Atklāta Biķernieku trases atjaunotā starta-finiša māja 1

 
9.jūlijs 2012 7:56

7.jūlijā, klātesot Latvijas autosporta leģendām, aktīvajiem sportistiem un sporta līdzjutējiem, tika atklāta atjaunotā Biķernieku kompleksās sporta bāzes (BKSB) trases starta-finiša māja.

Ēkas atklāšanā piedalījās arī vīri, kas tālajā 1966.gadā cēla pirmo starta-finiša māju. Pēc renovētās ēkas durvju vēršanas tika dots starts Rīgas Motormuzeja (RMM) kausa izcīņai autošosejā vēsturiskajām „GAZ” un „VAZ” sacīkšu automašīnām, kas vienlaikus ir sacensību „Dzintara Volga” šīs sezonas 3.posms.

Starta-finiša ēkas atklāšanas pasākumā Rīgas Motormuzeja (RMM) direktors Aivars Aksenoks pauda gandarījumu par paveikto un uzsvēra, ka starta-finiša māja ir aprīkota ar mūsdienīgām ierīcēm un tehnoloģijām, tā ir funkcionāla, kā arī atbilst sacensību rīkošanas standartiem. Šodienas sacensību dalībniekiem un tiesnešiem pirmajiem ir iespēja pārliecināties par atjaunotās ēkas priekšrocībām. Turklāt vissvarīgākais ir tas, ka sportisti vēlas startēt Biķernieku trasē.

Savukārt sacensību dalībnieki atzinīgi novērtēja to, ka Biķernieku trase ir sākusi jaunu dzīvi – kam viens no apliecinājumiem ir šīs ēkas atklāšana, ka sports šeit turpinās un pauda pārliecību, ka Biķernieku trasei, sacensībām un sportam šajā vietā ir nākotne.

Trases starta-finiša ēkas atklāšanas un RMM kausa noskaņās simbolisks pārsteigums tika sagādāts autosportistam Jurim Dambim – sacensību rīkotāji viņam uzdāvināja vēsturisku „VAZ” markas sacīkšu automašīnu, kā aicinājumu ar šo spēkratu turpināt autobraukšanu.

Kopš Biķernieku trases izveidošanas 1966.gadā, līdz pat šim laikam starta-finiša māja nav bijusi remontēta, tā līdzinājās graustam. Šogad pilnībā veikta ēkas pārbūve. Atjaunotajā ēkā izveidota mūsdienīgu sacensību organizēšanai un norisei nepieciešamā infrastruktūra un uzstādītas tehnoloģijas. Tas viss nodrošina gan modernas un precīzas laika kontroles iespējas, gan mūsdienīgus sakarus un sekmīgu tiesnešu darbību, gan ērtības sacensību organizētājiem un operatīvu informāciju skatītājiem. Svarīgi, ka turpmāk, līdztekus sacensībām, sportisti laika kontroles iespējas varēs izmantot arī individuāli treniņu laikā.

Starta-finiša mājā ir visi nepieciešamie pieslēgumi, lai fiksētu apļu laiku gan auto un motošosejas trasēs, gan kartinga trasē. Šos laikus, kā arī sportistu rezultātus pēc katra apļa iespējams redzēt internetā (www.results.lv), tajā skaitā, izmantojot bezvadu interneta tīklu, kas darbojas trases skatītāju tribīnēs un dalībnieku parkā. Tāpat atjaunotajā mājā izvietota starta luksofora vadības sistēma un nepieciešamais aprīkojums sacensību tiesnešu darbam, apskaņošanas sistēma sacensību norises komentēšanai.

Pēc remontdarbiem ir paplašinātas BKSB iespējas rīkot gan nacionāla, gan starptautiska mēroga sacensības un treniņus, tādējādi popularizējot Latvijas vārdu tehnisko sporta veidu un to līdzjutēju lokā.

2011.gadā Biķernieku trase svinēja 45 gadu jubileju, pērnvasar tā tika nodota Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārziņā un šobrīd ir RMM struktūra. CSDD paspārnē trase tiek attīstīta kā nacionālā sporta bāze un tehnisko sporta veidu sacensību, treniņu, drošas braukšanas nodarbību, velosporta, slēpošanas, citu sporta un kultūras pasākumu norises vieta, kas vienlaikus ir draudzīga gan sportistiem, gan ģimenēm. Kopumā darbs pie BKSB un pie Biķernieku trases pakāpeniskas sakārtošanas turpinās.
 

 
Visi komentāri
 
286471. viesis 9.jūlijs 2012 20:52
0 0 Atbildēt

Daudz tur vēl darāmā, asfalts jauns ai kā prasās..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti