No tautas sporta līdz Eiropas čempionātam 1

18.decembris 2012 23:54

Gatavojoties 2013. gada autosporta sezonai LAF Krosa komisija informē, ka tās sporta veidi – autokross, rallijkross, folkreiss – nepiedzīvos būtiskas pārmaiņas, jo līdzšinējās aktivitātes un disciplīnu nosacījumi ļāvuši piedzīvot sportistu skaita palielināšanos un sacensību intrigas izaugsmi.

Būs jauns seriāls – LAF Krosa komisijas kauss, kā treniņš Latvijas čempionāta dalībniekiem, kā arī sportistiem, kuri tikai gatavojas iesaistīties Latvijas autokrosa čempionāta aktivitātēs.


Vairākas disciplīnas
LAF Krosa komisijas paspārnē centrālais seriāls ir Latvijas autokrosa čempionāts vieglajām automašīnām un B600 bagiju klasei. Taču komisija rīko sacensības un ieskaites arī citās disciplīnās – bērnu Beta bagiji, jauniešu kroskarti, Baltijas kauss eiropejiskajai Buggy 1600 klasei, smago automašīnu klasē, B6000 un D12, Baltijas rallijkrosa kauss un folkreiss.


Latvijas čempionāts

Latvijas autokrosa čempionāts notiks līdzšinējās 1600, 2000 Super, Open un B600 klasēs, čempionāta statusu izcīnījusi līdz šim kausa statusā pastāvējusī VAZ Klasika klase, pierādot daudzskaitlību un sportisko intrigu. Galvenās izmaiņas klašu noteikumos – salonautomašīnu klasēm ieviesta vienota minimālā svara sistēma, kas no nākamā gada būs atbilstoša Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) noteikumiem. Tas nozīmē, ka gan valstī iekšienē, gan mūsu sportistiem dodoties uz starptautiskajām sacensībām, šajā jautājumā būs uzskatāma sakārtotība.
Latvijas čempionāts paredzēts piecos posmos – pa divām sacīkstēm Smiltenē un Vecpilī, bet sezonu tradicionāli noslēgs posms Mūsas trasē.


Baltijas kauss – bagijiem un rallijkrosam

Vairākām klasēm joprojām paredzēta Baltijas kausa ieskaite. Rallijkrosa braucēju kolektīvs sadarbībā ar kaimiņvalstīm turpina stiprināt Baltijas seriāla izveidi, tomēr pagaidām Latvijā rallijkrosa sacensības netiek plānotas trašu problēmu dēļ. Ļoti iespējams, ka tuvākajā nākotnē šo situāciju risinās jaunizveidots sporta komplekss. Tradicionāli Baltijas kauss arī Buggy 1600 bagijiem – Eiropas čempionātā aktuālā klase nākamgad sola dalībnieku skaita pieaugumu, jo papildspēki paredzami kā Latvijas, tā Lietuvas sportistu vidū. Baltijas kausa ieskaite arī smago automašīnu klasēs. Tradicionālajam B6000 bagiju kausam nākamgad pievienosies arī D12 kravas automašīnas. Šī klase starpsezonā zaudējusi Latvijas čempionāta statusu, tomēr sadarbībā ar Igaunijas kolēģiem smago auto cīņas turpināsies.


Bērnu un jauniešu klases – Beta un Kroskarti
LAF Krosa komisija atzīmē, ka komisijas ietvaros sportot var sākt arī bērnu un jauniešu vecumā. Beta bagiju klasei turpināsies Latvijas Bērnu čempionāts, kurā ar maziem bagijiem startē braucēji vecumā no četriem līdz pat desmit gadiem. Latvijas Jauniešu čempionāts kroskartiem CK 125 klasē ir braucējiem vecumā no 12 līdz 18 gadiem, turklāt Krosa komisija plāno veicināt 85 kub. cm klases ieviešanu, lai aizpildītu tukšumu starp Beta bagiju un CK 125 vecuma grupām. Kroskartu klases ir ļoti populāras Skandināvijā un citās ziemeļvalstīs, kas rada iespēju kroskartu karjeru virzīt augstā un starptautiskā līmenī.


Tautas sports – Folkreiss
Savu ceturto pilno sezonu jau janvārī uzsāks tautas autosporta disciplīna Folkreiss. Ziemā paredzēts aizvadīt piecu posmu LAF Folkreisa Ziemas kausa sezonu, savukārt vasaras periodā, attiecīgi, sešu posmu LAF Folkreisa Vasaras kausu. Sporta veids nemaina savus nosacījumus ne sacensību ziņā, ne tehnisko noteikumu ziņā. Arī jebkuras startējošās automašīnas fiksētā cena – 950 eiro – paliek nemainīga, tāpēc katrs, kurš vēlas iesaistīties autosportā, startējot ar īstu sporta automašīnu ar drošības karkasu, par šo summu var kļūt par autosportistu dažu stundu laikā.
LAF Krosa komisijas kauss – treniņiem un pirmajiem soļiem
Kopā ar folkreisa sacensībām šogad notiks arī LAF Krosa komisijas kausa izcīņa autokrosā. Šis seriāls, kas apvienos gan ziemas, gan vasaras desmit sacīkstes, paredzēts jebkurai Latvijas čempionāta salonautomašīnu klasei atbilstošiem auto. Seriāla mērķis – iespēja Latvijas čempionāta dalībniekiem aizvadīt zemu izmaksu treniņsacīkstes, kā arī iespēja pietuvoties LAF sacensību gaisotnei braucējiem, kuri nākotnē varētu kļūt par Latvijas čempionāta dalībniekiem.


Starptautiskās aktivitātes

Krosa komisijas braucēji gadiem ilgi aizvada daudzsološas cīņas starptautiskajā līmenī. Līdzšinējiem panākumiem Eiropas autokrosa čempionātā pievienosies mūsu sportistu regulārs starts Eiropas rallijkrosa seriālā. Reinis Nitišs, kurš pērn daudzsološi debitēja Eiropas rallijkrosā, nākamajam gadam sarūpējis spēcīgāku tehniku un lielāku pieredzi, par mērķi uzstādot cīņu par iekļūšanu posmu A finālos. Rallijkrosa un Kroskartu braucēji plāno aizvadīt arī pilnu sezonu NEZ Ziemeļeiropas čempionātos.


LAF Krosa komisijas ziņas atrodamas gan Latvijas Automobiļu federācijas mājas lapā www.laf.lv (nolikumi, dokumenti, rezultāti), gan specializētajā informācijas vietnē www.autocross.lv (ziņas, analīze, informācija).


Viesturs Saukāns
LAF Preses dienesta vadītājs
 

 
Visi komentāri
 
288714. viesis 19.decembris 2012 12:53
0 0 Atbildēt

Visu cieņu, Viestur, tieši tā jāpasniedz vēstis par autosportu! Tavu brāļu

Komisijas / Komitejas var tikai mācīties! :-)

Juris K.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā VID izturas pret Latvijas uzņēmējiem, jo uzskata, ka BMW maksā dārgāk ( + VIDEO) 29

Vai VID atkal mēģina aizbiedēt nodokļu maksātājus no Latvijas, kā tas bija ar ss.lv? Notikumi risinājās aprīļa sākumā, bet par gala lēmumiem ziņu mums nav. Lasīt vairāk

 

Sadursme ar autobusu (+ VIDEO) 13

Video autors raksta, ka autobuss parādījies burtiski "no nekurienes" Lasīt vairāk

 

Nāvējošās izklaides uz dzelzceļa (+ VIDEO) 1

Arī 14 gadus vecā pusaudža nāve uz elektrovilciena jumta gūtā strāvas trieciena dēļ neattur citus zēnus no nāvējošās izklaides – vizināšanās, pieķeroties vilcienam no ārpuses. Lasīt vairāk

 

Vācijā aizliedz vidējā ātruma kontroles kameras, bet Latvijā uzstāda pirmo un būs vēl 134

Dažās Eiropas Savienības valstīs tās darbojas, Vācijā pastāv bažas par ietekmi uz privātumu. Lasīt vairāk