Igaunijas prestižākais rallijs "RS Rally 2004", kurš iepriekš bija pazīstams kā "E.O.S. Rally", šogad notika 23. un 24. jūlijā. Šis rallijs notiek Otepas pilsētas apkaimē, kur caur mežiem un kalniem vijas neskaitāmi viltīgi un līkumaini ceļi.
Rallijā "RS Rally 2004" Latviju pārstāvēja tikai divas ekipāžas – Kaspars Šimkus / Armands Šimkus no "Honda Racing Latvia" komandas ar savu Honda Civic Type-R un “Latvijas Mobilā Telefona rallija komandas” ekipāža Andis Neikšāns / Māris Jēkabsons ar Lada Samara. Brāļi Šimkus rallijā turpināja cīņu par Igaunijas rallija čempionāta punktiem, kurā pirms "RS Rally 2004" viņi bija F2 ieskaites līderi.Uz starta "RS Rally 2004" stājās 64 ekipāžas no Igaunijas, Somijas, Latvijas, Lietuvas, Krievijas un Ukrainas. Trīs somu ekipāžas uz starta stājās ar WRC klases automašīnām. Kā jau iepriekš bija paredzams, ekipāža Jouni Ampuja / Miko Markula ar Ford Focus WRC 01 automašīnu bija ātrākā visos ātrumposmos un rallijā ieguva pirmo vietu absolūtajā vērtējumā un savā klasē A6 (starptautiski A8). Cīņā N3 (starptautiski N4) klasē par ātrāko ekipāžu kļuva Krievijas sportisti Aleksandrs Dorošinskis / Aleksandrs Korņilovs.
"Honda Racing Latvia" ekipāža Kaspars Šimkus / Armands Šimkus startēja klasē N2 (starptautiski N3), kura Igaunijas čempionā iekļauta F2 ieskaitē kopā ar visām A un N grupas viena tilta piedziņas automašīnām. Jau rallija pirmajā dienā kļuva skaidrs, ka ekipāža Arvo Ojapervs / Martu Ojapervs ar savu A5 (starptautiski A7) klases Nissan Almera ir kļuvuši nenotverami ar N2 klases sporta automašīnu. Šīs klases atšķiras ar tehniskajos noteikumos atļauto pārbūvi – N grupas automašīnas faktiski ir standarta ielas automašīnas, kuras aprīkotas ar speciāliem sporta amortizatoriem, ātrumkārbām, motora vadības blokiem un drošības aprīkojumu. Savukārt tehniskie noteikumi A grupas automašīnām pieļauj nozīmīgu dzinēju, piekares un ritošās daļas pārbūvi.
Pēc Rīvo Pappela / Urmasa Roosima ekipāžas avārijas 4. ātrumposmā kļuva skaidrs, ka brāļiem Šimkus nāksies cīnīties tikai ar Marko Virkojas / Jāna Poldsepa ekipāžu. Pēc pirmās dienas igauņi bija priekšā, bet pēc nākamās dienas otrā ātrumposma brāļi Šimkus tos apsteidza, ieņemot 1. vietu N2 klasē un 2. vietu F2 ieskaitē. Pirms rallija 10. ātrumposma tiesneši pārlika startu pirms brāļiem Šimkus startējošai ekipāžai un brāļiem deva startu ar vienas minūtes intervālu, nevis divu minūšu kā visā rallijā. Tas izsita Kasparu Šimkus no ritma, jo vietām ātrumposmā bija daudz putekļu. Kādā no līkumiem Kaspars un Armands apmeta kūleni, bet turpināja ceļu. Ātrumposma finišā izrādījās, ka vietā, kur piedzīvota avārija, no mašīnas ir izkritusi kontrolkarte, kas ir rallija ekipāžas galvenais dokuments. Gaidot, kamēr šo kontrolkarti atradējs nogādās līdz finišam, tika zaudēts daudz laika, par ko "Honda Racing Latvia" ekipāža saņēma divu minūšu sodu.
Pēdējos divos ātrumposmos Kaspars un Armands Šimkus centās atgūt zaudēto laiku, bet uzliktais divu minūšu sods darīja savu, un brāļi Šimkus "RS Rally 2004" finišēja 2. vieta klasē un 4. vietā F2 ieskaitē, kas ir pietiekami, lai ar divu punktu pārsvaru saglabātu līdera pozīcijas Igaunijas čempionātā.
Otrai Latvijas ekipāžai Andim Neikšānam / Mārim Jēkabsonam pirmajā dienā gadījās neliela avārija, kuras sekas tiem neizdevās novērst līdz otrajai dienai, dēļ kā radās pārāk liels kavējums un viņiem rallijs bija beidzies.
Sīkāku informāciju par ralliju "RS Rally 2004" iespējams atrast internetā www.auto.ee/rsrally/
Nākamais rallijs – Latvijas čempionāta 6. posms rallijs "Aukštaitija 2004" Lietuvā, Ukmerģē no 13. līdz 16. augustam.
Liekas ka igaunji cjakaree muuseejos peec pilnas programmaas, ar savaam diivainiibaam.