Sāktas tehniskās apskates uz Latvijas ceļiem 28

 
1.oktobris 2004 9:40

Uz Latvijas ceļiem līdzīgi kā visās Eiropas Savienības valstīs uzsāktas tehniskās apskates kravas transportlīdzekļiem. Latvijā šīs projekts pagaidām darbojas testa režīmā un līdz šim kopīgi ar Ceļu policiju CSDD tehniskās apskates inspektori piecos izbraukumos pārbaudījuši ap 150 kravas automobiļu, piekabes un puspiekabes.

Pārbaudes kopš septembra sākuma notiek ik nedēļu.
Aptuveni 50 no apskašu laikā apturētajiem transportlīdzekļiem konstatēti nopietni defekti, kas apdraud satiksmes drošību.

Izplatītākās problēmas ir bojātas gaismu ierīces, riepu nodilums, lūzušas balstiekārtas, rāmji un atsperes.

Patreiz īpašas iekārtas transportlīdzekļu apskatei uz ceļiem netiek izmantotas. „Lai gan nākotnē plānots izmantot arī iekārtas, pagaidām, transportlīdzekļu defekti ir tik acīmredzami, ka pietiek ar vizuālu apskati, lai speciālisti varētu konstatēt nepilnības un bīstamību,” norāda Aldis Adiņš, CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas vadītāja vietnieks, vērtējot kravas transportlīdzekļu stāvokli Latvijā.
CSDD inspektori, kas piedalījušies apskatēs uz ceļiem, atzīmē, ka 95% no apstādinātajiem transportlīdzekļiem ir bijusi derīga tehniskā apskate. Kravas transportlīdzekļiem līdzīgi kā vairumam vieglo transportlīdzekļu valsts tehniskā apskate jāveic reizi gadā. Tomēr reāli dažādas detaļas, piemēram, kokvedējiem, kas ceļu satiksmē piedalās ik dienu 24 stundas diennaktī, nolietojas trīs mēnešu laikā.

„Piedalīšanās ceļu satiksmē ar tehniski neatbilstošu transportlīdzekli, kam nedarbojas, piemēram, bremžu lukturi, vai izdilis piekabes gredzens, ir pilnīga bezatbildība,” norāda Aldis Adiņš „Absurdi uzskatīt, ka transportlīdzeklim jābūt tehniskā kārtībā tikai tādēļ, lai izietu tehnisko apskati. Tam jābūt drošam, lai neapdraudētu ne paša šofera, ne citu satiksmes dalībnieku dzīvību un par to jārūpējas auto īpašniekam vai tā vadītājam.”

Tehniskās apskates uz ceļiem būs kā atgādinājums un brīdinājums kravas transportlīdzekļu vadītājiem un īpašniekiem, rūpēties par auto drošību visu gadu.

Tāds transportlīdzeklis, kam pārbaudes laikā tiek konstatēti būtiski trūkumi vai bojājumi, mēneša laikā pēc pārbaudes ir jāuzrāda tehniskās apskates stacijā. Pretējā gadījumā reģistrā automātiski anulējas pielaide ceļu satiksmei.

Turpretī, ja pārbaudes laikā transportlīdzeklis tiek atzīts par bīstamu satiksmes drošībai, inspektori noņem valsts reģistrācijas numura zīmes un tālāk transportlīdzekli var pārvietot tikai ar speciāla evakuatora palīdzību. Lai atgūtu valsts reģistrācijas numura zīmes, transportlīdzekli pēc trūkumu novēršanas ir jāuzrāda noteiktā tehniskās apskates stacijā.

Džoanna Eglīte
CSDD Sabiedrisko attiecību speciāliste

 
Visi komentāri
 
142047. viesis 1.oktobris 2004 10:05
0 0 Atbildēt

Vajag ieviest kravas auto apskates 2 reizes gadaa, jo muusu neapziniigie cilvji uzskata ka autinjam ir jaabuut teh. kaartiibaa tikai uz skati. Vakar redzeeju taxi Toyota Avensis ar pilniigiem slikiem. Pagaajus gadu viens taads atmeta pedaaljus uz Salenika.

142049. viesis 1.oktobris 2004 10:07
0 0 Atbildēt

Tas viss ir pofiks ! Jau tagad ir firmas , kuras brauc ar pārkrautām kravām utt ! Menti tur neko nevar izdarīt - nemaz netur tādas mašīnas !

Ne par velti kraveniekiem speciālie nr Ka PATA AB 1 .......2 utt.

Jurcix

142056. viesis 1.oktobris 2004 10:32
0 0 Atbildēt

cik saprotu, ja braucu un man pa celjam izdeg viena lampinja, ko nav pamaniijis(kaut vai tikko pie kaadas bedres), tad man njem nost uzliimi un eju pilnu apskati. un vai visiem mentiem ir atbilstosha kvalifikaacija, kas ljauj noteikt mana autinja staavokli? man liekas ka taa ir vienkaarsha csdd naudas iekaseeshana :(

142063. viesis 1.oktobris 2004 11:00
0 0 Atbildēt

50 no 150...

142065. viesis 1.oktobris 2004 11:10
0 0 Atbildēt

Tā vaig-atbalstu! ;)

142071. viesis 1.oktobris 2004 11:34
0 0 Atbildēt

Pareizi, jo ik dienas nākas redzēt visādus Kamazus, kuri ne tikai smird, bet vēl valsts numurs netīrs un puse no aizmugurējiem lukturiem nedeg.

142078. viesis 1.oktobris 2004 11:48
0 0 Atbildēt

Aleluja!

142081. viesis 1.oktobris 2004 12:00
0 0 Atbildēt

Vēl vajadzētu vieglajiem TA uz ceļa taisīt.

142087. viesis 1.oktobris 2004 12:26
0 0 Atbildēt

beidzot izdomaaja, ka to vajag dariit! Piekriitu, ka fuureem vajag 2 x gadaa TA.

142090. viesis 1.oktobris 2004 12:37
0 0 Atbildēt

Ar abām rokām būtu par to, ka parbauda arī vieglos, citādi tagad - ejot uz apskati izņemam lampas, noņemam taisnos izputējus, aizņemamies tušokus , izejam apskati - tušoku atdodam, taisnās trubas uzliekam, nepiemērotas lapmas iekšā, platos diskus atpakaļ u.t.t.t un gadu mierīgi braucam.

142094. viesis 1.oktobris 2004 12:52
0 0 Atbildēt

Tikai starpība, ka zaļi gabarīti un piekari lauzošie rati man netraucē, bet fūre ar izdilušu piekabes gredzenu gan varētu patraucēt.

142095. viesis 1.oktobris 2004 12:54
0 0 Atbildēt

jā bet taisna truba izpūtēja vietā un tuvajās gaismās ieliktas neatbilstošas lampas man traucē un krietni.

142101. viesis 1.oktobris 2004 13:29
0 0 Atbildēt

Vai gadiijumaa tie klauni vakar neriikoja vienu paarbaudi smagajam uz Salu tilta, izveidojot reaalu sastreegumu???

142108. viesis 1.oktobris 2004 14:02
0 0 Atbildēt

Vai ar tiesisko aspektu šādām pārbaudēm viss ir ok? Kas tie par "expertiem"? It kā jau uzlīme logā ir pierādījums automašīnas atbilstībai dalībai ceļu satixmē?

P.S. Atbalstu "klejojošu holandiešu" noņemšanu no trases, jautājums ir par to, vai netiek darīts kā parasti- vispirms dara, tad domā, vai tā drīxt. Un tad sākas tiesu procesi...

142126. viesis 1.oktobris 2004 15:53
0 0 Atbildēt

Sen bij laiks...

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6310i/1.0 (4.80) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

142129. viesis 1.oktobris 2004 16:02
0 0 Atbildēt

tās apskates veic tie paši, kas veic apskates apskašu vietās un parbauda tikai to, ko var reāli uz ielas pārbaudīt - riepas, gaismas

142130. viesis 1.oktobris 2004 16:03
0 0 Atbildēt

Cartman_626 [?] 01.10.2004 12:52

Sorry, Tavi zaļie gabarīti rada problēmas citiem. HVZ kurā virzienā Tu kusties ....

Neatbilstošas riepas būtiski ietekmē auto stabilitāti uz ceļa (īpaši LR ceļu kvalitāte to izceļ) un ne jau uz pozitīvo pusi. (ja Tu tādas lieto, tad noteikti esi pamanījis).

nav jau īsti tā, ka TA ir paredzēta lohiem un tie attiecīgie noteikumi - lūzeriem. Lielākā daļa noteikumu ir ar pareizu domu pieņemti, tikai jāprot redzēt nedaudz tālāk par savu degungalu ...

142137. viesis 1.oktobris 2004 16:34
0 0 Atbildēt

Tas ka pašreiz ceļu policijai nav tiesību pārbaudīt auto tehnisko stāvokli arī ir sviests. Vajadzētu būt - ja viņam rodas aizdomas par to ka auto nav teh. kārtībā, viņš izsauc evakuatoru un auto aizved uz apskates vietu

142154. viesis 2.oktobris 2004 1:08
0 0 Atbildēt

UZLABOJUMS-IDEJA- Visiem vieglajiem lidz 3500kg massu tehnisko apskati reizi kvartālā!Kam vairāk par 6 soda punktiem kontaa reizi mēnesii! Un kaa birs nauda CSDDkassē un uzlabosies autoparka tehniskais stāvoklis Nospiedošais vairākums ir vieglo!!!!Ekonomisks pamatojums ieviešānai!!!!

142166. viesis 2.oktobris 2004 21:14
0 0 Atbildēt

Dazu labu vieglo caru ar dertu pakratt

212.93.97.137

Nokia6230/2.0 (03.14) Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

142199. viesis 3.oktobris 2004 13:32
0 0 Atbildēt

ES vedu kravu kas ir apdrošināta uz ntajiem tūkstošiem bet TU UZ aidomu pamata saproti kādi sūdi var sanākt

142200. viesis 3.oktobris 2004 13:52
0 0 Atbildēt

ja tu ved kravu par N- tajiem tūkstošiem , tad tam auto jābūt tādam, ka aizdomas nerodas

142201. viesis 3.oktobris 2004 14:19
0 0 Atbildēt

manam vieglajam, luudzu, netaisiet apskati uz celja! :)

142209. viesis 3.oktobris 2004 14:52
0 0 Atbildēt

Vaacijaa tas straadaa un labi -ATBALSTU!:)

142220. viesis 4.oktobris 2004 8:15
0 0 Atbildēt

Latvijas celjiem vajadzeetu to tehnisko apskati un valdiibai&deputaatiem seedinaatus braucamos. Bet shitamaa akcija i kaarteejais IBD - vareetu padomaat, ka CP taapat nevareetu piekasiities pie visa kaa... :/

142324. viesis 4.oktobris 2004 12:08
0 0 Atbildēt

Visiem, kuri atbalsta so likumu.

Tas ir pilniga fignja, ja tev nenotriec Kamaz, tad kaut kur citur uz galvas kiegelis nokritis :)

Un pie tam, kapec jus visi ir pret par "taisnam" izputejiem? Vienkarsi laikam naudas pietruksts, lai sevi shadu nopirkt pa 200 latiem vot i sakas sheit...

P.S.: Man sporta izputeja nav, man ta vispar nav. Uzskatu, ka tas ir tikai liekais svars.

142327. viesis 4.oktobris 2004 12:11
0 0 Atbildēt

Pie tam man ari nav liekas naudinjas, lai nopirkt sev shadu izputeju, bet... Ja bus iespeja, obligati nopirkshu.

Ir ari cita puse: ja bus tehniska kontrole uz ielam ari vieglajiem, tad vairakie masinu saimnieki vispar neies uz tehnisko, un tad nebus ari 1 remonts gadaa.

142559. viesis 4.oktobris 2004 21:05
0 0 Atbildēt

Vienkārši noliks sētmalā..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti