Rallija 2. posms Kandavā ir noticis - visi ir atgriezušies! Piedalījās 25 ekipāžas. Arī laiks mūs nepievīla - tikai vienu brīdi uzlija lietus, lai putekļu būtu mazāk.
Sākās viss piektdienas vakarā. Ja nemaldos, atbrauca kādas 8 ekipāžas - pārējie no rīta. Vakarā bija iespēja iepazīties, parunāties un vienkārši atpūsties.
No rīta mašīnu tehniskā komisija. Daži saņēma sodu par iztecējušu derīguma termiņu saviem ugunsdzēšamajiem aparātiem. Kaut arī tehniskais komisārs ir ļoti stingrs un prasīgs, visām 25 mašīnām tika atļauts startēt.
Pirmais brauciens pa dienu bija ļoti viegls. Tāpēc mēs bijām sagatavojuši dažus pārsteigumus. Brasls gan nebija pārsteigums - to ar saviem auto šķērsoja 24 no 25 dalībniekiem. Andis ar sarkano BMW apgalvoja, ka viņa mašīnai esot caura grīda un tāpēc sūtīja savu stūrmani ar kājām pēc kontrolpunkta atzīmes.
Orientēšanās zonā, tiesnesis bija izlicis KP3 "nedaudz" iepriekš, nekā zīmēts kartē. Tas nojauca galvu tiem orientieristiem, kas orientējas pēc KP, nevis pēc kartes. Neprecīzi novietotā KP3 dēļ, daudz neatrada nākamo KP4. Pie KP3 izcēlās VW Passat ekipāža, kas kontrolpunktu ņēma "plakaniski" - ar durvīm... Par to viņiem tika piešķirtas 3h darba "ERVO&Co" autoservisā bez maksas. Uzcītīgākajai ekipāžai no rallija dzimtenes Liepāja tika piešķirta balva no www.bokarti.lv - 1h brauciena bez maksas.
Pēc orientēšanās sekoja brauciens pēc leģendas. Daudziem (visiem) tas šķita par lēnu. Dalībnieki sūdzējās, ka pat zaparožeci un okas viņus esot apdzinuši. Patiesībā tā bija tikai iesildīšanās pirms nakts posma, kas vairs nebija tik vienkāršs.
Pēc dienas posma beigām visiem bija iespēja atpūsties, pagulēt, lai 23:00 sāktu braukt atkal.
Naktī - kārtējā leģenda - šoreiz sarežģītāka. Daudzus orientierus atrast bija pagrūti, jo ... nakts. Sapuvušais tiltiņš lielas problēmas neradīja, ja neskaita to, ka lielākā daļa, lejā braucot, aizķēra ar klusinātāju tilta malu. Daži palika arī bez izpūtējiem.
Leģendas un orientēšanās laikā bija arī vietas, kur vietējie tādu braukāšanu nebija gaidījuši. Tantes ar suņiem un kokiem, vīri ar 3m brusēm rokās solīja tās iestādīt mašīnā utt. Vienu dalībnieku apturēja vietējo izsauktā policijas auto. Lai vai kā, visi bāzē atgriezās bez brusēm mašīnās.
Leģendas 45.km ar mēmu dzinēju "palika" "Mirdzas kājas"- 21. ekipāža. To mēs evakuējām uz bāzi. No rīta izrādījās, ka pa Astras benzīna sūkni vajag nedaudz "paklapēt" un tas atgriežas darbībā. Paldies uupizz (ekipāža nr.7) par šo ideju, kas ļāva 21. ekipāžai doties mājās pašu spēkiem. Vēl uz bāzi "saitītē" ieradās Ford Escort, jo 200m pirms finiša viņiem izbeidzās benzīns. Dalībnieki iestūma auto finišā pašu spēkiem.
Sacensību laikā nepatīkams gadījums bija norisinājies bāzē - tur "aizgāja pastaigāties" viena no dalībnieku teltīm.
Foto skatāmies galerijā.
Video būs krietni vēlāk.
Rezultātus publicēšu, kad pamodīsies Ingus.
Liels paldies jāsaka mūsu atbalstītājiem: Digitālās Drukas Centram (www.ddc.lv), TSC AUTO (www.tscauto.lv), ERVO&Co, autoevakuācijas firmai GRIETA (www.grieta.lv), www.bokarti.lv, kā arī žurnālam NEXT.
Nu ko - gatavojamies nākošajam posmam. Apskatoties kalendāru, konstatēju, ka vienīgā brīvā nedēļas nogale ir 19.-20. jūlijs. Tad arī tas notiks. Vieta - apmēram Vecpiebalga. Par to visu sīkāk ziņošu, kad apskatīšu vietu, nomērīsim trasi - apmēram pēc nedēļas.
Ieskatāmies arī šeit.
Elmārs Biele
iAuto rallija kausa direktors
Izklausaas, ka vareni gaajis, zheel ka mashinjai radiaators nogaazaas, citaadi mees ar buutu bijushi klaat. Labi ka veel liidz Venstpilij aizbraucaam laiciigi...