Apdzīšana. I daļa 48

23.novembris 2012 19:34

Ņemot vērā lasītāju lielo interesi par iepriekšējās divās nedēļās publicētajiem rakstiņiem, kuri saistīti ar šī manevra drošību, turpmāk piedāvāsim dažus fragmentus no „Auto akadēmijas” drošas braukšanas kursa (pasniedzēji Atis Jansons, Ivars Caune, Jānis Štrauss, Ivars Grošus). Šodien – 1. daļa.(*)

„Apdzīšanas manevrs Latvijā ir īpaši riskants. Mūsu satiksmes noteikumi, nosakot divus nedaudz atšķirīgus braukšanas ātrumus vieglajam un smagajam transportam, rada situāciju, kurā limitu precīza ievērošana var kļūt bīstama. Ātrumu starpība starp lojālu smago un vieglo ir tikai 10 km/h jeb nepilni trīs metri sekundē. Tātad nenovēršama ir ilgstoša atrašanās pretējā virziena joslā. To saīsināt var vienīgi īslaicīgi pārsniedzot 90 km/h. Un riskējot saņemt sodu. Dilemma. Sēdi (snaud) rāms vai esi aktīvs un (vismaz formāli) likuma pārkāpējs. Kuru variantu izvēlaties – katra paša lēmums. Mēs vēlamies tikai vērst jūsu uzmanību uz raksturīgajām kļūdām, kuras pieļauj gan pasīvie, gan aktīvie.
Šoreiz par pirmajiem (attēlā brūnais auto). Kreisajā bildītes daļā redzama tipiska un divkārt aplama „likumpaklausīga” Latvijas pilsoņa rīcība.


Pirmkārt - ātruma limitu pārkāpt viņš negrasās, tādēļ melno neapdzīs. Bet – sargājot teritoriju savā priekšā, viņš samazinājis drošības distanci trīskārt. Samazinājis arī zonu, kuru būtu iespējams pārskatīt, ja attālums līdz līderim būtu normāls. Viņa drošība ir šķietama, modrību iemidzinoša, nevis garantējoša.


Otrkārt – viņa pozicija uz ceļa nav sekojošo kolēģi (pelēkais) informējoša. Nav iespējams uzminēt, ko brūnais gatavojas darīt. Apdzīs? Paliks astē? Neziņa un avantūras rosinošs stress.
Nekādi neiebilstot pret rāmu braukšanas stilu, mēs tomēr aicinām rīkoties citādi. Ja tavs nodoms ir apdzīt, rādi to savlaicīgi – gan ar maksimāli kreisu poziciju uz ceļa klātnes (bildītes 2., vidējā daļa), gan kreiso pagrieziena signālu. Tas būs nepārprotams vēstījums pelēkajam – nelien, pirmais braukšu es pats! Tad tu.


Ja apdzīt negatavojies, dari pretējo. Brauc pa ceļa labo malu (bildes 3., labējā daļa), tā parādot, ka nepretendē uz apdzīšanas „cīņu lauku”. Ja kāds no aizmugurē braucošajiem nesaprot tavu piekāpšanos, vari apstiprināt savus nodomus, pamirkšķinot labo pagrieziena signālu. Sliktākais, ko dara lojālie un rāmie – viņuprāt pareizākās kārtības sargu lomas uzņemšanās. Traucēšana apdzīt (starp citu – to aizliedz CSN, neatrunājot apdzinēja rīcības atbilstību noteikumiem) rada bīstamas konflikta situācijas, bet ātrāko nepārliecina un neizmaina. Gluži otrādi – parati padara vēl agresīvāku.”
Par pareizu apdzīšanu – nākamreiz, 2. APDZĪŠANAS daļā.


(*) Šis ir ļoti īss un konspektīvs ieskats „Auto akadēmijas” nodarbībā. Nianses izrunājamas tikai klātienē. Ja tāda iespēja tevi interesē – raksti – [email protected] Atbildēsim. Komentārus ņemsim vērā, nākamos tematus izvēloties. Bet uz tiem neatbildēsim...
 

 
48 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
288063. viesis 23.novembris 2012 10:29
1 0 Atbildēt

@056. OOOOO limuzīns Jāņu naksts krāsā :D Tas gan ir progresīvi un dinamiski :D

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Toyota RAV4 hibrīds pieslēdzas "štepselim" (+VIDEO) 7

Toyota ražo hibrīdus jau 25 gadus, un RAV4 nav jauns, bet šis ir plug in jeb spraudņa tipa hibrīds. Un kas ir pats labākais, ja RAV4 parasto jāgaida līdz nākamajam gadam, tad šo automašīnu var dabūt krietni ātrāk. Lasīt vairāk

 

Pierīgā uz vairākiem valsts autoceļiem plāno uzlabot satiksmes organizāciju un drošību 2

Izsludināts iepirkums par būvprojektu izstrādi un autoruzraudzību par satiksmes drošības uzlabošanu trīs valsts ceļu posmos Pierīgā. Lasīt vairāk

 

Septiņas stundas ceļu policijas automašīnā: noķerts dzērājšoferis un ātrumpārkāpēji (+ VIDEO) 2

Lai lūkotu, kā “ROADPOL Drošības dienu” laikā un arī ikdienā satiksmē piedalās autovadītāji, pirmdien, 20. septembrī, Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas pārstāvji pavadīja vienu darba dienu kopā ar Valsts policijas Speciālo uzdevumu nodaļas darbiniekiem. Lasīt vairāk

 

"Meistara padoms": kāpēc tehniskā apkope jāveic regulāri ? (+VIDEO) 5

Tehniskā apkope. Visi zina, ka bez tās ilgi nedzīvos pat visizturīgākais spēkrats, taču priekšstati par apkopes saturu gan ir ļoti atšķirīgi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti