Biķerniekos pirms Montekarlo

24.oktobris 2012 17:10

Latvijas autosporta komanda „RE Autoclub” turpina gatavošanos 2013. gada Montekarlo vēsturiskajam autorallijam. Pagājušās nedēļas nogalē Biķernieku sporta kompleksā Supersprinta sacensību ietvaros tika testētas divas no četrām automašīnām „Moskvitch 408”, kuras piedalīsies tradicionālajā rallijā.

 „RE Autoclub” komanda un tās sagatavotās mašīnas ne tikai startē pasaules augstākā līmeņa rallijreida sacensībās, bet arī izmēģina spēkus citās autosporta disciplīnās. Pagājušā gada februārī „RE Autoclub” ekipāža Roberts Elbakjans/Aleksandr Terentjev ar Latvijā sagatavoto „Moskvitch 408” sekmīgi finišēja Montekarlo vēsturiskajā rallijā, veicot vairāk nekā 3000 kilometru pa Spānijas, Francijas, Itālijas un Monako ceļiem. Debijas reizē absolūtajā kopvērtējumā vairāk nekā 300 ekipāžu konkurencē tika iegūta 158. vieta.

„2012. gada Montekarlo rallijā startējām ar labi sagatavotu, taču praktiski standarta „Moskviču”. Līdz ar to pārliecinājāmies, ka varam sagatavot arī standartauto, ar kuru varam veikt garus un sarežģītus ceļa posmus. Nākamā gada janvārī „RE Autoclub” sacensībās atgriezīsies jau ar četriem „Moskvičiem”, kuriem būs sporta dzinēji, aizmugurējais bloķējošais reduktors. Līdz ar to nepieciešama vieta, kur sportiskā režīmā izmēģināt jaunās mašīnas. Pirmos testus veicām supersprintā Biķerniekos, pārbaudīt mašīnu ģeometriju, vadāmību un citas nozīmīgas lietas,” pastāstīja „RE Autoclub” direktors Roberts Elbakjans. „Varēju pārliecināties, ka supersprinta sacensības ir labākā vieta, kur pārbaudīt spēkus ar vienas ass mašīnām. Autosports vienmēr ir bijis valsts ekonomiskās situācijas spogulis. Pašreiz mēs esam „Žiguļu” un citu vienas ass mašīnu līmenī. Un tas nebūt nav slikti. „VAZ tuss” ir lielisks piemērs tam kā apvienoties interešu grupās un sacensties ar ekonomiski pieejamām automašīnām. Tieši uz šādiem principiem vajadzētu veidot klubus. Drīzumā šādi varētu attīstīties ar „Volgu” kustība.”

Lai arī Montekarlo vēsturiskajā autorallijā pirmās vietas iegūst nevis ātrākās ekipāžas, bet gan tās, kuras vislabāk ievēro noteikto trases veikšanas ātrumu, bez lieliski sagatavotas automašīnas nav iespējams pretendēt uz labu rezultātu.

„Montekarlo rallijā noteikto regularitātes režīmu var ievērot vienīgi uz sausa asfalta un pie „Porsche” stūres,” uzsver Elbakjans. „Tā kā sacensības notiek ziemā, tad gandrīz visiem sacensību dalībniekiem neizdodas ievērot noteikto ātruma režīmu. Soda punkti tiek saņemti par atpalikšanu no grafika. Šogad lielākā daļa ceļa tika veikta pa slapju asfaltu, uzbraucot augstāk kalnos, pa ledu un sniegu. Lai varētu mēģināt ievērot noteikto grafiku, nepieciešams labi izpildīt mājasdarbu – perfekti sagatavot automašīnas. Pie trīs „Moskviču” stūres sēdīsies Krievijas sportisti, no kurām interesantākā ekipāža noteikti būs – Krievijas čempions rallijreidā Ruslans Misikovs kopā ar Latvijas čempionu - stūrmani Edgaru Trūpu. Ceturtajai automašīnai pie stūres braukšu pats, pildot tehniskās palīdzības funkcijas.”

Foto: Dace Janova

Rallija supersprinta kausa izcīņas sezonas pēdējā posmā 20. oktobrī kļuva zināmi čempioni visās astoņās automašīnu klasēs, kā arī jauniešu ieskaitē. „RE Autoclub” sagatavoto „Moskviču” Biķerniekos vadīja Raimonds Elbakjans, „VAZ Historic Open” klasē.
„Pirmo reizi startēju sacensībās ar automašīnu, kurai ir aizmugures ass piedziņa. Tā bija ļoti interesanta pieredze,” uzsver Raimonds Elbakjans. „Uz trases asfalta un grants izdevās pārbaudīt abus „Moskvičus”. Lai arī it kā vienādas automašīnas, taču praksē tās izrādījās ļoti atšķirīgas. Līdz ar to bija iespēja pārliecināties, ka šādi testi ir ļoti nepieciešami, lai sagatavotu „Moskvičus” Montekarlo rallijam. Prieks par to, ka skatītājiem ir arvien mazāk aizspriedumu pret padomju laika automašīnām, jo Biķerniekos pārliecinājos – vienādlielu interesi izraisa kā „BMW” tā „Moskvitch”, VAZ un „Volgas” spēkrati. Supersprinta sacensību pievilcīgums slēpjas arī formātā, kad ar vienu automašīnu trasē var doties vairāki braucēji.”

Montekarlo vēsturiskais rallijs notiks 2013. gadā no 25. janvārim līdz 1. februārim. Sacensību formāts paredz, ka dalībnieki pēc izvēles 25. janvārī startē vienā no pilsētām – Barselonā (Spānija), Glāzgovā (Skotija), Varšavā (Polija), Reimsā (Francija) un Montekarlo. Noteiktā laikā visiem dalībniekiem nepieciešams sasniegts Francijas pilsētu Valensu, kur 28. janvārī jau tiks dots kopīgais starts. 1. februārī Montekarlo tiks kronēti jaunie čempioni.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vadītāja priekšā iegrūst tilts (+ VIDEO) 1

Kad aiz priekšā braucošās kravas mašīnas iegrūst tilta sekcija, vieglā auto vadītājs ir ""pirmais sarakstā". Lasīt vairāk

 

Valsts policija nesoda un nedīkst sodīt, ja privātā transportlīdzeklī brauc vairāk nekā divas personas 15

Ņemot vērā, ka joprojām saņemam iedzīvotāju zvanus un jautājumus par sociālajos tīklos plaši izskanējušo informāciju, ka Valsts policija piemēro naudas sodu, ja vienā automašīnā pārvietojas vairāk nekā divi cilvēki, vēršam uzmanību, ka šī informācija NAV patiesa! Lasīt vairāk

 

Kāpēc Zaporožecs labāks par Maybach? - Top Gear testē ZAZ-968 (+ VIDEO) 2

Vecs, taču labs joks - Džeremijs Klārksons testē ZAZ-968 un atklāj, ka ir opcijas, ko nespēj piedāvāt pat lepnais vācu limuzīns Maybach. Lasīt vairāk

 

Renault testē sistēmu, kas elektroautomobiļu strāvas krājumus ļauj papildināt gaitā 5

Nobraukums un uzlādes ātrums ir vieni no svarīgākajiem elektromobiļa parametriem. Iespējams nākotnē šie faktori zaudēs savu nozīmi. Renault īsteno testus, kuru mērķis ir attīstīt elektromobiļu dinamiskas bezvadu uzlādes tehnoloģiju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti