Vācijā kāds E-klases Mercedes īpašnieks iesūdzēja tiesā autoražotāju, kurš ir pārmērīgi pazeminājis noteiktos degvielas patēriņa rādījumus, un vinnēja procesu, raksta Deutsche Welle. Prasītājs pierādīja, ka viņa nopirktais automobilis patērē vairāk degvielas, nekā norādīts bukletā.
Patiesībā, atbildēt uz jautājumu par to, cik degvielas patērē automobilis, ir diezgan sarežģīti. Vidējais degvielas patēriņa rādījums ir atkarīgs no daudziem faktoriem, pirmkārt, jau no ceļa un braukšanas stila. Pēc likuma autoražotājiem ir jāuzrāda šis rādījums.Kā rāda pieredze, katalogos uzrādītie skaitļi nekad neatbilst realitātei. Bet tie var kalpot par pietiekamu iemeslu, lai auto īpašnieks pieteiktu savas pretenzijas tiesai.
Tā arī rīkojās E-klases Mercedes īpašnieks. Decembrī Štutgartes tiesā viņam izdevās vinnēt prasību pret autokoncernu Daimler, pierādot, ka viņa automobilis patērē par 15 procentiem vairāk degvielas, nekā ir norādīts bukletā. Rezultātā no 62 tūkstošiem eiro, kas sastāda jauna automobiļa vērtību, koncerns atgrieza pircējam 2500 eiro.
Kompānija Daimler atzina Štutgartes tiesas verdiktu, tādējādi nepieļaujot to, ka lieta nonāk Augstākajā federālajā tiesā. Ja augstākā instance no jauna pieņemtu lēmumu par labu Mercedes īpašniekam, tad kompānija nespētu novērst neskaitāmās prasības pret ražotājiem.
Autokoncerniem arī nav jāzina reālie degvielas patēriņa apjomi viņu ražotajiem automobiļiem. Iemesls, kāpēc daudzi autovadītāji saņem nepatiesas ziņas par degvielas patēriņa apjomiem, slēpjas testā „Jaunais Eiropas braukšanas cikls” (NEDC), ar kura palīdzību degvielas patēriņu mēra paši ražotāji. Šī testa pamatprincipi tika izstrādāti vēl 1970.gadā un tāpēc neatbilst mūsdienu apstākļiem.
Testa laikā automobilis tikai uz dažām sekundēm ieskrienas līdz 120 kilometriem stundā. Tiek uzskatīts, ka lielāko daļu no ekspluatācijas laika automobilis brauks ar daudz mazāku ātrumu. Bet mūsdienās tādi autovadītāji ir retums.
Kā teica Vācu automobiļu kluba ADAC juriste Silvija Šatenkirhnere (Silvia Schattenkirchner), katram, kurš grib izvirzīt ražotājam pretenziju par to, ka viņa auto patērē vairāk degvielas, nekā bija paredzēts, tas ir jāpierāda ar izmēģinājumiem laboratorijas apstākļos. Ja tas izdosies, tad autovadītājam būs tiesības prasīt materiālo kompensāciju.
dzirdēju baumas, ka vēvēfans esot iesūdzējis tiesā ģenerāļa motora koncernu par to, ka opelim tiek uzrādīts mazāks patēriņš kā ir patiesībā :D:D:D