Haltūra ir attaisnota! 12

9.janvāris 2013 10:30

Bedrēs, nenotīrītā sniegā, ledainos un slidenos ceļos, protams, ir neskaitāms atšķirību skaits, tomēr ir vairākas būtiskas līdzības – tie ir ik gadu, un katru gadu pret tiem cīnāmies, katru gadu amatpersonas mums sola, ka būs labāk un katru gadu viss ir pavecam.

Tomēr šogad autovadītāji publiskajā telpā dzirdēja kādu amatpersonu izteiktu novitāti, kas rosināja pārdomas vai nu par kvalifikāciju vai vismaz veselo saprātu.


Ja bedre atrodas bīstamā vietā, tad to drīkst remontēt pavirši, piemēram, iemetot lāpāmo materiālu bedrē un pieminot ar kāju, ko varējām noskatīties internetā publicētajā video. Šādas atbildīgo amatpersonu, šoreiz „Latvijas autoceļu uzturētāja” pārstāves atklāsmes, līdz šim nebija dzirdētas, tādēļ ir vērts pie tām pakavēties. Kā liecina ekspertes teiktais, avārijas bedres ir tās, kuras lielākas par 0,1 m2 un dziļākas par 50 mm. Tomēr katrs autovadītājs zina, ka ir asākas un līdzenākas bedres, svarīga ir arī to atrašanās vieta, ceļa vidū vai malā un daudzi citi faktori, kas realitātē nosaka bedres bīstamību. Iznāk, ja bedre atbilst augšminētajiem gabarītiem, tad bērsim tik iekšā un bradāsim, tomēr, ja ir mazāka, tad gan jāizmanto mūsdienu prasībām atbilstoša tehnika. Domājot par šo „interesanto” skaidrojumu, prātā nāk ārsts, kurš akūtu apendicīta operāciju uzsāktu ar dārza šķērēm un pabeigtu, ar līmlenti aizlīmējot vēderu, jo bīstamos gadījumos taču var haltūrēt.

Novērojumi gan liecina, ka šie mēģinājumi salāpīt bedres ātri un nekvalitatīvi nekādu rezultātu nedod, un tas ir tikai loģiski. To pamanījuši gan Autokluba LAMB biedri, gan arī publiskajā telpā lasām, ka pieaug apdrošināšanas gadījumu skaits, par ko liecina apdrošināšanas sabiedrību BALTA un BTA pieredze.
Aizvadītajā gadā Rīgas pilsētā bedrīšu lāpīšanai esot iztērēti 740 000 latu, bet šogad pilsētas budžetā ceļiem ieplānoti vien nieka 10 000 latu, tādēļ jājautā vai gada beigās Rīgā vēl būs autoceļi?

Ceļu raksturo tā stāvoklis, tātad kvalitāte, nevis tikai naudas apjoms. Skaidrs, ka mūsu ceļiem akūti nepieciešams finansējuma pieaugums, tomēr pārliecības trūkums par darbu kvalitāti rada bažas, vai tikai finansējums nodrošina vēlamo rezultātu. Šogad ziema esot ceļiniekiem „grūta” – salu un sniegputeni nomaina atkusnis, tomēr tā ir mūsu platuma grādos esošas pilsētas ikdiena, nevis kārtējā stihija, tādēļ svarīgi ir prasīt ne tikai no izpildītājiem, bet arī darbu organizētājiem un uzraudzītājiem Rīgas domē un tās institūcijās. Var jau demonstrēt stingro roku un atbrīvot no darba „Ceļu pārvaldes” valdes priekšsēdētāju, tomēr ņemot vērā nekvalitatīvo darbu, kas ticis īstenots daudzus gadus, atbildība jāprasa arī pašvaldības amatpersonām, kuras gadu gadiem bijušas atbildīgas par šo darbu organizēšanu.

Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis
 

 
Visi komentāri
 
288823. viesis 9.janvāris 2013 11:12
0 0 Atbildēt

Ieteiktu tam Zvirbulim pašam beidzot iziet ielās. Lai paņem tačku, blieti un dodas lāpīt bedres. Vēl vairāk, lai apvienojās ar līdzīgi muldošajiem, nodibina SIA "Super lāpītāji", novinnē konkursu un parāda visiem, kā tās bedres jālāpa.

288830. viesis 9.janvāris 2013 13:59
0 0 Atbildēt
288838. viesis 9.janvāris 2013 17:53
0 0 Atbildēt

288830. viesi - kas ir "ass" zinu, bet kas ir "ystem"? :)

288840. viesis 9.janvāris 2013 20:37
0 0 Atbildēt

es domaaju ka tur domaats "as" "system". tas ir links uz auksto asfaltu kur pieejama arii iisa pamaaciiba taa pielietoshanaa;) Un taa arii ir taisniiba esmu pats vinju lietojis.

288842. viesis 10.janvāris 2013 8:42
0 0 Atbildēt

Ja šo asfaltu var noblietēt ar lāpstu, tad kādēļ atlaida ar kāju blietētājus?? Tādēļ ka ar kāju, nevis ar lāpstu vai?? :)

288845. viesis 10.janvāris 2013 10:42
0 0 Atbildēt

Taapeec ka tuvojas veeleeshanas un ushakam ir jaaizdabaa veeleetaajiem (lasi, aunu baram) kuram ir sarezjgjiiti ieklaareet ka redz ir jaunas tehnologjijas. bet atrodot kaadu greekaazi uzreiz reitings paceljaas.

P.S.

Ar sho materiaalu pats esmu straadaajis privaatajaa sektoraa kuru peectam turpinaaju apkalpot triis gadus un pie shiim bedreem man vairs atgriezties nenaacaas.

288847. viesis 10.janvāris 2013 11:57
0 0 Atbildēt

Es savu piemājas bedri aizlāpīju ar mitrumizturīgā betona un setkas paliekām. Izskatās, ka šo ziemu izturēs.

288857. viesis 10.janvāris 2013 19:14
0 0 Atbildēt

Kašķis jau nav tik daudz par pielieto tehniku, jo skaidrs, ka ziemā nekāds nopietns remonts tāpat nav iespējams par saprātīgu samaksu. Tomēr arī pavasarī un vasarā tiek pielietota šāda pat tehnika un tas nav vairs attaisnojams, ja bedrei netiek nolīdzinātas malas un izlīdzināta virsma, tad tāds remonts ir bezjēdzīgs. Pie tam aizdomas, ka naudu jau noplēš tā it kā remontēts būtu ar karsto asfaltu.

[c]aunu baram kuram ir sarezjgjiiti ieklaareet ka redz ir jaunas tehnologjijas[/c]

Tā tehnoloģija ir ķep ļap tehnoloģija un skaidrs, ka nevar ilgi turēties, lai ko neteiktu ražotājs, kam, jo vairāk preci nopirks, jo labāk.

288858. viesis 10.janvāris 2013 23:35
0 0 Atbildēt

Es taksh saku ka to materiaalu esmu paarbaudiijis pats savaam rocinjaam un aciim. Tur tik tieshaam nav nepiecieshama ne blieteeshana ne malu liidzinaashana. Kursh netic var pats nopirkt maisinju un paarbaudiit;)

288880. viesis 11.janvāris 2013 19:30
0 0 Atbildēt

Bet ne jau uz ielām ar intensīvu satiksmi.

288885. viesis 11.janvāris 2013 23:04
0 0 Atbildēt

Nu es domaaju ka maximas pazemes staaavvietas uzbrauktuvei ir gana intensiiva satiksme (Valmieras 2x maximas uzbrauktuve aizmugures pusee) bedres bija izveidojushaas tieshi tanii vietaa kur jaanomet mieraa un uzsaakot daudzi izspolee;)

288886. viesis 11.janvāris 2013 23:09
0 0 Atbildēt

Nē, protams, uz ielām ar intensīvu satiksmi vajag, lai visu ziemu ir bedres. Jo nav taču pareizi tās aizpildīt ar auksto asfaltu. Tas taču skaitās haltūra. Labāk lai ir bedres.

Nu, vismaz daži tā uzskata.

Bet lielākā daļa mietpilsoņu neko neuzskata, vispār nedomā ar galvu, vienkārsi vaimanā līdzi visiem, kuri brēc sazvērestības teorijas.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gandrīz 90 000 eiro – Vācijas stiprāko dīzeļdzinēju jau var pasūtīt (+ FOTO) 6

Pasūtīšanai kļuvis pieejams Volkswagen Touareg V8 TDI - krosovera versija, kas aprīkota 421 Zs astoņcilindru motoru – jaudīgāko dīzeļdzinēju kāds pieejams vācu ražotājiem. Lasīt vairāk

 

Latvijā turpina saglabāties augsts avārijās bojāgājušo skaits; avārijās šogad jau 51 bojāgājušais 20

Latvijā turpina saglabāties augsts satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits, lai gan cietušo skaits ir samazinājies, liecina Valsts policijas (VP) apkopotā informācija. Lasīt vairāk

 

Tesla ar 725 000 km noskrējienu – īpašnieka stāsts (+ VIDEO) 18

Tesla īpašnieks no ASV pastāsta par savu elektriskās piedziņas sedanu Model S, kas šobrīd noskrējis vairāk par 725 000 km. Lasīt vairāk

 

"Audi" atteiksies no diviem sporta auto modeļiem, lai investētu 14 miljardus elektroauto attīstībā 5

Vācijas autobūves uzņēmums "Audi" pakāpeniski atteiksies no sporta automašīnu modeļu "TT" un "R8" ražošanas, lai investētu 14 miljardus eiro automašīnu ar elektrisko dzinēju attīstībā, ceturtdien kompānijas akcionāru sanāksmē paziņoja "Audi" vadītājs Brams Shots. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti