Autoražotājs Daewoo uzsāks pavisam jauna kompaktklases modeļa ražošanu. Jaunais Daewoo Lacetti tiks prezentēts šā gada septembrī Frankfurtē. Savu roku dizaina veidošanā pielikusi Italdesign komanda.
Un tomēr – Daewoo Lacetti dizaina ziņā nepavisam nelīdzinās Alfa Romeo vai kādam citam itāļu šedevram. Jāatzīst, ka jaunais Daewoo ir ļoti atturīgs, varētu pat teikt – garlaicīgs auto. Taču tas nenozīmē, ka Daewoo Lacetti ir kārtējais korejiešu pakaļdarinājums. Līdzību ar kādu no jaunākajiem Mazda modeļiem varētu saskatīt tikai aizmugurējos lukturos.
Jaunais Daewoo Lacetti būs 4,29 m garš, 1,72 m plats un 1,45 m augsts. Daewoo apsola izcilu komfortu. Aizmugurē sēdošie vairs nevarēs sūdzēties par vietas trūkumu. 923 mm – tik daudz vietas atvēlēts aizmugurē sēdošo kājām. Turpretī ar milzīgu bagāžas nodalījumu Daewoo Lacetti nevarēs lepoties. Bagāžai atvēlēti tikai 275 litri (Golf V: 347 litri). Nolokot aizmugurējo sēdekli iegūstam 1045 litrus lielu bagāžas nodalījumu.
Iesākumā jaunais Daewoo modelis tiks aprīkots ar trim benzīna dzinējiem. Bāzes modelis tiks aprīkots ar 1,4 litru dzinēju, kurš attīsties ievērojamu jaudu – 92 Zs. Tas atļaus automobilim sasniegt 172 km/h lielu maksimālo ātrumu. No 0 līdz 100 km/h Daewoo Lacetti ieskriesies 11,6 sekundēs. Daewoo apsola, ka šī bāzes modeļa vidējais benzīna patēriņš nepārsniegs 7,2 litrus. Daewoo Lacetii arī tiks aprīkots ar 1,6 litru (109 Zs, 0-100 km/h 10,7 sekundes, maksimālais ātrums 187 km/h, vidējais degvielas patēriņš 7,1 litrs uz 100 km) un 1,8 litru (122 Zs, 0-100 km/h 9,5 sekundes, maksimālais ātrums 194 km/h, vidējais degvielas patēriņš 7,5 litri uz 100 km) benzīna dzinējiem.
Auto tiks aprīkots ar piecu pakāpju manuālo ātrumkārbu. Daewoo Lacetti ar 1,6 un 1,8 litru dzinējiem varēs tikt aprīkoti ar četru pakāpju automātiskajām ātrumkārbām. Sērijveidā Daewoo Lacetti tiks aprīkots ar disku bremzēm, ABS un četriem drošības spilveniem. Par auto aptuveno cenu un pārējo aprīkojumu autoražotājs vēl ziņas nesniedz. Tiek prognozēts, ka Daewoo Lacetti pie auto dīleriem nonāks 2004. gada februārī.
Mārtiņš Šīrants, speciāli iAuto
Foto: Daewoo Automobile (Dtl.) GmbH
miza