Uzlabos satiksmes drošību tirdzniecības centru autostāvvietās 7

 
4.jūnijs 2012 8:25

Lai risinātu samilzušo situāciju lielveikalu autostāvvietās Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) uz apaļā galda diskusiju aicināja lielveikalu un atbildīgo institūciju pārstāvjus.

Tikšanās laikā tika aktualizēta problēmsituācija, vienlaikus atzīmējot tās situācijas, ar kurām reāli praksē saskaras LTAB izvērtējot katru konkrēto ceļu satiksmes negadījumu, kā arī tika piedāvāti risinājumi situācijas uzlabošanai. Diskusijas rezultātā izdevās panākt vienošanos ar tirdzniecības centru pārstāvjiem, kuri apsolīja, ka meklēs risinājumus, lai uzlabotu satiksmes organizāciju stāvvietās.

Kā liecina Rīgas Domes Satiksmes departamenta satiksmes organizācijas nodaļas statistika pēdējo trīs gadu laikā 15% no ceļu satiksmes negadījumiem (CSNg) ir notikuši lielveikalu autostāvvietās. Pretēji pieņēmumiem, ka autostāvvietās notikušu CSNg sekas ir nebūtiskas, statistika liecina, ka daudzas avārijas ir arī ar cietušajiem. Savukārt LTAB apkopotie dati liecina, ka tirdzniecības centru stāvvietās, uz kuru piebraucamajiem ceļiem ir uzstādītas ceļa zīmes, kas nosaka braukšanas priekšrocības, notikušo CSNg skaits ir 9 -10 reizes mazāks, nekā tajās stāvvietās, kur šādas ceļa zīmes nav uzstādītas. Protams, nenoliedzami būtisks faktors ir arī satiksmes intensitāte.

„Iekļūstot CSNg autovadītāji ne tikai saskaras ar stresu, bet arī ar sekām, kuras viņiem rodas pēc šī negadījuma. Tikai tāpēc, ka nav izvietotas kustību regulējošas zīmes, nav skaidrs, kur sākas autostāvvieta un kura no brauktuvēm ir uzskatāma kā autostāvvietas pievedceļš, iesaistītās institūcijas sniedz pretrunīgus viedokļus, kā rezultātā autovadītājs, kurš uzskata, ka ir braucis pēc noteikumiem, var izrādīties vainīgā puse. Rezultātā autovadītājs ne tikai ir spiests remontēt spēkratu par saviem līdzekļiem, bet viņam arī fiksējas soda punkti, samazinās Bonus-Malus klase un pieaug OCTA cena. Nemaz nerunājot par tām sekām, kas rodas, kad cieš arī paši autovadītāji un viņu blakussēdētāji. Tāpēc arī vērsām atbildīgo institūciju un tirdzniecības centru pārstāvju uzmanību uz iespējām sakārtot esošo situāciju. Piemēram, tirdzniecības centrs Spice, rūpējoties par saviem klientiem un to drošību, visā autostāvvietas teritorijā uz izbrauktuvēm no katras autostāvvietas uz caurbraucamajiem ceļiem uzstādīja priekšrocības zīmes, tādējādi apliecinot, ka situāciju sakārtot var, vajag tikai gribēt”, informē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Apspriedes laikā diskusijas dalībnieki atzina, ka daudzās lielveikalu autostāvvietu teritorijās transportlīdzekļu vadītājiem nav nodrošināta pietiekoša informētība par transportlīdzekļu pārvietošanās kārtību (piemēram, nav precīzi apzīmēts autostāvvietas sākums, kuros gadījumos pievedceļi vai caurbraucamie ceļi būtu attiecināmi uz stāvvietas teritoriju un kuros nē, kā arī ir atsevišķi gadījumi, kad autostāvvietās ceļazīmes vispār nav uzstādītas). Šī nepietiekošā informētība ir viens no CSNg rašanās un konfliktsituāciju iemesliem, jo transportlīdzekļu vadītāji, iekļūstot CSNg lielveikalu autostāvvietās, dažādi interpretē braukšanas priekšrocību ievērošanu.

Kā vienu no šīs situācijas risinājumiem LTAB saskata auditu veikšanu satiksmes organizācijas projektiem par to atbilstību satiksmes drošības prasībām tām lielveikalu autostāvvietām, kurās ir caurbraucamie vai piebraucamie ceļi, kas šīs autostāvvietas teritorijas iekšienē savieno atsevišķas stāvvietas vai arī kalpo tikai kā caurbraucamie ceļi.

 
Visi komentāri
 
286272. viesis 4.jūnijs 2012 14:56
0 0 Atbildēt

cik es esmu novērojis, populārākais crachs veikalu autostāvvietās ir divu auto vienlaicīga izbraukšana atpakaļgaitā no pretējām stāvvietas "kabatiņām" un nekorekta to sadursme.....dēl abu autovadītāju neuzmanības. Reali šadā situacijā pierādīt vainīgo CP ir ļoti grūti. Arī apdrošinātāji katram piķo 50% no skades.

286273. viesis 4.jūnijs 2012 16:05
0 0 Atbildēt

Vai CP vispār ir tiesīga fiksēt un pieņemt lēmumus avārijās, kas izraisītas privātās teritorijās?

286277. viesis 4.jūnijs 2012 22:21
0 0 Atbildēt

CP ir tiesīga darboties JEBKUR,kur noticis CSNG!

286280. viesis 5.jūnijs 2012 10:49
0 0 Atbildēt

Bet, aiz gara laika CP darbiniekiem vairs nav atļauts autovadītājus kontrolēt - bez pārkāpuma tos apturēt un pārbaudīt dokumentus. To skaitā pārbaudīt arī TA termiņu. Reali, ir jābūt oficialam augstākas vadības rīkojumam par konkrētu reidu. Bet, ja ir CSN pārkāpums, tad ,protams, CP var pārbaudīt autovadītāju pēc pilnas programmas. Bet, ja kāds tiek apturēts bez iemesla , pastāv visas iespējas konkrēto faktu pārsūdzēt Administratīvajā tiesā.

286283. viesis 5.jūnijs 2012 16:49
0 0 Atbildēt

277.

Gribat teikt, ka CP ir tiesīga bez īpašnieka atļaujas privātā teritorijā noformēt CSNG???

286285. viesis 5.jūnijs 2012 22:43
0 0 Atbildēt

Gribi teikt,ka noformēt CSNG lielviekala stāvvietā(privātā,protams) drīkst tikai ar īpašnieka atļauju?

286286. viesis 6.jūnijs 2012 14:42
0 0 Atbildēt

Priivātās teritorijās ,ja tur noticis CSN, CP var rīkoties pilnīgi brīvi, īpašniekam atļauja nav jāprasa. Šodiem taču vairums lielveikalu, degvielas uzpildes staciju, autostāvvietu teritorijas ir privātas, bet CSN tur notiek itin bieži Galu galā, ja privātmājas guļamistabā notiek konflikts starp laulātajiem, uzdevums to izšķirt procesuali piekrīt pašvaldības policijai....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 4

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti