Lasītājs: Pagrieziena rādītājs ir jāieslēdz laicīgi 61

 
5.novembris 2004 0:00

Ja atmiņa mani neviļ, tad CSN par pagrieziena lietošanu aprobežojās ar frāzi, ka pagrieziena rādītājs ir jāieslēdz laicīgi! Un nekas vairāk arī netiek precizēts. Līdz ar to katrs autovadītājs to izprot kā vēlas.

Atradu iauto rakstu, kur apdzīšanas sakarā tiek teikts, kas un kā, proti: spogulis-signāls-manevrs! Domāju, ka pirmie divi ir jāmaina vietām! Manuprāt, pareizi būtu: signāls-spogulis-manevrs! Es pat teiktu tā, ka tiklīdz galvā iešaujas doma par manevru, tad nekavējoties to arī vajag parādīt, ieslēdzot pagrieziena rādītāju! Tas, protams, attiecas uz tiem, kas lēmumus pieņem tā sacīt uz vietas. Skaidrs, ka, ja Jūs zināt, ka pēc 10Km būs jāgriežas no šosejas, tad pagriezienu neslēgsiet uzreiz.

Lai izvairītos no komentāriem par tēmu: “baigo noziegumu atklājis”, uzskaitīšu pāris piemērus, kuros “pavarotņika” savlaicīga lietošana, jeb nelietošana īpaši pievērš manu uzmanību.

Prātā nāk tieši Maskavas iela, kur katrā virzienā ir trīs joslas un no kreisās joslas pie luksaforiem var griezties pa kreisi, bet var arī braukt taisni. Esmu pārliecināts, ka ikvienam ir nācies apstāties pie luksafora kreisajā joslā kā otrajam, proti, pie luksafora sarkanās gaismas katrā joslā jau stāv pa vienam autiņam, neviens nerāda nekādus pagriezienus, līdz ar to, var secināt, ka visi, iedegoties zaļajai gaismai, brauks taisni. Tieši tāpēc, nemainot joslu, turpinu braukt pa kreiso joslu, nostājos kā otrais pie luksafora un gaidu zaļo, lai pēc tam turpinātu savu ceļu taisni, cerot, ka arī pirms manis stāvošais auto turpinās ceļu taisni! Nešaubos, ka visiem jau sen ir skaidrs, kas notiek tad, kad luksaforā ieslēdzās zaļais! Jā protams, priekšā stāvošais attopās, ka viņš grib griesties pa kreisi un tikai tad ieslēdz pagrieziena rādītāju… un ja tur vēl pagadās tramvajs, tad aizkavēšanās sanāk visbiežāk līdz pat nākošajam zaļajam!

Tiem, kam vēl ir pacietība lasīt, reku nākošā situācija. Luksafors Brīvības gatvē, teiksim pie Šmerļa. Stāvu pie luksafora virzienā no centra. Pretī braucošajā kreisajā joslā pie luksafora arī stāv auto. Pēc viņa acīm jau redzu, ka šis “bliezīs” pa kreisi, kaut arī pagriezienu nerāda, jo ir ieplānojis laika taupības sakarā, nelaizt garām ne mani, ne pārējos viņam pretī braucošos. Nu jā, piekrītu, šeit runa ir drīzāk par agresīvu braukšanu, bet lai nu paliek…

Vēl varētu minēt neskaitāmās variācijās un interpretācijās sakarā ar manevrēšanu un slalomu starp joslām, it sevišķi, uz starppilsētu šosejām, piemēram “Jūrmalenes”. Visbiežāk nākas novērot kā pagrieziena rādītājs tiek ieslēgts kopā ar stūres pagriešanu, līdz ar to citi auto vadūtāji šo signālu ierauga jau tad, kad pats manevra veicējs jau ir līdz pusei pabeidzis uzsākto joslas maiņu.

Nu jā… Iespējams, ka arī sabiedriskais transports grēko, pārspīlēti ātri ieslēdzot kreisā pagrieziena rādītāju vēl ilgi pirms izbraukšanas no pieturas.

Lai nu kā, paldies tiem, kas izlasīja līdz galam!

Laimīgu ceļa vēju!
Vmaxer,
iauto lasītājs

 
61 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
146707. viesis 5.novembris 2004 0:31
1 0 Atbildēt

nekaadaa gadijumaa nedriikst buut pagrieziens-spogulis-manervs

jaabuut spogulis-pagrieziens-manervs!!!!!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 22

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 35

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 17

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti