Jau daudzus gadus “Volvo Trucks” ir nozares līderis pasīvās drošības jomā vai vienkāršāk sakot – izstrādājot tehnoloģijas, ar kuru palīdzību iespējams mazināt negadījuma iespējamības risku un tā negatīvās sekas.
Šogad aprit 50 gadu kopš “Volvo” ieviesa trīspunktu drošības jostas, un šis izgudrojums ir glābis vairāk dzīvību nekā jebkura cita ierīce.
Pasaulē pirmais automobilis, kam sērijveidā tika uzstādītas trīspunktu drošības jostas, bija “Volvo PV544”, un tas tika izgatavots 1959. gada 13. augustā.
“Izprotot šī izgudrojuma nozīmīgumu mēs uzreiz atļāvām arī pārējiem ražotājiem brīvi izmantot mūsu patentu, un tagad drošības jostas ir pašsaprotama lieta kā visās kravas, tā arī vieglajās automašīnās. Varam pat teikt, ka ikvienā transportlīdzeklī ir kāda daļiņa “Volvo”,” lepojas “Volvo Trucks” satiksmes un produktu drošības direktors Karls Johans Almkvists (Carl Johan Almqvist).
Tomēr, lai arī trīspunktu drošības jostas ir pazīstamas jau piecdesmit gadus, kravas automašīnu vadītāju skaits, kuri tās izmanto, dažās valstīs ir izteikti mazs. Piemēram, Zviedrijā jostas izmanto tikai 40% vadītāju, savukārt Francijā šo rādītāju ir izdevies palielināt līdz 80%, taču jāsaka, ka tikai ar stingriem normatīvajiem aktiem.
“Volvo Trucks” veiktajos negadījumu pētījumos ir uzkrāta plaša informācija par to kādas sekas ir tam, ja drošības josta netiek izmantota. Statistikas dati liecina, ka tikai viens no 15 kravas automašīnu vadītājiem, kuri gājuši bojā uz Zviedrijas ceļiem pēdējo trīs gadu laikā, bija piesprādzējies.
“Cilvēks diemžēl nejūt ātruma bīstamību, jo īpaši sēžot lielā transportlīdzeklī. Visā pasaulē ik gadu nebūdami piesprādzējušies iet bojā ievērojams skaits šoferu. Kad šī viselementārākā drošības ierīce būtu varējusi glābt viņu dzīvības. Mēs vēlamies šo situāciju mainīt, kaut zinām - tas ir tikpat liels izaicinājums kā jaunu negadījumu novēršanai kalpojošu tehnoloģiju izstrāde,” stāsta Karls Johans Almkvists. “Mūsu kravas automašīnas ‘’atgādina’’ vadītājam par nepiesprādzētu drošības jostu, taču pašam vadītājam tomēr ir jāapzinās risks, ko viņš uzņemas, braucot nepiesprādzējies. Ja braucēju sadursmes brīdī neizsargā drošības josta viņš tiek izsviests no sēdekļa, un tad pārējās drošības ierīces zaudē jēgu. ”
Atbildiet labāk uz vienkāršu jautājumu - kādēļ autovadītājs par nepiesprādzēšanos tiek bargi sodīts, bet motociklistiem tiek brīvi atļauts apdraudēt savu un citu līdzcilvēku dzīvību. Ja sodam par jostām, tad sodam arī par brauksānu ar divriteni virs 125ccm - sanāks apmēram līdzvērtīga riska pakāpe.