„MML Sports” turpina pilnveidot R4 grupas auto

 
27.septembris 2011 9:30

Nedēļas nogalē notikušajā rallijā „Latvija 2011” turpinājies R4 grupas rallija automobiļa izstrādes process.

Lai arī „Skandi Motors” rallija komandas sastāvā startējušajam Jari Ketomā (Mitsubishi EVO 10 R4) tehnikas defekta dēļ nācās pārtraukt cīņu par ieskaites punktiem, viņš kārtējo reizi palīdzējis pilnveidot jaunās paaudzes automobili un apliecināt tā konkurētspēju.


Foto: Artūrs Bets.

Jari Ketomā rallijā „Latvija 2011” bija absolūti ātrākais piecos ātrumposmos no trīspadsmit (A plus grupā pat 10 no 13 ātrumposmiem). Lai arī jau pirmajā ātrumposmā pievīla ātrumkārba un nācās divus ātrumposmus izlaist, turpinot sacensības pēc super-rally sistēmas, notikušajā nevar vainot ne mehāniķus, ne pašu tehniku.

Kā stāsta „Skandi Motors” rallija komandas vadītājs Valdis Spredzis, joprojām tiek slīpēta atsevišķu R4 grupas Mitsubishi EVO 10 mezglu izturība: „Trijos pēdējos rallija posmos esam izmēģinājuši gandrīz visu ražotāju piedāvātas sporta ātrumkārbas, tomēr neizdodas sasniegt augstu rezultātu. Pašlaik vēl nav nevienas kārbas, kas būtu radīta tieši R4 automobilim – visas ir pielāgotas vai nedaudz pilnveidotas N4 grupas auto ātrumkārbas, un tās nespēj izturēt R4 tehnikas slodzi. Tas nozīmē, ka ir jābūvē pavisam cita dizaina un pavisam cita materiāla ātrumkārba, kurai būtu lielāka materiālu izturība. Mēs rēķinājāmies, ka šosezon varam nefinišēt uz goda pjedestāla, tomēr atsevišķos posmos rezultāti ir bijuši ļoti labi.”

Pasaules rallija čempionātā pieredzējušais somu pilots J.Ketomā, testējot auto, jau iepriekšējos rallijos parādījis, ka „MML Sports” sagatavotais R4 grupas „Mitsubishi EVO 10” spēj līdzvērtīgi konkurēt ar klasi augstāku rallija tehniku – gan S2000 automašīnām, gan atsevišķos posmos pat WRC (kā to parāda viņa līdzvērtīgie rezultāti ar Georgu Grosu (Ford Focus WRC) rallijā Kurzemē).

Kā secina J.Ketomā, R4 varētu būt priekšrocības tieši Latvijas ceļos: „R4 piekares ģeometrija ir daudz labāka nekā N grupai – tas ļauj vieglāk pievarēt tramplīnus un piezemēšanos pēc lēcieniem lielākā ātrumā. Tāpat arī riepu saķere ir labāka. Daudz atkarīgs no ceļiem, bet, ja tie ir gana līdzeni un ātri, kā Latvijā, tad R4 automašīna var būt pārāka par S2000, jo vienīgais tās mīnuss būtībā ir salīdzinoši garā un šaurā riteņu bāze. Kopumā R4 koncepts ir veiksmīgs – kad šis auto startēs pasaules rallija sacensībās S2000 čempionātā, tas noteikti arī tajā būs konkurētspējīgs.”

Atgādināsim, ka četrkārtējais Somijas autorallija čempions J.Ketomā nākamajā sezonā startēs sešos Pasaules rallija čempionāta (WRC) posmos. Turklāt paralēli tam viņš piedalīsies arī IRC sacensībās, kurās, iespējams, startēs tieši ar „MML Sports” sagatavoto R4 grupas „Mitsubishi EVO 10”.

Otra „Skandi Motors” rallija komandas ekipāža – Raimonds Kisiels ar stūrmani Arni Roni – pirmajā rallija „Latvija 2011” dienā parādīja ļoti stabilu sniegumu. Kisiels faktiski turējās pirmajā trijniekā un 3.ātrumposmā bija absolūti ātrākais. Lai arī pirmās dienas noslēgumā Kisiels/ Ronis atradās stabilā 3.pozīcijā (tuvāko sekotāju apsteidzot par gandrīz minūti), pilota apsaldētais pleca nervs neļāva startēt otrajā sacensību dienā.


Rallija „Latvija 2011” kopvērtējuma oficiālie rezultāti:
Vieta Ekipāža Grupa Laiks / pēc iepriekšējās ekipāžas
1. Andis Neikšāns / Pēteris Dzirkals
N4 1:05:04.64
2. Jānis Feldmanis / Anrijs Jesse A plus + 2:20.94
3. Māris Neikšāns / Ringolds Bērziņš N4 + 0:21.97
4. Jānis Vorobjovs / Guntars Zicāns N4 + 1:51.44
5. Alexey Mersianov / Dmitry Chumak N4 + 1:03.30
6. Alexander Gorelov / Igor Skuridin N4 + 0:18.68


 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti