Nozīmīgākajai drošības ierīcei - 50 gadu 5

 
20.jūlijs 2009 11:41

Jau daudzus gadus “Volvo Trucks” ir nozares līderis pasīvās drošības jomā vai vienkāršāk sakot – izstrādājot tehnoloģijas, ar kuru palīdzību iespējams mazināt negadījuma iespējamības risku un tā negatīvās sekas.

Šogad aprit 50 gadu kopš “Volvo” ieviesa trīspunktu drošības jostas, un šis izgudrojums ir glābis vairāk dzīvību nekā jebkura cita ierīce.



Pasaulē pirmais automobilis, kam sērijveidā tika uzstādītas trīspunktu drošības jostas, bija “Volvo PV544”, un tas tika izgatavots 1959. gada 13. augustā.

“Izprotot šī izgudrojuma nozīmīgumu mēs uzreiz atļāvām arī pārējiem ražotājiem brīvi izmantot mūsu patentu, un tagad drošības jostas ir pašsaprotama lieta kā visās kravas, tā arī vieglajās automašīnās. Varam pat teikt, ka ikvienā transportlīdzeklī ir kāda daļiņa “Volvo”,” lepojas “Volvo Trucks” satiksmes un produktu drošības direktors Karls Johans Almkvists (Carl Johan Almqvist).

Tomēr, lai arī trīspunktu drošības jostas ir pazīstamas jau piecdesmit gadus, kravas automašīnu vadītāju skaits, kuri tās izmanto, dažās valstīs ir izteikti mazs. Piemēram, Zviedrijā jostas izmanto tikai 40% vadītāju, savukārt Francijā šo rādītāju ir izdevies palielināt līdz 80%, taču jāsaka, ka tikai ar stingriem normatīvajiem aktiem.

“Volvo Trucks” veiktajos negadījumu pētījumos ir uzkrāta plaša informācija par to kādas sekas ir tam, ja drošības josta netiek izmantota. Statistikas dati liecina, ka tikai viens no 15 kravas automašīnu vadītājiem, kuri gājuši bojā uz Zviedrijas ceļiem pēdējo trīs gadu laikā, bija piesprādzējies.

“Cilvēks diemžēl nejūt ātruma bīstamību, jo īpaši sēžot lielā transportlīdzeklī. Visā pasaulē ik gadu nebūdami piesprādzējušies iet bojā ievērojams skaits šoferu. Kad šī viselementārākā drošības ierīce būtu varējusi glābt viņu dzīvības. Mēs vēlamies šo situāciju mainīt, kaut zinām - tas ir tikpat liels izaicinājums kā jaunu negadījumu novēršanai kalpojošu tehnoloģiju izstrāde,” stāsta Karls Johans Almkvists. “Mūsu kravas automašīnas ‘’atgādina’’ vadītājam par nepiesprādzētu drošības jostu, taču pašam vadītājam tomēr ir jāapzinās risks, ko viņš uzņemas, braucot nepiesprādzējies. Ja braucēju sadursmes brīdī neizsargā drošības josta viņš tiek izsviests no sēdekļa, un tad pārējās drošības ierīces zaudē jēgu. ”
 
Visi komentāri
 
269993. viesis 20.jūlijs 2009 17:33
0 0 Atbildēt

Atbildiet labāk uz vienkāršu jautājumu - kādēļ autovadītājs par nepiesprādzēšanos tiek bargi sodīts, bet motociklistiem tiek brīvi atļauts apdraudēt savu un citu līdzcilvēku dzīvību. Ja sodam par jostām, tad sodam arī par brauksānu ar divriteni virs 125ccm - sanāks apmēram līdzvērtīga riska pakāpe.

269994. viesis 21.jūlijs 2009 8:53
0 0 Atbildēt

Labaak atbildi uz jautaajumu, kaapeec autovadiitaajam un pasazhieriem nav jaaliek galvaa kjivere? :-) Ko tu gribeetu labaak braucot ar auto - jostas vai kjiveri? :-))) Kaapeec visdazhaadaako kalibru motopeedisti kjiveres neliek - tas jau ir cits jautaajums, kursh vairaak attiecinaams uz sapraata (iespeejams, aarpuszemes) kategorijaam :-) Un kaapeec vinjus par to nesoda, tas vispaar ir jautaajums, kuru sev uzdeva jau Gamļets :-)

269995. viesis 21.jūlijs 2009 10:36
0 0 Atbildēt

Crankshaft - lūdzu - tapēc, ka motociklista dzīvībai ir bīstama arī tāda sadursme, kas auto gadījumā beidzas ar apskrāpētu bamperi un pāris lamuvārdiem.

270001. viesis 21.jūlijs 2009 12:35
0 0 Atbildēt

Kāpēc Tu Crankshaft domā ka nav jaliek? Noteikumos ir rakstīt- vai nu josta, vai ķivere. Negribi sprādzēties, liec ķiveri! :)

270007. viesis 21.jūlijs 2009 18:31
0 0 Atbildēt

Seene [?] 21.07.2009 10:36

Crankshaft - lūdzu - tapēc, ka motociklista dzīvībai ir bīstama arī tāda sadursme, kas auto gadījumā beidzas ar apskrāpētu bamperi un pāris lamuvārdiem.

---------------------------------------------

Nu, arii automobilista dziiviibai vai veseliibai var buut biistama sadursme / avaarija, kura iistam (pasviitroju IISTAM!) motociklistam vien smaidu izraisiis, ja jau taa tu saki :-) Turklaat nav cilveeka, kursh (kaa dazhi maldiigi uzskata) speetu notureeties ar rokaam pret stuuri kaut pie 40 km/h un nekustiiga shkjeershlja - luust vai nu stuure, vai rokas, vai plecu kauli utt. :-( Konkreeti nu jau pasen atpakalj glabaajaam pazinju, kursh ar nepilniem 40 ievilka pakaljaa smagajam, bieza migla bij, smagais bij bez ugunjiem. Jaanis bija beigts uz vietas - kaa lika ar pieri pa stuuri, taa viss :-( Mashiina - pavecs modelis, nekaadu airbagu nav, jostas vinjsh neatzina kaa shkjiru ... Un tad - shkjietami neskarts, pat uz pieres vien ar grimu aizdariita sarkana striipa, bet dveeseliite jau citos mediibu laukos :-(

270001. viesis 21.07.2009 12:35

Kāpēc Tu Crankshaft domā ka nav jaliek? Noteikumos ir rakstīt- vai nu josta, vai ķivere. Negribi sprādzēties, liec ķiveri!

---------------------------------------

Kuros noteikumos? Nevainiibas jostu, Lielvaardes jostu vai Shahidu jostu lietoshanas noteikumos? :-) Vispaar incanti, mans kaiminjsh te viens ir bijushais uudensliideejs, veel krievu laikos. Kad jams gaaja pensijaa, koleegji vinjam pieminjai uzdaavinaaja kjiveri - taads liels puleeta misinja bambaalis ar iluminatoriem utt.. Incanti , ko CP teiktu, ieraugot uz mocha vai autinjaa pilsoni ar shito darinaajumu galvaa? Tak jau kjivere :-))))

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 1

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 17

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti