Sestdien Valdlaučos tika dots starts standartauto rallijam „Rīdze 2005”. 75 ekipāžu konkurencē par uzvarētāju absolūtajā ieskaitē un pilnpiedziņas automašīnu ar turbo dzinējiem klasē kļuva pieredzējušais rallists Aldis Pīlēns ( „Subaru Impreza”) ar stūrmani Pavelu.
Pilnpiedziņas automašīnu ar atmosfēriskajiem dzinējiem klasē ātrākie bija Didzis Blūms/Aigars Rencis („Mitsubishi Galant”), klasē virs 1620 kub.cm. pirmo vietu izcīnīja Māris Freibergs/Itars Siliņš („Opel Kadett”), bet grupā līdz 1620 kub.cm. uzvaru svinēja Ronalds Mūsiņš/Ģirts Roļskijs („VW Golf”).Standartauto rallijs „Rīdze 2005” uz starta bija pulcējis ļoti spēcīgu dalībnieku sastāvu, jo līdzās standartauto spēcīgākajiem braucējiem startēja arī virkne lielā rallija pārstāvju – Aldis Pīlēns, Raimonds Strokšs, Mārtiņš Svilis, Krišjānis Caune, Juris Sprūde. Jau pirmais ātrumposms parādīja, ka neapšaubāmi favorīti uz uzvaru ir Aldis Pīlēns/Pavels („Subaru Impreza”), kuri tuvākos sekotājus Raimondu Strokšu/Anriju Jessi („Subaru Impreza”) apsteidza par septiņām sekundēm. Arī pārējos piecos „dopos” Pīlēna pārsvars bija iespaidīgs un finišā viņu atrāviens pār tuvākajiem sekotājiem Strokšu/Jesi sasniedza 34,80 sekundes, nodrošinot pārliecinošu uzvaru gan absolūtajā ieskaitē, gan arī pilnpiedziņas automašīnu ar turbo dzinējiem klasē. Trešo pozīciju šajā pašā nominācijā izcīnīja Roberts un Normunds Vuguļi („Audi Coupe”). Juris Sprūde/Aldis Mukhs („Mitsubishi EVO VII”) ierindojās ceturtajā vietā, bet Mārtiņam Svilim/Aivim Aizsilniekam („Subaru Impreza”) jāsamierinās ar sesto vietu. Pilnpiedziņas automašīnu ar atmosfēriskajiem dzinējiem klasē ātrākie bija Didzis Blūms/Aigars Rencis („Mitsubishi Galant”), par 7,13 sekundēm apsteidzot Lauri Aizderdzi/Vilni Freiju („Audi 90 Quattro”), bet trešie šajā klasē Jānis Saukitens/Andris Velme („BMW 325 iX”). Ļoti spraiga cīņa izvērtās klasē virs 1620 kub.cm., kur uzvarētājs tika noskaidrots tikai pēdējā ātrumposmā. Nedaudz ātrāki izrādījās Māris Freibergs/Itars Siliņš („Opel Kadett”), tikai par 0,31 (!) sekundi apsteidzot Kristu Kalniņu/Reini Lilienšteinu („VW Golf”). Trešajā vietā ierindojās Andris Berķis/Mārtiņš Vitkovskis („Citroer Xsara”). Krišjānis Caune („Honda Civic”) ar stūrmani Pēteri Lejnieku uzrādīja piekto rezultātu, līderim zaudējot 23,73 sekundes. Grupā līdz 1620 kub.cm. pārliecinošu uzvaru svinēja Ronalds Mūsiņš/Ģirts Roļskijs („VW Golf”), uzrādot labāko rezultātu piecos ātrumposmos. Mūsiņš/Roļskijs otrās vietas ieguvējus Andreju Bērzi/Juri Jurevicu („VW Golf”) apsteidza par 47,22 sekundēm. Trešo pozīciju ieguva Jānis Kūla/Ingus Ķimenis („Audi 80”).
Nākamais standartauto rallijs risināsies 14. un 15. maijā Liepājā – Latvijas čempionāta otrais posms rallijs „Liepāja 2005”.
Standartauto rallijs „Rīdze 2005”
Pilnpiedziņas automašīnas ar turbo dzinējiem
Aldis Pīlēns/Pavels („Subaru Impreza”) 12:58,45, Raimonds Strokšs/Anrijs Jesse („Subaru Impreza”) +34,80 sekundes, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls („Audi Coupe”) +55,21.
Pilnpiedziņas automašīnas ar atmosfēriskajiem dzinējiem
Didzis Blūms/Aigars Rencis („Mitsubishi Galant”) 14:40,30, Lauris Aizderdzis/Vilnis Freijs („Audi 90 Quattro”) +7,13, Jānis Saukitens/Andris Velme („BMW 325 iX”) +16,40.
Klase virs 1620 kub.cm.
Māris Freibergs/Itars Siliņš („Opel Kadett”) 14:30,93, Krists Kalniņš/Reinis Lilienšteins („VW Golf”) +0,31, Andris Berķis/Mārtiņš Vitkovskis („Citroer Xsara”) +21,77.
Klase līdz 1620 kub.cm.
Ronalds Mūsiņš/Ģirts Roļskijs („VW Golf”) 14:56,95, Andrejs Bērze/Juris Jurevics („VW Golf”) +47,22 Jānis Kūla/Ingus Ķimenis („Audi 80”) +1:38,75.
Normunds Orlovs,
LAF Standartauto komisijas preses sekretārs
aa jau ir ka profinnss ielien amatieros, kaa tad lai vinnss tur nepluuktu laurus.........., nellauj amatieriem ciiniities savaa starpaaa:((((((((((