Britu kompānija Controlled Power Technologies (CPT) paziņojusi par to, ka pabeigti elektriskās turbīnas izstrādes darbi un par gatavību tās masveida ražošanai.
CPT jau noslēgusi vienošanos ar firmu Switched Reluctance Drives Limited, kas nodarbosies ar OEM moduļa ražošanu pēc CPT tehnoloģijas.
Elektriskās turbīnas izstrāde aizņēma vairāk kā astoņus gadus. Pēc izstrādātāju vārdiem, elektroturbīna darbosies no 12V, tās izmantošana neradīs "turbobedres" un kompresors darbosies arī pie zemiem dzinēja apgriezieniem. Bez tam jaunā tehnoloģija var tikt izmantota enerģijas reģenerācijai - izmantojot pretējo spiedienu, kas rodas "atmetot gāzi", turbīna spēs ražot elektrību un lādēt akumulatoru.
Ar elektroturbīnu aprīkota automobiļa prototips tika izstrādās ar vācu kompāniju AVL List - elektroturbīna tika adaptēta VW PASSAT divlitru tiešās iesmidzināšanas dzinējam. Ar tādu sistēmu aprīkots dzinējs rada tikai 159g izmešu - tas ir par 20% mazāk kā analoģisks 2.0 TFSI.
Kā apgalvo turbīnas izstrādātāji , viņu tehnoloģija palīdzēs autoražotājiem iekļauties jaunajās ekoloģiskajās normās, kas Eiropā stāsies spēkā 2015.gadā.
Lohssssssssssssss