Vorobjovs/Zicāns pārraksta Igaunijas rallija vēsturi 1

 
10.maijs 2011 9:40

Aizvadītajā nedēļas nogalē Tallinā norisinājās Igaunijas rallija čempionāta otrais posms, kurā uzvaru absolūtajā ieskaitē izcīnīja rallija ekipāža Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns.

Šajā rallijā no latviešiem startēja tikai divas ekipāžas - Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns un Valts Zvaigzne/Alvis Fjodorovs. Pēc pirmās dienas, kurā bija jāveic tikai 15,47 kilometri, Vorobjovs/Zicāns kopvērtējumā ieņēma trešo vietu. Otrajā dienā sportistiem bija jāaizvada seši ātrumposmi. Pēc tam, kad no rallija tehnisku iemeslu dēļ izstājās Georga Grosa ekipāža („Ford Focus WRC”), vadību pārņēma Vorobjovs/Zicāns, kuri to arī veiksmīgi nosargāja, tādējādi kļūstot par pirmo latviešu ekipāžu, kura Igaunijā uzvar absolūtajā vērtējumā.

„Pēc aizvadītās ziemas sezonas automašīnai tika pārskatīts gan motors, gan ātrumkārba, gan reduktors, gan arī citas lietas,” iesāk Guntars Zicāns. „Pirms Tallinas rallija aizvadījām četras testu dienas, jo pēc ziemas sezonas pa grants ceļiem nebijām braukuši. Tāpat arī, lai labāk sagatavotos Talsu rallija pilsētas posmam, bijām aizbraukuši uz asfaltu testiem 333 trasē.”

„Pēc testiem devāmies uz Tallinas ralliju, kur mūsu mērķis noteikti bija cīnīties par visaugstākajām vietām. Rallijs sākās ar uztraukumiem, jo jau pirmā dopā pirmajā līkumā mums sabojājās sarunu iekārta, tāpēc, protams, uzrādītais laiks bija stipri viduvējs, taču, par laimi, ātrumposms bija tikai 1,6 km garš, tāpēc daudz laika šī iemesla dēļ nezaudējām. Pārbrauciena laikā uz otro ātrumposmu radušos ķibeli izdevās novērst. Rallija otrais posms bija ļoti labs, taču trešajā dopā jau pašā sākumā aizmugurējam reduktoram tika norauti zobrati. Taču, neskatoties uz šo defektu, posma beigās laiks bija salīdzinoši labs, kas dienas beigās kopvērtējumā deva trešo vietu. Pēc pirmās dienas trijiem posmiem vakarā bija brīvais servisa parks, kura laikā arī reduktors tika nomainīts,” pirmās dienas notikumus stāsta Zicāns.

„Rallija otrā diena bija ideāla – braucām ātri un stabili. Arī automašīna bija lieliska. Uzskatu, ka izšķirošais bija piektais ātrumposms, kura garums bija 22 kilometri. Šeit mēs ieguvām labu handikapu, kas turpinājumā ļāva mums braukt ātri, taču nedaudz piesardzīgāk. Kopumā ceļi bija ļoti ātri, jo, ja vietām garajās taisnēs nebūtu ātruma slāpētāji, tad vidējais ātrums varētu būt pie 150 kilometriem stundā. Tagad var teikt, ka Talsu rallijam esam gatavi. Gan morālajā, gan arī nobraukto kilometru ziņā,” turpina Vorobjova stūrmanis.

„Taču pie gatavošanās Talsu rallijam apstāties netaisāmies – šonedēļ aizvadīsim vēl testus, kuros kā eksperts piedalīsies arī spēcīgais somu rallija braucējs Jari Ketomā. Šoreiz testos viņš gan vairāk palīdzēs mums ar padomu (ritošā daļa, regulējumi u.t.t.), taču nav izslēgts, ka arī viņš nobrauks kādu kilometru,” tā Zicāns.

Tallinas rallija rezultāti
1. J. VOROBJOVS/G. ZICĀNS MITSUBISHI EVO X 47:15.2
2. K. KOITLA/A. OTS MITSUBISHI LANCER EVO 9 +00:17.0
3. R. JEETS/A. TOOM MITSUBISHI EVO IX +00:17.6
4. S. PÄRN/K. JÄRVEOJA SUBARU IMPREZA WRX STI +00:19.8
5. M. KASEPÕLD/R. JÕESSAR SUBARU IMPREZA +01:05.7
6. A. PÄRS/S. KOSKINEN SUBARU IMPREZA WRX STI +01:09.5
7. S. PLANGI/M. SARAPUU HONDA CIVIC TYPE-R R3 +02:08.5
8. M. KANGUR/S. KÜTT HONDA CIVIC TYPE-R R3 +02:16.8
9. D. TAGIROV/A. ZAVERSHINSKAYA MITSUBISHI LANCER EVOLUTION IX +02:20.8
10. V. ZVAIGZNE/A. FJODOROVS MITSUBISHI EVO 9 +03:00.8

''Vorobjovs Racing'' ekipāžu atbalsta BTV, Vorobjovs Racing, Vidzemes Betons, Ape Motors un AXIO Capital.

Informāciju sagatavoja:
''Vorobjovs Racing'' preses pārstāvis, Mārtiņš Jankovskis

Foto: Dace Janova, www.4rati.lv
 

 
Visi komentāri
 
282726. viesis 10.maijs 2011 10:03
0 0 Atbildēt

malači

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti