Visi komentāri - Tikai trešdaļa vecāku Āgenskalnā ir apmierināti ar satiksmes drošību bērnu ceļā uz skolu

Tikai trešdaļa vecāku Āgenskalnā ir apmierināti ar satiksmes drošību bērnu ceļā uz skolu 13

 
Āgenskalna apkaimes biedrība | 18.februāris 2025 15:30

Tikai trešā daļa vecāku uzskata, ka viņu bērnu ceļš līdz skolai Āgenskalnā ir drošs, liecina Āgenskalna apkaimes biedrības veiktā iedzīvotāju aptauja par satiksmes drošību ceļā uz apkaimes mācību iestādēm.*

Pārliecinoši lielākā daļa aptaujas dalībnieku atbalsta satiksmes mierināšanas elementu ieviešanu Āgenskalnā, lai novērstu iespēju braukt ātri un agresīvi, savukārt divas trešdaļas respondentu uzskata, ka būtu jāmazina automašīnu tranzīta plūsma apkaimes mazajās jeb dzīvojamajās ielās.

“Aptauja parāda, ka, lai gan pēdējo gadu laikā pašvaldība Āgenskalnā ir ierīkojusi jaunas gājēju pārejas, satiksmes mierināšanas elementus, ieviesusi samazināta ātruma zonas, vēl ir ļoti daudz darāmā, lai uzlabotu satiksmes drošību apkaimē, sevišķi mazākajiem tās iedzīvotājiem dodoties uz skolu un dažādām nodarbībām. Ielas un krustojumi, kurus aptaujas dalībnieki nosaukuši par visbīstamākajiem, ir ar vislielāko gājēju plūsmu, tāpēc tur drošība būtu jāuzlabo nekavējoties. Apsveicami, ka pašvaldība sākusi programmu “Drošs ceļš uz skolu” un ir jau pirmie rezultāti, piemēram, ierīkota gājēju pāreja pie Pāvula Jurjāna Mūzikas skolas Baložu ielā. Lai apkopotu iedzīvotāju vēlmes par uzlabojumiem, veicām aptauju, kuras rezultātus izmantosim priekšlikumu sagatavošanai pašvaldībai. Esam ļoti pateicīgi visiem aptaujas dalībniekiem par atsaucību un ierosinājumiem,” skaidro Āgenskalna apkaimes biedrības aptaujas iniciatore un vadītāja Una Grants.

Tikai 4,7% aptaujāto vecāku savu bērnu ceļu uz skolu Āgenskalnā vērtē kā drošu, savukārt 25,7% to uzskata par drīzāk drošu. Tomēr gandrīz 40% aptaujas dalībnieku bērnu ceļu līdz skolai Āgenskalnā uzskata par nedrošu vai nepietiekami drošu – 15% uzskata, ka tas nav drošs, 23,7% – ka drīzāk nav drošs. 15,4% aptaujas dalībnieku nav bērnu, bet vēl daļai respondentu bērni skolu apmeklē citā apkaimē vai arī vēl nav sasnieguši skolas vecumu.

Atbildot uz jautājumu par Āgenskalnā kritiskiem krustojumiem, ielām vai to posmiem, kur būtu nepieciešami risinājumi satiksmes uzlabošanai, mierināšanai, drošības paaugstināšanai, aptaujas dalībnieki visbiežāk nosaukuši ielu krustojumu pie Āgenskalna tirgus, Smiļga un Zeļļu ielas krustojumu pie Friča Brīvzemnieka pamatskolas un Lapu un Nometņu ielas krustojumu. Par nedrošiem aptaujātie uzskata arī Bāriņu un Smiļģa ielas krustojumu un Mazās Nometņu un Liepājas ielas krustojumu.

Kā drošākos krustojumus Āgenskalnā bērnu ceļā uz skolu aptaujas dalībnieki visbiežāk minējuši regulējamos Melnsila ielas krustojumus ar Kapseļu, Kalnciema, Kristapa ielu un Ernestīnes ielu. Tāpat par drošiem tiek uzskatīti regulējamie Mārupes un Liepājas ielas, Mārupes un Mazās Nometņu, Nometņu ielas krustojums pie Āgenskalna tirgus, Bāriņu, Smiļģa un Talsu ielas krustojums, kā arī Nometņu un Slokas ielas krustojums.

68,8% aptaujāto uzskata, ka Āgenskalnā būtu jāievieš satiksmes mierināšanas elementi, kas novērš iespēju braukt ātri un agresīvi, īpaši vietās, kur atļautais braukšanas ātrums bieži tiek pārsniegts un tiek veikti bīstami manevri. Vēl 17,8% uzskata, ka tas drīzāk būtu jādara. Tikai 3,6% tam nepiekrīt un 3,2% drīzāk nepiekrīt.

Gandrīz divas trešdaļas aptaujāto (37,2% pilnībā piekrīt, 27,3% – drīzāk piekrīt) uzskata, ka būtu jāmazina automašīnu tranzīta plūsma mazajās jeb dzīvojamajās Āgenskalna ielās, savukārt nepilni 20% aptaujas dalībnieku (7,9% nepiekrīt un 11,1% drīzāk nepiekrīt) uzskata, ka tas nebūtu jādara.

Aptaujas dalībnieki komentāros nosaukuši arī citas vajadzības, lai satiksme un tās drošība apkaimē tiktu uzlabota, piemēram, jaunu gājēju pāreju ierīkošanu, veloinfrastruktūras attīstību, autostāvvietu pieejamības uzlabošanu, tramvaja sliežu šķērsošanas uzlabošanu krustojumos.

Aptauja liecina, ka Āgenskalna iedzīvotāji ikdienā izmanto un kombinē dažādus pārvietošanās un transporta veidus. 87% aptaujāto norādīja, ka pārvietojas kājām, 71% izmanto automašīnu, 52% un 50% attiecīgi lieto sabiedrisko transportu un velosipēdu, savukārt 13% mēdz izmantot taksometru vai īrētu automašīnu. Tā kā šajā jautājumā bija iespējams izvēlēties vairākas atbildes, var pieļaut, ka ikdienā Āgenskalna iedzīvotāji dažādus pārvietošanās un transporta veidus kombinē un izvēlas katram konkrētajam galamērķim un situācijai atbilstošāko.

Āgenskalna apkaimes biedrība aptauju veica 2024. gada jūlijā – septembrī interneta vidē. Aptaujā tika saņemtas vairāk nekā 250 atbildes. Gandrīz 90% aptaujas dalībnieku Āgenskalnā dzīvo, 40% dalībnieku bērns vai bērni mācās šajā apkaimē, bet darba vieta Āgenskalnā ir 20% aptaujāto.

*Šis materiāls ir saņemts kā preses relīze. Atruna: Interneta aptaujas respondentu kopa nav uzskatāma par unikālu kopu un dati var būt maldīgi, īpaši ņemot vērā aptaujas izplatīšanas kanālus un iegūtās atbildes (iAuto.lv)

 
Visi komentāri
 
anonimikis 18.februāris 2025 15:52
1 0 Atbildēt

Viennozīmīgi skaidrs un saprotams vietējo viedoklis par to, ko viņi grib darīt ar satiksmi rajonā. Vai kādam čurmalas vai ciema pie upes plebejam atkal liksies, ka vietā, par kuru viņam nekādas daļas, grib nepamatoti sapurgāt satiksmi ar 30kmh zonām?

uupis 18.februāris 2025 15:52
1 0 Atbildēt

Tūliņ saskries visādi LAUĶI un sāks bļaustīties ka tas ir viņu tiesību ierobežojums. Ka 30 pie skolām ir tikai peļņas nolūkos! Nu un vēl visādas lauķu glupības!

iJuris 18.februāris 2025 16:51
7 2 Atbildēt

Sāksim ķidāt pa punktiem.

pirmais. Āgenskalna apkaimes biedrība aptauju veica 2024. gada jūlijā – septembrī interneta vidē. Aptaujā tika saņemtas vairāk nekā 250 atbildes. Gandrīz 90% aptaujas dalībnieku Āgenskalnā dzīvo, 40% dalībnieku bērns vai bērni mācās šajā apkaimē, bet darba vieta Āgenskalnā ir 20% aptaujāto.

cik liela daļa no iedzīvotajiem tā ir? 

Kur varēja aizpildīt anketu? Arī man ir darbs āgenskalnā taču neviens neko nejautāja.

Kur ir jautājums par to, cik bieži un vai vispār bērniem tiek skaidroti csn. Kada ir bērnu izpratne par drošību uz ielas kā tādu?

Kur tad mācās pārējie berni, kā nokļūst uz skolu? 

Kādēļ nemācās vietejā skolā?

Jūtams, ka aptauja veidota slikti un vienpusēji.

Sergejs 19.februāris 2025 12:46
1 1 Atbildēt

"Kur ir jautājums par to, cik bieži un vai vispār bērniem tiek skaidroti csn. Kada ir bērnu izpratne par drošību uz ielas kā tādu?"

 Kas tas par sviestu? Bērniņam ir tiesības, pārējiem pienākumi  un ar to arī viss, neko vairāk viņam nav jāzin, nav ko te, saproties... (skumjš sarkasms)

0pis 18.februāris 2025 17:21
2 0 Atbildēt

Kas tie vispār par jautājumiem - mierināšana mazajās ielās? Pa mazajām ielām nav jāgonko, neatkarīgi no tā ir skolas vai nav. Mierīgi uz 20-30 aizbrauc līdz savai mājai un viss, visi tranzītnieki ir jādabū laukā. Lai stāv štoperī uz Kalnciema un Melnsila ielām.

650 18.februāris 2025 18:23
6 0 Atbildēt

Sanāk, ka (iespējams) apm 2/3šdaļas vecāku ir Lohi un 1/3šdaļa Noderīgidiōti.

650 18.februāris 2025 18:50
11 0 Atbildēt

Ps., vispār jau nava nekāds brīnums- lohu sagatavošana (kultivācija) joprojām norit pēc Ģeneorāl plāna.

Āgenskalna un pārējo skolu izlaistajiem Lohiem matemātika(aritmētika) nav tā stiprākā puse, tāpēc Rīgas budDžeta plānotie izdevumi uz 2025g ira apaļi 1693,5 MIĻĻARDI euro (pēc R-domes oficālajā mājasslapā pieejamās info,skat zemāk,apaļo apļu Centros).

Passaulē verenākās ASV aizsardzības minesterejas nabagu ieplānotā summa šogad ir knappi puse no tā, kādi nieka 890 muļļardi,pei kam vēl usd izteiksmē ;p

imzz 18.februāris 2025 23:32
5 0 Atbildēt

Interesanti, ka ar auto tomēr pārvietojas vairāk, nekā ar sabiedrisko transportu. Tā iešana ar kājām nav īsti ņemama par pilnu bez noietā attāluma, jo arī ar auto īsti dzīvoklī iebraukt nevar. Sevišķi, ja tas nav pirmajā stāvā.

ZZZZ 19.februāris 2025 9:21
0 0 Atbildēt

Man lai nokļūtu toreiz skolā bija izvēle 3km ar k2 vai gaidīt 1h auta busu. Mājas virzienā parasti izvēlējos k2. Par blaknēm nebija jāuztraucas.

Sergejs 19.februāris 2025 12:54
2 1 Atbildēt

👍

Starp opciju k2 caur mežū 4.5km vai autobusa gaidīšanu 3-4 stundas arī pārsvarā izvēlējos pastaigu, svaigs gaiss, organisms tonusā, nekādas aptaukošanās u.t.t. (un jā, bija arī soma ar grāmatām uz muguras). Pa laikam kāds garāmbraucējs paņēma līdzi, neviens vinu par to pedofilijā netaisijās apsūdzēt, kā arī "bērnu tiesību" aizsargi prātu nemīlēja par to nevienam. Tagad 2-3 kvartāli kājām jau ir tiesību pārkāpums un mission impossible.

0pis 19.februāris 2025 16:35
1 0 Atbildēt

Ko ta gribi, ja tagadējo bērnu vecāki jau paši 500m uz veikalu brauc ar auto un pat lejā brauc tikai ar liftu, nerunājot jau par kāpšanu augšā. No kā lai bērni ņem paraugu, ja vecāki kā tefteļi (pārsvarā)?

BMW 19.februāris 2025 15:07
2 1 Atbildēt

Nu redziet, visur zīmes 30, bet jūtas nedroši! Pirms 30 km/h zonām visi jutās drošāk un šis pētījums to pierāda! Paldies Biedrībai!

BMW 19.februāris 2025 15:15
0 1 Atbildēt

Interesants gada pārskats, BIEDRĪBA barojas no Rīgas domes fiansējuma un lobē Rail Baltica lidostas atzaru!  

Stāstiet tālāk pasakas par apkaimes iedzīvotāju interesēm!

Tavs komentārs
 
 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Zināms, kad Audi bez četriem gredzeniem nonāks pārdošanā (+ FOTO) 2

Intervijā izdevumam Automobilwoche Audi produktu pārdošanas menedžeris Marko Šūberts atklājis, kad šāds modelis nonāks pārdošanā. Lasīt vairāk

 

Ugunsgrēkā Itālijā iznīcinātas vismaz 17 Tesla automašīnas 7

Ugunsgrēkā Itālijā iznīcinātas 16 "Tesla" automašīnas, ziņo mediji, piebilstot, ka policija notikušo izmeklē kā iespējamu ļaunprātīgu dedzināšanu. Lasīt vairāk

 

“Tesla Takedown” arī Vācijā? – uguns iznīcina septiņas jaunas Tesla 11

Tesla autosalonā Vācijas pilsētā Otersbergā sadeguši septiņi jauni Tesla automobiļi. Ugunsgrēkā cietušo nav, iemesls nav zināms. Lasīt vairāk

 

Zināms, kam 2024. gadā visvairāk pārdotu elektroauto 5

2024. gads ir bijis izaicinājumu pilns visiem elektrisko transportlīdzekļu ražotājiem, taču vieniem veicies labāk, citiem sliktāk. Pie pirmajiem pieskaitāms vairums Ķīnas autobūves uzņēmumu, pie otriem – visi pārējie. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti