Grāmatveži ir satraukti par plānoto dienesta auto nodokli 11

 
6.novembris 2009 10:15

Lai gan šobrīd publiski pieejama ļoti skopa informācija par ieplānoto nodokli par dienesta auto lietošanu privātām vajadzībām, tomēr izskatās, ka šī ierēdņu iniciatīva dos nevis gaidīto efektu, bet gan vēl vairāk apgrūtinās uzņēmēju ikdienu, kā arī mudinās uzņēmējus krāpties.

Tā uzskata Latvijas vadošā grāmatvedības uzņēmuma "Baltijas Konsultantu nams" valdes loceklis un konsultants Māris Ginters.

“Nodoklim par dienesta auto izmantošanu privātām vajadzībām ir jābūt samērīgam, tai skaitā arī ievērtējot šī brīža ekonomisko situāciju. Piemēram Igaunijā šis nodoklis ir aptuveni 10 lati menēsī, un šādā apmērā šīs nodoklis būtu ne tik sāpīgs arī Latvijā, taču ne jau publiski apspriestie 81 lats mēnesī,” uzskata Māris Ginters.

“Ja nodokļa likme būtu samērīga, tad šāda nodokļa ieviešanā būtu ieinteresēti arī vairums Latvijas grāmatveži. Jau minētajā Igaunijā ir tā, ka ja uzņēmējs izvēlas maksāt šo nodokli, tad viņam par konkrēto auto nav jāraksta ķēpīgās ceļazīmes, un tas būtiski samazina grāmatvedības papīru apjomu, jo īpaši uzņēmumos, kur ir daudzas dienesta automašīnas un to izmantotāji,” zināja teikt Māris Ginters.

“Būtiski arī tas, ka šāda steiga atkal mazina uzņēmējdarbības vides pievilcību Latvijā. Uzņēmējiem mazinās vēlme darboties ne tikai naudas trūkuma dēļ, bet arī neskaidrās un mūžīgi mainīgās biznesa vides dēļ,” norāda Māris Ginters.

“Ievērojamas izmaiņas likumdošanā, vēl jo vairāk jaunus nodokļus nedrīkst ieviest pēkšņi. Uzņēmēji vēlas izprast pārmaiņu nepieciešamību, kā arī savlaicīgi sagatavoties tām. Pretējā gadījumā uzņēmēji nevis meklēs iespējas jauninājumus ieviest, bet gan vairāk domās par to, kā izvairīties,” rezumē Māris Ginters.

“Mūsu līdzšinēja pieredze liecina, ka pēdējos gados uzņēmēji necentās izvairīties no nodokļu maksāšanas, tai skaitā arī tāpēc, ka nodokļu nemaksāšana tika uztverta kā sliktais tonis. Šobrīd ir svarīgi, lai nerastos tāda situācija, kad nodokļu maksāšana jau kļūst par slikto toni, kā tas daudziem uzņēmējiem bija deviņdesmitajos gados, ar kuriem tik ļoti mēdz biedēt Latvijas politiķi,” uztraucas Māris Ginters.

“Zinot citu valstu pieredzi, ir saprotama iniciatīva ieturēt nodokli par privāto labumu, kuru gūst darbinieki no dienesta auto izmantošanas privātās vajadzībās. Godīgi jāatzīst, ka līdz šim Latvijā, atšķirībā no daudzām Eiropas valstīm, privātpersona, pērkot automašīnu par saviem privātajiem līdzekļiem, bija ļoti nevienādā situācijā pret tiem, kuri iegādājās dienesta automašīnu kā organizācijas. Privātais lietotājs ne tikai maksāja iedzīvotāju ienākuma nodokli un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas, bet arī atšķirībā no uzņēmuma, nevarēja atgūt pievienotās vērtības nodokli. Tādējādi iedzīvotājam auto maksāja vismaz divas reizes dārgāk nekā uzņēmumam,” skaidro Māris Ginters.

 
Visi komentāri
 
272270. viesis 6.novembris 2009 15:44
0 0 Atbildēt

nekādas dienesta vieglās mašinas arī uzņēmējiem un viņu kantoriem nav vajadzigas - lai darba vajadzībās darbinieki brauc ar brauc ar privātajām un pēc tam prasa kompensacijas. Anglijā tml.prakse ir teju visās auditoru firmās un lielākajā daļā ķipa mūsu SIA-mia kantoros. Es arī britanijā kurjerpasta sistēmā nošancēju pāris gadus ar savu auto: darba devējs sapiķoja gana par degvielu, gan remontiem un apkopēm. Atbraucu atpakaļ uz letoniju - auto labāks nekā pirms tam.

272272. viesis 6.novembris 2009 15:53
0 0 Atbildēt

Piebildīšu, ka iepriekšējo komentāru uz mana kompja rakstīja mans krustdēls. Pats neesmu Anglijā bijis, nevaru neko spriest. Bet, pie mums VISA veida kantoros to dienesta auto ir par daudz. Tagad vienīgi valsts pārvaldē ir krass dienesta vieglo auto samazinājums. Arī parlamentā deputatu komisijām dienesta auto ir noņemti, tie vairs nav arī dažāda līmeņa valdības un ministriju ierēdņiem un vietniekiem. Un reali ir rezerves vēl lielākai ši transporta veida samazināšanai - īpaši jau pašvaldību instancēs. Bet privātie kantori joprojām ir piebāzti ar dienesta auto, tur tikai nikna nodokļa uzlikšana varēs situaciju uzlabot.

272273. viesis 7.novembris 2009 10:05
0 0 Atbildēt

Mans grāmatvedis ir mierigs kā Pitõns :)

Tas ka es to xu jodokli nemakšāšu ira skaidrs kā āmen baznīcā :)

272276. viesis 7.novembris 2009 16:27
0 0 Atbildēt

tas nau vienīgas xu jodoklis uz kura tiek likta vafele :)

272279. viesis 8.novembris 2009 15:32
0 0 Atbildēt

Tautai ar humora izjuutu nav kaartiibaa! Tas tak atbildes gaajiens par TELE 2 meteoriitu. Pabaidiija tikai.

272280. viesis 8.novembris 2009 18:49
0 0 Atbildēt

tadam nodoklim jabut! nav ko ieredniem par nodoklu naudu vizinaties personigajam vajadzibam tapat ari sia mierigi vizinas savam vajadzibam degviela, izdevumi bez PVN. kadel tad privatapersonai jabut tam antinam kas maksa par degvielu, citiem auto izdevumiem + PVN ?

janem pie rikles shos visus lai tik maksa!

272282. viesis 9.novembris 2009 8:29
0 0 Atbildēt

to 272280. viesis 08.11.2009 18:49

ierēdniem privāti vispār nau javizinās ar nesaviem autiniem .

a par sia - uztaisi savu sia , papi sies viņā , sāksi savādāk domāt un tad peņem sevi pie ''rīkles'' .diedelniek pārgudrais

272283. viesis 9.novembris 2009 10:08
0 0 Atbildēt

A mož' vajag otrādāk?

Nodokļu atlaides tiem, kas izmanto privātos auto? Aiznes VIDAM līzinga un degvielas cedeles, paprasi ienākuma nodokli atpakaļ. Līdzīgi kā ārstu un skolu čekus! :D

272284. viesis 9.novembris 2009 10:11
0 0 Atbildēt

Ja dienesta auto nevar izmantot savām vajadzībām, kaut vai braukšanai uz/no darba, tad tam vispār nav jēgas. Ja nu tikai komplektā ar šoferi.

272289. viesis 9.novembris 2009 16:33
0 0 Atbildēt

sabiedrība jau kopš padomjlaikiem ir pārmetusi valsts pārvaldei un turienes ierēdņiem par glaunu vizināšanos uz valsts rēķina. protams, īsti smuki tas nekad nav bijis. Bet pārsteidz, ka šis negatīvās tendences strauji pārņēma arī visu privāto SIa-mia biznesu. Visi suņkopības un kaķkopības kantori pa lēto ir sapirkušies vieglos auto, kuriem it kā ar biznesu nav nekādas tiešās saistībās, bet tie tiek izmantoti lai pa brīvu no punkta a uz punktu b pārvietotu BIEZO īpašnieku pēcpuses. Par to jau vairākus gadu desmitus pie mums viesojoties ir brīnījušies rietumu biznesa partneri, kuri esošajā mehanissmā saskatījuši "kommunisma"pazīmes - izmantot auto par brīvu velti. Atceros, kad biju komandējumā ASV augstskolā, turienes docents arī uz pāris dienām paņēma savā rīcībā fakultātei piederošo mikrobusiņu. Bet, par tā izmantošanu pirms tam samaksāja kasē 70 bakšus. Tikai pēc tam saņēma auto atslēgas. Pie mums iestādēs tāda veida izbraukumi ar viesiem it visur tiek noformēti formāli, neviens nekad ne par ko nemaksā, neviens arī nekontrolē. Atceros, pirms vairākiem gadiem man pazīstams prokurors stāstīja, ka pēc teātra iekāpis "taksī", kurš kā izrādijies bijis viņa rīcībā esošā dienesta mašina. Šoferis bijis šokā, kad prasot "ceineri" pasažierī atklājis savu tiešo priekšnieku... Līdziga situacija ir arī citur. Pēdējais laiks it visu vieglo dienesta auto izmantošanu stingri regulēt ar likuma spēku. Bagāto tāpat jau pārāk daudz.

272290. viesis 9.novembris 2009 20:33
0 0 Atbildēt

IV,ja privātfirmas īpašnieks ir ar mieru ,ka viņam piederošo autoparku padotie jāj pa labi un pa kreisi ,tad tā ir viņa izvēle.Ja ieviesīs nodokli,tad kaut ko izdomās vai sāks kaut ko mainīt savā uzņēmumā.Par valsts apmaksātiem auto piekrītu-gribi braukt ārpus darba laika un vietas,maksā.Tad pavērsies plašs "darbalauks" stukačiem-atceries sociālismu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti