«Skandi Motors» komandu «BTA Rally Talsi» pārstāvēs Somijas čempions 1

 
10.maijs 2011 9:52

Četrkārtējais Somijas rallija čempions Jari Ketomā šogad pārstāvēs „Skandi Motors” rallija komandu.

Jari savā sacensību kalendārā iekļāvis divus Latvijas rallija čempionāta (LRČ) posmus – „BTA Rally Talsi” un „Ralliju Kurzeme 2011”. Šajās sacensībās viņš startēs ar pirmo „MML Sports” sagatavoto „Mitsubishi EVO 10 R4” rallija automobili.

„Mitsubishi EVO 10 R4” ir N grupas augstākā attīstības pakāpe. Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) apstiprinātās izmaiņas esošajos N4 grupas tehniskajos normatīvos ļauj uzlabot šo automobiļu sniegumu, galvenokārt pateicoties samazinātam auto detaļu un mezglu svaram un mainītai riteņu piekares ģeometrijai. „Mitsubishi Motors Corporation” uzticējis R4 grupas rallija automobiļu detaļu izstrādi, ražošanu un tirdzniecību kompānijai „MML Sports”.

“Esmu iepriecināts, ka mums ražošanā jau ir divas jaunās automašīnas, kā arī daudzi klienti izrāda interesi pārveidot savas sacīkšu automašīnas atbilstoši R4 standartam,” stāsta kompānijas „MML Sports” vadītājs Džons Īstons. „Mēs arī esam ļoti priecīgi, ka pirmajās sacensībās Talsos mūsu komandu pārstāvēs tāds braucējs kā Jari Ketomā, jo viņa pieredze un ieteikumi var būtiski palīdzēt R4 grupas „EVO 10” automašīnas pilnveidošanā. Mēs zinām, ko „EVO 10 R4” spēj „uz papīra”. Esam tikuši vaļā no aptuveni 60 kg liekā svara, kas bija līdzšinējai N grupas mašīnai, un teorētiski tam sacīkšu režīmā būtu jādod priekšrocība par aptuveni pussekundi uz kilometru.”

„MML Sports” būvētajam „EVO 10 R4” šis būs pirmais starts reālos sacīkšu apstākļos. Bet Jari Ketomā jau agrāk ir piedalījies LRČ. Abos rallijos, kuros Jari startēja, viņš izcīnīja pirmo vietu. „Rallijā Talsi” 2007. gadā viņš tuvāko sekotāju Andi Neikšānu apsteidza par 56 sekundēm, bet „Rallijā Latvija 2007” Ketomā bija pirmais arī kopvērtējumā visās klasēs (tuvākais sekotājs Juha Salo tad finišēja gandrīz 20 sekundes vēlāk). Tā kā arī šogad „BTA Rally Talsi” pulcē piecu dažādu valstu autorallija čempionus, šīs vasaras pirmais rallijs solās būt sevišķi aizraujošs.

Jari Ketomā pieredze, izvērtējot jauno R4 grupas automašīnu, būs divtik noderīga, jo šogad viņš startē pasaules rallija čempionātā un ir braucis arī ar „Super 2000” automašīnu. Līdz ar to „Skandi Motors” rallija komanda un „MML Sports” cer, ka Jari varēs sniegt vērtīgus novērojumus par atšķirībām un priekšrocībām, ko sniedz R4 grupas auto.

Kopumā uz „BTA rallija Talsi” starta „Skandi Motors” komandas sastāvā stāsies piecas ekipāžas – to piloti būs Jari Ketomā, latviešu braucējs Raimonds Kisiels (kurš startēs ar WRC klases „Mitsubishi Lancer”), kā arī trīs N grupas braucēji no Krievijas – Aleksandrs Novoselovs, Mihails Orkins un Vladimirs Sokolovs.

Komandas gaitām „BTA Rally Talsi” varēsiet sekot jaunizveidotajā „Twitter” profilā www.twitter.com/SkandiRallyTeam, kā arī internetā http://www.skandirallyteam.lv. Šajās vietnēs būs atrodama operatīvā informācija no sacensībām, braucēju iespaidi, kā arī video un foto no sacīkšu trases.

„Skandi Motors” rallija komandu atbalsta:
Latvijas dzelzceļš (LDz)
Gjensidige
Pata AB

Foto: Zigismunds Zālmanis (Nikon)
 

 
Visi komentāri
 
282725. viesis 10.maijs 2011 10:02
0 0 Atbildēt

jācer, ka Andis spēs vismaz kādā dopā ielikt Ketomaa un pārāk jau nu neatpaliks

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 32

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti