Sestdien Cēsīs tiks aizvadīts Latvijas standartauto rallija čempionāta priekšpēdējais 6. etaps – rallijs „Milzis 2004”. Sacensību, kurās piedalīsies aptuveni 150 ekipāžas, starts tiks dots pl. 10.30 Lapsu ielā 17 SIA „VAR-C” teritorijā, bet pirmā ātrumposma sākums pl.10:53 Auciemā.
Kopumā 262,12 km garajā distancē paredzēti 6 ātrumposmi un 2 sinhronās regularitātes posmi. Divas reizes sportistiem būs jāveic „dops” Auciema paralēlā slaloma trasē. Šo ātrumposmu arī šogad var izmantot, pateicoties trases saimnieka Jura Leimaņa un viņa komandas uzņēmībai un entuziasmam. Aplis no iepriekšējā gada nav mainījusies, taču ir izveidota atsevišķa starta un finiša vieta rallija vajadzībām. Tāpat divkārt būs jāveic arī „Tepera” kompleksā Smiltenē izveidotais „dops”. Sadarbībā ar “Tepera” trases saimnieku Vairi Trallu šogad ir tapuši ievērojami uzlabojumi speciāli rallija vajadzībām – ir izbūvētas divas pārbrauktuves no kartinga apļa uz krosa trases asfalta stāvlaukumiem. Tas nozīmē, ka ir izveidojies ļoti interesants ātrumposms – sākums uz tīra asfalta (kartinga trase), kas pāriet netīrā asfaltā (stāvlaukums), tad krosa trase – protams, ka grants segums, tad atkal netīrs asfalts, un „dops” beidzas kartodromā. Kopējais garums – 2,8 km. Var teikt – standarta automašīnu braucēja sapnis. Vēl dalībniekiem būs jāveic divi grants ātrumpsomi – „Vecsuži” un „Puškinu karjers”.Ļoti iespējams, ka pēc rallija „Milzis 2004” jau varēsim kronēt pirmos čempionus – pussoļa attālumā no zelta medaļu izcīnīšanas pilnpiedziņas klasē ir Jānis Meiers/Jānis Krastiņš (“Subaru Impreza”), bet komandu vērtējumā “Verners – V4 Motors”. Mazajā klasē līdz 1620 kub.cm favorītu lomā ventspilnieki Andris Andiņš/Māris Ešmanis (“VW Golf II”), savukārt ieskaites grupā virs 1620 kub.cm. situācija kopvērtējumā ir saspringtāka, tomēr uzvara Cēsu rallijā konkurentiem neaizsniedzamus padarīs Māri Freibergu/Itaru Siliņu (“Opel Kadett”).
Ielūkojoties rallija „Milzis” vēsturē, uzzinām, ka tas pēc pārtraukuma tika atjaunots 1996. gadā. Nosaukumu “Milzis” rallijs ieguva tālā pagātnē tā lielās distances garuma dēļ, kad to rīkoja Latvijas auto-moto biedrība -- tolaik trase bija pat līdz 600 km gara un sacensības risinājās vairākas dienas. 90. gadu sākumā šo ralliju rīkoja LAMB Cēsu nodaļa (tās vadītāja tolaik bija Ieva Jansone) ar aktīvu kolhoza “Piebalga” atbalstu.
No 1997. gada ralliju rīko SIA “Gaujas Kalns” (vadītājs Ilmārs Brants), bet šogad rīkotāju lomā autosporta klubs “TBM”. Ilggadīgi ralliju palīdz organizēt alus darītava “Piebalga” un personīgi Jānis Dūklava kungs. 2001. gadā, “Milža“ organizatoru aktīvas darbības rezultātā, uz ralliju ieradās pirmās četras Igaunijas ekipāžas. Tālāk sekoja kopīga sadarbība, kurā aktīvi iesaistījās LAF Standartauto komisja. 2002. gadā pirmo reizi viens no Latvijas čempionāta etapiem notika Igaunijā un Igaunijas čempionāta posms - Latvijā.
Arī šogad rallijs „Milzis” būs Igaunijas čempionāta posms, tāpēc trasē redzēsim pussimtu kaimiņu ekipāžu. Pagājušajā gadā pirmās trīs vietas izcīnīja igauņi, tāpēc sestdien papildu intrigu rada jautājums, vai Latvijas braucēji spēs revanšeties. Skatītājiem interesantus brīžus noteikti sagādās „Moskvič” klases braucēji, kuriem Igaunijā pat tiek rīkota atsevišķa kausa izcīņa!
Kopvērtējums pirms 6. etapa
Pilnpiedziņas klase
J. Meiers/J. Krastiņš 44, A. Maļavkins/A. Šilabrits 27, R. Vuguls/N. Vuguls 24, A.Ušakovs 18.
Klase virs 1620 kub.cm.
M. Freibergs/I. Siliņš 36, E. Poriņš 28, J. Kārkliņš/A. Kārkliņš 27, R. Pikke/A. Pikke 20.
Klase līdz 1620 kub.cm.
A. Andiņš/M. Ešmanis 46, I. Sāvičs/Ģ. Blumbergs 40, E. Trūps/J. Čaune 28, O. Ošāns 18.
Komandas
“Verners-V4 motors” 90, “Kurzeme” 66, “AFT Rally Team – Rīga” 39.
Vai iAuto arii piedaliisies? Redzeeju aizvakar sarkano spridzekli pie EuroStop :)