Lasītājs: Pagrieziena rādītājs ir jāieslēdz laicīgi - iAuto

Lasītājs: Pagrieziena rādītājs ir jāieslēdz laicīgi 61

 
5.novembris 2004 0:00

Ja atmiņa mani neviļ, tad CSN par pagrieziena lietošanu aprobežojās ar frāzi, ka pagrieziena rādītājs ir jāieslēdz laicīgi! Un nekas vairāk arī netiek precizēts. Līdz ar to katrs autovadītājs to izprot kā vēlas.

Atradu iauto rakstu, kur apdzīšanas sakarā tiek teikts, kas un kā, proti: spogulis-signāls-manevrs! Domāju, ka pirmie divi ir jāmaina vietām! Manuprāt, pareizi būtu: signāls-spogulis-manevrs! Es pat teiktu tā, ka tiklīdz galvā iešaujas doma par manevru, tad nekavējoties to arī vajag parādīt, ieslēdzot pagrieziena rādītāju! Tas, protams, attiecas uz tiem, kas lēmumus pieņem tā sacīt uz vietas. Skaidrs, ka, ja Jūs zināt, ka pēc 10Km būs jāgriežas no šosejas, tad pagriezienu neslēgsiet uzreiz.

Lai izvairītos no komentāriem par tēmu: “baigo noziegumu atklājis”, uzskaitīšu pāris piemērus, kuros “pavarotņika” savlaicīga lietošana, jeb nelietošana īpaši pievērš manu uzmanību.

Prātā nāk tieši Maskavas iela, kur katrā virzienā ir trīs joslas un no kreisās joslas pie luksaforiem var griezties pa kreisi, bet var arī braukt taisni. Esmu pārliecināts, ka ikvienam ir nācies apstāties pie luksafora kreisajā joslā kā otrajam, proti, pie luksafora sarkanās gaismas katrā joslā jau stāv pa vienam autiņam, neviens nerāda nekādus pagriezienus, līdz ar to, var secināt, ka visi, iedegoties zaļajai gaismai, brauks taisni. Tieši tāpēc, nemainot joslu, turpinu braukt pa kreiso joslu, nostājos kā otrais pie luksafora un gaidu zaļo, lai pēc tam turpinātu savu ceļu taisni, cerot, ka arī pirms manis stāvošais auto turpinās ceļu taisni! Nešaubos, ka visiem jau sen ir skaidrs, kas notiek tad, kad luksaforā ieslēdzās zaļais! Jā protams, priekšā stāvošais attopās, ka viņš grib griesties pa kreisi un tikai tad ieslēdz pagrieziena rādītāju… un ja tur vēl pagadās tramvajs, tad aizkavēšanās sanāk visbiežāk līdz pat nākošajam zaļajam!

Tiem, kam vēl ir pacietība lasīt, reku nākošā situācija. Luksafors Brīvības gatvē, teiksim pie Šmerļa. Stāvu pie luksafora virzienā no centra. Pretī braucošajā kreisajā joslā pie luksafora arī stāv auto. Pēc viņa acīm jau redzu, ka šis “bliezīs” pa kreisi, kaut arī pagriezienu nerāda, jo ir ieplānojis laika taupības sakarā, nelaizt garām ne mani, ne pārējos viņam pretī braucošos. Nu jā, piekrītu, šeit runa ir drīzāk par agresīvu braukšanu, bet lai nu paliek…

Vēl varētu minēt neskaitāmās variācijās un interpretācijās sakarā ar manevrēšanu un slalomu starp joslām, it sevišķi, uz starppilsētu šosejām, piemēram “Jūrmalenes”. Visbiežāk nākas novērot kā pagrieziena rādītājs tiek ieslēgts kopā ar stūres pagriešanu, līdz ar to citi auto vadūtāji šo signālu ierauga jau tad, kad pats manevra veicējs jau ir līdz pusei pabeidzis uzsākto joslas maiņu.

Nu jā… Iespējams, ka arī sabiedriskais transports grēko, pārspīlēti ātri ieslēdzot kreisā pagrieziena rādītāju vēl ilgi pirms izbraukšanas no pieturas.

Lai nu kā, paldies tiem, kas izlasīja līdz galam!

Laimīgu ceļa vēju!
Vmaxer,
iauto lasītājs

 
61 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
146707. viesis 5.novembris 2004 0:31
1 0 Atbildēt

nekaadaa gadijumaa nedriikst buut pagrieziens-spogulis-manervs

jaabuut spogulis-pagrieziens-manervs!!!!!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan Micra atgriežas kā elektroauto (+ FOTO)

Nissan Micra Eiropas tirgū nebija divus gadus, tagad tas atgriežas kā elektriskās piedziņas modelis un tuvs Renault 5 radinieks. Lasīt vairāk

 

Honda jaunais dīleris apņēmies iekustināt Honda Marine laivu tehnikas līniju (+ VIDEO) 1

Svarīgākais un pazīstamākais Honda Marine produkts ir piekaramie jeb ārējie laivu motori. Māris Zoltners, Absolut Auto RIGA Honda Marine tirdzniecības vadītājs: “Tie ir motori sākot ar mazmotoriem, kas arī visi ir četrtaktu līdz V8 350 ZS 5 litru kutera motoram, kādus dažkārt mēdz uzstādīt pat četrus.” Lasīt vairāk

 

Valsts autoceļu tīkla pilnīgai atjaunošanai nepieciešami 2,9 miljardi eiro 5

Valsts autoceļu tīkla pilnīgai atjaunošanai, pamatojoties uz 2024.gada aplēsēm, nepieciešami 2,902 miljardi eiro, izriet no Satiksmes ministrijas (SM) saskaņošanai virzītā informatīvā ziņojuma par valsts galveno autoceļu attīstības stratēģiju līdz 2040.gadam. Lasīt vairāk

 

Kas jāzina par Ad Blue sistēmas darbību dīzeļdzinējos? (+ VIDEO) 13

Kopš tehniskajā apskatē noteikta vecuma dīzeļdzinējiem uzsākta cieto daļiņu mērīšana atgāzēs, aktuāls kļuvis šo daļiņu filtru jeb tā saukto DPF temats. Taču kvēpi nav vienīgais, ko ražo dīzeļdzinējs. Slāpekļa savienojumu neitralizēšanai paredzēta cita sistēma, kuras darbībai nepieciešams īpašs tehniskais šķidrums, ko pazīst kā Ad Blue. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti