Eņģeļi turpina sargāt kājāmgājējus 2

 
5.janvāris 2009 12:35

Tu domā, ka aicinājums lietot atstarotāju tukšs sauklis vien ir? Bet varbūt tieši atstarotāji 2008. gada pirmajos trīs ceturkšņos ir izglābuši par 170 gājējiem vairāk, nekā šajā laika periodā pirms gada!

No 2008. gada sākuma līdz septembrim Latvijā ir ievainoti vai bojā gājuši 892 gājēji, kas ir par 170 cilvēkiem jeb 16 % mazāk, nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, liecina CSDD dati.



Iespējams, atceries 2007. gada nogalē Rīgas ielās redzamos vides objektus – eņģeļus, kas aicināja kājāmgājējus lietot atstarotājus. Šogad eņģeļi „iziet” plašākā sabiedrībā – Satiksmes ministrijas organizētā sociālā kampaņa „Kājāmgājēj, bez atstarotāja tu būsi eņģelis ” tiek īstenota ne vien Rīgā, bet vēl 14 citās Latvijas pilsētās – vietās, kurās reģistrēts vislielākais ceļu satiksmes negadījumu skaits.

Šogad kampaņa tiek organizēta no 5. līdz 31. janvārim un tās laikā 15 Latvijas pilsētu centros – Rīgā, Daugavpilī, Jelgavā, Liepājā, Rēzeknē, Ogrē, Jūrmalā, Tukumā, Cēsīs, Jēkabpilī, Valmierā, Ventspilī, Aizkrauklē, Limbažos un Madonā - būs izvietoti 63 vides objekti - eņģeļi. Sabiedriskā transporta pieturvietās un dinamiskajos stendos tiks izvietoti vides plakāti, bet pilsētu sabiedriskajā transportā - piekariņi. Kājāmgājējiem tiks dalīti atstarotāji.

Par kampaņas simbolu izraudzīts eņģelis, jo tas iejūtīgā, taču nepārprotamā veidā komunicē ideju par dzīvības zaudēšanu. Vides objekta – eņģeļa virsma ir pārklāta ar materiālu, kas rada spoguļa efektu, tādējādi ikviens garāmgājējs tajā var ieraudzīt sevi un padomāt par to, ka, vieglprātīgi izturoties pret drošību uz ceļa, šāds liktenis var piemeklēt tieši viņu.

Tāpat kā 2007. gadā, arī šogad kampaņas organizēšanā Satiksmes ministrija sadarbojas ar radošo aģentūru „Emergency”, kas 9. starptautiskajā reklāmas festivālā „Golden Hammer” 2008. gada otrajā pusē par vides objektu – eņģeļu – kampaņas ideju un realizāciju ieguva GrandPrix kategorijā „Labākais mediju pielietojums”.

Satiksmes drošības uzlabošana ir ne tikai viena no Latvijas, bet arī visas Eiropas Savienības prioritātēm, tāpēc šādiem mērķiem Kopiena ik gadu atvēl līdzekļus. Ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu Latvijā jau īstenoti 90 projekti satiksmes drošības uzlabošanai apdzīvotās vietās 5.8 miljonu latu apmērā, bet līdz 2015.gadam pašvaldības līdzīgu projektu īstenošanai vēl saņems 10.8 miljonus latu no ERAF. 2009. gada sākumā realizētās kampaņas „Kājāmgājēj, bez atstarotāja tu būsi eņģelis” kopējais finansējums ir apmēram 30 tūkstoši latu (ar PVN).
 
Visi komentāri
 
265506. viesis 6.janvāris 2009 10:25
0 0 Atbildēt

...sociālā kampaņa „Kājāmgājēj, bez atstarotāja tu būsi eņģelis tiek īstenota ne vien Rīgā, bet vēl 14 citās Latvijas pilsētās – vietās, kurās reģistrēts vislielākais ceļu satiksmes negadījumu skaits...

Gana demagoģijas! Lai kur arī netiktu reģistrēts vislielākais negadījumu skaits, CSN nosaka, ka atstarotājus gājējiem jālieto tumšos ceļa posmos ĀRPUS APDZĪVOTĀM VIETĀM. Savukārt apdzīvotajām vietām un jo sevišķi pilsētām pēc pamatdefinīcijas ir raksturīgs 1) apgaismojums; 2) ietves; 3) veloceliņi u.tml. aprīkojums. Ja mūsu dievzemītē ar to kaut kas nav kārtībā, varbūt beidzot vajadzētu rīkot akcijas, kas aicina pašvaldības savest kārtībā savu infrastruktūru, un policija tīri profilaktiski varētu izdrāzt kādu pašvaldību par iedzīvotāju drošības nenodrošināšanu.

265547. viesis 6.janvāris 2009 23:09
0 0 Atbildēt

Manuprāt,kampaņa tiek īstenota pilsētās,jo tajās apgrozās daudz potenciālo "klientu"-kāda jēga būtu kampaņu izveikt "tumšos ceļa posmos"?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti