Autovadītāji nezin minimālo atļauto riepu protektora dziļumu 20

18.oktobris 2011 15:44

Pētījums, ko „Goodyear” uzdevumā kompānija GFK, rāda – lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju nezina, kāds ir minimālais protektora dziļums ziemas un vasaras riepām.

Tikai 11% aptaujāto mūsu valstī ir informēti, ka pēc likuma vasaras riepām tie ir 1,6 mm, diemžēl 86% respondentu ir pārliecināti, ka likuma drošības prasības ir daudz zemākas (skatīt pielikuma 1. tabulu). Attiecībā uz ziemas riepām situācija ir vēl dramatiskāka – veseli 98% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju domā – pat ja protektora dziļums ir mazāks nekā 3 mm, likums joprojām tiek ievērots.

GFK pētījums atklāj – autovadītāju zināšanas Latvijā ir ļoti vājas. „Goodyear” tirdzniecības vadītājs Latvijā Viktors Samusēvičs ir satraukts: „Pētījuma rezultāti ir šokējoši, lai neteiktu vairāk. Riepas ir vienas no pirmajām, kas būtu jāpārbauda katram braucējam, īpaši jau Latvijas klimatiskajos apstākļos. Riepas un ceļa saskares laukums, kas ir tikai plaukstas platumā, ir tieši atkarīgs no protektora dziļuma. Ja jūsu mašīnas riepu protektors neatbilst pat likuma noteiktajām minimālajām prasībām, tad, pat braucot ar jaunākā izlaiduma mašīnu, arī ļoti pieredzējis autovadītājs apdraudēs satiksmes drošību. Nemaz jau nerunājot par to, ka likums nosaka tikai absolūti minimālo protektora dziļumu, respektīvi – tādu, kas garantē vienīgi pamata drošību. Lai nepakļautu briesmām ne sevi, ne citus, autovadītājam ir jābūt atbildīgam, jāzina noteikumi un jārīkojas tālredzīgi,” uzsver Samusēvičs.

Valsts policija gatavojas mērīt protektora dziļumu

Savukārt Valsts policija atgādina – lietot ziemas riepas ar lielu protektora nodilumu ir bīstami, un arī informē – Valsts policija ir iegādājusies jaunas digitālas mērierīces un jau šogad sāks mērīt protektora dziļumu visu veidu autotransportam.

No visiem desmitiem tūkstošiem komponentu, kas veido mašīnu, tikai četras daļas ir saskarē ar ceļu – un tās ir riepas. Kontakta laukums ar ceļu ir tieši atkarīgs no protektora dziļuma, un pat tad tas ir tikai plauksta platumā. Tāpēc ir ļoti svarīgi zināt valstī noteikto minimālo protektora dziļumu un regulāri pārbaudīt riepu stāvokli. Latvijā ar likumu tiek prasīts šāds protektora dziļums: vasaras riepām – 1,6 mm, ziemas – 4 mm.

„Galvenais ir atcerēties: lai ar cik labām ziemas riepām būtu aprīkota automašīna, pārgalvīgus braucējus tas neglābs,” pašu svarīgāko drošas braukšanas pamatprincipu uzsver Valsts policija.

Autovadītāji var pārbaudīt savu gatavību ziemas sezonai

Latvijas vieglo automašīnu vadītājiem no šā gada 18. līdz 25. oktobrim tiek piedāvāta iespēja uzzināt, vai viņi ir pietiekami labi sagatavojušies rudens un ziemas sezonai. Bez maksas pārbaudīt riepu protektora dziļumu, tuvās un tālās gaismas, kā arī savu reakciju un stresa līmeni šonedēļ varēs sešās „Statoil” degvielas uzpildes stacijās Rīgā, Liepājā, Valmierā un Daugavpilī.

Akciju organizē „Latvija Statoil”, Drošas braukšanas skola, „Osram Latvia” un „Goodyear”. Akcijas laikā autovadītāji varēs ne tikai pārbaudīt savu gatavību tumšajam, slapjajam un aukstajam laikam, bet arī tiks informēti par prasībām, lai arī rudenī un ziemā būtu ievēroti visi drošas braukšanas priekšnoteikumi.

Kā atzina „Latvija Statoil”  komunikācijas vadītājs Artūrs Eglītis, drošas braukšanas pamatprincipu ievērošana ir jo īpaši svarīga ziemā, kad pārvietošanās ir apgrūtināta sniega, ledus  un slapjā ceļa seguma dēļ. „„Latvija Statoil”  jau kopš savas darbības sākuma ir iesaistījusies daudzās aktivitātēs, un arī šoreiz, sadarbojoties ar uzticamiem partneriem, vēlamies autovadītājiem atgādināt drošas braukšanas pamatnoteikumus ziema sezonai, lai viņi vienmēr veiksmīgi nonāktu savā gala mērķī,” paskaidro Artūrs Eglītis.

Latvijā akcija notiek:
18. oktobris 13:00 –19.00, Eksporta iela 1c, Rīga
19. oktobris 12:00 – 18:00, Esperanto iela 2/8, Liepāja
20. oktobris 13:00 – 19:00, Vienības gatve 105, Rīga
21. oktobris 13:00 – 19:00, Kārļa Ulmaņa gatve 110, Rīga
22. oktobris 11:00 – 17:00, Krasta iela 101, Rīga
24. oktobris 13:00 – 19:00, Stacijas iela 29, Valmiera
25. oktobris 12:00 – 18:00, Stacijas iela 97a, Daugavpils

Akcijas laikā vieglo automašīnu vadītāji bez maksas varēs izmērīt savas mašīnas riepu protektoru un konsultēties ar attiecīgajiem speciālistiem. Mērījumi notiks „Statoil” degvielas uzpildes stacijās visā Baltijā.

 
Visi komentāri
 
284118. viesis 19.oktobris 2011 11:33
0 0 Atbildēt

"(skatīt pielikuma 1. tabulu)" - where da heck?

284119. viesis 19.oktobris 2011 13:13
6 2 Atbildēt

tos mm katram ritenim atsevišķi jāskatās vai jāskaita kopā?

284120. viesis 19.oktobris 2011 14:23
0 0 Atbildēt

Vispār jau arī žurnālisti laikam nezin, ka mēra nevis protektora dziļumu, bet protektora augstumu... :)

284121. viesis 19.oktobris 2011 14:50
0 0 Atbildēt

284120.

Vispār jau arī žurnālisti laikam nezin, ka mēra nevis protektora dziļumu, bet protektora augstumu...

-------------------------------------

:-) :-) :-) Vispār jau oficiālais termins ir "dziļums" :-) :-)

... tyre tread depth ... Reifenprofiltiefe ... bet vari teikt

"augstums", tā sacīt savējie sapratīs :-) :-)

284122. viesis 19.oktobris 2011 17:06
0 0 Atbildēt

Mk noteikumos Nr.466 riepas vidusdaļā protektora zīmējumam mēra augstumu. >>> Mēra to, kas dilst!

www.likumi.lv/doc.php?id=88....2010&from=off

Vācieši mēra dziļumu tām riepām, kurām ir atļauts padziļināt protektora bloku rievas.

284125. viesis 19.oktobris 2011 18:56
0 0 Atbildēt

A naskuj zināt? Slīd vairāk kā var kontrolēt, pērk jaunas riepas vai liek auto nost.

284126. viesis 19.oktobris 2011 21:52
0 0 Atbildēt

Pie mums jau CP uz ielām to procesu nekontrolē - negrib ķēpāties. TA laikā, tur gan vēl paskatās, bet kā defektu vērtē varbūt vienīgi rudeņos pirms sniega... Ielās pie mums CSDD reidi nenotiek.Pavasarī manu auto arī izlaida ar stipri paplikām ziemenēm- pat īsti nepaskatījās virsū. Tā arī visu vasaru vēl nobraucu - tagad gan likšu jaunas. Ārzemēs ir stingrāk. Vasarā, kad biju Berlinē, vienā degvielas stacijā bija vietējo TUV un CP darboņu reids -baudīja riepas. Un diezgan daudziem rakstīja protokolus.

284128. viesis 20.oktobris 2011 9:31
0 0 Atbildēt

eriks_grigis

Mk noteikumos Nr.466 riepas vidusdaļā protektora zīmējumam mēra augstumu. >>> Mēra to, kas dilst!

www.likumi.lv/...0&from=off

Vācieši mēra dziļumu tām riepām, kurām ir atļauts padziļināt

protektora bloku rievas.

=======================

Nebūs tev taisnība gan :-) Jeb vai tu domā, ka MK dievi podus apdedzina,

vai tie, kuri šos noteikumus raksta? NEKUR nav nekas minēts par zīmējuma

AUGSTUMU, NEKUR, nevienā valodā :-) Un tēze par riepām, kurām

ļauts padziļināt protektora zīmējuma dziļumu , ir naiva :-) Jo termins "Profiltiefe" attiecas arī uz jaunām VIEGLO auto riepām, kuras pārdod

veikalā :-) Pat krieviski ir "glubina protektora" ...

284129. viesis 20.oktobris 2011 9:44
2 0 Atbildēt

Toties apdrošinātājiem riepu stāvoklis ir pirmais, uz ko šamie skatās pēc negadījuma. Bai ze vei, jaunajā octa likuma variantā būs punkts, ka par avārijas izraisīšanu ar plikām riepām būs regress.

284132. viesis 20.oktobris 2011 13:26
0 1 Atbildēt

Autpvadītājam nemaz nav jāzina protektora dziļums, tas ir jāzina TA inspektoram.

284135. viesis 20.oktobris 2011 14:50
0 0 Atbildēt

Vispār, šim riepu lietām visiem ir jāpieiet nopietnāk. Cik daudz crachu šodien nenotiek tieši riepu dēl ? Statistiski - pat ļoti daudz. Ipaši jau ziemā. Un šodien riepas nebūt vairs nav tās dārgākās auto daļas - labu, lietotu riepu komplektiņu riepu centros var dabūt pa 50 ls bez probzām. Un CP arī tas process ir stingrāk jākontrolē. Tie baltrocīši, pieraduši tikai ar radariem krūmos sēdēt, riepu kontrole uz ceļa šķiet šmucigs un netīrs darbs...(IV)

284136. viesis 20.oktobris 2011 15:35
0 0 Atbildēt

oficiāli ar ziemenēm jābrauc no 1.dec. līdz tam laikam ko kontrolēt?

284137. viesis 20.oktobris 2011 15:44
5 1 Atbildēt

Ne jau riepas izraisa avārijas...

284138. viesis 20.oktobris 2011 16:59
0 0 Atbildēt

Atceros, ka krievu lakos riepas bija blata prece. Daudzi, kam bija blati tirdzniecibas bāzēs, ar riepu spekulaciju labi uzvārijās...īpaši jau ar MI-66 riepām, ka parādijās ap 1982.gadu. Cilvēki pat lidz 100rbļ štukā piķoja, lai tās dabūtu. Arī tās platās (205) priekš volgām bija labas un pieprasītas. Reali veikalos ripas varēja nopirkt tikai visadi tr veterani un varoņi. Kam nebija blatu, bija pat jāliek atjaunotās, ka tolaik bija briesmīgas kvalitates.

284157. viesis 24.oktobris 2011 13:40
0 0 Atbildēt

Kā gan CP iedomājas sodīt par protektora dziļumu, ja privāto transportu nemaz par to nevar sodīt. Atkal Zivtiņš tuftu dzen. Nu labi var sodīt zem panta "citi neminētie pārkāpumi" un atbildība avārijas gadījumā.

Ir tikai šis sods:

[c]Par tāda transportlīdzekļa izmantošanu komercpārvadājumos vai pašpārvadājumos, kuram ir nepietiekams normatīvajos aktos noteiktais riepu protektora dziļums vai ir riepu bojājums, kas apdraud satiksmes drošību, —

izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no desmit līdz četrdesmit latiem, bet personai, kas atbildīga par transportlīdzekļa ekspluatāciju, — no četrdesmit līdz simt latiem.[/c]

284159. viesis 24.oktobris 2011 14:01
0 0 Atbildēt

[c]Riepas un ceļa saskares laukums, kas ir tikai plaukstas platumā, ir tieši atkarīgs no protektora dziļuma.[/c]

Kāda nozīme saskares laukumam, ja noteicošais ir piespiedējspēks, tieši jo mazāks laukums, jo riepa labāk piespiežas pie ceļa. Ziemā par to viegli pārliecināties noskatoties kā daži spolējas ar savām platajām riepām.

284164. viesis 25.oktobris 2011 9:31
0 0 Atbildēt

+1 Kanibālam - uz ziemu speciāli lieku šaurākas riepas. Ar ražotāja paredzēto platumu ziemas putrai peld pa virsu.

284171. viesis 25.oktobris 2011 19:08
0 0 Atbildēt

> Kanibāls

Genau, Parteigenosse Kanibal! Ne velti rallijos ziemā brauc ar stipri

šaurām riepām - tieši tāpēc, lai palielinātu spiedienu uz ceļa virsmu

riepas/ ceļa kontaktvirsmā. No pieredzes varu teikt, ka Mersītis 230E

savulaik arī jūtami labāk uzvedās ziemā ar rūpnīcas parakstītajām

175-R14 ziemas riepām, nekā ar vēlāk iegādātajām 185/70-R14 :-)

284173. viesis 26.oktobris 2011 8:52
0 0 Atbildēt

Ahā, un vispār man pagrūti iedomāties šodienas riepu bez t.s. diluma

indikatora protektora zīmējumā. Principā taču pietiek pamest aci uz

tiem, lai gūtu kaut vispārēju priekšstatu par to, kas tad mums te iraid,

un kas gaidāms tuvākajā nākotnē / sezonā / līdz sezonas beigām :-)

284176. viesis 26.oktobris 2011 23:57
1 0 Atbildēt

Jaa, piekriitu, katrai riepai tachu ir diluma indikatori.

Nokiaanjiem jau vispaar cipariishi raadaas, par ko taads cepiens sakaraa ar to meeriishanu? Uzmeti acis riepai un viss skaidrs.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepaguva apdzīt (+ VIDEO)

Sieviete pie Chevrolet stūres nepagūst pabeigt apdzīšanas manevru un saduras ar pretimbraucošo MAN kravinieku. Autovadītāja ar smagām traumām nogādāta slimnīcā. Lasīt vairāk

 

"Rīgas siltums" plāno iegadāties astoņus elektroauto 1

AS "Rīgas siltums" plāno iegādāties astoņus vieglos pasažieru elektromobiļus uzņēmuma operatīvās vadības funkciju nodrošināšanai, aģentūru LETA informēja kompānijā. Lasīt vairāk

 

Baumanim un Ošam piedzīvojumiem bagāta diena Eiropas rallijkrosa čempionātā Rīgā

Latvijas pilotiem Jānim Baumanim un Edijam Ošam sestdien padevās piedzīvojumiem bagāta diena Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) pasaules rallijkrosa čempionāta "Ferratum World RX of Rīga" ietvaros notiekošā Eiropas meistarsacīkšu RX1 klasē posmā, ziņo sacensību rīkotāji. Lasīt vairāk

 

Elektromobilitātes tuvākā nākotne: baterijas uzlāde ilgs tikpat, cik degvielas uzpilde 11

Autoražotāji palielina klātbūtni elektriskā transporta tirgū, veidojot aizvien daudzveidīgāku modeļu piedāvājumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti