Sestdien, 17. jūlijā Embūtē, Tīreļa autotrasē notikušajās Latvijas čempionāta 5. posma sacensībās apvidus karuseļrallijā savu pirmo uzvaru guva ventspilnieks Igors Skoks. Savukārt čempionāta līderis Jānis Āzis piedzīvoja avāriju un izstājās jau otrā brauciena sākumā.
Tehnisku problēmu dēļ ar otro vietu nācās samierināties Jānim Naglim, bet trešais bija Guntars Laugalis. Ceturto vietu absolūtajā vērtējumā izcīnīja pirmās vietas ieguvējs T1 ieskaites grupā Jānis Auziņš, bet sestais bija Igors Verners, kurš N grupas ieskaitē uzvarēja jau trešo karuseļralliju pēc kārtas.
Interesanti notikumi risinājās pirmā brauciena otrajā pusē. Jānis Naglis ar jaudas ziņā vājāku Mitsubishi Pajero aptuveni trīs apļu laikā jūtami atrāvās no abiem OSCar, ko pilotēja Skoks un Āzis. Šķita, ka līkumotajā Tīreļu trasē Naglim izdosies konkurentus uzveikt, taču devītajā aplī neizturēja Pajero priekšējais reduktors un tomēr nācās piekāpties.
Jau sacensību sākumā ātrs bija arī Guntara Laugalis, kam izdevās uzveikt pārējos braucējus, tostarp savu sīvāko sāncensi Modri Reinfeldu. Spēcīgāko T2 grupas automobiļu hegemoniju, ierindojoties priekšā Reinfelam, izjauca Jānis Auziņš ar T1 grupas Mercedes G, bet Igors Verners ar N grupas GAZ 69 pārspēja ne tikai savus tiešos pretiniekus, bet arī vairumu T1 grupas braucējus. Astoto rezultātu braucienā sasniedza četrpadsmitgadīgais pilots Kristaps Ķirsons.
Bīstamu piedzīvojumu izbaudīja Osvalds Putniņš un Miks Užulis, jo otrajā aplī dēļ defekta degvielas padeves sistēmā aizdegās viņu Isuzu Trooper. Auto veiksmīgi tika nodzēsts un braucēji necieta.
Otrais brauciens sākās ar sensāciju – pirmajā aplī Jānis Āzis jau otro reizi šovasar pamanījās apgāzt OSCar. „Saudzēju nupat nomainīto dzinēju, bet braukšana ar rezervi bija iemidzinājusi modrību. Pārāk ātri iebraucu atpakaļejošā līkumā, priekšējie riteņi neveiksmīgi trāpīja mīkstā risē, un auto bija riņķī,” notikumus komentēja Jānis Āzis.
Naglis sacensības turpināja tikai ar pakaļpiedziņu, jo Pajero reduktoru braucienu starplaikā saremontēt nebija iespējams. Līdz ar to vairs neatlika neviena, kas varētu apdraudēt Skoku. Desmit apļos Igors Skoks bija gandrīz divarpus minūtes ātrāks par Nagli. Trešais atkal bija Guntars Laugalis. Viņam pietrūka 18 sekunžu, lai pasprauktos garām Naglim.
Trešais brauciens izvērtās par tādu kā formalitāšu kārtošanu, jo Skoka uzvaru varēja noskaust tikai totāla likteņa nelabvēlība vai paša pilota nevajadzīga pārgalvība. Nenotika ne viens, ne otrs un Igors Skoks izcīnīja ilgi kāroto Latvijas čempionāta posma uzvarētāja godu. Sasniedzot ceturto labāko laiku, teicami trešo braucienu aizvadīja Jānis Auziņš, līdz ar to laupīdams citiem T1 grupas konkurentiem jebkādas izredzes uz uzvaru.
Par karuseļrallija „Tīrelis 2004” uzvarētājiem absolūtajā vērtējumā un T2 ieskaites grupā kļuva Igors Skoks ar stūrmani Agri Piķi. Otrajā vietā Jānis Naglis/Aleksandrs Innus, trešie Guntars Laugalis/Armands Sanders. T1 grupā aiz Jāņa Auziņa/Ilmāra Gibalas ierindojās Valērijs Lukašenoks/Agris Jansons un Kristaps Ķirsons/Gundars Adamovskis. N grupā pirmajā vietā Igors Verners/Aigars Šulcs, otrie Andris Ozols/Uģis Rēķis, trešie Raivis un Dainis Zeltiņi.
Tagad apvidus autobraukšanas sacensību kalendārā būs garš pārtraukums, jo nākamais rallijreids paredzēts 11. septembrī, bet karuseļralliju čempioni tiks noskaidroti tikai 6. novembrī Skrundā. Interesenti var sekot Latvijas ekipāžām, kas no 31. jūlija līdz 7. augustam startēs Pasaules kausa izcīņas posmā Turcijas rallijreidā.
Naudas maisu cīņas. :)