Ceļu policija (CP) un Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ir satrauktas par vairuma motorolleru vadītāju nekorekto uzvedību uz ielām un ceļiem, neievērojot satiksmes noteikumus un nereti izraisot avārijas situācijas.
CP pārvaldes galvenais inspektors Mārtiņš Vabulis un CSDD direktors Andris Lukstiņš ceturtdien žurnālistiem stāstīja, ka motorolleru jeb skūteru vadītāji nereti vizinoties nelieto aizsargķiveres, kaut arī tas paredzēts satiksmes noteikumos. Tāpat viņi necenšas ievērot tos satiksmes noteikumus, kas viņus pielīdzina velosipēdu vadītājiem - ielu krustojumus šķērso braukšus, kaut gan tas jādara, stumjot braucamo, kā arī neuzskata par vajadzīgu nokārtot velosipēda vadītāja tiesības. CP un CSDD uzskata, ka motorizēto divriteņu vadītājiem braukšanas tiesības būtu vēl vairāk vajadzīgas nekā velosipēdistiem, jo viņu vadītie transportlīdzekļi brauc ar lielāku ātrumu un ir smagāki, tātad - vairāk apdraud kājāmgājēju drošību. Vabulis sacīja, ka šobrīd spēkā esošais Administratīvo pārkāpumu kodekss (APK) pat neparedz skūteristiem sodu par braukšanu dzērumā, arī šāda nejēdzība esot iespējama tikai tāpēc, ka motorolleri pielīdzināti velosipēdiem. Iereibušos motorolleristus šādos gadījumos varot sodīt tikai par atrašanos sabiedriskā vietā alkohola reibumā. Taču izstrādes stadijā esošie APK grozījumi paredz, ka turpmāk ar tādiem motorolleriem, kuru dzinēja apjoms, maksimālais braukšanas ātrums un jauda tuvinās motociklu kategorijai, varēs braukt tikai A1 kategorijas motociklu vadītāju tiesības ieguvuši cilvēki. Tas, domājams, mazliet ierobežošot šobrīd "kā pagadās" braucošo skūteru vadītāju patvaļu, pauda Vabulis. RĪGA, APR 24, BNS- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Tobish atstas visu ka bijis. jo lidz sim visi aparati kuru motora tilpums parsniedz 50cc ir jaregistre CSDD. Bet neviens to nedara, jo kurs tad uz ielas pateiks kas tas par braucamo. Un ari 50cc rollers labi savilets iet apmeram 90km/h