Apdzīšana. I daļa 48

23.novembris 2012 19:34

Ņemot vērā lasītāju lielo interesi par iepriekšējās divās nedēļās publicētajiem rakstiņiem, kuri saistīti ar šī manevra drošību, turpmāk piedāvāsim dažus fragmentus no „Auto akadēmijas” drošas braukšanas kursa (pasniedzēji Atis Jansons, Ivars Caune, Jānis Štrauss, Ivars Grošus). Šodien – 1. daļa.(*)

„Apdzīšanas manevrs Latvijā ir īpaši riskants. Mūsu satiksmes noteikumi, nosakot divus nedaudz atšķirīgus braukšanas ātrumus vieglajam un smagajam transportam, rada situāciju, kurā limitu precīza ievērošana var kļūt bīstama. Ātrumu starpība starp lojālu smago un vieglo ir tikai 10 km/h jeb nepilni trīs metri sekundē. Tātad nenovēršama ir ilgstoša atrašanās pretējā virziena joslā. To saīsināt var vienīgi īslaicīgi pārsniedzot 90 km/h. Un riskējot saņemt sodu. Dilemma. Sēdi (snaud) rāms vai esi aktīvs un (vismaz formāli) likuma pārkāpējs. Kuru variantu izvēlaties – katra paša lēmums. Mēs vēlamies tikai vērst jūsu uzmanību uz raksturīgajām kļūdām, kuras pieļauj gan pasīvie, gan aktīvie.
Šoreiz par pirmajiem (attēlā brūnais auto). Kreisajā bildītes daļā redzama tipiska un divkārt aplama „likumpaklausīga” Latvijas pilsoņa rīcība.


Pirmkārt - ātruma limitu pārkāpt viņš negrasās, tādēļ melno neapdzīs. Bet – sargājot teritoriju savā priekšā, viņš samazinājis drošības distanci trīskārt. Samazinājis arī zonu, kuru būtu iespējams pārskatīt, ja attālums līdz līderim būtu normāls. Viņa drošība ir šķietama, modrību iemidzinoša, nevis garantējoša.


Otrkārt – viņa pozicija uz ceļa nav sekojošo kolēģi (pelēkais) informējoša. Nav iespējams uzminēt, ko brūnais gatavojas darīt. Apdzīs? Paliks astē? Neziņa un avantūras rosinošs stress.
Nekādi neiebilstot pret rāmu braukšanas stilu, mēs tomēr aicinām rīkoties citādi. Ja tavs nodoms ir apdzīt, rādi to savlaicīgi – gan ar maksimāli kreisu poziciju uz ceļa klātnes (bildītes 2., vidējā daļa), gan kreiso pagrieziena signālu. Tas būs nepārprotams vēstījums pelēkajam – nelien, pirmais braukšu es pats! Tad tu.


Ja apdzīt negatavojies, dari pretējo. Brauc pa ceļa labo malu (bildes 3., labējā daļa), tā parādot, ka nepretendē uz apdzīšanas „cīņu lauku”. Ja kāds no aizmugurē braucošajiem nesaprot tavu piekāpšanos, vari apstiprināt savus nodomus, pamirkšķinot labo pagrieziena signālu. Sliktākais, ko dara lojālie un rāmie – viņuprāt pareizākās kārtības sargu lomas uzņemšanās. Traucēšana apdzīt (starp citu – to aizliedz CSN, neatrunājot apdzinēja rīcības atbilstību noteikumiem) rada bīstamas konflikta situācijas, bet ātrāko nepārliecina un neizmaina. Gluži otrādi – parati padara vēl agresīvāku.”
Par pareizu apdzīšanu – nākamreiz, 2. APDZĪŠANAS daļā.


(*) Šis ir ļoti īss un konspektīvs ieskats „Auto akadēmijas” nodarbībā. Nianses izrunājamas tikai klātienē. Ja tāda iespēja tevi interesē – raksti – info@iauto.lv. Atbildēsim. Komentārus ņemsim vērā, nākamos tematus izvēloties. Bet uz tiem neatbildēsim...
 

 
48 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
288063. viesis 23.novembris 2012 10:29
1 0 Atbildēt

@056. OOOOO limuzīns Jāņu naksts krāsā :D Tas gan ir progresīvi un dinamiski :D

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Avārija satiksmes aplī (+ VIDEO) 2

Izbraucot no satiksmes apļa, vieglais auto aizķeras aiz ekskavatora kausa. Lasīt vairāk

 

Ceļa remontu vietas - vai tās tiešām ir labi pamanāmas? (+ FOTO) 5

Aculiecinieks iesūtījis foto attēlus no divām ceļa remontdarbu vietām uz A10 šosejas, ar jautājumu, vai tās vienmēr ir labi atdalītas, pamanāmas un tātad drošas gan pašiem darbu veicējiem, gan autobraucējiem, kam tās gadās ceļā. Lasīt vairāk

 

No 19 990 eiro - Īsāks, vieglāks un arī ar elektrību – Opel prezentē jauno Mokka (+ FOTO)

Vācijas autobūves kompānija Opel atklājusi informāciju par jaunās paaudzes krosoveru Mokka, kas kļuvis īsāks, vieglāks un būs pieejams arī pilnībā elektriskā versijā. Lasīt vairāk

 

Audi RS6 Avant + Lauris Aleksejevs = supergards burgers (+VIDEO) 5

Audi RS6 Avant ir īpašs "ģimenes" universālis. Četru litru motors ar divām turbīnām un 600 zirgspēku jaudu. Paātrinājums līdz 100 km/h pēc ražotāja datiem aizņem tikai 3,6 sekundes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti