Neskaidrības ar gājēju celiņiem (+ foto) 31

 
23.novembris 2009 13:44

Lasītājs Krišjānis uzdod mums un ekspertiem jautājumu par gājēju un velosipēdistu ceļiem un to apzīmēšanu. Šeit redzamas vairākas vietas Rīgā, ceļazīmes vienādas – tomēr dažviet tās, loģiski domājot, var tikt tulkotas dažādi.

Vai ceļazīmes attiecas uz trotuāru vai uz braucamo daļu? Kas man, kā autovadītājam, aizliedz braukt pa Vanšu tiltu un atsevišķās vietās Vecrīgā? Atbildi var atrast fotogrāfijās.

Auto (velo) vadītājs – Krišjānis Jansons - Ratiniks

 
Visi komentāri
 
272705. viesis 23.novembris 2009 13:58
0 0 Atbildēt

šo mazo niansi zin tikai RPP, kozli typa!

272708. viesis 23.novembris 2009 14:08
0 0 Atbildēt

zebrā skaidroja..

tur kaut kas bija ar dzīvojamo zonu saistīts...

bet visā visumā murgs !!

272709. viesis 23.novembris 2009 14:19
0 0 Atbildēt

nu lūk! kārtējais piemērs par zīmju uzstādīšanas kultūru LV

Vecrīgā bija jāliek 303 zīme. Tur tāpat brauc tikai iedzīvotāji un piegādātāji.

272710. viesis 23.novembris 2009 14:20
0 0 Atbildēt

Mr_JMT - Hmmkas kas bet ar dzīvojamo zonu šai žīmei nekada sakara nav. Ir vai nu gājēju/velosipēdu cēļš un attiecīgi auto tur nedrīkst braukt (ar nelieliemie izņēmumiem), vai arī nav tā "velo" ceļa un visi mierīgi var braukt. ja tā ņem tad uz tiltiem tās zīmes ir galīgi nevietā - pirmkārt tur neavr velo traukties pilnā ātrumā jo nav tur piektiekamivietas ātrākiem riteņbraucējiem un gājējiem tā lai kādam nebūt "jāparaujas" malā. Otrkārt Vecrīgā tāš ielas tur "nostopētas" bezjēgā.

272711. viesis 23.novembris 2009 15:25
0 1 Atbildēt

zebrā stāstīja, ka visa vecrīga ir kā dzīvojamā un gājēju zona, līdz ar to zīmes uztver savādāk nekā uz ielas!

272713. viesis 23.novembris 2009 15:33
0 0 Atbildēt

Jā, ceļu policijai uz vanšu tilta tiešām ir plašas vēl neapgūtas peļņas iespējas.

Laipni lūdzu manā valstī!

272714. viesis 23.novembris 2009 16:07
0 0 Atbildēt

Visinteresantāk ir situācija, kad ceļu šķērso velosipēdistu celiņš un vienlaikus turpat ir gājēju pāreja. Pēc CSN gājējiem ir priekšroka, bet velosipēdistiem jāpalaiž mašīnas.

272718. viesis 23.novembris 2009 16:47
0 0 Atbildēt

tāda vieta ir Ķipenē starp trolejbusa pieturu un Olimpiju...

Kur tieši tā arī ir - gājēji jālaiž, bet vellapēdistiem jālaiž mašīnas... ;)

272719. viesis 23.novembris 2009 16:50
1 0 Atbildēt

kaads nav paracies pa CSN graamatinju? vai tad tieshaam dziivojamaa zonaa (lasi Vecrīgā) celjazimes tulkojas savadak ka pareja Latvija?

272720. viesis 23.novembris 2009 17:00
1 0 Atbildēt

272711. viesis 23.11.2009 15:25

zebrā stāstīja, ka visa vecrīga ir kā dzīvojamā un gājēju zona, līdz ar to zīmes uztver savādāk nekā uz ielas!

____________________

cik zinu tad dzivojamo zonu nosaka ar 528 un 529 zīmi.

CSN neatrodu, ka šo zīmju darbības zonā, citas zīmes mainītu nozīmi.

272721. viesis 23.novembris 2009 17:06
0 0 Atbildēt

Ja palūkojamies rietumu virzienā, tad šāda rīkojuma ceļa zīme norāda gājēju un/vai velosipēdu ceļu. Gājēji un velosipēdu vadītāji brauc pa savu ceļu noteiktā kārtībā. Viņi nedrīkst pārvietoties pa brauktuves daļu, kas paredzēta transportlīdzekļu braukšanai. Transportlīdzekļi uzbraukt un/vai braukt pa gājēju/velosipēdu ceļu drīkst tikai ceļu satiksmes noteikumos atļautajos gadījumos. Braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt gājēju pārvietošanās ātrumu uz gājēju ceļa.

Ietve nav un nevar būt gājēju/velosipēdu ceļš.

Man ir pārliecība, ka latvijā uzrakstīto negribēs saprast neviens no valsts struktūrās ar ceļu satiksmi saistītiem ierēdņiem.

Ticu Fridriha pravietojumam, ka vanšu tilts ir budžeta C plānā slēptās naudas rezerves, kuras paredzētas iegūt no joprojām skopajiem ceļu satiksmes dalībniekiem!

272722. viesis 23.novembris 2009 17:07
0 0 Atbildēt

Autors:

Tur jau tā lieta,ka likumā NAV rakstīts,ka ceļa zīmes dzīvojamā zonā maina nozīmi,bet mēs loģiski domājot (kurš gan to izdomāja?)vienā vietā ievērojam, savukārt citā nē!

272723. viesis 23.novembris 2009 17:10
0 0 Atbildēt

To mansotraises:

Par dzīvojamo zonu nav vairāk ko piebilst.

Tur ir brauktuves, ietves un gājēju/velosipēdu ceļi.

...un vēl muļķības, ko par tām stāsta nejēgas.

272724. viesis 23.novembris 2009 17:33
0 0 Atbildēt

LVS nosaka "Ja ar 413. - 415. zīmi apzīmētā ceļa daļa ir atdalīta no pārējās brauktuves ar apmali vai barjeru, tad šo zīmi ir atļauts uzstādīt pa labi no velosipēdu un/vai gājēju ceļa."

Attiecīgi brauktuve ir brauktuve un ar apmali atdalītā ceļa daļa ir apvienotais gājēju veloceļš.

272725. viesis 23.novembris 2009 17:43
0 0 Atbildēt

to mansotraises [?] 23.11.2009 17:33

Autovadītajam nav jāzina kaut kādi LVS standarti.Viņam ir jāvadās pec uzstādītās ceļa zīmes, nevis pēc tā, ko par to saka kaut kāds standarts.

272726. viesis 23.novembris 2009 17:49
0 0 Atbildēt

Ja ceļazīme NAV uzstādīta pēc LVS, tas nedod tiesības autovadītājam to neievērot. (Varbūt ir cerības tiesā savu taisnību pierādīt)

272727. viesis 23.novembris 2009 17:58
0 0 Atbildēt

sachakareejushi satiksmi galīgi tai Vecrīgā! da aizliegt vispār tur kustību ar auto un uvsjo. a piķi vajag atsist atpakaļ: www.liepajniekiem.lv/lat/zinas/kri...z-naudassodus/

272728. viesis 23.novembris 2009 18:00
0 0 Atbildēt

Bet vadītājs taču ievēro.

Vadītājs taču redz zīmi, kas uzstādīta aiz apvienotā celiņa. Turklāt celiņš ir atdalīts no brauktuves ar izceltu apmali.

šī 415 zīme arī norāda to, ka atdalītā daļa (tautai saprotamā valodā - ietve aiz borta) ir apvienotais gājēju/veloceļš.

šī zīme norāda, ka tikai atdalītā daļa (ietve) ir veloceļs, nevis atdalītā ceļa daļa UN visa brauktuve.

272729. viesis 23.novembris 2009 18:02
0 0 Atbildēt

Tev taisnība.

413.-415. c.z. jāuzstāda, lai apzīmētu atdalītu ceļu vai ceļa daļu, pa kuru atļauta gājēju pārvietošanās, kā arī mopēdu un velosipēdu kustība.

272730. viesis 23.novembris 2009 18:05
0 0 Atbildēt

Bet to jau neviens rīgas domē, csdd vai policijā nezin! CZ lika uz dullo ar iepriekšēju nolūku - iekasēt soda naudas vecrīgā, bet vanšu tiltu pagaidām :) neaiztikt!

272731. viesis 23.novembris 2009 18:06
0 0 Atbildēt

eriks_grigis

Tad jau sanāk, ka Vecrīgā, kā redzams pievienotajās bildēs var braukt ar auto? Jo atdalīta josla, t.i. trotuārs ir?

272732. viesis 23.novembris 2009 18:10
0 0 Atbildēt

Sanāk gan, bet tautai tas nav ļauts :)

272733. viesis 23.novembris 2009 18:12
0 0 Atbildēt

Ietve tomēr nav gājēju/velosipēdu ceļš, kaut arī atdalīta. Tāpēc braukšana ir par maksu :)

272734. viesis 23.novembris 2009 18:14
0 0 Atbildēt

Pie tam runājot no velosatiksmes un gājēju drošības viedokļa, jebkurš vertikāls škērslis var būt traumējošs. Līdz ar to tādas apmales nevar būt veloceļa šķērsprofilā, t.i. ja viņi mēģina teikt, ka arī brauktuve, apmales un ietves ir viens vesels veloceļš.

272735. viesis 23.novembris 2009 19:26
0 0 Atbildēt

Taa kaa vecriiga ir dziivojamaa zona tad shai zimei ir kakja jeega. Dzivojamaa zonaa gajeejam un lisapeedistam ir priekshroka attieciiba pat pret policijas transportu. Taatad shiim ziimeem nav nekaada jeega jo gaajeejs dziivojamaaa zonaa var paarvietoties visaa brauktuves platumaa. Sekojoshi - pajaat ja brauc auto - es eju - parvietojies ar manu aatrumu...

272736. viesis 23.novembris 2009 19:29
0 0 Atbildēt

Vecriiga ir dziivojamaa zona. Un luudzu visus vadiitaajus ieverot tu max. 20 km/h un neaizmirst ka gajeejiem ir priekshroka chetrrapus raapot paari celjam...

272737. viesis 23.novembris 2009 19:31
0 0 Atbildēt

dziivojamaa zona ir primaarais nosaciijums visaa ziimju izvietojumaa. Paareejaas ziimes ir tikai pakaartotas dziivpjamai zonai un ja taas ir pretrunaa ar dziivojamaas zonas noteikumiem tad uzredzeeshanos - taas netraadaa....

272738. viesis 23.novembris 2009 20:04
0 0 Atbildēt

Ja ir zime 528 (dzīvojamā zona) tad ir skaidrs, kā tajā zonā pārvietojas gājēji un auto. Bet šī 528 zīme neizslēdz citu zīmju nozīmi un veloceliņa vai gājēju vai apvienotā gājēju un velosipēdistu celiņu esamību šajā zonā.

Piemēram, ja tas ir atseviški izbūvēts caur pagalma skvēru (parku), kā 3m plats celinš. Tad tā 415 zīme pirms celiņa, norādītu, ka šajā dzīvojamās zonas daļā atrodas celiņs, kurā auto braukt aizliegts un tas domāts tikai gājējiem un velosipēdiem.

Bet vecrīgā ir sanācis nāsings špesels :)

272741. viesis 23.novembris 2009 22:19
0 0 Atbildēt

Man gandrīz viss skaidrs, izņemot tas, ko uz Vanšu tilta dara automašīnas, un tas kā ar velosipēdu tikt pāri tam baltajam nožogojumam Doma laukumā:D

272759. viesis 24.novembris 2009 21:50
0 0 Atbildēt

Tieši tā dzīvojamā zona neizslēdz iespēju uzlikt zīmi gājēju/velosipēdu ceļš. Noteikumi nosaka, ka dzīvojamā zonā gājēji un velosipēdisti var ganīties, kur patīk, bet tas neizslēdz to, ka, ja ir velosipēdu ceļš, tad velospīdestiem obligāti ir jābrauc pa to. Vecrīgā tā zīme nenozīmē neko un sanāk, ka mierīgi var braukt doma laukumā.

272764. viesis 25.novembris 2009 0:07
0 0 Atbildēt

272735. viesis 23.11.2009 19:26

Taa kaa vecriiga ir dziivojamaa zona tad shai zimei ir kakja jeega. Dzivojamaa zonaa gajeejam un lisapeedistam ir priekshroka attieciiba pat pret policijas transportu. Taatad shiim ziimeem nav nekaada jeega jo gaajeejs dziivojamaaa zonaa var paarvietoties visaa brauktuves platumaa. Sekojoshi - pajaat ja brauc auto - es eju - parvietojies ar manu aatrumu...

===

palasi noteikumus pāķi un pap!s malā, kad es braucu:

154. Dzīvojamā zonā, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu teritorijā gājējiem un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, taču viņiem aizliegts nepamatoti traucēt citu transportlīdzekļu braukšanu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 31

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti