora signāli, nevis jālupī pa malām vērojot viņam liekus un nevajadzīgus to signālus. Tos lai skatās tie, kam tie ir paredzēti.

uupis 26.septembris 2024 22:26
1 4 Atbildēt

Es cik tur tos gadus atpakaļ uzrāvos uz 4 soda punktiem! Iedegas velo zaļais, man priekšā mašīna startē, es ar nedomājot aiz viņas (zaļš taču, joptā), provikators aizbrauca, bet man aiz muguras zilā diskotēka! Tic pic - jūsu papīri, kāda mašīna, neko neredzējām, tu biji pirmais! Nu skaidrs, nolaidu ausis un uz Gaujas ielu saņemt minimālo sodu! Kopš tā laika lietoju video reģistratoru!

uupis 26.septembris 2024 22:32
1 4 Atbildēt

Un tāda figņa ir jau sen ar to velo zaļo, ka viņš ir atsevišķi no gājējiem un daudzos krustos čakarē prātu ne tikai pašiem velo, bet arī gājējiem un pļē šoferiem, kuri mēdz startēt uz velo zaļā!

BMW 26.septembris 2024 13:17
8 0 Atbildēt

Vajadzētu arī ieviest sodus par velosipēda vadīšanu, ja uz ausīm ir austiņas! Tādi indivīdi  ne tikai neko neredz, bet arī nedzird! Un ja vēl baksta telefonu, tad īr pilnīgs āmen/

uupis 26.septembris 2024 14:39
1 3 Atbildēt

Tu vēl gājējus sāc sodīt par telefona lietošanu...😂

Tupam tupas domas!

BMW 27.septembris 2024 10:53
5 0 Atbildēt

Gājējus sodīs vilciens! Nebūs jau pirmā reize, kad nobrauc kādu gājēju, jo šis dēļ austiņām nedzird vilcienu!

uupis 27.septembris 2024 13:06
0 1 Atbildēt

Kādos stereotipos tu dzīvo? Follija cepurīti nevajag? Varu piegādāt no follijas, kura ražota PSRS laikos - ar visu kvalitātes zīmi! Tava cena šodien ar 70% atlaidi - 500 eur!

BMW 27.septembris 2024 14:48
1 0 Atbildēt

Tavi saimnieki vēl nav iztirgojuši PSRS noliktavu krājumus?

Redz kur tev pierādījums, ka tas nav stereotips: nra.lv/latvija/riga/...c-jaunieti.htm

Pārējos gadījumus vari iegūglēt, ai sorī, vari pamaklēt Yandeksā, Jums tas laikam populārāks par googli!

uupis 27.septembris 2024 16:11
0 1 Atbildēt

Es tak saku ka katram idiotam ir BMW!

uupis 27.septembris 2024 16:11
0 1 Atbildēt

Katru dienu zem vilciena pakļūst kāds austiņu klausītājs?

Kaut ko tu tur ne to esi apēdis - parevidē savu ēdienkarti - visticamāk būs kebabs, kuru tu nepaspaidīji pirms ēšanas! Bet vajag paspaidīt - jo ja ņaud tad iepriekšējā dzīvē kebabs bija kaķītis, bet ja rej tad sunītis!

0pis 26.septembris 2024 14:55
2 0 Atbildēt

Kopumā es piekrītu, bet mūsdienās ir austiņas ar mikrofoniem, kas nebloķē apkārtējo skaņu. Tiesa, braucot klausīties mūziku ir tas pats, kas auto vadītājam strēbt kafiju vai bakkstīt teleffonu!

Sergejs 26.septembris 2024 15:56
2 0 Atbildēt

Ir ir tas mikrofons, tur trīs varianti (nu vismaz manējām WH-1000XM2):

a) ieslēgta "kluso ārējo skaņu pastiprināšana", šaubos ka kāds šai režīmā mūziku klausās

b) ieslēgts "aktīva trokšņu slāpēšana", baigu forši klausīties mūziku jo visi arējie trokšņi tik pat kā nav dzirdami, tādi kā ripojoša auto skaņa, piemēram. Tauri var dzirdēt, ja vien nav ieraduma uz pilnu klopi mūziku uzgriezt.. 

c) ekstras izslēgtas, darbojas kā parastās austiņas, bet ja austiņām ir laba pasīva trokšņu izolācija un labi skaļi bum-bum ieslēgts tad arī tauri var nedzirdēt.

Kādas versijas kuru režīmu tie kaislīgie ciskudriļi-melomāni izmanto?

uupis 26.septembris 2024 16:37
2 3 Atbildēt

Cik lielas garantijas ka debīla šofera bmw salonā neskan uz pilnu klapi Ramshtain? Vai tāds kaut ko dzird?

0pis 26.septembris 2024 16:46
3 0 Atbildēt

Skaņa jau ir tikai puse nelaimes. Skaļa ritmiska mūzika liek sirdij strādāt ātrāk, uzbudina un paaugstina adrenalīna līmeni, veicinot nepārdomātu lēmumu pieņemšanu. Un tad, skat vien, Pēteris kas birojā knapi dveš, pēkšņi kļūst par Apokalipses Jātnieku un drāžas cauri pilsētai kā tajā Bidstrupa karikatūrā, gājēji un mājdzīvnieki tiek izmētāti pa gaisu!

Sergejs 27.septembris 2024 10:51
1 0 Atbildēt

Nekādas, būtībā tās pašas olas, tik skats no sāna.

BMW 27.septembris 2024 10:54
2 0 Atbildēt

Bet tev vajadzētu dzirdēt cik labi skan Ramstein manā superīgajā audio sistēmā!

uupis 27.septembris 2024 13:07
1 0 Atbildēt

Tajā kurai uz katru basu ir gumijas pļurrr-pļurr?

0pis 27.septembris 2024 11:20
5 0 Atbildēt

Superīgu audio sistēmu ir grūti uztaisīt pat telpā, bet automašīnā - tā ir pornogrāfija, nevis audio sistēma. Kas saprata, tam nav jāpaskaidro.

mnde 30.septembris 2024 9:04
0 0 Atbildēt

tas ka esi redzējis tikai "vasja garaž sistemz" auduio sistēmas, nekādi nepadara par neiespējamu ļoti kvalitatīvu audiosistēmu izveidi atomašīnā.

Jā tas ir ļoti sarežģīti un dārgi. Bet tādi auto eksistē un krietni vairāk kā spēj iedomāties.

Sergejs 27.septembris 2024 12:06
3 0 Atbildēt

Kā minimums tai klāt ir jāveic kvalitatīva skaņas izolācija (un ups, tas maksā labu naudiņu), citādi būs tikai rezonējoša kondzervbundža (nesaku ka neesi to darijis jo nezinu, pats esmu) ko bieži vien arī sanāk novērot. 

 Skaļi un labi ir pavisam dažādi jēdzieni, kvalitatīva audio sistēma skan superīgi arī uz 10-20% no savas jaudas, ir personīgā pieredze.

mnde 1.oktobris 2024 8:48
0 0 Atbildēt

ir arī sistēmas skaļi UN labi.

uupis 27.septembris 2024 13:08
0 0 Atbildēt

Labs... 😂

msh 26.septembris 2024 20:05
0 1 Atbildēt

Problēma jau nav austiņās, bet tajā, ka neskatās apkārt. Man uz Pitona man aiz galvas atrodas zilo zobu tumbiņa, kuras dēļ īpaši daudz kaut ko citu, bez vēja, tāpat dzirdēt nevar - bet ja arī nebūtu tumbiņa, virs 20 km/h aizmugures ritenis ļoti skaļi dzirdams - bet priekš tam ir spogulis...

ZZZZ 27.septembris 2024 9:19
8 0 Atbildēt

Mana paša pieredze. Pirms gājēju pārejas laicīgi samazinu atrumu un mierīgi apstājos kādus 3m pirms. Patīkami esmu redzējis ka parāda 👍 un pat teciņus paietās. Tā teikt abpusēja cieņa un sapratne. Šo cenšos piekopt. Kad pats esmu gajējs, nav patīkami, ja auto strauji nobremzē pirms pašas pārejas, neesmu pārliecināts par, iepauzēju. Rezultātā abiem pazaudēts laiks. Bieži sastrēgumos palaižu kur pārkārtoties, vai uzbraukt uz galvenā ceļa citus auto. Jūtos patīkami. Šausmīgi tracina aizmugurē, kas neievēro distanci. Īpaši ārpus apdzīvotām vietām. Varbūt tādi stūmēji iedomājās, ka dēļ šādas attieksmes kaut kas mainīsies? Vienīgi kāds dzīvnieka līķis, ko palaidīšu starp riteņiem vai bedre kurā tas pielipušAiss parasti trāpa.

650 28.septembris 2024 2:14
0 0 Atbildēt

Kādreiz bija ceļa (ceļu) poli cija.Tagad ira spešalīzētā ākciju polipoli cija. Lohi sit/plaukstas un (skaļi) gavilē. Jā.

NuNu 3.oktobris 2024 9:45
0 0 Atbildēt

Ja gribās atrast vietu, kur visi "agresīvie" saskrējuši vienuviet, tad vajag darbadienas vakaros no Jūrmalas puses līdz Vienības gatvei iebraukt (tur būs jau izfiltrējies pats "krējums"), jeb tieši tā pat pa jebkuru "lielo caurumu" Rīgā, no jebkuras puses, kad jau ir pietiekami ilgi braukts lai "lēnie" atbirtu, bet vēl nav bijuši lielie krustojumi, kur "atšķaidīties".

Un tad vajag pamēģināt, piemēram, pārkārtoties sevvajadzīgajā joslā, jeb, teiksim, pabraukt ar kaut vai tautas pieņemto "atļauto" ātrumu...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Policija "ķer uz ātrumu", Waze brīdina (+ FOTO) 10

Šodien, 4.decembrī,13.00 pārvietojamā ātruma kontroles ierīce bija novietota netālu no Ziepniekkalna ielas un Ceraukstes ielas krustojuma, par ko čakli ziņoja arī Waze. Lasīt vairāk

 

Nepilni 37 000 eiro – Ford laiž klajā elektrisko Puma (+ FOTO) 5

Ford papildina Puma modeļu saimi ar pilnībā elektrisko Gen-E. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ko un par cik piedāvā jaunais Peugeot 5008? (+ VIDEO) 4

Jaunais Peugeot 5008 ir liels krosovers ar septiņām sēdvietām. Tā elektriskā versija e5008 sniedz iespēju 3+ ģimenēm saņemt pat 9000 eiro atbalstu automašīnas iegādei. Lasīt vairāk

 

Mierinājuma kvants. Autosportists izmēģina rāmāko sedanu tirgū(+ VIDEO) 2

Devītās paaudzes Toyota Camry iznāca 2023. gadā. Eiropu sedana modelis sasniedza tikai šī gada vasarā, un tiek tirgots tikai Baltijas valstīs, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Ungārijā. Tātad vāciešiem, beļģiem un ziemeļvalstu pircējiem iespēja tikt pie jaunākā japāņu hibrīdsedana nespīd. Vai tādu automašīnu vajag mums, vaicājām DBS autoskolas direktoram, autosportistam un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedram Jānim Vankam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti