„RE Autoclub” moskvičs godam iztur pirmo pārbaudījumu Montekarlo rallijā 8

 
1.februāris 2012 12:35

Latvijas komandas „RE Autoclub” ekipāža Roberts Elbakjans un Aleksandrs Terentjevs juniors ar „Moskvitch 408” otrdien sekmīgi sasniedza Montekarlo vēsturiskā autorallija pirmā posma finišu.

Pārvarēts vairāk nekā 1000 kilometru pa Spānijas, Francijas, Itālijas un Monako ceļiem. Daudzas ekipāžas cieta avārijas, nespējot savaldīt automašīnas uz sniega klātajiem kalnu ceļu serpentīniem. Trešdien nākamais 250 kilometru garais posms.

Montekarlo vēsturiskais autorallijs šogad notiek jau 15. reizi, pulcējot vairāk nekā 300 ekipāžu ar ļoti senām un vēsturiskām automašīnām. Braucēju pulkā ir arī Latvijas pārstāvji – ne tikai Elbakjans ar „Moskvitch 408”, bet arī četras melnas „Volgas”.

„Pirmais posms, kura kopējais garums bija 1080 kilometru, no mums prasīja vairāk nekā 24 stundas,” telefonintervijā no Montekarlo stāsta „RE Autoclub” direktors un pilots Roberts Elbakjans. „Kalnu ceļi bija piesniguši, to tīrīšanā bija iesaistīts daudz tehnikas, taču no starpgadījumiem tik un tā neizdevās izvairīties. Vairākas automašīnas „finišēja” ceļu malās – vai klints sienā vai ar riteņiem augšā otrā pusē. Tie ir milzīgi zaudējumi šo mašīnu īpašniekiem, jo tie taču ir ekskluzīvi spēkrati. Tas jau tikai mums Rīgā vēl gaida kāds „Moskvitch 408” karkass, kuru varētu likt lietā. Ar vēsturiskiem „Porsche” tāda nomaiņa diez vai ir iespējama.”

Lai arī no malas varētu šķist, ka Montekarlo vēsturiskais rallijs ir kā izbrauciens uz pikniku ar dārgu un vēsturisku mašīnu, taču šajās sacensībās ir ļoti daudz dalībnieku, kuriem galvenais kritērijs ir hronometra rādījumā un izcīnītā vieta.

„Ar „RE Autoclub” izveidoto „Moskvitch 408” varam būt pilnībā apmierināti, jo tas apliecināja lielisku vadāmību arī kalnu ceļos, kur ne mazums līkumu bija pa 180 grādiem. Laikā, kad pat Spānijā un Francijā ir sniegs un valda liels mitrums, liels ieguvums ir arī moskviča krāsniņas lieliskā darbībā, kas ļoti priecē gan mani, gan stūrmani. Pirmais posms bija daudz lielāks pārbaudījums nekā iepriekš bija gaidīts, jo sanāca daudz mazāk laika atpūtai pirms nākamā starta. Oficiālais vietu sadalījums netiek publiskots, jo finišu ne tuvu nav sasnieguši opji, kuri bija atbraukuši uz šo rallija pavizināties. Bet dzīvē viss ir citādāk, jo bieži vien nāca prātā doma, ka attiecīgo vietu daudz labāk būtu izbraukt ar modernu apvidus mašīnu, bet nevis ar vēsturisko vieglo mašīnu.”

Montekarlo vēsturiskais autorallijs ilgs līdz pat 4. februārim.

Līdz šim „RE Autoclub” sadarbojies ar sportistiem, kuri piedalījušies vēsturiskajā Montekarlo autorallijā. Rīgā gatavoti dzinēji „SAAB” un „Lada” automašīnām, bet šis gads ir īpašs, jo prestižajā pasākumā atkārtoti debitē „Moskvitch” un „Volga” spēkrati.

„RE Autoclub” jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem sporta un apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicēji. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām uztic savas sporta mašīnas tieši „RE Autoclub”.

 

 
Visi komentāri
 
285185. viesis 1.februāris 2012 15:25
0 0 Atbildēt

Kādreiz, 70-tajos, latviešu sportists Karamiševs ar Moskviču-412 vinnēja vairākos eiropas raļļos, apsteidzot pasaules slavenos auto. Pēc vairākām moskviču ekipažu uzvarām starptautiskajos raļļos, jau paši organizatori, nobijušies no mošu varenības, sāka organizēt visādus nesmukumus, lai speciali Karamiševa un citas padomju auto ekipažas neiekļūtu pirmajā vietās. Tolaik, padomju auto uzvaras, kapitalisti vērtēja kā bīstamu padomju propogandu... Atceros, ka Karamiševs tos notikumus bija aprakstījuis mūsu sporta presē. Tā nu tas kādreiz bija - sportiskie principi nebija prioritate. Loģiski, mūsējie arī tml. attieksmi ņēma ļaunā, vairākus gadus padomju auto sportistu ekipažas nekādos ārvalstu raļļos nepiedalijās.

285187. viesis 1.februāris 2012 16:57
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis

Kādreiz, 70-tajos, latviešu sportists Karamiševs ar Moskviču-412 vinnēja vairākos eiropas raļļos, apsteidzot pasaules slavenos auto.

==================

SanSaničs (A. Karamiševs) vispār bija stūrmanis, PSRS teritorijā brauca kopā

ar A.Bušmani, kuru principiāli nelaida uz ārzemēm (māsa Kanādā)...Vienīgā

uzvara , ko atceros, bija 'Tour d'Europe 1974", ar Stasi Brundzu pie stūres. Bet tas rallijs bija vairāk līdzīgs maratonrallijiem, ne šodienas klasiskajiem rallijiem. Kā daudzi stūrmaņi, AK mēdza pa reizei "izrēkt" arī šosejā utt., starp

citu, viņš piedalījās pirmajā "Dzintara Volgā" :-)

Pēc vairākām moskviču ekipažu uzvarām starptautiskajos raļļos, jau paši organizatori, nobijušies no mošu varenības, sāka organizēt visādus nesmukumus, lai speciali Karamiševa un citas padomju auto ekipažas neiekļūtu pirmajā vietās. Tolaik, padomju auto uzvaras, kapitalisti vērtēja kā bīstamu padomju propogandu...

======================

Pirmajā vietā ar padomju tehniku pat teorētiski nevarēja ielauzties - PSRS komanda vienmēr brauca klasē "līdz 1600", ar strauji progresējošo Rietumu

tehniku līdzvērtīga cīņa nebija iespējama. Klasē tika vinnēts, tas gan!

Loģiski, mūsējie arī tml. attieksmi ņēma ļaunā, vairākus gadus padomju auto sportistu ekipažas nekādos ārvalstu raļļos nepiedalijās.

=======================

Tā tas tolaik tika pasniegts. Īstenībā kantorī AVTOEXPORT tolaik nomainījās vadība , un tā nekādi neiedalīja finanses izlasei, nogrūžot visu

uz "vietām", katrs gatavoja auto pēc savas saprašanas un iespējām. Brauca jau gan, bet parasti par "turienes" AVTOEXPORT partnera - importētājfirmas naudu. Tā gan darīja daudzi, tostarp tā pati Škoda, kura

deva krievu moskvičiem un žiguļiem pa mizu tā, ka šļakstēja vien :-) Tostarp

SocValstuKausā pat pašā PSRS teritorijā :-) :-) :-)

285189. viesis 1.februāris 2012 21:48
0 0 Atbildēt

Arī mūsdienās sprotiskie principi NAV prioritāte. To pierāda kaut vai tā pati Dakāra.

285190. viesis 1.februāris 2012 21:49
0 0 Atbildēt

sprotiskie - sportiskie

285192. viesis 2.februāris 2012 8:58
0 0 Atbildēt

285189

Arī mūsdienās sprotiskie principi NAV prioritāte. To pierāda kaut vai tā pati Dakāra.

=====================

Kādā veidā tad tā Dakāra būtu to pierādījusi? Interesanti ...

285193. viesis 2.februāris 2012 10:59
0 0 Atbildēt

Gordons vs Mini Team cīņas ārpus trases, un ne tikai... To pašu kamazu noņemšana no trases

285205. viesis 4.februāris 2012 11:05
0 0 Atbildēt

285193. viesis

Gordons vs Mini Team cīņas ārpus trases, un ne tikai... To pašu kamazu noņemšana no trases

----------------------------------

Nu, tas Gordona gadījums tikai franču tiesnešu nekonsekvenci parādīja, ar

frančiem ir bijušas problēmas arī citos auto / motosporta veidos, kur viņi

allaž grib kaut kā bīdīt savējos. :-)

Kamazu noņēma no distances tāpēc, ka pārkāpa noteikumus un vēl gribēja

krāpties :-) Kur problēmas?

285214. viesis 5.februāris 2012 18:11
0 0 Atbildēt

Labi par Maskavieshiem un Volgám , bet kápéc nepiemin par tiem Jaguáriem ar kuriem startéja K.Mikelsons , K. STÁLE ,L.Golovanov un Ilja Kashin ?????

Pashlaik gan ACM.MC májas lapá rezultáti nez kápéc nav pieejami , bet par pédéjiem trim pieminétajiem zi'nas atrodamas www.rbr-team.com majas lapá: I.Kashin/R.Strokss 17 !!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti