«Daimler» samaksā kompensāciju par nepatiesiem degvielas patēriņa rādījumiem 4

 
29.jūnijs 2009 0:01

Vācijā kāds E-klases Mercedes īpašnieks iesūdzēja tiesā autoražotāju, kurš ir pārmērīgi pazeminājis noteiktos degvielas patēriņa rādījumus, un vinnēja procesu, raksta Deutsche Welle. Prasītājs pierādīja, ka viņa nopirktais automobilis patērē vairāk degvielas, nekā norādīts bukletā.

Patiesībā, atbildēt uz jautājumu par to, cik degvielas patērē automobilis, ir diezgan sarežģīti. Vidējais degvielas patēriņa rādījums ir atkarīgs no daudziem faktoriem, pirmkārt, jau no ceļa un braukšanas stila. Pēc likuma autoražotājiem ir jāuzrāda šis rādījums.

Kā rāda pieredze, katalogos uzrādītie skaitļi nekad neatbilst realitātei. Bet tie var kalpot par pietiekamu iemeslu, lai auto īpašnieks pieteiktu savas pretenzijas tiesai. 

Tā arī rīkojās E-klases Mercedes īpašnieks. Decembrī Štutgartes tiesā viņam izdevās vinnēt prasību pret autokoncernu Daimler, pierādot, ka viņa automobilis patērē par 15 procentiem vairāk degvielas, nekā ir norādīts bukletā. Rezultātā no 62 tūkstošiem eiro, kas sastāda jauna automobiļa vērtību, koncerns atgrieza pircējam 2500 eiro.

Kompānija Daimler atzina Štutgartes tiesas verdiktu, tādējādi nepieļaujot to, ka lieta nonāk Augstākajā federālajā tiesā. Ja augstākā instance no jauna pieņemtu lēmumu par labu Mercedes īpašniekam, tad kompānija nespētu novērst neskaitāmās prasības pret ražotājiem. 

Autokoncerniem arī nav jāzina reālie degvielas patēriņa apjomi viņu ražotajiem automobiļiem. Iemesls, kāpēc daudzi autovadītāji saņem nepatiesas ziņas par degvielas patēriņa apjomiem, slēpjas testā „Jaunais Eiropas braukšanas cikls” (NEDC), ar kura palīdzību degvielas patēriņu mēra paši ražotāji. Šī testa pamatprincipi tika izstrādāti vēl 1970.gadā un tāpēc neatbilst mūsdienu apstākļiem.

Testa laikā automobilis tikai uz dažām sekundēm ieskrienas līdz 120 kilometriem stundā. Tiek uzskatīts, ka lielāko daļu no ekspluatācijas laika automobilis brauks ar daudz mazāku ātrumu. Bet mūsdienās tādi autovadītāji ir retums.
Kā teica Vācu automobiļu kluba ADAC juriste Silvija Šatenkirhnere (Silvia Schattenkirchner), katram, kurš grib izvirzīt ražotājam pretenziju par to, ka viņa auto patērē vairāk degvielas, nekā bija paredzēts, tas ir jāpierāda ar izmēģinājumiem laboratorijas apstākļos. Ja tas izdosies, tad autovadītājam būs tiesības prasīt materiālo kompensāciju.
 
Visi komentāri
 
269677. viesis 29.jūnijs 2009 10:37
0 0 Atbildēt

dzirdēju baumas, ka vēvēfans esot iesūdzējis tiesā ģenerāļa motora koncernu par to, ka opelim tiek uzrādīts mazāks patēriņš kā ir patiesībā :D:D:D

269678. viesis 29.jūnijs 2009 10:50
0 0 Atbildēt

vēvēfans iesūdzēs par to, ka tērē mazāk nekā rakstīts.

269682. viesis 29.jūnijs 2009 11:08
0 0 Atbildēt

Testa laikā automobilis tikai uz dažām sekundēm ieskrienas līdz 120 kilometriem stundā. Tiek uzskatīts, ka lielāko daļu no ekspluatācijas laika automobilis brauks ar daudz mazāku ātrumu. Bet mūsdienās tādi autovadītāji ir retums. ...

vēvēfans :)

269686. viesis 29.jūnijs 2009 11:45
0 0 Atbildēt

HVZ, par ko vinji tur cepas un tiesaajas - no 1996. gada speekaa ir jaunaa metodika, peec kuras nosaka videejo degvielas pateerinju - 780 sekundes pilseetas cikla imitaacijas uz veltnjiem, peec tam pa 400 sekundeem 90 un 120 km/h pa reaalu

liidzenu asfalteetu / betoneetu celju. Uz veltnjiem pretveejsh tiek imiteets ar ventilaatoriem atbilstoshi "kustiibas" aatrumam. Gaisa temperatuura visos izmeegjinaajumos ir 20 ...30 Celsijgraadi. Par ko te aurot? Metodika visiem vienaada, taapeec saliidzinaama, pashi standartizatori noraada, ka 0.5 ltr augstaaks pateerinjsh

katraa izmeegjinaajuma veidaa REAALAA ekspluataacijaa ir pilniigi normaals.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti