Apdrošināšanas kompānija BTA uzņemas vairāk riska 24

 
19.jūlijs 2004 7:42

Latvijā ir ļoti liels avāriju skaits, tādēļ arī aktuāls jautājums ir par savas automašīnas apdrošināšanu. Obligātā apdrošināšana maksā atlīdzību tikai satiksmes negadījumā cietušajam, avārijas izraisītājs to nesaņem. Tāpat obligātā apdrošināšana nekompensē mašīnu zādzības, jebkura veida bojājumu nodarīšanu, uguns risku un tamlīdzīgas lietas.

KASKO apdrošināšana nodrošina atlīdzību dažādu bojājumu gadījumā, kā arī vadītājam, kas izraisījis avāriju. Tā ir spēkā arī ārpus Latvijas robežām.

Apdrošināšanas sabiedrība BTA sākusi ieviest jaunus brīvprātīgās transportlīdzekļu apdrošināšanas KASKO noteikumus, kas ir kļuvuši eiropeiskāki. Turpmāk būs iespējams apdrošināšanas atlīdzību saņemt par daudz dažādiem KASKO apdrošināšanas pamata riskiem, kas ir ceļa satiksmes negadījumi, visa veida avārijas, zādzības, laupīšanas. Paplašināts ir arī segums – apdrošināšanas polises cena tikpat kā nemainīsies, taču atlīdzība riska gadījumā būs lielāka.

Jaunajos noteikumos tiek ietverts arī jauns pamata risks, kurš tiks apdrošināts tikai sabiedrībā BTA, - atlīdzība par dzīvnieku nodarītiem bojājumiem mašīnai. Tagad mašīnas īpašnieks varēs vērsties pēc atlīdzības par dažādiem dzīvnieku nodarītiem bojājumiem, piemēram, žurku sagrauztām detaļām, uz mašīnas virsmas atstātiem putnu "sveicieniem", kas nenotīrīti, ātri vien saēd mašīnas krāsu, zem motora pārsega vāka siltumā ielīdušu kaķi, kurš, iedarbinot mašīnu, aiziet bojā, taču arī motors ir jāmaina. Šis risks vienīgi neietver paša īpašnieka valdījumā esošo dzīvnieku nodarītos bojājumus mašīnai, jo par dzīvnieku un tā rīcību ir atbildīgs tikai pats saimnieks.

BTA piedāvā virkni papildu risku, ko cilvēks pēc savas izvēles varēs iegādāties par atsevišķu samaksu. Kā paskaidroja BTA sauszemes transporta līdzekļu apdrošināšanas riska parakstītājs Aldis Prokofjevs viens no papildriskiem ir atlīdzības saņemšana gadījumā, ja mašīna tiek nozagta vispirms vadītājam no kabatas izzogot mašīnas atslēgas un dokumentus (ar 50% pašrisku). Iepriekš standarta apdrošināšanā nebija paredzēta atlīdzība par šādiem gadījumiem. Lai apdrošinātos pret šādiem gadījumiem vadītājam vispirms ir jāveic apdrošināšanas sabiedrības noteiktie drošības pasākumi.

Autovadītājiem turpmāk būs pieejama arī lietošanas pārtraukšanas apdrošināšana - uz apdrošinātās automašīnas remonta laiku tās īpašnieks no BTA saņem lietošanai citu automašīnu. Turklāt, pērkot šo risku, cilvēks var izvēlēties, vai tā būs kompaktklases vai vidējās klases mašīna.

Tiks piedāvāta mašīnas jaunvērtības apdrošināšana. Šīs BTA piedāvātais papildrisks nozīmē, ka jaunām, tikko iegādātām mašīnām gada beigās netiek uzskaitīta amortizācija. Tātad, ja no auto dīlera tiek pirkta pilnīgi jauna automašīna, cilvēks to var apdrošināt jaunvērtībā un apdrošinātājs uzskatīs, ka gada laikā mašīnas cena nav mainījusies. Šāds apdrošinātāju vērtējums ir būtisks tādā gadījumā, ja gada laikā jaunā mašīna tiek nozagta vai arī pilnīgi iet bojā.
Turpmāk par avārijā gūtajām traumām kompensāciju varēs saņemt ne tikai autovadītājs, bet arī pasažieri - tiek noteikta konkrēta apdrošināšanas summa par autovadītāju un par pasažieri, un atkarībā no šīs summas tiek izmaksāta kompensācija.

Iepriekš arī nelielu bojājumu gadījumos, piemēram, braucot ārā no garāžas, mašīnai noskrāpēts spārns vai iespiesta grope, uzbraucot kādam stabiņam, bija jāsauc policija, bet jaunie noteikumi atļauj par šādiem sīkiem mašīnas bojājumiem to nedarīt, bet vērsties tieši pie apdrošinātāja. Šādos gadījumos apdrošināšanas atlīdzība tiks izmaksāta līdz 200 latiem gadā.

Daļai apdrošināšanas sabiedrību joprojām ir spēkā prasība, ka automašīnas pa nakti ir jātur stāvvietā, lai būtu spēkā apdrošināšana pret zādzību un laupīšanu, un šāda prasība līdz šim bija arī BTA KASKO noteikumos. Tagad tas vairs netiek prasīts — tātad neatkarīgi no tā, vai mašīna pa nakti atrodas uz ielas vai stāvvietā, apdrošināšana ir spēkā. Tiesa, BTA ir noteikusi Ls 50 lielu pašrisku, ja Rīgā nakts laikā tur mašīnu uz ielas.

Iepriekšējos KASKO noteikumos ar ceļu satiksmes negadījumu tika saprastas tādas avārijas, kas notikušas tieši ceļa satiksmē, tad tas bija apdrošināšanas gadījums un par mašīnas remontu varēja saņemt atlīdzību. Jaunajos noteikumos ne tikai sadursmes uz ceļiem tiek uzskatītas par apdrošināšanas gadījumu, bet arī jebkurā citā vietā, kur ir iespējama transportlīdzekļa braukšana.
Autovadītājs var saņemt arī atlīdzību par iekšēja īssavienojuma dēļ radušos ugunsgrēku transporta līdzeklī. Agrāk šādās situācijās to uzskatīja par īpašnieka vainu un uz atlīdzību nebija iespējams pretendēt.

Iegādājoties KASKO apdrošināšanu sabiedrībā BTA, ar "Autonamu" noslēgtais līgums nodrošina auto stiklu bezmaksas marķējumu, kas pretējā gadījumā jaunai mašīnai izmaksā līdz pat 90Ls, kā arī tiek apmaksāts auto evakuatora pakalpojumi līdz servisam vai autovadītāja dzīvesvietai, ja pēc satiksmes negadījuma ar automašīnu nav iespējams braukt. Apdrošināšanas sabiedrībā BTA tagad ir iespēja iegādāties KASKO līdz 15 gadus vecām mašīnām, ko iepriekš varēja iegādāties mašīnām, kas nebija vecākas par 12 gadiem.
 
Visi komentāri
 
132974. viesis 19.jūlijs 2004 8:10
0 0 Atbildēt

Patiesībā, ļoti pievilcīgi nosacījumi. Savulaik, kad biju sasitis savu autiņu un, kamēr to remontēja, nācās palienēt auto no viena, no otra utt. Tad domāju, ka vajadzētu uztaisīt tādu polisi, kā tā darbotos, piemēram, Skandināvijā. Respektīvi - apdrošinātājs iedod citu auto uz remonta laiku. Tā ir liela varbūtība, ka paša autiņu sataisīs ātrāk ;-)

132977. viesis 19.jūlijs 2004 8:59
0 0 Atbildēt

beidzot tās autostāvvietas nav naktī - a kāds var pateikt, vai es tagad varu pārslēgt veco līgumu, ja termiņš tam vēl nav beidzies?

132978. viesis 19.jūlijs 2004 9:01
0 0 Atbildēt

Uzmanīgi drošiniet uguns risku, BTA atlīsdzina ugunsnelaimes zaudējumus, kur uguns cilsmes vieta ir ārpus automobiļa.

Uguns nodarītu zaudējumu, kas radies no vadu īssavienojuma motortelpā vai zem priekšējā paneļa, BTA neatlīdzina.

132979. viesis 19.jūlijs 2004 9:03
0 0 Atbildēt

atslēgu nolaupīšanas punktu ārā izņemt nevarēja? :-)

132982. viesis 19.jūlijs 2004 9:10
0 0 Atbildēt

Uzmanību!

"Jaunajos noteikumos tiek ietverts arī jauns pamata risks, kurš tiks apdrošināts tikai sabiedrībā BTA, - atlīdzība par dzīvnieku nodarītiem bojājumiem mašīnai."

Ja CP sastādītais apskates protokolā kāc punkts neatbildīs žurkas fotoattēlam kartotēkā, zaudējuma atlīdzību BTA atteiks, pamatojot atteikumu ar to, ka cietusias kopā ar Valsts policiju krāpj apdrošinātāju.

Atbilstoši CSN 54. punktam policijai par negadījumu nav jāziņo.

Cietušais no negadījuma vietu drīkst atstāt.

Ja tomēr policiju izsauc sakarā ar KASKO atlīdzību, tad par izsaukumu ir jāmaksa sods..maksimālais.

Vai BTA atlīdzinās izdevums policijai vai izbrauks paši uz negadījumu vietu?

Vai BTA speciālisti, vai policija noteiks kaijas kaka piku uz automobili piejūras zonā, vai tas tiks noformēts kā trešās personas ļaunprātīga rīcība, kur atlīdzību līdz kriminālietas beigām BTA neizmaksās?

132983. viesis 19.jūlijs 2004 9:10
0 0 Atbildēt

BTA... ak BTA... silts jums ieteikums uz priekšdienām - nerakstiet tik garus un sarežģītus penterus... ar to jūs klientus nepivilināsiet un savu slavu neuzlabosiet.

132984. viesis 19.jūlijs 2004 9:12
0 0 Atbildēt

BTA neatlīdina zaudējumus pa sadegušu automobili, kas ir aizdedzies tūlītās pēc avārijas. Neceru, ka turpmāk kas mainīsies un sāks maksāt atlīdzības.

132986. viesis 19.jūlijs 2004 9:15
0 0 Atbildēt

Jauni un nereāli izpildāmi solījumi no apdrošinātāja domāti klientu piesaistei.

Rezultātā firma tiek pārdota un daži paliek ar garu degunu.

133002. viesis 19.jūlijs 2004 9:56
0 0 Atbildēt

Jā, man arī patīk šitie visi "izdevīgie, vienreizīgie piedāvājumi" kā viņi mums dzīvi uzlabos - tas ir tikai tad, kad jāpiesaista klients, kad parakts ir uz lapiņas, tad viss PO, jāiet un jākaro caur tiesām, lai kaut kādu naudiņu dabūtu..

Besī ārā!!!

133011. viesis 19.jūlijs 2004 10:59
0 0 Atbildēt

Piekrītu F323F, nu ļoti sliktas ir atsauksmes tieši par BTA!

133014. viesis 19.jūlijs 2004 11:11
0 0 Atbildēt

nezinu, man tiesi ar BTA ir pozitiivas attieciibas - bez tiesaam un paziishanaam

133016. viesis 19.jūlijs 2004 11:18
0 0 Atbildēt

kaut kas tajos KASKO liigumos uz prieksu notiek - kaads cits apdrosinaataajs arii ko tamliidziigu dara?

133020. viesis 19.jūlijs 2004 11:29
0 0 Atbildēt

vai varu savu esošo līgumu BTA pārslēgt uz jauniem noteikumiem?

133033. viesis 19.jūlijs 2004 13:57
0 0 Atbildēt

beidzot izņemts no noteikumiem punkts par stāvvietu naktī, ko citi apdrošinātāji jau ļoti sen bija izdarījuši.

133051. viesis 19.jūlijs 2004 18:14
0 0 Atbildēt

Nu re, man ar kāds bonusiņš, nopietni: "Apdrošināšanas sabiedrībā BTA tagad ir iespēja iegādāties KASKO līdz 15 gadus vecām mašīnām, ko iepriekš varēja iegādāties mašīnām, kas nebija vecākas par 12 gadiem."

133055. viesis 19.jūlijs 2004 19:03
0 0 Atbildēt

Reklaamas raksts...

133060. viesis 19.jūlijs 2004 20:36
0 0 Atbildēt

viesis 19.07.2004 19:03 stulbenis

/k-stati/

133067. viesis 19.jūlijs 2004 22:21
0 0 Atbildēt

No personiigas pieredzes saku - ar sso kompaaniju labaak nesaistiities, jo juus apmaaniis pie pirmaas iespeejas. Detaljas diemzzeel nevaru paskaidrot, bet visiem iesaku tureeties no vinjiem taalaak. BTS, civiltiesiskaa visletaakaa ir kantorii ar nosaukumu if - arii cilveeki tur maak pa telefonu ar klientiem sarunaaties,

Edmunds aka Kill

133174. viesis 20.jūlijs 2004 11:59
0 0 Atbildēt

viesis 19.07.2004 22:21 laikam If strādā :))

133250. viesis 20.jūlijs 2004 17:22
0 0 Atbildēt

A civiltiesisko es tikko ņēmu. Ifā bija par nepilnu latu dārgāk :D

nekā ERGO (Ls57, Ls58 uz gadu, virs 1.8t pilnā masa). Pie tam If ņēma vērā, ka man ir divi gadi bez izmaksām (iepriekšējie auto un apdrošināšanas nebija uz manu vārdu), bet ERGO tas PO. Ja būtu 3 gadi bez bēdu, tad gan Ifs iznāktu lētāk.

BTA (+Ls13 - tikai Latvija, +Ls20 - Eiropa), Balta +Ls10.

133297. viesis 21.jūlijs 2004 10:22
0 0 Atbildēt

BTA labaak neko nedrooshinaat, bija man Kasko, avaarijaa nebiju vainiigs un par savu E39 laikam naudinju taa arii nekad neieraudziishu. Taadu kretiinismu neesmu veel redzeejis kaa pie vinjiem. Labaak maksaat bikinj vairaak un ar garantiju, ka $$$ arii izmaksaas, nekaa ieekonomeet un peec tam justies kaa neegjerim.

133304. viesis 21.jūlijs 2004 10:53
0 0 Atbildēt

Cik es zinu - BALTAI ir viss tas pats un vēl vairāk

133318. viesis 21.jūlijs 2004 11:37
0 0 Atbildēt

Ar BTA iegūsi treniņu tiesā pierādot, ka laicīgi esi nokāpis no korķa koka un vairs neesi pērtaķis :D

275332. viesis 7.marts 2010 15:03
0 0 Atbildēt

cik maksatu apdrosinasana ford mondeo?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti