Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

OKartes Autosporta Akadēmijas rallija komanda gatava startam

 
26.janvāris 2012 8:31

Šajā nedēļas nogalē – 28. janvārī – Utenas pilsētā Lietuvā tiks dots starts 2012. gada Latvijas autorallija čempionātam.

Šajās sacensībās pirmo reizi uz starta izies OKartes Autosporta Akadēmijas rallija komanda, kurā startēs trīs Latvijas autosporta uzlecošās zvaigznes – Mārcis Ķenavs, Kārlis Nebars un Ralfs Sirmacis.


Foto: Rihards Baumanis, www.go4speed.lv

Projekts OKartes Autosporta Akadēmija tika prezentēts 2011. gada aprīlī. Tā mērķis ir nodrošināt talantīgākajam Latvijas jaunajam autosportistam iespēju startēt rallijā no Latvijas čempionāta (LRČ) līdz pat pasaules čempionāta (WRC) līmenim. Pērn notika OKartes Autosporta Akadēmijas atlases sacensības. Pēc to rezultātiem tika noteikti trīs labākie Latvijas jaunie autosportisti, kuri balvā saņēma iespēju 2012. gadā ar Ford Fiesta R2 automašīnu startēt Latvijas rallija čempionātā. Atlases sacensību uzvarētājs Mārcis Ķenavs saņēma 100% finansējumu startam LRČ, savukārt Kārlis Nebars un Ralfs Sirmacis par otro un trešo vietu saņēma 50% finansējumu startam LRČ ar Ford Fiesta R2 automašīnu. Mārcim un Kārlim sacensības „Halls Winter Rally” Utenā būs pirmās lielās rallija sacensības viņu karjerā, savukārt Ralfam šī būs otrā pilnā sezona Latvijas rallija čempionātā.

„Vēlos uzsvērt, ka OKartes Autosporta Akadēmija ir unikāla rallija komanda, kādas mūsu valstī vēl nekad nav bijis. Pirmkārt, tā ir komanda ar trim pilnīgi identiskām sporta automašīnām – gan tehniskajā, gan arī vizuālajā ziņā. Komandas tehniskā un mārketinga bāzes ir centralizētas – gluži kā profesionālās rallija komandās. Latvijā vēl nekad nav bijis šāda veida komandas, kura apvieno trīs ekipāžas. Otrkārt, paši komandas principi ir Latvijas rallijam kas pavisam jauns – finansējums tiek piesaistīts nevis kādiem konkrētiem sportistiem, bet gan tiek iedalīts jauniešiem par to, ka viņi sevi ir pierādījuši kā perspektīvākie un talantīgākie Latvijas autosportā,” stāsta OKartes Autosporta Akadēmijas vadītājs Dainars Dambergs. „Man ir liels prieks, ka šogad zem viena karoga uz LRČ starta stāsies trīs šī brīža ātrākie un perspektīvākie jaunieši – to viņi pierādīja, izcīnot pirmās trīs vietas vairāk nekā 50 jauniešu konkurencē pērnā gada OKartes Autosporta Akadēmijas atlases sacensībās. Vēlos lielu paldies pateikt ilggadējam Latvijas autosporta mecenātam Latvijas Mobilais Telefons, kuri noticēja, ka Latvijas jaunie autosportisti var sasniegt vislabākos panākumus arī starptautiskajā mērogā, un kuri piekrita atbalstīt OKartes Autosporta Akadēmijas projektu. Tāpat liels paldies If Apdrošināšanai, jo pateicoties tai jaunieši rallija trasē varēs justies droši – visas trīs rallija automašīnas ir apdrošinātas. Tāpat paldies Ford izplatītājiem Latvijā Baltic Motors, ka viņi ir noticējuši mūsu projektam. Sacensībām nepieciešamās Ford automašīnas sākotnēji kā vienkārši ielas auto tiek iegādāti no dīleru salona, bet pēc tam „AMP Motorsport” darbnīcās Pētera Neikšāna virsuzraudzībā pārtop par īstiem sporta auto.”

Latvijas Mobilais Telefons, SIA prezidents Juris Binde: „Latvijas Mobilais Telefons šogad svin savu 20 gadu jubileju, un 15 no šiem gadiem esam atbalstījuši arī autosportu – sākot ar brāļu Traubergu gaitām Latvijas un Eiropas autokrosa čempionātā līdz pat izcilajam Anda Neikšāna / Pētera Dzirkala panākumam WRC posmā Somijā pērn. Šogad mūsu investīcija autosportā būs ievērojama – atbalstīsim Latvijas Mobilā Telefona rallija komandas ekipāžu startus pasaules un Latvijas rallija čempionātos, tāpat Latvijas rallija čempionātā zem OKartes Autosporta Akadēmijas karoga startēs trīs perspektīvākie Latvijas jaunie autosportisti. Priekšapmaksas mobilo sakaru karte OKarte dod jauniešiem iespēju sevi pierādīt. Vai nu tas būtu rallijā ar projektu OKartes Autosporta Akadēmija, mūzikā ar projektu OKartes Skatuve, vai arī sportā, izglītībā, zinātnē un kultūrā ar projektu OKartes Talantu programma. Mēs gribam palīdzēt uzspīdēt Latvijas jaunajām zvaigznēm un ceru, ka Mārcis Ķenavs, Kārlis Nebars un Ralfs Sirmacis kļūs par rallija zvaigznēm ne tikai Latvijas, bet arī starptautiskā mērogā!”

Komandā šogad startēs trīs ekipāžas – Mārcis Ķenavs / Aleksandrs Innuss, Kārlis Nebars / Gundars Berķis un Ralfs Sirmacis / Māris Kulšs. Liepājnieks Mārcis Ķenavs 2011. gadā uzvarēja OKartes Autosporta Akadēmijas atlases kārtā, taču lielajā rallijā nav startējis. Tomēr viņa pieredze un lieliskie rezultāti rallijsprintā padara Mārci par vienu no LRČ R2 klases favorītiem. „OKartes Autosporta Akadēmija man ir devusi iespēju, un es vēlos to izmantot! No vienas puses tas ir sapnis – startēt profesionālā rallija komandā. No otras puses tā ir liela atbildība, jo ja iepriekš varēju pievilt tikai un vienīgi sevi, tad tagad neveiksmes gadījumā cietīs visa komanda! Par 2012. gadu esmu noskaņots optimistiski – kā nekā šis ir manas lielās iespējas gads! Mans mērķis ir sevi pierādīt no labākās puses,” tā gaidāmo sezonu komentē Ķenavs.

Kārlis Nebars no Vecpiebalgas 2011. gada OKartes Autosporta Akadēmijas atlases sacensību finālā bija tikpat ātrs kā Ķenavs, taču viņam nācās samierināties ar otro vietu. Neskatoties uz to, viņš šogad startēs Latvijas rallija čempionātā. „Vēl pirms gada tikai sapņot varēju par iespēju braukt rallijā! Pateicoties OKartes Autosporta Akadēmijai un maniem draugiem, kas ļāva noticēt lielajai iespējai, mans sapnis ir kļuvis par realitāti! Šī ir mana pirmā sezona rallijā, tādēļ pirmajās sacensībās uz augstām vietām neceru. Mans mērķis šogad ir progresēt un kļūt ātrākam ar katru nākamo ralliju!,” stāsta Nebars.

Ralfs Sirmacis no visiem trim OKartes Autosporta Akadēmijas rallija komandas dalībniekiem ir jaunākais – tikai 17 gadu – tomēr rallijā ir vispieredzējušākais. Viņam šī būs otrā pilnā sezona lielajā rallijā. „Nebaidos skaļi runāt par savu mērķi – es vēlos startēt pasaules rallija čempionātā!,” pārliecināts ir gados jaunais Sirmacis. „Zinu, ka OKartes Autosporta Akadēmija man palīdzēs tikt tuvāk savam mērķim. Jau pagājušogad izcīnīju savus pirmos divus pjedestālus Latvijas rallija čempionāta posmos. Šogad mērķis ir tikt pie pirmās uzvaras un arī izcīnīt Latvijas čempiona titulu!”

IF P&C Insurance AS valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs: „Ir divi iemesli, kāpēc If Apdrošināšana ir iesaistījusies un turpina atbalstīt OKartes Autosporta Akadēmiju. Tie ir – atbalsts un izaicinājums pašiem sev. Pirmkārt, mēs meklējam projektus, kuros saskatāms skaidrs mērķis un arī sociālais labums. Šis projekts apvieno abas minētās kvalitātes. Mērķis ir augsts un nozīmīgs – nest Latvijas vārdu pasaulē. Otrkārt, Autosporta Akadēmija, lai cik tas neliktos dīvaini, ir adrenalīns mums kā apdrošināšanas sabiedrībai. Proti, šis ir jau trešais If Apdrošināšana pieteikums sporta apdrošināšanā. Pirms vairāk kā 10 gadiem mēs sākām ar golfu, tāpat ilgus gadus esam Kurzemes rallija organizatoru apdrošināšanas sabiedrība. Iesaistīšanās Latvijas autosporta jauno talantu meklēšanā ir jau nopietnāks mēģinājums mums pašiem, jo sākam apgūt pieredzi tehnisko sporta veidu lauciņā. Tādējādi arī mums šī ir akadēmija.”

Vairāk par OKartes Autosporta Akadēmiju – www.autoakademija.lv. Projekta ģenerālsponsors ir OKarte. Projektu atbalsta arī If Apdrošināšana un Ford. Tehnisko atbalstu nodrošina Chiptuning.lv, informatīvi atbalsta Ātruma Cilts, Go4Speed.lv, Radio 101 Rūc un Autosporta programma Nr.1.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pārkāpums pēc pārkāpuma - BMW vadītājs bojā markas tēlu (+ VIDEO) 7

Apdzenot vietā, kur to nedrīkst darīt un radot bīstamas situācijas ik uz soļa, BMW vadītājs pievienojas tiem, kas "bojā markas tēlu". Lasīt vairāk

 

AUDI – Audi zīmols Ķīnas tirgum (+ FOTO) 2

Audi sadarbībā ar savu Ķīnas partneri SAIC nodibinājis jaunu zīmolu AUDI, kas ražos elektriskos automobiļus Ķīnas tirgum. Lasīt vairāk

 

Auto durvju rokturiem jābūt “lieliem un bezkaunīgiem” – tā ir drošāk 11

Vācijas ADAC automobiļu kluba eksperti brīdina no autobūvē diezgan plaši izmantotajiem “iegremdējamiem” durvju rokturiem, kas automašīnai iekļūstot negadījumā, tās pasažieriem var maksāt dzīvību. Lasīt vairāk

 

Kā Latvijā autovedējs transportē jaunus auto uz dīleru salonu - Cupra ietīts, bet Seat? (+ FOTO) 16

Redzot autovedēju ar dažādi "noformētiem" automobiļiem tā kravā, rodas jautājums - kādēļ vieni ir pilnībā segti, otri daļēji, bet trešie - pavisam "pliki". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti